Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2003, 16:51
Nijn*
Nijn* is offline
heej,
ik zit de laatste tijd niet zo lekker in m'n vel. het ging eerst op school nog wel goed, maar nu gaat dat zelfs niet meer, ik kan me niet meer concentreren op m'n werk, en al mijn cijfers zitten onder de 4. mijn mentor wil heel graag met me praten hierover, maar ik kan die man niet uitstaan . ik ga wel vaak naar de vertrouwenspersoon, maar die kan ook niet veel voor me doen. de afspraken met de maatschappelijk werkster lijken steeds maar niet dichter bij te komen. ik blijf zitten als ik zo doorga, en al mijn leraren merken dat er iets is.

verder gaat het ook niet lekker meer op toneel. ik heb me de laatste tijd helemaal daarop gestort, en toen kreeg ik gistermiddag van mijn docente te horen dat het niet echt lekker ging. ze verwachtte meer van me, maar ik kan niet meer, ik geef alles wat ik heb en zelfs dat is niet genoeg. en thuis blijft het klote gaan. mijn vrienden willen van alles doen om me op te peppen, maar ik heb er gewoon geen zin meer in. ik denk vaak: 'school kan de klere krijgen en me ouders kunnen erin stikken!' maar tegelijker tijd kan het me heel veel schelen over hoe mijn resultaten zijn etc. vet vaag, wat wil ik nou eigenlijk?

ik weet echt niet wat ik hiermee wil bereiken, maar ik moet het kwijt. ik voel me gewoon klote, ik heb ook geen zin meer om te leren omdat ik altijd denk: ach als het aan mij ligt ben ik morgen toch dood. mijn zm pogingen worden gewoon steeds meer, er hoeft maar íets te gebeuren en ik grijp een mes, het lijkt alsof ik elke aanleiding aangrijp. en ook zonder aanleiding zou ik zo dood willen.

hoe lang is dit klote gevoel nu al bezig vraag ik me vaak af. ongeveer 2 jaar dus. ik weet echt niet hoe ik verder moet, en óf ik wel verder moet. ik heb geen moed en wil meer om verder te gaan. en ergens heel ver weg denk ik toch: ik wil niet dood, nog niet.

heeft er iemand tips over hoe ik weer moed en wil krijg om verder te gaan, of denk je misschien dat ik beter kan stoppen met leven? vertel het me a.u.b ik kan dit niet lang meer. alles gaat nu fout, werkelijk alles.

-xxx- nijn.
tis een beetje vage brief geworden, maar het moest eruit, t zal wel gesloten worden .
Oud 28-09-2003, 16:58
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
meiss, srry maar mijn msn doet het nu echt niet, je weet het.. ik wil je dolgraag helpen!!
en denk please aan onze afspraak...
Citaat:
hoe lang is dit klote gevoel nu al bezig vraag ik me vaak af. ongeveer 2 jaar dus. ik weet echt niet hoe ik verder moet, en óf ik wel verder moet. ik heb geen moed en wil meer om verder te gaan. en ergens heel ver weg denk ik toch: ik wil niet dood, nog niet.
ookal is het heel ver weg,je hebt nog wel de wil... ik weet het zeker.. je zegt het zelf al,dus kom op je kan het... denk dan aan wat je altijd tegen mij zegt..(ik kan het nu dus niet zeggen want me msn is kapot)

Citaat:
heeft er iemand tips over hoe ik weer moed en wil krijg om verder te gaan, of denk je misschien dat ik beter kan stoppen met leven? vertel het me a.u.b ik kan dit niet lang meer. alles gaat nu fout, werkelijk alles.

ik kan hier maar een ding op zeggen! JE KAN HET WEL gdv daar ben k van overtuigd, denk aan de afspraak

Citaat:
of denk je misschien dat ik beter kan stoppen met leven?
nee, meis.... kom op, je kan het, en je gaat het redden.. echt ...

*baalt, dat ze niet meer kan zeggen en doen*

kuzzies mir

Laatst gewijzigd op 28-09-2003 om 17:01.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 17:05
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
-xxx-Nijn schreef op 28-09-2003 @ 17:51:
Natuurlijk moet je niet stoppen met je leven,
er is altijd ergens een oplossing voor!

Hoelang moet je nog wachten op die afspraak met
de maatschappelijk werker? Als je denkt dat je het niet
meer volhoudt, zeg dat dan tegen de vertrouwenspersoon,
zodat hij/zij misschien iets anders kan leren,
wat je wel (op de korte termijn) kan helpen...?

Tegen je mentor kan je evt zeggen dat je al met
de vertrouwenspersoon praat, (of hij/zij kan dat zeggen),
dan weet hij iig dat er al een vorm van hulp is oid...

Sterkte iig.
Reageren

Regels voor berichten