![]() |
|
Ik ben net weer terug vanhet aanstippen. Op 1 keer na voel ik er idd na 10 minniets meer van. Maar 1 keer zat het er een beetje naast en was er gewoon een grote blaar ontstaan die erg veel pijnd deed. Op woensdag laten aanstippen en ik kon toen pas zaterdag weer normaal lopen. Maar nu heb ik er ook geen last van. Alleen wil dat ding maar niet weg gaan
![]()
|
Ik heb ze 1x laten aanstippen, deed inderdaad wel pijn achteraf, maar dat had ik er wel voor over. Die op m'n vinger ging weg, maar kwam daarna meteen weer terug. Op m'n voeten gingen niet eens weg.
Ik ga het nu over op de huismiddeltjes: - fijngeperste knoflook gemengd met amandelolie (stond in de krant) - uiensap schijnt ook te helpen Ik heb het nog niet geprobeerd, dus weet niet óf het helpt, maar ik ga het wel ff proberen, ben die dingen nu wel zat! |
![]() |
|
Aha, mm toch fijn om te horen die middeltjes....misschien bieden ze wel uitkomst. Heb wel een poosje een anti-wratten middeltje gebruikt, maar daar werd ik op een gegeven moment allergisch voor ofzo omdat ik het te lang achter elkaar gebruikte. Nu durf ik het niet meer te gebruiken, veel te bang dat de hele boel weer gaat ontsteken en jeuken etc.
Gelukkig is de pijn nu al wat minder, alleen mijn voet klopt nog hinderlijk na en mn handen voel ik een klein beetje...heb 3 blaasjes waarvan 1 heel groot nu....dat je wratten niet meteen weg zijn kan kloppen, dat duurt even. In het begin zie je niet eens echt verschil,lijkt het net of ze niet zijn aangestipt...en soms zitten ze er naast ja, das wel irritant, is er nog niks aangestipt en krijg je blaasjes enzo... Maarja, iedereen sterkte ermee |
![]() |
|
Wat een gevoelige mensen wees blij dat ze niet ontstoken zijn door de jaren wachten.
Als ze ontstoken waren zou je schreeuwen dat je ze niet eerder had laten weg stippen. Bij ontstoken moet je eerst een prik krijgen in je ontstoken wrat en dat doet echt pijn en daarna wordt tie weg gesneden. Dus niet huilen, weg laten stippen die wratten ziet er een stuk mooier uit.
|
ik heb 2x een wrat laten aanstippen. eentje ging weg en de ander niet.
maar wratten hebben te maken met één of ander virus en je hebt het meest kans dat ze weggaan wanneer je goede weerstand hebt, las ik ooit eens ergens. als dat waar is zou dat een hoop bij mij verklaren, want in de zomervakantie heb ik eindelijk eens een goede weerstand opgebouwd en precies in dezelfde periode zijn mijn wratjes (ik had d'r heel veel rond m'n nagels) weggegaan, terwijl ze er al zo'n anderhalf jaar zaten.
|
Verwijderd
|
Je bedoeld met dat superkoude spul?
Ik ken het... eerste keer ging goed.. tweede keer ging die doos met mn pa lullen.. lette niet op waar dat wattestaafje heen ging.. resultaat en brandblaar... eugh. Ik had ook dat het daarna eventjes zeer deed.. maar tegen de tijd dat ik thuis was had ik er eigenlijk geen last meer van... |
![]() |
|
Ik heb wel wat tips. Je dokter had je moeten aanraden zooltjes te kopen, je hebt speciale 'gel'zooltjes die je op de goede maat knipt en in je schoenen doet, wat het lopen vergemakkelijkt. Je moet hier misschien wel voor naar een speciale (schoenen)winkel.
Bij mij viel de pijn trouwens reuze mee. Maar dat kwam ook omdat ze t gedaan had op plekken met eelt eromheen en niet meer hele kleintjes denk ik. Ook kan je eens wat alternatieve dingetjes proberen om ze weg te krijgen. (het aanstippen hielp bij mij niet eens) -ik heb ze weggekregen door (ja geloof t of niet) ze weg te knippen en te pulken, telkens een beetje, gaat na het douchen/baden het makkelijkst en aan t eind er een beetje wrattenspul op te doen. Kan gaan bloeden, maar dat moet je zien te voorkomen, en hoe langer je tussendoor wacht hoe minder het gaat bloeden (en hoe sneller het weer aangroeit). In ieder geval werkt t bijna verslavend, en heb ik nu van enorme voetwratten into gewone voetjes met nog wel wat maar het valt niet eens meer op. - er zijn allerlei kruiden die schijnen te helpen, dat oranje spul wat in de stengel van een plant zit in de tuin (weet de naam niet meer, tis onkruid) - paardebloem schijnt te helpen maar heb geen flauw idee wat je ermee moet doen :? - aardappelsap - knoflook - Formule W ofzo (of G) uit de apotheek, zou meteen de sterkste concentratie nemen - misschien eens op internet zoeken, zijn wel spulletjes verkrijgbaar en/of meer alternatieve methoden te vinden - of een homeopatisch boek opzoeken Zo.
||
Citaat:
|
Bij ons groeit er een plant in de buurt,
en als je de het vocht uit de wortels over je wratten smeert, voor een week lang, dan is je wrat foetsie ![]() als je het niet zo voor plantenwortels hebt kan je ook naar een natuurwinkel gaan en daar een extract vragen.
||
Citaat:
kwas van plan om er nog een weg te laten halen, maar nu denk er tog wel een btje anders over.
|
![]() |
Ik moet ze ook weer laten aanstippen. Ik had er eerst 1 op m'n handpalm en 1 op m'n rechtervoet, en die zijn door 't aanstippen niet weggegaan.
Nu heb ik er dus 1 op m'n handpalm, 2 op m'n ene duim, 1 op m'n andere duim, 2 op m'n ene voet en 2 op m'n andere voet ![]() Die op m'n voeten boeien me niet echt, die verdwijnen vanzelf wel, maar die op m'n handen... vooral die op m'n handpalm, die is ongeveer zo groot als een dubbeltje (ja, nog van de gulden ja ![]() Ook die op m'n duimen zie je heel duidelijk.. ben er niet blij mee. Nu is het wachten op de dokter, want die moet eerst weer stikstof hebben ofzo, en ik wacht nu al maanden ![]() Maar nu weet m'n moeder iemand hier in de stad die 2 dagen in de week mensen met wratten behandeld.. ik denk dat ik daar maar 's heenga. |
![]() |
||
Citaat:
|
ik had een heeeleboel wratten op mn handen, echt een stuk of 30, en ook nog een boel op mn knien en een paar op mn benen. Ik heb ze jarenlang laten aanstippen, en het hielp nix. soms gingen ze wel weg, maar een maandje later zaten ze er meestal alweer. Mn moeder is toen naar de apotheek gegaan, en heeft daar iets gehaald en dat werkte wel. Je moest dat er 's avonds op smeren (op je wratten) en dan een pleister eroverheen plakken. De volgende avond krabde je met een mesje een stukje van je wrat af (klinkt heel goor, maar het valt erg mee en doen geen pijn) en dan smeerde je het er weer opnieuw op. Dit moest ik net zolang doen todat de wratten weg waren. En als er een wrat weg was moest je daar ipv dat zalfje (SALICYLVASELINE) iets anders op smeren (sorry, weet niet hoe het heet) en dat zorgde ervoor dat de wrat ook niet meer terug zou komen. Ik heb nu al 3 jaar geen last meer van wratten, dus het heeft echt heel goed geholpen. Je hebt alleen wel een recept van een dokter nodig om het te krijgen (mijn moeder is dokter dus die had het em voorgeschreven). Ik hoop dat je hier iets mee kan.
|
![]() |
Ik heb afgelopen woensdag een wratje op mijn pink aan laten stippen. Het deed best wel pijn eigenlijk. Maar 'vroeger' heb ik ook al wratjes aan laten stippen en toen deed het maar heel even pijn. Maar nu zit er dus zo'n hrlr grote paarse vlek (lijkt op een bloedblaar) op mijn pink. Een meisje uit mijn klas (is doktersassistente) zei dat het wel goed was, maar dat het te lang was aangestipt. Het mag namelijk maar 3 keer 10 seconden. En bij mij was het echt veel langer. Maar oke. ik ben niet bang voor het aanstippen, ik wil gewoon dat wratje weghebben.
|
Raar is dat eigenlijk he, dat die superkoude stikstof niet aanvoelt als gewone kou, maar meer als iets superheets, alsof er iets wordt weggebrandt.
Ik heb nu ipv 3 blaren al 10 blaren (grotere en hele mini's) gekregen! Fuck die vent moet toch maar eens naar de opticien gaan voordat ie me weer aanstipt... ![]() ![]() |
![]() |
|
Trouwens...is het niet zo dat als je je wratje per ongeluk of express openkrabt, dat je dan weer jezelf of iemand anders kan besmetten? In dat geval lijkt openkrabben me niet zo'n goed idee hoor.
En een blaar van het aanstippen (die half op de goede plek zat): als die openspringt, kan dat dan ook weer besmetten? |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
[offtopic]Hee, er zijn nieuwe smileys! ![]() ![]() |
![]() |
|
ik had er 2 op m'n voet en eentje op m'n duim. Heb ik ook bij de dokter laten aanstippen met dat hele koude spul(naam kwijt). Deed ff pijn, 10 min hooguit en toen niet meer. Je ziet er helemaal niets meer van! Zoveel pijn deed het nou ook weer niet....
![]()
|
Ik heb ook een hele tijd last van die krengen gehad. Mijn ene voet zat er vol mee. Een stuk of 5/6 geloof ik. Eerst ben ik ervoor een tijdje naar de huisarts geweest die ze met dat koude spul aanstipte en dat moest ik dan 1x in de 2 weken doen. Dat hielp niet, dus toen maar 1x per week. Ook dat hielp niet. Toen kregen ze een nieuw middeltje, Salicyl nogwat, en dat moest ik dan zelf elke dag erop smeren en zodra het ingedroogd was de korstjes die het veroorzaakte eraf snijden, waarbij ik dan een deel van de wrat meenam. Maar nee, ook dat hielp niet. Dus toen ben ik maar naar het ziekenhuis doorverwezen en dat hielp uiteindelijk wel. Ik heb er in totaal zo'n anderhalf jaar mee rondgelopen.
|
Ik had dus blaren na het aanstippen omdat hij waarschijnlijk net iets naast de wrat zat te aanstippen
![]() Na een ruime week zijn deze blaren weer uitgedroogd, maar ik hb nu wel nog lelijke bruine plekken van de korstjes waar die blaar zat, en als ik die korstjes er af kon trekken is het gewoon zo'n soort littekentje......ik hoop dat dat allemaal wel weer snel wegtrekt....op littekens zit ik toch niet echt te wachten ![]() Sommige wratten zijn nu wat meer ingedroogd en zwart/ bruin en ik hoop dat ze nog helemaal gaan verdwijnen want dit is natuurlijk ook niet mooi. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Wratten aanstippen Yab-Yum | 60 | 07-07-2004 10:55 |