Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2003, 17:44
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ikke zou vanmiddag mijn voetwratjes laten aanstippelen bij de huisarts, maar nou zegt die meneer dat hij geen wratten aanstippelt omdat het toch weer terugkomt. (loze reden, dan komen ze maar terug, doen we t nog een keer) En hij beweert dat ie t ook nooit doet en geen enkele arts dat doet, en bla die bla maar wij een arts in de buurt bellen en tralalala die deed t wel en vrijdag ga ik t nou doen!
Maar heeft iemand weles meegemaakt voetwratten aanstippen met STIKSTOF en of dat pijn deed en hoe dat ging en of een huisarts je wel es geweigerd heb?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 18:14
Kinky
Kinky is offline
Citaat:
kaasstaafje schreef op 09-04-2003 @ 18:44:
Ikke zou vanmiddag mijn voetwratjes laten aanstippelen bij de huisarts, maar nou zegt die meneer dat hij geen wratten aanstippelt omdat het toch weer terugkomt. (loze reden, dan komen ze maar terug, doen we t nog een keer) En hij beweert dat ie t ook nooit doet en geen enkele arts dat doet, en bla die bla maar wij een arts in de buurt bellen en tralalala die deed t wel en vrijdag ga ik t nou doen!
Maar heeft iemand weles meegemaakt voetwratten aanstippen met STIKSTOF en of dat pijn deed en hoe dat ging en of een huisarts je wel es geweigerd heb?
bij mij hebben ze dat altijd gedaan... de eerste keer is t misschien ff slikken. maar als je t eenmaal gewend bent, niet meer.

Bij mij heeft het redelijk geholpen, ik heb er ook iets anders voor gekregen (Formule W, Wrattentinctuur). Da hielp al iets beter voor de overgebleven wratten. Maar de laatste heb ik weg laten snijen in het ziekenhuis....

sterkte in ieder geval
Welkom, Kinky. Je laatste bezoek: 10-05-2007 om 23:58
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 18:24
Verwijderd
het is vrij eng gevoel de eerst x, je zou denken dat je teen bevriest (zo voelt het)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 18:31
Verwijderd
Dat formule W heeft bij mij veel beter geholpen, maar dat mocht je maar 1 week achter elkaar gebruiken.. Dus ze gingen niet helemaal weg. Ik heb toen met het sap van een plant mn wratten aangestipt, en dat werkte echt veel beter..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 19:33
Ieke
Ieke is offline
Mijn vader bevriest ze nooit, aanstipspul geeft hij wel, maar dat helpt niet zo goed over het algemeen.
Hij haalt ze altijd weg met een scherp lepeltje en dat is vaak in 1 keer goed.
Oud 10-04-2003, 13:58
Marsel
Marsel is offline
Zelf 3 jaar terug eentje onder de bal van me voet laten aanstippen... schoot neit op, bleef maar zitten

zelf af en toe opengepulkt en TeaTree Oil ingegooid..
dat werkt heel goed! echt aggresief spul voor puistjes, wratten etc...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Myself! schreef op 09-04-2003 @ 19:31:
Dat formule W heeft bij mij veel beter geholpen, maar dat mocht je maar 1 week achter elkaar gebruiken.. Dus ze gingen niet helemaal weg. Ik heb toen met het sap van een plant mn wratten aangestipt, en dat werkte echt veel beter..
Die plant heb ik ook gebruikt, ik zat met drie wratten die niet weg wilden na het aanstippen en ook niet na zalfjes.. (twee vrijwel onder m'n nagel en eentje op m'n duim). Dat sap werkte echt heel goed. Elke dat een beetje sap erop en het was echt zo weg... super
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 15:59
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Myself! schreef op 09-04-2003 @ 19:31:
Ik heb toen met het sap van een plant mn wratten aangestipt, en dat werkte echt veel beter..
Welke plant?

Bij mij gaan ze (heel) snel weg met die
formule W.. Heb nooit grote/diepe gehad.

Ken wel een meisje die ze heeft laten
bevriezen, maar daar heb je zeker niks aan?
Oud 10-04-2003, 20:58
ekki
ekki is offline
Citaat:
Betamethason schreef op 10-04-2003 @ 16:59:
Welke plant?
inderdaad, welke plant? ben wel benieuwd.
Oud 11-04-2003, 10:24
Verwijderd
ik heb wel wratjes op mn vingers weg laten stippen, ongeveer 120 jaar geleden, maar is geen prettig gevoel kan ik je vertellen, je hebt ook meerdere behandelingen nodig voor ze weg blijven... ik heb nu al heel lang nergens meer last van...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 11:51
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 10-04-2003 @ 21:58:
inderdaad, welke plant? ben wel benieuwd.
Hmm...

*gaat zoeken*

Stinkende Gouwe, dat was hem volgens mij...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 12:05
Snufje
Snufje is offline
Geef je topic de volgende keer een betere titel..! Zie forumregels
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 12:11
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 11-04-2003 @ 11:24:
ik heb wel wratjes op mn vingers weg laten stippen, ongeveer 120 jaar geleden (...)

*sorry*
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 12:17
Bruut
Bruut is offline
laten bevrijzen doet echt geen pijn... maar het hielp bij mij niet.. later kreeg ik ander spul, en toen moest ik ze afplakken. en toen waren ze weg
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 12:17
mickael
mickael is offline
Ik heb ze zelf weggesneden met een scheermesje al een aantal jaren geleden nergens last meer van.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 12:45
Verwijderd
Citaat:
mickael schreef op 11-04-2003 @ 13:17:
Ik heb ze zelf weggesneden met een scheermesje al een aantal jaren geleden nergens last meer van.
kan je idd zelf doen, heb zelf een kleine wrat op m'n lip weggebeten, is nooit meer terug gekomen
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 13:31
Verwijderd
Toen ik klein was (5-10 jaar) had ik altijd wratjes op m'n handen, die heb ik toen wel laten aanstippen ja, doet even erge pijn maar echt maar een halve seconde, en dan ben je er vanaf. Ze zijn bij mij ook niet teruggekomen, er kwamen alleen steeds nieuwe, maar dan op andere plaatsen, en toen hield 't opeens op. En dan krijg je een lollie van de dokter, dat kreeg ik iig altijd
Er is later nog eentje gekomen, toen ik 14 was, en toen had ik geen zin om die aan te laten stippen, en nu is-ie bijna uit zichzelf weggegaan.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 13:46
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
raar dat ie zegt dat geen enkele arts het doet... en tis beetje eigenaardig gevoel, maar niet echt pijnlijk. erop lopen daarna voelt alleen niet zo fijn.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 13:53
G.T.C.
G.T.C. is offline
toen ik heel jong was heb ik ooit wel een wrat aan laten stippen, maar volgens mij deed dat niet echt pijn. Ik kan het me in ieder geval niet herineren, dus het was vast niet zo erg .

JE, kan ook speciaal spul kopen (is dat idd dat formule W ??....mmmm, ik weet niet) bij de drogist. HEt is een klein glazen flesje. Lijkt een beetje op die oogdruppel dingen. Ook zo'n zelfde tuutje. Dan kan je je warat daarmee aan stippen. Moet je wel elke dag doen, en dan na 2-4 weken is het weg.
En daar voel je sowieso totaal niks van.
Oud 11-04-2003, 14:59
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Die formule W heb ik al geprobeerd, werkt niet
Maar ik heb t vanmiddag gedaan, een 20 minuten geleden en t viel reuze mee!
Even prikken elke keer (en nu beetje prikkerig) maar geen helse pijnen dus
en jullie bedankt voor de reacties
Het zal nog wel een aantal keren moeten gebeuren, maar ik weet nu hoe t is en ik doe t lekker net zo lang tot ze niet meer terugkomen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 08:16
snoopy
snoopy is offline
ik heb een tijdje geleden wat wratten gehad. Formule W hielp niet. Toen heeft m'n huisarts me doorverwezen naar een dermatholoog. Die mevrouw heeft toen een wrat weggesneden (zonder verdoving, oid) en er daarna nog stikstof in gespoten! Deed ontzettend veel pijn, gigantische brandblaar stond erop.... nou ja.. volgens mij doen de meeste dokters dat niet zo. Ik zou vragen of je t mag laten bevriezen. Als ze dat niet in een open wond doen ( ) doet dat vast niet zo'n pijn...
Oud 13-04-2003, 16:15
Moony
Moony is offline
Ik had vorig jaar iets van 8 wratten op me voet en ik heb ze iets van tien keer laten aanstippen en allerlei andere dingen geprobeerd maar geen resultaat...
Totdat ik vorige jaar op vakantie ging naar Turkije, veel gezommen enz en na die tijd waren ze allemaal weg ]

Maar om ff antwoord te geven op je vraag. De pijn valt wel mee beetje vreemd gevoel vooral de eerste keer.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 15:01
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 11-04-2003 @ 14:53:

JE, kan ook speciaal spul kopen (is dat idd dat formule W ??....mmmm, ik weet niet) bij de drogist. HEt is een klein glazen flesje. Lijkt een beetje op die oogdruppel dingen. Ook zo'n zelfde tuutje. Dan kan je je warat daarmee aan stippen. Moet je wel elke dag doen, en dan na 2-4 weken is het weg.
En daar voel je sowieso totaal niks van.

Tuja bedoel je denk!? Dat gebruikte ik iig..
Oud 14-04-2003, 15:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je hebt ook een drankje van dokter vogel, volgens mij heet dat ook thuja, er hoort ook aanstipspul bij en dat werkt heel erg goed, het is geloof ik homeopathisch en gewoon te koop bij een drogist.
Oud 14-04-2003, 19:45
ekki
ekki is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-04-2003 @ 12:51:
Hmm...

*gaat zoeken*

Stinkende Gouwe, dat was hem volgens mij...

thanks
Oud 14-04-2003, 19:51
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Stinkende gouwe heb ik al geprobeerd, werkt niet.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 20:08
Balance
Balance is offline
bij mij werkt helemaal niks, formule W, Wartner, nog een zalfje en aanstippen niet. Maar 't wordt dus wel gedaan. D'r is één in de maand een wrattenspreekuur en dan stipt de assistente ze aan. Maar goed, weinig succes dus
Deed overigens niet echt pijn ofzo.
Oud 19-04-2003, 16:12
surena
surena is offline
Ik zit al heel lang met dit probleem..

Ik heb 3 (kleine) wratjes onder mn neus en 1 klein wratje onder mn linkeroog...ik heb ze al 1x laten weg halen door n dermatoloog, maar er zijn dus paar bij gekomen. Verder zitten aan mijn pink ook 2 wratjes..

Kan ik die methodes die jullie al genoemd hebben (methode W, die plant, etc.) ook gebruiken voor op mn gezicht? En op mn hand?

Kzou graag die f*cking dingen weg willen hebben, dus als je tips helpt thanxx!!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 20:08
Keneas
Keneas is offline
toen ik ( 6 jaar geleden ) mijn wratten liet weg stippen met stikstof toen was k heeeeeel bang.... achteraf voel je er echter bar-weinig van
Oud 20-04-2003, 21:59
Balance
Balance is offline
waar kan je die stinkende gouwe krijgen?
't is dan wel een plant, maar ik neem aan dat je de sap ervan koopt en niet het ding in z'n geheel..

*voelt zich erg dom nu, maar wil het toch weten*
Oud 21-04-2003, 09:24
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
linda85 schreef op 20-04-2003 @ 22:59:
waar kan je die stinkende gouwe krijgen?
't is dan wel een plant, maar ik neem aan dat je de sap ervan koopt en niet het ding in z'n geheel..

*voelt zich erg dom nu, maar wil het toch weten*
kun je gewoon uit de achtertuin plukken. Is van dat onkruid met groene ronde blaadjes (als je denk ik op een zoekmachien intikt krijg je wel een plaatje), en er zit oranje sap in en als je een stukje afsnijd komt dat er zo uit.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 12:38
xxlalalaxx
xxlalalaxx is offline
tsjee ik heb nog geen eens die gebruiksaanwijsing gelezen van formule W
Naja goed, ik ben er nu al zo'n 4 weken mee bezig, werkt prima bij mij, het is bijna weg
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 16:13
Evil creature
Evil creature is offline
Citaat:
Nee, het doet niet pijn. Maar het helpt geen fuck.
Ik heb zelf dagen achter elkaar stikstof er op gesodemieterd maar dat hielp niet. Ik gebruik nou 1 of ander aggresief middeltje van de drogist. Dat helpt wel.
Oud 21-04-2003, 21:29
miekmuis
miekmuis is offline
Nou ik heb eerst 2 jaar ofzo bij de huisarts gelopen. Dat hielp
he-le-maal niks. Eerst behandelden ze me met stikstof en later
met een of ander geel middeltje. Allemaal nutteloos.
Dus na 2 jaar mocht ik naar het ziekenhuis en was ik er binnen een half jaar vanaf.

Dat was best wel een opluchting
Oud 21-04-2003, 22:20
D@mien
D@mien is offline
Aanstippen hielp bij mij geen ruk, en daar heb ik jaren mee gelopen...Formule W werkte ook slecht. Toen heeft de dokter em weggeschroeid....met iets dat lijkt op een soldeerbout met een dun koperdraadje eraan....toen was ie binnen een week weg...en dat doet wel zeer.....dat stippen is nauwelijks pijnlijk....
Oud 23-04-2003, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 11-04-2003 @ 13:45:
kan je idd zelf doen, heb zelf een kleine wrat op m'n lip weggebeten, is nooit meer terug gekomen
hier zou ik wel een beetje mee oppassen. Voor hetzelfde geld heb je een paar weken later een hele hoop nieuwe wratten. Had er zelf namelijk ineens bijna 10 naast m'n lip. Uiteindelijk weggehaald na 2 weken formule W ofzo.
En verder heb ik er ook nog een hele hoop gehad op m'n rechterhand. Zag er vies uit, want ik had ook 2 best grote. Nadat ik de eerste keer had aangestipt gingen er een paar weg, maar een aantal belven en eentje werd zelfs helemaal groot.
Bij de tweede keer aanstippen ging gelukkig wel alles weg.
Nadeel is alleen dat je nu bij mij nog steeds wat kleine littekens ziet. Niet echt duidelijk, maar het is wel te zien.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 19:13
Infern0
Infern0 is offline
Wat is dat formule W?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 20:27
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
kheb er woensdag 4 laten aanstippen op mijn hand,
2 ervan zijn nu zo'n 'bloedblaar' geworden, maar dat had ik vorige keer ook,..alleen nu 2 dagen later doet degene die op mijn handpalm zit (net onder mijn ringvinger) die doet nu nog steeds pijn, en ik kan mijn hand niet helemaal strekken,..kweet niet of dit kwaad kan of dat het raar is dat het nog pijn doet

Maja ik heb ze dus ook laten aanstippen, en ik vond het nogal pijn doen ja,...maja kben dan ook best wel een watje qua pijn
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 20:50
Auntie M
Auntie M is offline
Ik had vroeger ook last van voetwratjes. 1 is er weggesneden (heb toen volgens mij de hele praktijk bij elkaar gegild toen ze de verdoving gaven), een aantal zijn aangestipt en een aantal heb ik zelf met formule-w weggekregen. Alle methodes hebben bij mij geholpen.
Oud 01-07-2004, 20:53
freakinaround
freakinaround is offline
ik heb het laten doen toen ik 5 ofzo was..onder mn voet..
het lijkt alsof het pijn doet, maar dat komt omdat het zo koud is..
maar dat voel je echt maar paar seconde, en ik heb niet eens gejankt, terwijl best veel mensen zeggen dat ik kleinzerig ben..dus het valt echt wel mee
Het gebeurt trouwens met een stokje, meen ik mij te herinneren.

Laatst gewijzigd op 01-07-2004 om 20:55.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 23:08
Verwijderd
Toen ik klein was had ik weleens wratjes, op m'n tenen ofzo. Onze huisarts stipte ze dan aan met stikstof, dat deed hij altijd nogal royaal, zodat het ook op de huid ernaast kwam en daar een kleine blaar ontstond. Het voelt gewoon alsof je je even ergens aan brandt, maar zo erg is dat niet.

Verder heeft m'n broertje weleens formule W gebruikt, dat is salicylzuur. Als je dat vaak genoeg op je wratje doet dan slijt het langzaam weg. Volgens mij zag ik laatst nog op tv een reclame voor ander spul tegen wratjes.. kweenie wat dat was.

Wel belachelijk dat die huisarts dat weigert.. echt raar.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 23:32
Fade of Light
Fade of Light is offline
eroverheen pissen werkte beter....fabeltje of niet, ze gingen toch echt weg, en met het aanstippen kwamen ze op andere plaatsen terug (of in de buurt)...en het deed pijn, blaren soms..zwarte shit blabla, gewoon over je voet heen zeiken en klaar.

freakinaround: het gebeurt met een soort van wattenstaafje (dus inderdaad een stokje, maar op de top een bepaalde stof)
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 00:53
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 02-07-2004 @ 00:32 :
eroverheen pissen werkte beter....fabeltje of niet, ze gingen toch echt weg, en met het aanstippen kwamen ze op andere plaatsen terug (of in de buurt)...en het deed pijn, blaren soms..zwarte shit blabla, gewoon over je voet heen zeiken en klaar.

freakinaround: het gebeurt met een soort van wattenstaafje (dus inderdaad een stokje, maar op de top een bepaalde stof)
ja klopt , maar ik wist iig dat het iets met een stokje was
Oud 02-07-2004, 06:50
Jules
Jules is offline
Heeft iemand wel eens heeel lang dezelfde wrat gehad, en ging 'ie toen weg dmv aanstippen met stikstof? Ik heb hem zeker al >5 jaar, onder op mijn grote teen, maar nu heeft 'ie kindjes gekregen en wil ik hem asap weg.
Oud 02-07-2004, 10:26
Mara
Mara is offline
Het is een vervelend gevoel ja. Het ligt er ook aan op welke plek, en je voelt 't na 't aanstippen nog wel een tijdje.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 10:31
The0
The0 is offline
Op mijn rechtermiddelvinger is ie nu al 2x dood 2x terug en nu de derde keer dood.

Ze gingen altijd met zo'n half stikstof kannon in het ziekenhuis erop blazen. Eerste keer deed echt erg veel pijn maar gewoon doorbijten, wordt steeds minder pijn..
Oud 02-07-2004, 11:09
MieX
MieX is offline
Citaat:
Infern0 schreef op 01-07-2004 @ 20:13 :
Wat is dat formule W?
Moest je voor zo'n vraag nou een topic van een jaar oud uppen?
Oud 02-07-2004, 15:27
Infern0
Infern0 is offline
Citaat:
MieX schreef op 02-07-2004 @ 12:09 :
Moest je voor zo'n vraag nou een topic van een jaar oud uppen?
Beter als een nieuw topic erover maken.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 15:36
MieX
MieX is offline
Citaat:
Infern0 schreef op 02-07-2004 @ 16:27 :
Beter als een nieuw topic erover maken.
In dit geval had je of een nieuw topic kunnen openen of het kunnen vragen in dit topic, dat wordt volgens mij beter geaccepteerd dan het uppen van een topic dat al meer dan een jaar oud is
Oud 02-07-2004, 18:05
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Infern0 schreef op 01-07-2004 @ 20:13 :
Wat is dat formule W?
Formule-W is een soort van eh...om de bovensta laag 'weg te chemicalien'...zodat de wrat minder wordt. Bij mij werkte et niet (hoewel je wel zag dat het bovenste laagje wit werd.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten