Advertentie | |
|
![]() |
|
als ik m op rebooten van A:/ zet, dan zegt ie nog steeds dat ik de schijf moet verwijderen. Ik blijf aan het rebooten.
Wat zou het probleem kunnen zijn? Als ik de CD-Rom erin doe, en het programma start om te rebooten, vraagt ie op een gegeven moment om de Windows 98 CD erin te doen, of de boot diskette. Ik doe allebei erin, druk op enter, en hij vraagt het weer., Computers *zucht*
||
Citaat:
Als ik dit dan doe krijg ik een vluchtig scherm waarin staat dat de c-schijf geformateerd wordt. Dan kom ik weer op het eerste scherm... Heeft er iemand een idee hoe ik dit van de baan krijg? Met de diskette werkt het ook al niet. Ugh. Ik heb die computer echt heel hard nodig!
Laatst gewijzigd op 19-09-2003 om 07:56. |
![]() |
|
oke nog een keer
er is niks mis met je boot diskette dat weet ik bijna zeker het probleem is als je je pc laat booten vanaf de harde schijf dan krijg je die melding je moet bij het opstarten van je pc op delete drukken om je BIOS in te gaan. Daar is een optie Boot sequence (zet die dan op a: of removable disk) daarna start je pc opnieuw op, dan begint DOS met het booten vanaf je diskette. Dan krijg je de optie DOS starten met CD-ROM ondersteuning of geen CD-ROM omdersteuning Kies dan voor CD-ROM ondersteuning dan beginnen er een aantal processen te starten Daarna ben je in DOS (om het zo maar even te zeggen) hier toets je format c: /s nu begint je hdd zichzelf te formateren daarna kan je je cdrom erin gooien van Win98 en kan het feest beginnen succes!!! PS. Ik ga er vanuit dat je geen meerdere partities heb, en dat je root partitie c: is
|
sorry, maar ik claim net dat ik de boot sequence op A:/ heb gezet, en als ik m dan herstart dan zegt de computer dat ik de schijf moet verwijderen. dan druk ik op enter, en dan geeft ie aan "press key to reboot" en dan doet ie gewoon alweer hetzelfde. Ik kom dus gewoon echt niet verder.
Ik heb 2 partities. een C:/ en een D:/ schijf. De CD-ROm is de E:/ schijf. Zou het misschien iets daarmee te maken hebben?
Laatst gewijzigd op 19-09-2003 om 10:11. |
![]() |
|
Zoals ik het lees kijkt je PC nu dus bij booten wel op het A: station maar vindt daar geen bestanden om van te booten.
Je hebt dus wel degelijk een verkeerde bootdiskette. Als je een vriend ,kennis of wie dan ook hebt met Windows 98 dan kun je op die machine een boortdiskette aanmaken onder Software in het Configuratiescherm. Die werkt zeker. Heb je XP geinstalleerd op een NTFS partitie dan kun je hem niet zomaar formateren omdat de format uit Win 98 in Fat 32 is. Je zult dan eerst de partities moeten verwijderen en nieuwe in Fat32 aanmaken.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
De map staat wel op de cd, maar ik heb geen idee waar ik de bestanden die erin staan heen zou moeten slepen. Kweet ook nie wat t is ![]()
|
Even een eerlijk antwoord. Is het een originele of een kopie van Windows XP.
Als er in je oudere PC ook een oudere cd-romspeler zit zou het kunnen zijn dat die multiread niet ondersteund als je kopieen probeert in te lezen. Bij de ene cd zal het wel gaan maar bij de andere niet. Lijkt er gewoon op dat hij de track niet wil lezen en dat zou bij een oudere cd-romspeler kunnen passen. Wellicht een oplossing is de cd-romspeler uit de nieuwere PC tijdelijk even over te bouwen naar de oude.
||
Citaat:
en ik heb geen idee hoe ik computers om moet bouwen, en eigenlijk wil ik daar ook helemaal niet mee klooien in vrees dat ik weer wat sloop.
||
Citaat:
-WJ
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[HDD]Valt steeds uit D@mien | 42 | 29-09-2003 13:59 | |
Software & Hardware |
Hulp met Windows installeren lela | 9 | 26-08-2003 08:15 |