Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Over je gedicht Toeval ![]() Ik vind het een heel apart gedichtje, qua taalgebruik/verwoording/idee: Leuk en orgineel.(dubbele eerste letters vind ik leuk, past ook bij het gedichtje) Ik mis wel enigszins iets van kracht in "rijm" of vorm.
|
cool gedicht! op een of andere manier komt het me bekend voor..het doet me denken aan een liedje wat ik heb geleerd over een haai...
![]()
|
@ dreamerfly
Die kracht die het mist in dat iets van rijm ofzo, hoort gecompenseerd te worden door een steengoed metrum, helaas is dat metrum nog net niet wat ik wil. Dus je hebt daar een goed punt. @ xineof wat vind je precies minder aan de afsluiting? Ik wil al wel een paar kleine veranderingen maken; dan wordt dit de laatste strofe: Als ik nu sloom verder kruip En vluchtig in de spiegel kijk Ben ik wat ik wilde zijn Een slak, met vleugeltjes beter? graag hoor ik of je nog tips hebt... @ Anneee Tja, hoe kom ik erop? Ik zou het echt niet weten @ iedereen Bedankt voor jullie commentaar en lof, verder had ik nog een idee voor de middelste strofe, is dit beter: Alles voor dat vlindertje Geel, groen en glanzend Dat ik drie dagen geleden De stoeprand sieren zag ??? |
![]() |
|
Ik het hele gedicht in een goed, snel tempo geschreven, maar bij de laatste strofe mis ik iets: het is wel een goede afsluiting qua woordgebruik, maar ik vond dat de vorm ineens veel minder werd waardoor het langzamer leest.
Ik vind je nieuwe versie vd laatste strofe al veel beter ![]()
|
tja ik blijf het proberen, wat dachten jullie van zo:
Sloom slijm ik Dagenlang door dinogras Levendig lavendelwoud Zag mij rustig kruipen De kraai bij de klimop Het reuze ribbel rubber En zestien boze spinnen Heb ik allemaal doorstaan Alles voor dat vlindertje Geel, groen en glanzend Dat ik drie dagen geleden De stoeprand sieren zag Haar bouwde ik een stoeltje Rustend op mijn eigen rug En draad aan mijn antennes Met een spiegeltje d’r aan Wanneer nu, Al vlijtig kruipend Mijn oogje op de spiegel valt Glijdt een glimlach tot m’n oren, En hoor ik de verbaasde kat: “Kijk die twee daar lopen, gevleugeld, als een slak” Laatst gewijzigd op 21-09-2003 om 22:54. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Het grote 'Vindt hij/zij me leuk?' topic x-spekkie-x | 442 | 15-11-2012 22:40 |