Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2003, 16:11
*Supergirlll*
*Supergirlll* is offline
heej!! kzit nu in vwo 4 en hep dit jaar voor het 1e anw! weet iemand wat dat pcies inhoud??
Alvst bedank! Kus mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2003, 16:21
Sander86
Sander86 is offline
Heey!

Ik zit in VWO 5 en heb dus een jaar ANW gehad!
ANW betekent: Alegemene Natuurwetenschappen.

Het is op zich een leuk vak, je hoeft er iig niet bij te rekenen en het kost je maar 2 uurtjes per week;-)
Het huiswerk is bijna niks. (op mijn school tenminste, DLW in Papendrecht)

Het draait vooral om techniek, biologie, scheikunde en het heelal.
Het was vorig jaar één van mijn favoriete vakken, ik sta er een 8,4 voor op mijn examenlijst.

In de les zit je óf te leren voor de toetsen, óf je bent bezig met een practicum (zoals je mss van natuurkunde of scheikunde gewend bent)

Niks om je zorgen over te maken dus!
Als je nog iets wil weten, roep je maar...

Groetjes,

Sander
Oud 19-08-2003, 17:13
Verwijderd
ANW is bedoeld dat mensen die geen N-profiel hebben gekozen ook wat meepikken van de natuurwetenschappen (hoewel NG en NT het ook hebben). Je houd je bezig met allerlei onderwerpen die raakvlakken hebben met de natuurvakken, vaak gecombineerd met elkaar. Zo heb ik vorig jaar de volgende onderwerpen gehad: DNA, Sterrenkunde, Broeikaseffect, Voeding, Wereldvoedselprobleem etc. Het wordt allemaal heel basic gehouden en er wordt niet zo diep ingegaan op de onderwerpen hoewel het wel helpt als je er wat van af weet. Het is best makkelijk iig bij mij op school en het huiswerk valt bij mij ook wel mee. Ik heb het afgesloten met een 8,6 zonder er echt mijn best te voor hoeven doen. Het is dus zeker te doen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 13:46
Fatality
Fatality is offline
Ik sta er een 6 voor, op de een of de andere manier...

Maar dit kwam meer door een stuk of 100 meerkeuzevragen waar vrijwel alleen definities werden gevraagd.
ANW is vrij onzinnig, maar wel simpel (in principe)
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 14:05
Fade of Light
Fade of Light is offline
anw(b) is een kutvak, stelt niks voor, je leert er vrijwel niks en als je van school afgaat ben je de helft al weer vergeten.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 14:08
Verwijderd
ANW is onderverdeeld in 4 domeinen:
Materie
Leven
Biochemie
Sterrenkunde
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 14:19
Infatuation
Ik zit in 6 VWO, anw is dus al een tijdje geleden en ik kan je vertellen dat ik er helemaal niets meer van weer, behalve dat ik er niet echt wat aan vond. Het ligt voornamelijk aan je leraar hoe er invulling aan het vak wordt gegeven. Ik hoefde eigenlijk niets te doen, behalve een praktische opdrachten. Ach, het is maar voor een jaartje. Je slaat je er wel doorheen.
Mzzl
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 00:34
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Ik heb vorig jaar mijn vwo diploma gehaald en herinner me echt niets meer van wat ik geleerd zou hebben bij ANW. Het is asociaal simpel en oppervlakkig. Ik had een E&M en dus geen biologie, scheikunde en natuurkunde; maar de onderwerpen die aan de orde kwamen van die vakken waren gesneden koek. Allemaal vwo-2 niveau. Echt triest.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 19:31
Lovely007
Lovely007 is offline
Ik had in de vierde ANW, daar hoefden we toen niet zoveel voor te doen. Ik had trouwens wel 3 uur in de week.

Nu in de vijfde VWO heb ik een uur in de week, en moeten we een PO maken, waaraan we 40 slu moeten besteden
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 13:14
Michel87
Michel87 is offline
Citaat:
Lovely007 schreef op 21-08-2003 @ 20:31:
Ik had in de vierde ANW, daar hoefden we toen niet zoveel voor te doen. Ik had trouwens wel 3 uur in de week.

Nu in de vijfde VWO heb ik een uur in de week, en moeten we een PO maken, waaraan we 40 slu moeten besteden
Dan hebben jullie ook veel uren anw!
Wij hadden alleen in de vierde 2 lesuren per week ANW, waarin ook een praktische opdracht zat.
Oud 25-08-2003, 16:19
Basia
Basia is offline
anw slaat nergens op. mij interesseert t iig weinig hoe een plee werkt enzo.
Oud 25-08-2003, 23:09
lucy48
lucy48 is offline
Je leert hoe blikjes gemaakt worden, hoe de wc werkt, en verder ook nog wel wat interessante dingen over dna enzo
Oud 26-08-2003, 20:04
Basia
Basia is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 26-08-2003 @ 00:09:
Je leert hoe blikjes gemaakt worden, hoe de wc werkt, en verder ook nog wel wat interessante dingen over dna enzo
over dna krijg je genoeg bij biologie.
ok, mits je dat hebt.
Oud 26-08-2003, 21:53
Verwijderd
anw is toch gewoon algemene nutteloze wetenschappen?
(zo zeggen ze het altijd bij mij )
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 09:45
Nieni
Nieni is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 26-08-2003 @ 22:53:
anw is toch gewoon algemene nutteloze wetenschappen?
(zo zeggen ze het altijd bij mij )
Ik heb het na vier lessen omgedoopt tot Absoluut Nutteloze Weetjes.
Wat een vervelend vak! Denk je dat je van de exacte vakken af bent, (ik doe C&M) krijg je ook nog eens ANW!
Oud 30-08-2003, 13:21
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Basia schreef op 26-08-2003 @ 21:04:
over dna krijg je genoeg bij biologie.
ok, mits je dat hebt.
inderdaad, daarom is anw eigenlijk alleen maar nuttig voor mensen met een alfa profiel
Oud 30-08-2003, 13:23
lucy48
lucy48 is offline
Je moet gewoon alles uit het boek letterlijk uit je hoofd leren, dan haal je zo een negen en heb je lekker een negen op je eindlijst
ANW kun je dus ook wel beschouwen als een vak om je eindlijstgemiddelde op te halen
Oud 30-08-2003, 13:26
Verwijderd
ANW is

Zinloos vak
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Nieni schreef op 30-08-2003 @ 10:45:
Ik heb het na vier lessen omgedoopt tot Absoluut Nutteloze Weetjes.
Wat een vervelend vak! Denk je dat je van de exacte vakken af bent, (ik doe C&M) krijg je ook nog eens ANW!
ANW excact? echt niet

tis meer voor je algemene kennis. Ik vind anw wel geschikt voor em of cm, maar zekers niet voor ng of nt.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 16:00
Verwijderd
Wij moeten nog best veel opdrachten maken. naja, veel valt mee, maar je moet veel opzoeken enzo.

Je moet p.o's maken en die waren wel simpel (artikel schrijven over een onderwerp bij ons) en de tentamens ook wel, alleen nu een p.o. en dan moet je 20 minuten lesgeven aan de rest van de groep met een klein groepje mensen. Dat is wel ffies kut.

Alleen ik moest dus ook zoeken naar het ontleden van het menselijk lichaam, alleen ik heb nog niet echt iets goeds gevonden op internet.
Weet iemand daar wat van?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 17:12
Gabriëlla
Ik zit in de 3e en krijg pas volgend jaar ANW
Mijn zussen zeggen dat ANW juist heel leuk is en dat het heel makkelijk is

ff afwachten dan
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 17:23
Lienielovestim
ANW roeleert
ik vond het in de 4e echt 1 van de leukere vakken, gewoon simpelweg de vragen (met antwoord) uit je kop stampen en je hebt een 8 of een 9!!

alleen met het domein sterrekunde had ik (als C&M-er) veel problemen mee.. Dus als je dat niet snapt, trek dan wel vroegtijdig aan de bel bij iemand die het wel snapt, want door die sterrekunde is mijn eindcijfer een stuk omlaag gegaan!

ps. wat vind je er tot nu toe van?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 17:05
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
vind wel chill
bij ons hebben se t opgesplits in ANWA en ANWB
A is vooral over leven
en
B is vooral over heelal

ik heb N&T en ANWB, lijkt me iig een makkelijk vak

(4 havo)
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 16:37
melkpakje
melkpakje is offline
Citaat:
Sander86 schreef op 19-08-2003 @ 17:21:
Heey!

Ik zit in VWO 5 en heb dus een jaar ANW gehad!
ANW betekent: Alegemene Natuurwetenschappen.

Het is op zich een leuk vak, je hoeft er iig niet bij te rekenen en het kost je maar 2 uurtjes per week;-)
Het huiswerk is bijna niks. (op mijn school tenminste, DLW in Papendrecht)

Het draait vooral om techniek, biologie, scheikunde en het heelal.
Het was vorig jaar één van mijn favoriete vakken, ik sta er een 8,4 voor op mijn examenlijst.

In de les zit je óf te leren voor de toetsen, óf je bent bezig met een practicum (zoals je mss van natuurkunde of scheikunde gewend bent)

Niks om je zorgen over te maken dus!
Als je nog iets wil weten, roep je maar...

Groetjes,

Sander
Bijna geen huiswerk? Ik denk dat ik maar ga verhuizen naar Papendrecht ofzo
Ik zit in vwo4 en heb dit jaar dus voor het eerst Anw. Ik vind het verschrikkelijk want we hebben er heel erg veel huiswerk voor. Van onze leraar moeten wij van alles een samenvatting maken (dat kost heel veel tijd, aan het eind van het jaar heb je dus zowat je hele boek overgeschreven) En overal moet je de anwoorden van de vragen weer kleuren met het stuk waarin het voorkomt in je samenvatting. Ook moeten wij alle eindtermen doen, het schrift met de samenvattingen, extra opdrachten (die verzint hij zelf en zijn heeeel uitgebreid) inleveren met het pw enz, enz. Zo dit was ff mijn mening over Anw bij ons op school. Het is gewoon niet normaal. Ik snap dat als je alleen die vragen hoeft te maken en af en toe een pw dat het een eitje is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten