Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(En ik vraag me af waarom ik zo wantrouwend ben. ![]() Ik snap ook wel wat je bedoelt met "vertel steeds iets meer." maar daar heb ik geen goede ervaringen mee. Als ik bijv aan m'n moeder vertel dat me iets dwarszit, moet ik op laatst haar gerust stellen omdat ze het zo erg vindt. Een ander zag mijn probleem niet terwijl het voor mij een groot probleem was. En nog steeds is eigenlijk. Misschien is het ook een kwestie van gewoon doen. Impulsiviteit is tenslotte niet altijd een slechte eigenschap.
|
![]() |
Hmm... Ik wil je niet afkraken, maar ik zou daar wel een beetje mee oppassen. Je moet ook geluk hebben. Je moet net iemand vinden die er ook zo over denkt, er zijn een hoop mensen die helemaal niet zo door het leven gaan en zij zullen je eerder in de steek laten. Op den duur zul je wel iemand tegenkomen en een goed gevoel erover hebben en dan kan je je hart luchten.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zie 'het gewoon doen' en impulsiviteit niet als het zelfde, helemaal niet zelfs. Je kunt iets ook overdacht doen, je moet het alleen wel doen, maar dat hoeft absoluut niet impulsief te zijn.
Eén vriend en een moeder zijn niet representatief voor iedereen. Ouders zijn sowieso anders dan anderen in dit geval, omdat ze zich toch altijd meer zorgen maken ed. En waarom liet die vriend je in de steek? Weet je dat? Ik zou niet de rest van de wereld veroordelen op twee personen. Ik snap best dat het moeilijk is en dat je je er hartstikke rot door voelt, voel je dan ook ff 'lekker' rot, maar probeer daarna ook weer verder te komen. |
![]() |
|
Ondanks dat dit topic al richting het antwoord wijst:
Wil je wel dat die muur weggehaald wordt? Het is namelijk niet essentieel om een goed leven te hebben. Verder zou ik zelf een vriend kiezen, die je goed kent, waarvan je weet dat die niet alles rondslingerd naar andere vrienden en waarvan je weet dat hij realistisch is en je dus niet zelf hoeft te troosten op het einde. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bijvoorbeeld in relaties, je kan niet altijd doen alsof het je geen barst interesseert of dat je alleen maar cynisch en hard bent. Ik wil soms ook mijn hart kunnen luchten. Soms moet je gewoon over gevoelens praten en op dat soort momenten klap ik dicht. Leonoor: ik beoordeel niet heel de wereld op 2 personen. Ik heb het al vaker geprobeerd bij mensen die ik toen vertrouwde maar de uitkomst was uiteindelijk negatief. Waarschijnlijk kies ik gewoon de verkeerde momenten/ mensen uit.
|
Verwijderd
|
Ik heb precies hetzelfde! Ik kan best praten, maar praat niet over mezelf... En ALS het dan al ooit moest, dan nam ik emotioneel afstand van wat ik zei. Ik vertelde het dan -voor mijn gevoel- alsof het over een ander ging. Ik zei dan 'Ja ik ben depressief' met een glimlach, ofzo. (Is maar een voorbeeldje, niet letterlijk nemen)
Het is voor mij..angst. Ik weet niet, op internet kan ik alles wel vertellen, maar zodra ik het aan iemand dichtbij vertel, dan kan ik het niet meer terugdraaien. Internet kan ik afsluiten, ik kan het zogezegd vergeten, maar als bijvoorbeeld mijn broer iets over me weet, dan blijft dat. Ik weet niet precies waarom ik niet over mezelf kan praten, maar ik kan het eenvoudigweg niet. Alles klapt dicht, precies zoals jij ook aangeeft. Ik breng het onderwerp dan het liefst zo snel mogelijk op iets anders. Ik denk echter niet dat het wantrouwen of onzekerheid is ofzo... Ja, dat heb ik ook wel heel erg gehad, maar ik denk niet dat dat ook hier mee te maken heeft... Ik weet niet waarom ik niet wil/kan praten, ik zou het best willen veranderen... Maar ik heb geen idee hoe! Ik ben al stukken meer zelfverzekerd als dat ik was, ben socialer geworden, maar ik nog steeds niet goed over mezelf praten. Tips zijn dus ook voor mij erg welkom ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Niet essenieel, wel handig. Maar kun je over helemaal geen gevoelens praten? /me doubt that. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Zo kan je niet altijd met een situatie omgaan. Soms word je geconfronteerd met (heftige) gevoelens op een moment dat je er niet op voorbereid bent en er wordt direct om een reactie gevraagd. Er is geen tijd om te rationaliseren en je bent nog teveel van slag om een masker op te zetten. Dan heb je dus een probleem. Citaat:
||
Citaat:
ze weten waarschijnlijk wel dat de kans klein is dat ze ook echt gekwetst zouden worden als ze die muur niet hadden, maar onbewust zijn ze er toch bang voor.. maarjah wat doe je eraan ![]() je moet in ieder geval oefenen met het uitten van je gevoelens denk ik... ik weet dat het heel moeilijk is maar je kan op kleine schaal beginnen waar het veel minder moeilijk is.. begin bijvoorbeeld met mensen die je niet goed kent op vakantie of in de wachtkamer ofzo ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|