Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Simplisme is wat 'de mentaliteit van sommige autochtonen' maakt. Als je hier zo'n gedicht post als aanklacht, ben je aan het verkeerde adres. Vereenvoudigen is tot op zekere hoogte nuttig, maar om alles zwart-wit te stellen als jij nu doet, getuigt niet van een overschot aan hersencellen. Polarisatie berust vaak op sterk versimpelde beelden, zie ook de Noord-Amerikaanse samenleving. Overigens zijn veel gelovigen vaak wat simpel in hun voorstelling van 'de ander'. Dat leidt tot onbegrip en frustratie, mensen trekken zich terug in eigen kring en ziedaar, uw vicieuze cirkel.
Nog iets wat ik op wil merken: Je bent geloof ik echt verspeend van elke drang tot nuanceren, je discussietechniek is werkelijk beneden elk peil. Die rollende oogjes plant je maar ergens anders, wil je nog serieus genomen worden...
|
als dit als verzet bedoeld is, of om anderen racisme aan het licht te brengen gebruik je toch echt een verkeerde manier om een bodschap door te geven. Zoals er al vaker word gezegd, met dit soort simpele "kinderwerk" zul je niemand echt raken of overtuigen. Als je geen talent hebt voor het dichtwerk probeer het dan eens op een andere manier, maar er zijn een hoop mensen die dit soort gedichten maken en er werkelijk iets mee bereiken, een groter publiek en een duidelijke boodschap. Dit is meer het sinterklaaswerk waarbij je een klachtzang hoort waarvan je waarschijnlijk nog geen idee hebt van wat je wilt vertellen of bereiken. Ik heb je andere gedichtjes ook gelezen, maar als gedichten zelf heb je er echt niks in zitten wat aanspreekt, je inzet is van verre te vinden en wat je inhoud betreft, ik denk niet dat je mensen aan het denken zet ermee, dus hou er gewon mee op want je bereikt er gewoon niks mee. Als je over racisme wilt klagen, doe je dat maar ergens anders...
|
![]() |
|
|