Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2003, 10:35
miro
miro is offline
Vanacht op stap geweest, behoorlijk wat gedronken maar niet zat ofzo, heb er ook geen kater aan overgehouden. Wel heb ik de hele nacht niet kunnen slapen, heb zo'n last van mn buik. Heb 3 aspirines genomen, 2x moeten overgeven (vanmorgen pas), boterhammen komen dr gelijk weer uit, en moet regelmatig naar de wc. Alles bij elkaar heb ik nog geen uur slaap gehad maar slapen kan ik ook niet, daarvoor heb ik teveel last van mn buik. Het lijkt er op dat mn darmen van streek zijn.

Is het zo dat je echt ziek (ik heb het niet over een kater) kan worden van drank? En ben ik dr morgen weer van af?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 10:36
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
je kunt altijd verkeerd reageren op drank...
echt ziek kun je het volgens mij niet noemen
maar met uitgaan heb ik snachts ook altijd buikpijn als ik drank op heb, dus drink haast nooit meer iets..
maar t ligt ook aan de hoeveelheid die je op hebt
maar je zei al geen kater of iets dergelijks..
nou wacht het ff af vandaag..
en volgens mij kan je dan beter geen medicijnen nemen
na gebruik van alcohol..
lijkt me iig niet slim..
beterschap..
Oud 28-09-2003, 10:37
Verwijderd
Citaat:
miro schreef op 28-09-2003 @ 11:35:
Is het zo dat je echt ziek (ik heb het niet over een kater) kan worden van drank? En ben ik dr morgen weer van af?
Volgens mij kan dat zeker wel. Of je d'r morgen weer vanaf bent zou ik niet weten, 'k heb het zelf nooit gehad. 't lijkt me net zo iets als griep...of iig iets wat niet altijd evenlang duurt en waarvan je gewoon rustig moet herstellen ed.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 28-09-2003 @ 11:36:
en volgens mij kan je dan beter geen medicijnen nemen
na gebruik van alcohol..
Dat denk ik idd ook.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 11:46
squat
squat is offline
Aspirines + Alcohol = slechte combinatie. Ben er zelf ook een keer behoorlijk ziek van geworden.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 12:23
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
miro schreef op 28-09-2003 @ 11:35:
Vanacht op stap geweest, behoorlijk wat gedronken maar niet zat ofzo, heb er ook geen kater aan overgehouden. Wel heb ik de hele nacht niet kunnen slapen, heb zo'n last van mn buik. Heb 3 aspirines genomen, 2x moeten overgeven (vanmorgen pas), boterhammen komen dr gelijk weer uit, en moet regelmatig naar de wc. Alles bij elkaar heb ik nog geen uur slaap gehad maar slapen kan ik ook niet, daarvoor heb ik teveel last van mn buik. Het lijkt er op dat mn darmen van streek zijn.

dat kan ja als je genoeg gezopen hebt kun je zelf nog koorts krijgen ook (zelf genoeg ziek geweest zonder kater, kan op een griepje loijken wat je dan hebt)

ennu bij buikpijn (dus als het echt in je maag of darmen zeer doet) geen asprines nemen dat maakt het alleen maar erger
Oud 28-09-2003, 14:04
damaetas
damaetas is offline
ja je kan best misselijk enzo worden/ blijven van de drank.

een liter water drinken voor je gaat slapen help echt al heel veel. tegen de nadorst, kater, stinkbek en misselijkheid. nouja bij mij toch
Oud 28-09-2003, 14:23
zeep007
zeep007 is offline
eerst werd ik altijd ziek van drank.... de hele dag kotsen en hoofdpijn en dag daar weer na was ik pas weer goed. Ik dronk dus ook bijna nooit.
Nu kan ik bijna drinken wat ik wil en het ergste wat ik eraan over houd is hoofpijn meer niet...

tips: drink geen thee en neem voor het slapen ga een eetlepel vla.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 14:32
Methuselah
Methuselah is offline
Veel verschillende dingen door elkaar gedronken? Wodka, bier, wijn, jenever...? Da's nooit echt bevorderlijk

En medicijnen innemen is zéker nooit aan te raden, behalve iets tegen de buikpijn ofzo (motilium ofzo )
Oud 28-09-2003, 14:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
misschien was je al ziek, maar niet zó ziek dat je het merkte. drank verergert zoiets waardoor je je nu zo bagger kunt voelen. misschien dat je er morgen nog last van hebt, dinsdag zal het wel weer over zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 09:28
Verwijderd
Je had die aspirines sowieso niet moeten nemen.. dat irriteert je maag en alcohol irriteert je maag ook (zei m'n biologieleraar ooit ).

Maargoed, als ik veel gedronken heb (soms hoeft het nog niet eens zo veel te zijn ), ben ik vaak de volgende ochtend misselijk. Meestal niet zo erg als jij, maar als ik dan voor 12en uit m'n bed kom gaat het echt fout.

Ik weet niet echt waarom ik dat heb, ik heb het al minstens 1,5 jaar terwijl ik daarvoor echt veel kon drinken en me de volgende ochtend gewoon normaal voelde. Tegenwoordig drink ik ook bijna nooit meer alcohol, omdat ik geen zin meer heb om me de volgende ochtend zo gaar te voelen. Hoofdpijn enzo heb ik echt nooit, het is ook niet echt een kater ofzo. Ik kan het al van heel weinig alcohol hebben, vooral bij wijn geloof ik.

Ik denk dat je eens na moet gaan wat je precies gedronken hebt (eventueel combinaties).
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 18:45
never mind
never mind is offline
dat heb ik ook wel eens gehad naar een halve fles wodka Gaat vanzelf weer over en niet meer zo veel drinken jij

Het kwam bij mij pas de 20 uur na de wodka ofzo... En het was al vrij snel weer over, maarja jij kan anders reagere
Oud 30-09-2003, 23:02
AMDFreak
AMDFreak is offline
Uhm.. je moet wel voldoende eten he..

Anders komt het zo hard op de maag vallen.. is niet fijn.. *krijg je idd buikpijn van..* en als je thuis komt ff een glas water drinken *hoe meer hoe bter*
Oud 01-10-2003, 09:11
Verwijderd
Ja, dat kan best...als je bedenkt dat alcohol je natuurlijk gewoon ziek maakt als je er teveel van drinkt, dat je weerstand dan omlaag gaat en je dus vatbaarder bent voor eventuele ziekten die je al onder de leden had.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 11:16
miro
miro is offline
Lief van jullie allemaal mensen, waarschijnlijk was het idd een ziekte die al onder de leden zat want nu heb ik griep. Heb me die dag heel erg kut gevoeld, nu is het gelukkig niet meer zo erg. Een flinke verkoudheid en een rotgevoel, meer niet.

En ja van die apirines, was idd misschien wel dom, heb dr ook wel over nagedacht maar op dat moment had ik zo'n erge buikpijn...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 11:37
Verwijderd
Aspirines + alcohol is een erg bekende zelfmoordcombinatie, niet voor niks zijn aspirines in een hoop landen alleen op recept te verkrijgen. Neem paracetamol als je echt wat in moet nemen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2003, 13:33
Verwijderd
'k Heb een keer in een paar minuten 2 grote limonadeglazen met rode wijn opgedronken, toen had ik 2 uur later nog steeds hoofdpijn.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten