Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb ook bindingsangst. Ik heb nog nooit een vriendje gehad, maar alleen bij de gedachte eraan krijg ik al claustrofobische gevoelens. Oók bij het idee van alleen maar verliefd zijn (ook al is het maar op een afstandje). Ik wil mezelf niet overgeven, ik wil geen speelbal worden, ik wil niet kwetsbaar zijn. En dat gebeurt onvermijdelijk wanneer je verliefd wordt en uiteindelijk een relatie krijgt.
![]() Dus ja, ik heb bindingsangst. Je zou bijna zeggen dat ik een fobie heb voor verliefd zijn/worden.
||
Citaat:
Even terugkomend op dit topic.. ik heb zelf geen last van bindingsangst. Gelukkig.. ![]() ![]() Het is lastig. Maar vooral erg herkenbaar, GND86, wat je schrijft. Ik heb eens lopen zoeken naar informatie, sites maar ook boeken over bindingsangst.. Beangstigend weinig tegengekomen helaas. Heeft een der mensen op dit forum nog wat tips voor mij? Kzou dr graag meer over te weten komen.. (en wie-weet hoe-veel anderen je dr mee helpt ![]() Danny
|
Verwijderd
|
Ik heb geen bindingsangst. Wel bindingstwijfel. Ik heb geen zin om mijn hart en ziel in handen te leggen van iemand die ik niet kan vertrouwen. Want laten we wel wezen, als je een langdurige relatie met iemand aangaat leg je een niet onaanzienlijk deel van je eigen geestelijke welzijn in handen van de ander. Niemand kan zo goed met je hart omgaan als jezelf, dus als je het bij de ander legt wordt het vroeg of laat gebroken.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Een vriend van me is er keihard in.. "Geen liefde zonder offer.".. en ja.. dat offer kan in sommige gevallen betekenen de angst voor binding.
"risico's.... ze horen bij liefde. het benadrukt nu eenmaal wat er te verliezen, maar vooral ook te winnen valt." en hij vervolgde: "maar begrijp me niet verkeerd, ik respecteer ook de mensen die moeite hebben die grote stap te zetten... ze moeten zich alleen wél realiseren, dat als ze die stap nooit zetten, ze (wellicht) hele fundamentele, mooie passages uit hun leven aan zich voorbij laten gaan." Ik kon me er volledig in vinden.
||
Citaat:
En die verlatingsangst. Ik zal m'n vriendjes altijd voor zijn. Nog nooit heeft iemand het uitgemaakt, altijd ik ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() The thing is, ik had gister met hem afgesproken. Er is toen niets gebeurd, en daarom plaatste ik ook dit topic. Eigenlijk had ik gewoon me over welke twijfel dan ook heen moeten zetten, moeten zeggen hoe ik over hem denk en hem moeten zoenen. Maar ik deed het niet ![]() Gisteren was het dus twijfelachtig hoe dit bij hem was overgekomen. Het initiatief is tot nu toe vaak bij hem vandaan gekomen, en nu weet ik, en vind ik dat het wel eens van mijn kant mag komen. Maar goed, iets houd me een beetje tegen. Ik heb net een mailtje van hem gehad. Hij beantwoord precies wat ik denk, zegt zoals gewoonlijk weer precies the right things ![]() ![]() Ik ga me gewoon over het gevoel heen proberen te zetten. Bindingsangst is hoe dan ook iets wat je jezelf aan praat. Zoals Ripper zei, voor sommige mensen is het heel moeilijk om zich kwetsbaar op te stellen tegen over iemand. Als je je hart geeft, staat daar tegenover dat het gebroken kan worden. En daar ligt de angst. Ik ben niet echt onzeker of verlegen, maar meer afwachtend. Ik heb bevestiging nodig, en dat is heel belangrijk. Danny, als je weer een meisje met bindingsangst ontmoet, moet je haar denk ik de eerste tijd gewoon laten zien dat jij bereid bent om 100% voor haar te gaan. Als ik nu geen mailtje van 'hem' gehad had, zat ik er de rest van de dag nog over te piekeren! En nu ga ik hem even een smsje sturen ![]() ![]() Ik hoop en denk dat ik binnenkort wel met wat tips kan komen om over bindingsangst heen te komen ![]()
|
Dit is dus het grote punt waarom het uit ging met mijn ex-vriendin en ik
![]() ![]() ik kan nog steeds echt heel goed met haar praten enzo, en ik hou zielsveel van haar, echt ik heb nog nooit zoveel om iemand gegeven. maar toen ik met haar was ben ik zo enorm dom geweest, dat ga ik hier allemaal niet vertellen(niets met vreemdgaan o.i.d te maken, kwam met name door mn bindingsangst) het punt is ik ben echt zo gek op haar! en 1 van haar beste vriendinnen zij nu net dat we echt voor elkaar gemaakt zijn ![]() ![]() ook is het al erg lang geleden dat we met elkaar waren (maanden terug al) maar nog steeds denk ik enorm veel aan haar. het werd de laatste tijd wat minder maar nu word het weer veel erger weet me gewoon echt geen raad meer! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ja.. tis wel een proces. ![]()
|
Verwijderd
|
*meldt zich ook* Ik vat mezelf éindelijk. Ik val normaal gesproken altijd op jongens die ik niet kan krijgen, en de jongens die mij willen boeien me al vrij snel niet meer. Waarom? Omdat ik, zolang die jongens mij niet hoeven, niets hoef te beginnen met hen, en ik dus altijd de touwtjes in handen houd. Als je verliefd bent leg je je hart in iemand anders' handen en kun je alleen maar afwachten wat hij ermee doet. Als hij het niet weet, dan echter is hij niet degene die mij kwetst, dan doe ik het helemaal zelf. En hoef ik me dus niet te schamen dat ik zo stom ben geweest om iemand macht te geven over mij.
Iemand die het nog vat? 't Komt dus neer op schaamte ![]() ![]() edit: spelfout. Laatst gewijzigd op 01-10-2003 om 22:16. |
![]() |
||
Citaat:
Tja, sorry ![]() ![]() ZOOO ingewikkeld allemaal *phoe* ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
van verliefdheid naar liefde: iedereen gaat voor de bijl de abt van sion | 27 | 10-10-2003 12:01 |