Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2003, 11:30
Aries
Aries is offline
Nou wat denken jullie is 't Universm een deel van de natuur of is de natuur een deel van het universum ???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2003, 11:55
Not for Sale
Not for Sale is offline
Hangt een beetje af van je definities.
Ik ben geneigd te antwoorden dat de natuur de set regels, de invulling, de verzameling eigenschappen van het universum is.
Dus van omvatten is dan geen sprake.
Oud 09-10-2003, 12:12
misty1986
misty1986 is offline
Ik denk persoonlijk dat het universum een deel is van de natuur,
de natuur is er niet alleen op aarde, maar verspreid zich over het hele universum, vandaar. De natuur omvat de vijf elementen,
het universum is er een van...
Dit is tenminste zoals ik het zie,
Misty
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 12:39
Fade of Light
Fade of Light is offline
universum deelverzameling van natuur
natuur deelverzameling van universum? misschien. Zo ja dan universum = natuur.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:25
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Misty17 schreef op 09-10-2003 @ 13:12:
De natuur omvat de vijf elementen
Voor zover ik weet onderscheidden de Grieken slechts 4 "elementen": aarde, lucht, water en vuur. Wat zou dat vijfde element volgens jou dan moeten zijn?
Oud 09-10-2003, 19:26
Perunda
Perunda is offline
Interessante vraag.

Ik zie de natuur vooral als de bomen, planten, stenen en zo. Ik zie de natuur meer als een deel van het universum, hoewel de visie van Misty ook wel voor een groot deel juist is.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 20:34
misty1986
misty1986 is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 09-10-2003 @ 20:25:
Voor zover ik weet onderscheidden de Grieken slechts 4 "elementen": aarde, lucht, water en vuur. Wat zou dat vijfde element volgens jou dan moeten zijn?
Ik dacht niet volgens de Griekse visie, meer dat er zo iets bestaat als water, vuur, lucht, aarde en ether, iets wat er wel is, maar wat je heel moeilijk kan zien of aanraken, ik vind ether ook nie echt goed klinken. Als je dan zegt dat de natuur uit vijf elemanten bestaat, kun je het universum ether noemen, je kunt het niet zien of aanraken. De vier andere elementen kun je wel aanraken.

Misty
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 21:19
Kazanka
Kazanka is offline
Universum doos, natuur inhoud doos.
Oud 10-10-2003, 20:20
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Misty17 schreef op 09-10-2003 @ 21:34:
Ik dacht niet volgens de Griekse visie, meer dat er zo iets bestaat als water, vuur, lucht, aarde en ether, iets wat er wel is, maar wat je heel moeilijk kan zien of aanraken, ik vind ether ook nie echt goed klinken. Als je dan zegt dat de natuur uit vijf elemanten bestaat, kun je het universum ether noemen, je kunt het niet zien of aanraken. De vier andere elementen kun je wel aanraken.

Misty
Ik heb er even Geschiedenis van de wiskunde van D.J. Struik bijgepakt. Wat jij aanhaalt komt overeen met een idee van Plato. De 4 "elementen" aarde, lucht, water en vuur konden volgens hem door 4 van de 5 regelmatige veelvlakken worden voorgesteld, en de ether kon volgens hem door het regelmatige twaalfvlak worden voorgesteld, dus jouw idee is wat dat betreft wel degelijk op de oude Grieken (in dit geval Plato) terug te voeren.
Reageren

Regels voor berichten