Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2003, 19:53
No_friends
No_friends is offline
ik ga al tijdje naar een psycholoog...en krijg in totaal 12 sesies...maar ik heb er niks aan
vandaag was de 10e sessie
maar ik heb er echt helemaal niks aan gehad..

ligt dat dan aan mij
of aan die psycholoog
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2003, 20:02
Quiana
Quiana is offline
Van allebei, denk ik, maar het is moeilijk om te oordelen
over iets waar ik zo weinig over weet.

Wat ik wél weet is dat er iig motivatie van beide kanten
nodig is, en dan de kennis/hulp van de psycholoog erbij...
Oud 24-09-2003, 20:03
Verwijderd
Misschien zet jij je er niet genoeg voor in, of misschien kan die psycholoog je niet goed helpen, wat ik betwijfel...
Psychologen weten meestal wel wat ze doen en proberen vanalles om je te helpen. Je moet trouwens wel kijken naar je 1e sessie en naar nu dus je 10e sessie. Waarschijnlijk zie je wel degelijk verbetering, maar heb je dat gevoel er niet echt bij.
*sorry, ik ben vanavond niet op mn helderst..*
Succes in ieder geval

Kus
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 20:10
Verwijderd
Ik sluit me aan bij de post van Quiana.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 21:03
Kazanka
Kazanka is offline
Hoe verlopen de sessies?

Beantwoord je gewoon alle vragen die de psych stelt, of deel je ook meerdere gedachtes? Luister je maar half naar de stem van de psych en laat je de rede dwalen door jouw gedachten? anders...
Oud 24-09-2003, 21:09
DEChengst
DEChengst is offline
Dat ligt aan de psycholoog. Een psycholoog is namelijk iemand die onderzoekt doet naar de menselijke psyche. Als je geholpen wilt worden zul je naar een psychiater moeten gaan.
Oud 24-09-2003, 21:15
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 24-09-2003 @ 22:09:
Dat ligt aan de psycholoog. Een psycholoog is namelijk iemand die onderzoekt doet naar de menselijke psyche. Als je geholpen wilt worden zul je naar een psychiater moeten gaan.
uhh, als jij niks loslaat ligt het toch niet aan de psycholoog? of heb k het nu helemaal verkeerd...
ik kan zo niet zeggen waar het aan ligt, dan zou je op ze minst toch meer moeten weten denk k..
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 22:51
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 24-09-2003 @ 22:09:
uhm een psychiater mag medicijnen voorschrijven, dat is het verschil. Als psycholoog kun je onderzoek gaan doen, maar iemand die afstudeert in bijv Klinische psychologie helpt wel degelijk mensen, das tenminste de bedoeling.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 23:12
Verwijderd
Aan jou. Een psycholoog kan ook niets anders dan zijn visie op het geheel geven. Als hij tot de conclusie komt dat jij gek bent, kan hij daar weinig aan veranderen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 23:30
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
No_friends schreef op 24-09-2003 @ 20:53:
ligt dat dan aan mij
of aan die psycholoog
dat is niet te beantwoorden met de beperkte gegevens die je geeft he

Bespreek je het probleem waarvoor je naar psych toe bent gegaan?
Probeer je dingen te veranderen die verandert moeten worden?
Waar vul je je sessies mee?
Oud 27-09-2003, 12:21
vanieta
vanieta is offline
wil jij wel geholpen woorden?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 17:40
Verwijderd
Citaat:
vanieta schreef op 27-09-2003 @ 13:21:
wil jij wel geholpen woorden?
Da's ook vrij irrelevant, er zijn mensen die niet te helpen zijn, ook al willen ze het nog zo graag. Sommige stoornissen zijn gewoon biologisch, die kan een psycholoog misschien wel constateren (hoewel dat meer werk voor een psychiater is) maar hij kan je er echt niet direct van genezen ofzo.

Mensen verwachten denk ik een beetje teveel van de medische zorg.'
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 17:46
Nona
Nona is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-09-2003 @ 18:40:
Da's ook vrij irrelevant, er zijn mensen die niet te helpen zijn, ook al willen ze het nog zo graag. Sommige stoornissen zijn gewoon biologisch, die kan een psycholoog misschien wel constateren (hoewel dat meer werk voor een psychiater is) maar hij kan je er echt niet direct van genezen ofzo.

Mensen verwachten denk ik een beetje teveel van de medische zorg.'
Op het moment dat hij je niet kan helpen omdat de stoornis lichamelijk is zal een goede psycholoog je doorsturen naar iemand die je wel met lichamelijke dingen kan helpen. Doet hij dat niet is hij eigenlijk al een beetje fout bezig.

Of je geholpen wil worden is ergens wel relevant. Je kan nog zo vaak daar zitten, maar als je niets los laat kan een psycholoog ook niets voor je doen denk ik.
Oud 27-09-2003, 19:01
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-09-2003 @ 00:12:
Aan jou. Een psycholoog kan ook niets anders dan zijn visie op het geheel geven. Als hij tot de conclusie komt dat jij gek bent, kan hij daar weinig aan veranderen.
iedereen is gek, alleen sommige mensen hebben er last van
Oud 28-09-2003, 01:00
In_stilte
In_stilte is offline
Een psycholoog probeert wel degelijk te helpen, hij probeerd jouw leven beter te kennen jou beter te snappen en hierna jou begeleiding te geven bij het geneesproces. Volgens mij geeft een psycholoog wanneer hij geloofd dat er lichamelijk iets mis zit (of als een psychiater dit denkt nadat hij zegmaar gesprek heeft gehad over alle patienten van een psycholoog) een seintje aan de psychiater. In dit geval zal hij medicijnen voorschrijven in combinatie met gesprekken bij psycholoog/psychiater.

Het zou kunnen zijn dat de psycholoog nog in de "leren kennen fase" zit...
Het zou kunnen dat jij gewoon het gevoel van verbetering niet voelt terwijl er wel langzaam kleine dingen veranderen in je denken.
Het zou kunnen dat je eerst nog in een soort van moeilijke periode zit en dat je gewoon nog ver van beter bent... sommige dingen zijn niet meteen op te lossen.
Het zou kunnen dat je zelf niet meewerkt en je eigenlijk niet echt beter wil worden.

Conclusie het zou vanalles kunnen zijn... sorry hier heb je waarschijnlijk helemaal nixz aan...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 01:03
In_stilte
In_stilte is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-09-2003 @ 00:12:
Ik kreeg altijd heel erg op mijn donder van mijn vader (psychiater) als ik zei dat iemand gewoon gek was... Volgens hem is gek zijn ook een ziekte, soms met medicijnen op te lossen, soms met gesprekken soms ongeneeslijk ziek.

Een psycholoog kan wel degelijk iets doen;
Hij kan je doorverwijzen naar een psychiater voor medicatie omdat je gewoon een stofje mist en je daarom ongelukkig voelt.
Hij kan door te praten je zo helpen dat je zelf dingen beter op een rij kan krijgen en misshcien wel dingen kan oplossen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten