Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2003, 18:50
pessimistje
pessimistje is offline
nou?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2003, 19:16
Korsakoff
Korsakoff is offline
ik verwacht dat uk \ze dan minder speel
Oud 23-09-2003, 19:17
Verwijderd
Zieke avatar

Maareh, ik denk dat ze natuurlijk mooier zullen zijn. Zullen waarschijnlijk ook nieuwe genres zijn.

Ik vraag me wel af welke gameseries dan nog bestaan en welke developers
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 19:47
Kia-zil
Kia-zil is offline
Echte 3d, je staat er midden in.
Soort van hologrammenwereld.
Alz je loopt, loop je in de game ook enz.
Oud 23-09-2003, 19:59
reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
Morridin schreef op 23-09-2003 @ 20:17:
Zieke avatar

Maareh, ik denk dat ze natuurlijk mooier zullen zijn. Zullen waarschijnlijk ook nieuwe genres zijn.

Ik vraag me wel af welke gameseries dan nog bestaan en welke developers

the sims
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 20:08
Verwijderd
ik denk dat het verschil em vooral in AI zal zitten.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 20:25
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Niet veel veranderd, betere graphics enzo, ietwat betere AI, maar dat wordt wegens toenemende multiplayermogelijkheden ietwat verwaarloost, EA heeft een monopolie
Oud 23-09-2003, 20:27
pessimistje
pessimistje is offline
ik denk dat het online wereldtje uitgebreider wordt!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 21:10
Apomes
Apomes is offline
ik denk dat je met een 3d brilletje op je snoet zit voor het internet omdat cd/dvds allemaal onnodig gaan zijn en alleen nog beschikbaar via het internet
Oud 23-09-2003, 21:14
Verwijderd
Ik verwacht dat ze vet zijn, maar niet vetter dan games nu. Het is subjectief. Toen Quake uitkwam kon ik ook écht mijn ogen niet geloven: de mannetjes zagen er van alle kanten anders uit! Dat was enorm revolutionair. Het gaat geleidelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 21:15
Marcade
Marcade is offline
Niet veel nieuws onder de horizon. En forget 3D hologrammen/3D brillen. Die zien we niet binnen 10 jaar.

Hoogstens dat de 3D schermen misschien komen; maar dat zal denk ik ook niet populair worden omdat je er snel hoofdpijn van krijgt.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 22:49
Verwijderd
- Veel realistischere graphics, door de toegenomen computerkracht en de mogelijkheden van de programmeurs/graphic designers.

- Nóg kortere levensduur dan nu

- Online game werelden die uitgebreider zijn

Gedurende de 10 jaar zullen er evolutionaire verbeteringen zijn, geen revolutionaire.

Zoals nare man al zei was Quake (grafisch) een revolutionair iets, omdat er voor het eerst in een echte 3d-wereld rondgelopen kon worden. Zo was ook Wolfenstein3d revolutionair (voor het eerst vanuit de eerste persoon).
Het zal de komende 10 jaar echter lastig worden om iets te verzinnen wat niet al eerder is gedaan.
Ik verwacht dan ook meer samensmeltingen van bestaande spelgenres in plaats van volledig nieuwe.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 23-09-2003 @ 22:15:
En forget 3D hologrammen/3D brillen. Die zien we niet binnen 10 jaar.

Beste kerel, die dingen zijn er nu ook al (de brillen dus), en 5 jaar geleden ook. Nooit gehoord van de nintendo 32 toendertijds? Is al weer heeeeeeeeeeeel lang geleden en uiteindelijk afgelast maar het werkte al wel. En ook vele andere virtual reality dingen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 14:09
Jolt
Jolt is offline
Bij deze nog feessie
Gelefeliciteerd ...

Mij lijkt dat games er gewoon fucking mooi uitzien ...meer niet /...rest is het zelfde
Oud 24-09-2003, 16:28
Frondish
Frondish is offline
ik denk dat atari terug komt en met mijnenvegen zo zeker wel zeg...

nee nu serieus...

ik denk dat sega terug gaat komen, en dat meen ik... ze beginnen gewooon weer opnieuw... ze doen nu games maken daar gaan ze aan verdienen en opnieuw beginnen denk ik...
Oud 24-09-2003, 16:38
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
********** schreef op 24-09-2003 @ 13:45:
Beste kerel, die dingen zijn er nu ook al (de brillen dus), en 5 jaar geleden ook. Nooit gehoord van de nintendo 32 toendertijds? Is al weer heeeeeeeeeeeel lang geleden en uiteindelijk afgelast maar het werkte al wel. En ook vele andere virtual reality dingen.
We hebben het over dingen voor de consument; en een 3D bril behoort nu ook niet tot een van de standaarden; ook niet over 10 jaar.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 16:51
Vault
Vault is offline
ik verwacht echt dat er veel pro-amerikaanse games gaan komen.
Oud 24-09-2003, 17:15
MikeyMo
MikeyMo is offline
Niemand zal meer gamen...iedereen heeft wel iets beters te doen.
Oud 24-09-2003, 18:09
Verwijderd
Realtime fotokwaliteit in de shooters.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 19:03
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Kia-zil schreef op 23-09-2003 @ 20:47:
Soort holodecks uit Star Trek ? Denk niet dat dat er dan al is.

- Betere graphics, games met de beeldkwaliteit van een televisie.

- Betere sound, surround sound zal iedereen dan wel hebben. De speaker sets zijn waarschijnlijk wel draadloos.

- Draadloze controllers, joysticks, optische muizen. Die zijn er natuurlijk al, maar dan verbeterd, met langere levensduur van batterijen.

- Originaliteit. Tegen die tijd wil men wel eens wat nieuws, dus misschien een nieuw genre.

- AI. Hoewel iedereen dan wel online is, zal de AI voor bots die dan meedoen, niet onderdoen voor een menselijke speler.

- Games zijn legaal van het internet te downen, en daarom veel goedkoper omdat er zo veel kosten bespaart worden.

Tsja.. voor de rest weet ik het niet.
Oud 24-09-2003, 22:07
pessimistje
pessimistje is offline
Hier hoop ik op, nieuwe genres en vooral online genres.
Mods van nog bettere kwaliteit.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 08:31
punxnotdead
punxnotdead is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 24-09-2003 @ 20:03:

- AI. Hoewel iedereen dan wel online is, zal de AI voor bots die dan meedoen, niet onderdoen voor een menselijke speler.
ik denk dat er zeker nog wel single player game's zijn.
Met een heel erg interactieve verhaallijn. Misschien iets in de lijn van DeusEx maar dan nog veel beter.
Oud 25-09-2003, 10:24
pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
punxnotdead schreef op 25-09-2003 @ 09:31:
Met een heel erg interactieve verhaallijn. Misschien iets in de lijn van DeusEx maar dan nog veel beter.
ik denk dat singleplayer heel wat minder zou worden, heel wat minder.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 13:26
Dminor
Dminor is offline
*krijgt twinkeling in ogen*
Monkey Island 5..

Ja, ik blijf hopen.

Maar waarschijnlijk is het hele adventuregenre dan uitgestorven.
Oud 25-09-2003, 13:31
Verwijderd
F1 2013
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2003, 13:41
Thomas
Thomas is offline
Dan zijn we weer terug bij de gezelschapsspelletjes op zondagavond.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 13:54
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
met 20.000 man in 1 game, lekker potje quake 8e met z'n alle
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 16:21
pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
Black Rainbow schreef op 25-09-2003 @ 14:54:
met 20.000 man in 1 game, lekker potje quake 8e met z'n alle
klinkt goed!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 18:18
Manus J. van Alles
Citaat:
Dminor schreef op 25-09-2003 @ 14:26:
Monkey Island 5..

Ja, ik blijf hopen.

*hoopt mee*
Oud 25-09-2003, 18:55
Ikziedodemensen
Ikziedodemensen is offline
20.000 man in 1game?
is dat niet irritant aangezien je heletijd wordt afgeknald
denk niet dat de technologie zo veris dat de servers dat nog aankunnen ^^
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 19:05
pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
Ikziedodemensen schreef op 25-09-2003 @ 19:55:
20.000 man in 1game?
is dat niet irritant aangezien je heletijd wordt afgeknald
denk niet dat de technologie zo veris dat de servers dat nog aankunnen ^^
Tja denk ook niet dat ze over 10 jaar zo ver zijn, wel dat er meer in een server kunnen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 20:16
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
punxnotdead schreef op 25-09-2003 @ 09:31:
Dan heb ik het over de toepassing van AI in multiplayer. We hebben nu al hostages in CS e.d. Maar die zullen dan nog geavenceerder zijn. En het zou meer toegepast worden. Bijvoorbeeld AI die een deel van de map bewaakt, en die dan door het rode team verslagen zou moeten worden, zodat het voor het blauwe team wat minder moeilijk zou worden. Gewoon een voorbeeld, je kan natuurlijk ook denken aan neutrale AI, die bijvoorbeeld burgers bestuurt die wegrennen als er iemand begint te schieten.

Nog wat toevoegingen:

Meer toepassing van dingen zoals Gamerstv waarmee je dus Quake 3 potjes live kan bekijken. Misschien zelfs een Nederlandse televisiezender die alleen maar games behandeld.
Oud 25-09-2003, 21:12
hellion
hellion is offline
ik denk dat ik dan toch een nieuwe videokaart nodig heb
Oud 25-09-2003, 21:17
IloveTECHNO
IloveTECHNO is offline
A.I vooral, mee interactie in de wereld waar half life 2 nu mee in de kinderschoenen staat
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 12:48
Verwijderd
Ik verwacht dat de 1.10 patch van Diablo2 dan uit komt
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 19:29
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 25-09-2003 @ 21:16:

Meer toepassing van dingen zoals Gamerstv waarmee je dus Quake 3 potjes live kan bekijken. Misschien zelfs een Nederlandse televisiezender die alleen maar games behandeld.
Dat gaat zo vet worden!!!!!
Jammer genoeg denk ik dat MikeyMo gelijk heeft...
Men is dan al met iets anders bezig dan gamen!
Zonde, zonde, zonde...
Dan hoor je ons aan die snotneuzen zeggen: "vroeger knul... ja vroeger..."
En ze sjeezen weer weg op hun hooverboards...

*wordt weer wakker*
Oud 26-09-2003, 20:16
Verwijderd
Toch is A.I. niet erg belangrijk in spellen. Het leukste is namelijk altijd je krachten meten tegen andere mensen, niet tegen een supergoede computer. A.I.-tegenstanders in FPS-spellen waren drie jaar geleden ook al zo goed dat je ze onmogelijk kon verslaan als hun programmeur dat echt zou willen, dus dat is niet leuk.

Verder denk ik dat er weinig écht revolutionairs zal gebeuren. De computerspel-industrie is in de afgelopen tien jaar niet bijzonder veel veranderd, en ik zie geen reden aan te nemen dat dat de komende tien jaar ineens wel zo zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 20:47
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
nare man schreef op 26-09-2003 @ 21:16:
Toch is A.I. niet erg belangrijk in spellen. Het leukste is namelijk altijd je krachten meten tegen andere mensen, niet tegen een supergoede computer. A.I.-tegenstanders in FPS-spellen waren drie jaar geleden ook al zo goed dat je ze onmogelijk kon verslaan als hun programmeur dat echt zou willen, dus dat is niet leuk.

Verder denk ik dat er weinig écht revolutionairs zal gebeuren. De computerspel-industrie is in de afgelopen tien jaar niet bijzonder veel veranderd, en ik zie geen reden aan te nemen dat dat de komende tien jaar ineens wel zo zal zijn.
Soms kan je niet genoeg spelers vinden. Er zijn misschien rollen weggelegd voor AI in multiplayer games die menselijke spelers niet leuk zouden vinden (zoals ik al eerder noemde, bijvoorbeeld een gebied bewaren). Maar NU is het nog niet erg belangrijk.
Oud 26-09-2003, 20:57
Verwijderd
Ook in de toekomst niet, denk ik. IK denk namelijk dat er nooit een tekort zal komen aan menselijke tegenstanders, ik denk dat door de voortgang op de telecommunicatiemarkt er alleen nog maar meer en betere mogelijkheden zullen komen om op allerlei terreinen (PC, spelcomputer, mobiele telefoon) tegen andere mensen on-line te spelen en het allemaal steeds meer geïntegreerd wordt. Ik denk dat we ook niet binnen al te lange tijd de mogelijkheid zullen hebben om tegen PlayStation2-spelers UT2003 te spelen, dan kunnen wij onze krachten eindelijk eens meten met die vervelende console-kiddies
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 21:01
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
nare man schreef op 26-09-2003 @ 21:57:
Ook in de toekomst niet, denk ik. IK denk namelijk dat er nooit een tekort zal komen aan menselijke tegenstanders, ik denk dat door de voortgang op de telecommunicatiemarkt er alleen nog maar meer en betere mogelijkheden zullen komen om op allerlei terreinen (PC, spelcomputer, mobiele telefoon) tegen andere mensen on-line te spelen en het allemaal steeds meer geïntegreerd wordt. Ik denk dat we ook niet binnen al te lange tijd de mogelijkheid zullen hebben om tegen PlayStation2-spelers UT2003 te spelen, dan kunnen wij onze krachten eindelijk eens meten met die vervelende console-kiddies
De dreamcast versie van Q3 had al speciale servers en daar kon je dus ook als pc-gebruiker op spelen. Maar dat zal denk ik nog wel uitbreiden, ik denk dat je gelijk hebt.
Oud 26-09-2003, 21:33
robbzooi
robbzooi is offline
een brute verbetering van graphics in morrowind en dan met ze allen op internet ala 128 spelers 500 cpu's met vette a.i. bij wijze van spreke gitaartje kopen in een boom klimme en voor een leuk deuntje zorge terwijl de tovenaartjes et opneme tege de brute barbaartjes ofzo
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 07:53
IloveTECHNO
IloveTECHNO is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-09-2003 @ 21:16:
A.I.-tegenstanders in FPS-spellen waren drie jaar geleden ook al zo goed dat je ze onmogelijk kon verslaan als hun programmeur dat echt zou willen, dus dat is niet leuk.

dat was niet omdat de A.I zo goed was, maar omdat ze gewoon de hit/kill ratio op 90 % zouden zetten
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 09:02
$@nd€r $@l@m@nd€r
Nog iets.

Ik denk dat we misschien voor alle shooters een zogenaamde 'lightgun' zullen gebruiken, zoals we die nu hebben bij sommige consoles en arcadekasten. Misschien vinden we het dan te saai om muizen te gebruiken. Misschien niet zo waarschijnlijk, maar lijkt me wel leuk.
Oud 27-09-2003, 10:55
eXcess
eXcess is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 25-09-2003 @ 14:31:
F1 2013
FIFA 2013
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Dminor schreef op 25-09-2003 @ 14:26:
Monkey Island 5..

Ja, ik blijf hopen.

Hoop het echt Adventuregames zijn nog steeds zwaar favoriet bij mij
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 17:35
Verwijderd
Citaat:
IloveTECHNO schreef op 27-09-2003 @ 08:53:
dat was niet omdat de A.I zo goed was, maar omdat ze gewoon de hit/kill ratio op 90 % zouden zetten
Daar heb je gelijk in, maar het feit dat bots gewoon ultiem nauwkeurig kunnen schieten maakt ze niet per definitie minder leuk dan mensen. Er zijn namelijk ook mensen die zo goed kunnen schieten dat je eigenlijk meteen dood bent wanneer je ze zie (bepaalde losers op internet in UT2k3 bijvoorbeeld, die gewoon dag in dag uit met de LG oefenen totdat ze alleen nog maar headshots maken, waardoor het dus compleet niet meer leuk is om tegen ze te spelen omdat ze nooit andere wapens gebruiken en het spel eigenlijk gewoon Instagib wordt).

Bots die perfect menselijk zijn, zijn nog steeds minder leuk dan mensen, omdat je je gewoon niet beter voelt dan iemand anders als je een bot compleet hebt ge0wned.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 20:10
Manus J. van Alles
Een leuke AI moet vooral verrassend zijn. Op Team17's Worms3D forum was er een topic gemaakt door T17 zelf over welke sneaky tactics men graag zou willen zien bij de AI, en die zou men er dan in gaan programmeren (mits technisch haalbaar)
Oud 28-09-2003, 03:20
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Morridin schreef op 26-09-2003 @ 13:48:
Ik verwacht dat de 1.10 patch van Diablo2 dan uit komt
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 11:11
MikeyMo
MikeyMo is offline
zou wel vet zijn als ze dan een-of-ander oorlogspel online hebben waarbij je met 999 maten tegen 1000 andere luitjes speelt, en dan zo een beetje de 2e wereld oorlog nabootsen..of de 4e wereldoorlog, als die er dan al is geweest..
Oud 28-09-2003, 11:17
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Kia-zil schreef op 23-09-2003 @ 20:47:
Reageren

Regels voor berichten