Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2003, 13:28
Lorelei
Lorelei is offline
Hallo Allemaal!

Ik ben een meisje van bijna 16. Ik zit in 3 atheneum (ben vorig jaar blijven zitten vanwege de ziekte ME -meer info op L&G-) en ik ben hoogbegaafd. Al vanaf de kleuterklas heb ik me verveelt op school. Ze probeerden er vanalles aan te doen door me meer werk te geven (zo kan ik nu 3 woorden spaans, gedichtjes schrijven, etc) maar het hielp niet. Dat is ook logisch want als je hoogbegaafd bent, vind je het allemaal makkelijk (dus ook de 3 woorden spaans) en heeft veel meer doen niet heel veel zin, maar goed. O.a. doordat ik me zo verveel begin ik langzaam depressief te worden. M'n coordinator weet dat ik het allemaal saai (saai is niet het goeie woord!) vind maar kan er ook niet veel meer aan doen behalve extra verdieping geven en dat vind ik ook saai. Ik neem aan dat er meer mensen zijn die hier last van hebben en ik vroeg me af wat jullie doen als jullie je zo vervelen en hoe je er mee om gaat dat je het gevoel hebt dat de hele wereld 'dom' is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2003, 13:32
Verwijderd
Zoek zelf dingen die je leuk vindt en ga die doen. En zoeken mensen die je niet 'dom' vindt. Verder gewoon naar school gaan en je diploma halen, zonder diploma ben je nergens...of naja, is het iig allemaal een stuk lastiger.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 13:37
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-09-2003 @ 14:32:
Zoek zelf dingen die je leuk vindt en ga die doen. En zoeken mensen die je niet 'dom' vindt. Verder gewoon naar school gaan en je diploma halen, zonder diploma ben je nergens...of naja, is het iig allemaal een stuk lastiger.
ja, ik vind op zich mensen niet echt dom hoor...of misschien toch wel.. nou ja laat maar. Ik heb ook voornamelijk vrienden die een jaar of 4 ouder zijn en al studeren. Verder zal ik school wel afmaken inderdaad maar het gaat niet speciaal leuk worden
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 13:39
Verwijderd
Och, zie het nou maar in, het merendeel van de wereld ís dom. Je moet gewoon de mensen eruit pikken die wel slim zijn *grijns*

En tja, ik weet het ook niet... ik heb me ook grondig verveeld op school, hoewel ik waarschijnlijk net onder hoogbegaafdheid zit, maar tja, ik vermaak me wel op andere manieren... stiekem zitten tekenen of schrijven, bijvoorbeeld, strips maken, klieren met andere leerlingen - wacht, dat mag natuurlijk niet. En je moet het maar gewoon doorstaan en uitdagendere dingen doen in je vrije tijd...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 13:41
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 21-09-2003 @ 14:37:
ja, ik vind op zich mensen niet echt dom hoor...of misschien toch wel.. nou ja laat maar. Ik heb ook voornamelijk vrienden die een jaar of 4 ouder zijn en al studeren. Verder zal ik school wel afmaken inderdaad maar het gaat niet speciaal leuk worden
School is ook niet leuk. Er zijn maar weinig mensen die school echt leuk vinden, ook onder de 'niet-hoogbegaafden'.

Oudere vrienden is toch niet per se een probleem? (Al zijn er onder leeftijdsgenoten en zelfs vaak jongere mensen, ook zat mensen die net zo zijn als jij of misschien nog wel 'slimmer'.)

Citaat:
En je moet het maar gewoon doorstaan en uitdagendere dingen doen in je vrije tijd...
Vind ik idd een goede 'oplossing'.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 13:44
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Morgan schreef op 21-09-2003 @ 14:39:
Och, zie het nou maar in, het merendeel van de wereld ís dom. Je moet gewoon de mensen eruit pikken die wel slim zijn *grijns*

En tja, ik weet het ook niet... ik heb me ook grondig verveeld op school, hoewel ik waarschijnlijk net onder hoogbegaafdheid zit, maar tja, ik vermaak me wel op andere manieren... stiekem zitten tekenen of schrijven, bijvoorbeeld, strips maken, klieren met andere leerlingen - wacht, dat mag natuurlijk niet. En je moet het maar gewoon doorstaan en uitdagendere dingen doen in je vrije tijd...
heheh, mja er zijn wel veel mensen ook echt dom!

Maar het probleem is een beetje dat ik zowel in theorie als in praktijk nogal oud ben in de klas. Ik ben 2 a 3 jaar ouder dan de meesten en ik ben gewoon redelijk volwassen en heb een vriend van 21 en zo. Ik val er wat dat betreft een beetje uit. Ik heb wel vriendinnen maar ze zijn vaak zo kinderachtig. Ook is het zo dat ik m'n vrije tijd niet erg veel kan doen door die ME dus het houdt snel op. Ik doe wel vanalles hoor, ik speel piano en ik spreek, ook al kan ik het eigenlijk niet goed aan, met vrienden af. Maar ik word er steeds op teruggegooid dat ik geen energie heb. (anders had ik ook wel 2 jaar in 1 kunnen doen)
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 13:49
Verwijderd
Er zijn ook wel dingen die je wel kunt doen met ME. (Gelukkig wel.) En met vrienden afspreken kan ook bij iemand thuis, das een heel stuk minder vermoeiend dan ergens heen gaan.

2/3 jaar ouder...is iedereen dan zo jong of ben jij zo oud?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 21-09-2003 @ 14:32:
idd.
en kijk eens hier: http://forum.scholieren.com/showthre...ht=hoogbegaafd

Waarom vind je die verdieping eigenlijk saai? Ook te simpel?
Neem iig zelf initiatief. mijn leraar duits bv. heeft wel eens gezegd dat als je goed in duits bent en liever zelf wat teksten kiest en die gaat samenvatten oid dat ie dat ook goed vind ipv de gewone opdrachtjes maken. Dan kun je 't in principe zo moeilijk maken als je zelf wilt. etc.
Al is 't misschien beter om je te gaan verdiepen in een compleet ander iets, iets dat je niet op school zult leren, anders ga je alleen maar veel verder voorlopen.

jullie typen allemaaal veel te snel na de 1e reply was ik al bezig met mijn bericht

Laatst gewijzigd op 21-09-2003 om 13:54.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 13:51
annegie
annegie is offline
hey hey,
Dat probleem heb ik ook gehad maar ik heb gewoon voor mezelf bepaalde uidagingen gesteld. Dat kan van alles zijn van een goed cijfer voor gym halen of die rot wis rep goed maken. je kans school ook leuk maken
Oud 21-09-2003, 13:57
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
marianne22 schreef op 21-09-2003 @ 14:50:
idd.
en kijk eens hier: http://forum.scholieren.com/showthre...ht=hoogbegaafd

Waarom vind je die verdieping eigenlijk saai? Ook te simpel?
Neem iig zelf initiatief. mijn leraar duits bv. heeft wel eens gezegd dat als je goed in duits bent en liever zelf wat teksten kiest en die gaat samenvatten oid dat ie dat ook goed vind ipv de gewone opdrachtjes maken. Dan kun je 't in principe zo moeilijk maken als je zelf wilt. etc.
Al is 't misschien beter om je te gaan verdiepen in een compleet ander iets, iets dat je niet op school zult leren, anders ga je alleen maar veel verder voorlopen.

[size=1]jullie typen allemaaal veel te snel na de 1e reply was ik al bezig met mijn bericht
Oh sorry, ik had dat topic niet gezien, maar in ieder geval bedankt voor de link. en ja, de verdieping is ook te makkelijk

Citaat:
2/3 jaar ouder...is iedereen dan zo jong of ben jij zo oud?
Beiden. Ik ben in november jarig, dus snel in het schooljaar en dus vaak een van de oudsten van de klas. En er zitten bij mij in de klas een heleboel mensen die ene klas hebben over gelagen en laat (in mei of zo) jarig zijn. Dan heb je al snel 2 a 3 jaar.

En ja, jullie typen ongelooflijk snel!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 14:01
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 21-09-2003 @ 14:57:
En ja, jullie typen ongelooflijk snel!
Dat is nou één van de dingen die ik mezelf heb aangeleerd.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 14:03
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Oh sorry, ik had dat topic niet gezien, maar in ieder geval bedankt voor de link.
Hm, en ik zie het nog steeds niet. Dit ligt vast aan mij!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 14:05
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 21-09-2003 @ 15:03:
Hm, en ik zie het nog steeds niet. Dit ligt vast aan mij!
Wat zie je niet? Als je op die link klikt, dan zie je die topic toch gewoon?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 14:08
Lorelei
Lorelei is offline
als ik op de link klik wel. Maar ik kan het topic nergens terug vinden..gewoon in het forum
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 14:09
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 21-09-2003 @ 14:57:
Oh sorry, ik had dat topic niet gezien, maar in ieder geval bedankt voor de link.
voor de duidelijkheid, dat bedoelde ik niet vervelend ofzo hoor

verder weet ik 't zo even ook niet.. sorry
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 14:10
Verwijderd
ja, klik op zoeken ---> hoogbegaafd
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 14:13
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 21-09-2003 @ 15:08:
als ik op de link klik wel. Maar ik kan het topic nergens terug vinden..gewoon in het forum
Daar staat ie ook wel, maar hij is al oud, hij staat dus niet op de eerste pagina ofzo.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 14:21
Lorelei
Lorelei is offline
Ik zie het probleem al, hij laat alleen maar van de laatste 10 dagen zien :>
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 14:29
knijtert!
knijtert! is offline
Is er dan geen mogelijkheid dat je je opleiding versneld doet? bv: ipv van 3 jaar en 1jaar proppen...
Dan ben je je probleem kwijt dat je niet tussen leeftijdgenoten zit en zul je je niet meer vervelen of iets minder vervelen op school
Oud 21-09-2003, 14:31
Verwijderd
Citaat:
knijtert! schreef op 21-09-2003 @ 15:29:
Is er dan geen mogelijkheid dat je je opleiding versneld doet? bv: ipv van 3 jaar en 1jaar proppen...
Citaat:
grl schreef op 21-09-2003 @ 14:44:
Maar ik word er steeds op teruggegooid dat ik geen energie heb. (anders had ik ook wel 2 jaar in 1 kunnen doen)
3 jaar in 1 zal dan wel helemaal niet lukken, denk ik.

't schijnt btw dat alleen klassen overslaan/versnellen vaak geen zin heeft. Behalve het overslaan moet er ook dan verdieping en verbreding aangeboden worden, anders valt een kind (nu niet meer echt een kind, maar goed) al heel snel weer terug. Maar ook zonder dat is klassen overslaan/versnellen niet altijd een oplossing.

Op een gegeven moment vind ik ook dat iemand oud genoeg is/moet zijn om zelf oplossingen te zoeken (wat de topicstartser nu ook min of meer doet).
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 14:48
fractuur
fractuur is offline
Ik zou het om te beginnen wat leuker voor jezelf proberen te maken op school. Natuurlijk moet je wel leren (jaja..), maar lol maken moet altijd kunnen. Bovendien, als je het sociaal leuk hebt, en dat kán in een klas ook wel met mensen die in gedrag jonger zijn, ben je al een hel eind. Ik neem aan dat je op een vwo zit, zijn er dan niet meer mensen zoals jij die vooruit zijn op de stof ofzo? Misschien moet je daar dan mee optrekken. En de stof.. Vraag aan een docent of je een werkstuk mag maken over iets wat je wel interessant vindt.. Want dat moet er toch wel zijn?

En ik weet niet in welke klas je zit, maar de stof wordt moeilijker, en daardoor de verdieping ook.. Btw, ik schijn ook ooit een iq test gemaakt te hebben waar uit bleek dat ik -net als Morgan- net onder de grens zat. En ik heb het wel makkelijker dan de anderen, zo doe ik bijster weinig aan mn werk, maar haal ik redelijke cijfers, maar zo erg als jij heb ik het niet.. Kan je geen uitdaging vinden in schoolverenigingen ofzo? Schoolkrant, toneel, computerclub, zoiets? Gaat meer tijd in zitten dan je denkt, en het maakt school echt leuk!
Oud 21-09-2003, 14:49
Verwijderd
Ben ik even blij dat ik niet hoogbegaafd ben, maar 'gewoon' gruwelijk slim...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 14:51
Verwijderd
Mensen die een klas over hebben geslagen lijken me btw niet echt dom.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 14:51
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-09-2003 @ 15:49:
Ben ik even blij dat ik niet hoogbegaafd ben, maar 'gewoon' gruwelijk slim...

Fractuur: op zich heb je goeie ideeën hoor, maar zoals ik al een paar keer gezegd heb: ik heb ME en kan dus weinig aan extra dingen (toneel, sport, uitgaan, etc)
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 14:54
Verwijderd
Veel lezen kun je wel...of iig eerder dan andere dingen. En dingen als tekenen, computeren kunnen vaak ook wel. Toneel kan event. ook, als het niet een hele dag is ed. (Ligt allemaal natuurlijk ook wel aan de mate waarin je ME hebt, maar waar een wil is, is vaak ook een weg. Hoewel je school voor moet laten gaan, denk/vind ik.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2003, 14:57
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-09-2003 @ 15:51:
haha, nee ze zijn ook niet dom, sowieso mensen die VWO doen, zijn in principe niet dom. Maar ze leggen de link altijd 1 of 2 stappen later

voorbeeld:

nederlands docent: Een schrijver kan een boek spannender maken door de lezer wel te laten weten wat er gaat gebeuren (bijv. lezer weet dat er een bom in de auto zit) terwijl de hoofdpersoon dit nog niet weet. Een heel goed voorbeeld hiervan is de poppenkast.

Ik leg dan meteen de link tussen lezer weet wel iets en hoofdpersoon niet (of wel: de kinderen weten dat de schurk achter de boom staat maar jan klaassen niet) en m'n klasgenoten kijken m'n docent aan alsof hij gek is geworden. Met als gevolg dat docent het moet uitleggen en dat ik denk 'tjesis, zo moeilijk was dat toch niet'
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 14:58
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-09-2003 @ 15:54:
Veel lezen kun je wel...of iig eerder dan andere dingen. En dingen als tekenen, computeren kunnen vaak ook wel. Toneel kan event. ook, als het niet een hele dag is ed. (Ligt allemaal natuurlijk ook wel aan de mate waarin je ME hebt, maar waar een wil is, is vaak ook een weg. Hoewel je school voor moet laten gaan, denk/vind ik.)
Mja, lezen kan wel maar is ook erg vermoeiend (na een kwartiertje ben ik op). Ik ga ook maar voor 3 vakken naar school.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 15:02
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 21-09-2003 @ 15:57:
haha, nee ze zijn ook niet dom, sowieso mensen die VWO doen, zijn in principe niet dom. Maar ze leggen de link altijd 1 of 2 stappen later

voorbeeld:

nederlands docent: Een schrijver kan een boek spannender maken door de lezer wel te laten weten wat er gaat gebeuren (bijv. lezer weet dat er een bom in de auto zit) terwijl de als gevolg dat docent het moet uitleggen en dat ik denk 'tjesis, hoofdpersoon dit nog niet weet. Een heel goed voorbeeld hiervan is de poppenkast.

Ik leg dan meteen de link tussen lezer weet wel iets en hoofdpersoon niet (of wel: de kinderen weten dat de schurk achter de boom staat maar jan klaassen niet) en m'n klasgenoten kijken m'n docent aan alsof hij gek is geworden. Met zo moeilijk was dat toch niet'
Daar hoef je niet hoogbegaafd voor te zijn om dat te snappen, lijkt me. Nee, als het echt zo erg is, dan kan ik me voorstellen dat je ze 'dom' vind. Welke klas zit je eigenlijk?

Ik snap precies wat je bedoeld...ik heb het ook heel vaak en ook dat mensen m'n gedachtengang niet kunnen volgen. Maar goed, dan leg ik het soms (als ik zin heb ed ) maar weer uit enzo. Iedereen heeft dingen waar hij goed en minder goed in is, ze moeten mij ook wel eens wat uitleggen.

Citaat:
Mja, lezen kan wel maar is ook erg vermoeiend (na een kwartiertje ben ik op). Ik ga ook maar voor 3 vakken naar school.
Heb je de andere vakken al gedaan of ga je die later doen? Of doe je die thuis? Bij de blindenbibliotheek en vaak ook wel in gewone bibliotheken kun je boeken op cassettebandjes krijgen, kan een uitkomst zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 15:03
little nemo
little nemo is offline
nah ik heb me ook onwijs zitten vervelen op school, maar met studeren valt t wel enigszinds mee...je moet gewoon iets extra's doen, maar dan iets wat je zelf leuk vind...'k bedoel, als hoogbegaafde zal je je toch wel in iets van filosofie/psychologie oid interesseren?? ...of iets anders anders...

da's teminste wat ik nu doe...

owja, verder moet je je vooral niet slim ofzo gaan voelen, jij kan dr nix aan doen dat je hoogbegaafd bent, andere nix dat ze t niet zijn...dus ga echt nooit uit de hoogte doen en loop vooral niet te koop met je hoogbegaafd-zijn, dat schrikt mensen af
Oud 21-09-2003, 15:12
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-09-2003 @ 16:02:
Daar hoef je niet hoogbegaafd voor te zijn om dat te snappen, lijkt me. Nee, als het echt zo erg is, dan kan ik me voorstellen dat je ze 'dom' vind. Welke klas zit je eigenlijk?

Ik snap precies wat je bedoeld...ik heb het ook heel vaak en ook dat mensen m'n gedachtengang niet kunnen volgen. Maar goed, dan leg ik het soms (als ik zin heb ed ) maar weer uit enzo. Iedereen heeft dingen waar hij goed en minder goed in is, ze moeten mij ook wel eens wat uitleggen.

Heb je de andere vakken al gedaan of ga je die later doen? Of doe je die thuis? Bij de blindenbibliotheek en vaak ook wel in gewone bibliotheken kun je boeken op cassettebandjes krijgen, kan een uitkomst zijn.
ja, die bandjes heb ik inderdaad werkt wel goed. Ik moet de andere vakken nog doen. Later..ooit..
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 15:14
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
little nemo schreef op 21-09-2003 @ 16:03:
nah ik heb me ook onwijs zitten vervelen op school, maar met studeren valt t wel enigszinds mee...je moet gewoon iets extra's doen, maar dan iets wat je zelf leuk vind...'k bedoel, als hoogbegaafde zal je je toch wel in iets van filosofie/psychologie oid interesseren?? ...of iets anders anders...

da's teminste wat ik nu doe...

owja, verder moet je je vooral niet slim ofzo gaan voelen, jij kan dr nix aan doen dat je hoogbegaafd bent, andere nix dat ze t niet zijn...dus ga echt nooit uit de hoogte doen en loop vooral niet te koop met je hoogbegaafd-zijn, dat schrikt mensen af
Nee, bijna niemand weet het. (of laat ik het zo zeggen: ik heb het aan bijna niemand verteld)
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Bootsman123 schreef op 21-09-2003 @ 17:04:
Je bent hoogbegaafd, kun je dan niet zelf dingen verzinnen waardoor je je niet meer verveelt .
Dat heeft weinig met hoogbegaafd zijn te maken...maar goed.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Ik heb twee klassen overgeslagen, maar ik ben niet hoogbegaafd en als ik dit zo lees is dat maar blij toe. Ik had wel altijd het gevoel dat ik ver boven m'n leeftijdsgenootjes uitstak qua schoolniveau. Ik haalde ontzettend goede cijfers met een minimum aan inspanning: het grootste gedeelte van de tijd zat ik achterover achterin de klas, te leuteren met de persoon naast me. Ik was alleen wél zo slim om op het tijdstip dat het écht noodzakelijk werd, wél even een boek in te kijken.

Dat is altijd de interne tegenstrijdigheid van hoogbegaafden waar ik zo weinig mee kan: als je zo ontzettend intelligent bent, waarom haal je dan zulke slechte cijfers? Dan ben je dus blijkbaar op een ander terrein enorm dom, omdat je niet inziet op wélke momenten je wél eventjes iets moet doen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 16:39
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-09-2003 @ 17:29:
Dat is altijd de interne tegenstrijdigheid van hoogbegaafden waar ik zo weinig mee kan: als je zo ontzettend intelligent bent, waarom haal je dan zulke slechte cijfers? Dan ben je dus blijkbaar op een ander terrein enorm dom, omdat je niet inziet op wélke momenten je wél eventjes iets moet doen.
Lees eens een boek over hoogbegaafd zijn en er zal je heel veel duidelijk worden.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 17:45
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Daar heb je gelijk in. Het gebeurt maar al te vaak dat mensen niet eens doorhebben dat iemand hoogbegaafd is als ze alleen naar de cijfers kijken. Ik kan daar wel 101 verklaringen voor geven bijv: ze denken dat ze het al kunnen of : omdat het zo saai is zijn ze niet meer gemotiveerd om te leren en ga zo maar door. En het is ook zo, ik heb helemaal geen zin meer in school en zo, niet omdat ik school zelf zo vervelend vind maar omdat ik het gevoel heb dat ik er niets leer..

Ik heb nu een aantal keer gelezen dat anderen school ook niet leuk vinden. DENK JE DAT IK DAT ZELF NIET WEET! maar het is een andere manier van niet leuk vinden. Ik vind school hardstikke leuk en ook leren hardstikke leuk, maar alleen als ik er dan werkelijk wat leer, NIET als ik het boek zit te verbeteren. Bovendien is het vaak niet 'ik vind school niet leuk' maar meer 'ik vind de lesstof niet leuk' of 'ik kan het niet vinden met m'n klasgenoten' of 'het lijkt wel alsof iedereen alles 20 keer moet horen voordat ze wat begrijpen' zoiets, ik hoop dat dat een beetje duidelijk is.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 18:08
fib
fib is offline
Citaat:
grl schreef op 21-09-2003 @ 14:28:
Hallo Allemaal!

Ik ben een meisje van bijna 16. Ik zit in 3 atheneum (ben vorig jaar blijven zitten vanwege de ziekte ME -meer info op L&G-) en ik ben hoogbegaafd
Blijven zitten, was je dan niet in staat om gemisten toetsen in te halen?
Oud 21-09-2003, 18:10
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 21-09-2003 @ 18:45:

Ik heb nu een aantal keer gelezen dat anderen school ook niet leuk vinden. DENK JE DAT IK DAT ZELF NIET WEET! maar het is een andere manier van niet leuk vinden. Ik vind school hardstikke leuk en ook leren hardstikke leuk, maar alleen als ik er dan werkelijk wat leer, NIET als ik het boek zit te verbeteren. Bovendien is het vaak niet 'ik vind school niet leuk' maar meer 'ik vind de lesstof niet leuk' of 'ik kan het niet vinden met m'n klasgenoten' of 'het lijkt wel alsof iedereen alles 20 keer moet horen voordat ze wat begrijpen' zoiets, ik hoop dat dat een beetje duidelijk is.
Tuurlijk is het een andere manier van vervelend vinden, iedereen heeft zijn eigen manier daarvoor.

Ik snap wel wat je bedoeld...maar dan nog...anderen kunnen er ook niks aan doen. Maak het leuk, das het enige wat ik je aan kan raden. Je zit voor jezelf op school, haal een diploma en ga iets doen wat je leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 18:24
de befmädel
de befmädel is offline
Citaat:
grl schreef op 21-09-2003 @ 14:28:
ik ben hoogbegaafd. Al vanaf de kleuterklas heb ik me verveelt op school.
.....
Opzich is verveeld met en D, omdat het een voltooid deelwoord is en de L zit niet in "'t Kofschip". Hoogbegaafd hm?
Oud 21-09-2003, 18:25
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Zoiets heb ik ook gedaan (oké een heel eind terug in de gescheidenis ) en ik voel me nou ook echt niet bepaald slim..
Oud 21-09-2003, 18:29
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
fib schreef op 21-09-2003 @ 19:08:
Blijven zitten, was je dan niet in staat om gemisten toetsen in te halen?
Nee, ik ben in februari van dat jaar met school gestopt omdat ik het helemaal niet meer aankon. Ik putte mezelf volledig uit ipv een beetje te kunnen herstellen. En in februari storte ik in. Dus toen mocht ik niet over
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 18:31
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-09-2003 @ 19:10:
Tuurlijk is het een andere manier van vervelend vinden, iedereen heeft zijn eigen manier daarvoor.

Ik snap wel wat je bedoeld...maar dan nog...anderen kunnen er ook niks aan doen. Maak het leuk, das het enige wat ik je aan kan raden. Je zit voor jezelf op school, haal een diploma en ga iets doen wat je leuk vindt.
Ja, dat ga ik zeker doen. Dank je voor de adviezen en zo
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 19:37
fractuur
fractuur is offline
Btw, kennen jullie de IST toets/ Die wordt bij ons afgenomen in de brugklas, en een vriendin van mij werd naar voren gehaald als: 'hoogbegaafd'. Ze werkt niet hard (het heeft haar werkhouding nogal beïnvloedt) maar ze neemt het niet echt snel op en haalt zeer matige cijfers.. Goed voorbeeld van een 'luie hoogbegaafde', waar jullie het zo net over hadden.

Sorry, moest ik ff aan denken. Maar grl, hoeveel tijd besteed jij dan aan je huiswerk? De drie kwartier dat je het op kan brengen?
Oud 21-09-2003, 20:46
Lorelei
Lorelei is offline
Ja, die IST toets heb ik gedaan, daar kwam ik ook hoog uit. Ik besteed weinig tijd aan huiswerk aangezien ik maar 3 vakken doe (nederlands, engels, scheikunde). Meer dan 10 minuten is het meestal niet, maar ja, dat is dus ook logisch.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 21:06
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
grl schreef op 21-09-2003 @ 14:44:
heheh, mja er zijn wel veel mensen ook echt dom!

Je geeft zelf al aan dat je hoogbegaafd bent, dus andere mensen zijn niet per definitie dom. Minder slim dan jij, dat wel, maar dat is ook niet zo moeilijk als je hoogbegaafd bent..

Dat ik dit nog een keer aan een hoogbegaafde uit zou moeten leren leggen
Oud 21-09-2003, 21:40
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sangria schreef op 21-09-2003 @ 22:06:
Je geeft zelf al aan dat je hoogbegaafd bent, dus andere mensen zijn niet per definitie dom. Minder slim dan jij, dat wel, maar dat is ook niet zo moeilijk als je hoogbegaafd bent..

nee nee rustig, zo bedoel ik het niet. Ik had het meer over Bush of zo. Zo'n manier van dom, niet zozeer omdat ze niet meteen begrijpen waar de wiskunde leraar het over heeft.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Ik haalde ontzettend goede cijfers met een minimum aan inspanning: het grootste gedeelte van de tijd zat ik achterover achterin de klas, te leuteren met de persoon naast me. Ik was alleen wél zo slim om op het tijdstip dat het écht noodzakelijk werd, wél even een boek in te kijken.
Komt me bekend voor
Volgens mij hebben heel veel mensen geen idee hoe ze het moeten aanpakken en zien niet in wat belangrijk is, 80% is onzin.

Hoogbegaafd is altijd heel leuk, mensen kunnen op bepaalde gebieden hoog begaafd zijn maar niet op alle vlakken, er bestaan geen mensen die op alle vlakken geweldig goed zijn. Als ik kijk naar mn neefje, die is ook hoogbegaafd, maar opzich is het niet merkbaar, hij heeft een goed inzicht, maar daarmee houd het ook op. Ook hoogbegaafden moeten kennis vergaren, ze kunnen het vaak alleen wat sneller, of ze zijn zeer goed op bepaalde gebieden (denkend aan een bekende die echt zeer goed is op het gebied van wiskunde en natuurkunde, maar alle talen en dergelijke absoluut niet kon).
Hoogbegaafdheid is in mijn ogen ook vaak een leuke en aardige verklaring om problemen uit de weg te ruimen. Ach, ze is hoogbegaafd en verveeld zich zo en daarom bakt ze er niets van. Niet alles is op hoogbegaafdheid af te wentelen, en zijn massas andere factoren die daarbij ook een rol spelen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 06:23
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 21-09-2003 @ 19:25:
Zoiets heb ik ook gedaan (oké een heel eind terug in de gescheidenis ) en ik voel me nou ook echt niet bepaald slim..
Dom ben je ook zeker niet.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 06:25
Verwijderd
Citaat:
Sangria schreef op 21-09-2003 @ 22:06:

En dit is nou de eerste keer dat ik denk dat zo'n opmerking overbodig is...in vorige topics had deze opmerking, vind ik, van toepassing geweest...maar grl is nou één van de mensen die ik eindelijk eens niet overdreven arrogant vind doen en die zelf probeert oplossingen te vinden ipv alles af te schrijven op 'het stomme onderwijs' en zichzelf nergens de oorzaak van vind.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 06:29
Verwijderd
Dat hoogbegaafden ook wel eens fouten maken, dat is ook vaak iets wat mensen niet kunnen begrijpen. Raar, 't zijn toch ook maar mensen en ieder mens maakt wel eens fouten, dat zouden mensen toch moeten weten...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 10:22
Verwijderd
Sporten. Ga veel sporten. Dat je je verveelt op school doet iedereen, maar jij houdt alleen maar meer tijd over om andere dingen te doen.

Je kan desnoods ook een cursus volgen (vreemde talen). Je kan vrienden helpen...

Depressief? Kom op nou. Mensen die het verschrikkelijk klote hebben op school, en die zo hun best doen, maar het toch niet lukt. Die kan ik begrijpen qua depressief zijn. Maar tijd teveel hebben door het feit dat je te slim bent is een zwak excuus.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten