Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2003, 21:26
*lieve_steph*
*lieve_steph* is offline
Hallow!

Ik was benieuwd of er meiden zijn die borstverkleining hebben laten doen, of het van plan zijn om te doen. Zelf denk ik er sterk over, omdat ik er erg last van heb. Ik heb nu 70G, en dat vind ik gewoon niet mooi meer. En bovendien heb ik erg vaak last van mn rug (maybe ook daardoor?!?!?!)
Ik ben nog niet intensief gaan navragen over die operatie enzow. Maar ik zou graag willen weten hoe dat nou allemaal gaat. En of ik t nou wel of niet moet doen (blijft een beslissing van mezelf, maar misschien kan iemand de voor-en nadelen vertellen?!?!?). Ik hoop dat er meiden van mijn leeftijd zijn die t hebben laten doen. Moet je het eigenlijk zelf betalen? En is er een minimum leeftijd voor? En moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen (gewicht?)

Alvast heel erg bedankt!!!

Kuzzz Steph

p.s Als je t hier niet wil vertellen. Mag je me ook mailen, of op msn toevoegen!
Oud 23-09-2003, 21:29
ekki
ekki is offline
Ik kan me goed voorstellen dat je om zo'n reden een borstverkleining zou willen doen (vooral door lichamelijke klachten). Is het niet zo dat je bijvoorbeeld een overgewicht hebt? Anders zou ik dat eerst 'ns gaan aanpakken.

Verder weet ik er niets over, maar er staan wel wat oude topics over ergens op dit forum.

Sterkte!

Ohja, misschien moet je het pas laten doen als je echt helemaal uitgegroeid bent (is nog wel drie jaar wachten, dat is minder ). En nog wat: kun je dan nog wel borstvoeding geven?
Oud 23-09-2003, 22:27
never mind
never mind is offline
nja je hebt 70 dus het lijkt mij niet dat je overgewicht hebt... toch?
Volgens mij werd het vergoed door de verzekeringen wanneer je kan aantonen dat je er lichamelijke (en/of geestelijke) klachten door ondervind
Oud 24-09-2003, 09:53
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 23-09-2003 @ 22:29:

Ohja, misschien moet je het pas laten doen als je echt helemaal uitgegroeid bent (is nog wel drie jaar wachten, dat is minder ). En nog wat: kun je dan nog wel borstvoeding geven?
Ik had ooit ergens gehoord dat dat tegenwoordig wel gewoon kon
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 17:11
In_stilte
In_stilte is offline
Ik snap je probleem heel goed, heb zelf ook 70/75 F geen pretje dus, en ik vroeg medezelfde dingen af... Ook vraag ik me af hoe jij ooit fatsoenlijke BH's kan kopen, want ze hebben eigenlijk nergens mooie BH's voor zulke grote maten, alleen een sport bh dan. Dit vraag ik omdat ik zelf zo'n verkleining niet zou durven denkik...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 18:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
wow, ja, ik snap dat je hiermee zit. en ik zou het ook zeker doen als je dit wilt, want hier kun je inderdaad erg last van hebben. als ik jou was zou ik gewoon naar een kliniek gaan om informatie te vragen.

borstenforum

aan deze url heb je misschien wel wat. dit is een forum over borsten en ik zag dat ze ook een forumdeel hadden over borstverkleining. heb er verder nog niet echt naar gekeken.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 18:31
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Als je er echt last van hebt zou ik het gewoon doen! Volgens mij is een borstverkleining minder risicovol dan een borstvergroting, er wordt in ieder geval niks ingezet dus dat scheelt in ieder geval (geen kans op lekkages e.d ). Maar ik ben geen arts of ervaringsdeskundige dus ik durf er niet te veel over te zeggen voor ik dadelijk dingen zeg die niet waar zijn. Ik kan me wel voorstellen dat er altijd een kleine kans op beetje scheve tepeplaatsing, ontsteking, littekenvorming en asymetrie tussen de borsten zal kunnen ontstaan...maar tegenwoordig zijn ze zo deskundig...
Ik kan me voorstellen dat je er last van hebt en het niet mooi vind, cup G is ook wel erg groot lijkt mij...je kan nooit leuke BH's vinden, bikini's en badpakken etc. Pijn aan je rug, aangestaard worden misschien. Het lijkt me ook wel lastig slapen Maar dat weet ik niet ik heb maar een bescheiden B cupje. Maar ik denk dat je je fijner zult voelen bij een D of C cup (das niet zo rigoureus als B/C, en misschien wel genoeg om de lasten te verlichten) dan bij een G cup.

Als je het gaat doen zou ik wel 'afscheidsfoto's' van jou met je 'oude' borsten laten maken...hoeft natuurlijk niet maar is misschien wel een ideetje.

Heel veel succes ermee! Ik hoop dat je de juiste keuze maakt!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 18:31
Verwijderd
Borstvoeding is m.i. niet meer mogelijk na een verkleining, om de simpele reden dat noodzakelijkerwijze de melkgangen doorgesneden worden. na een vergroting kan het wel nog.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 09:23
miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb zelf een borstverkleining laten doen.
Ik had een cup DD/E en aangezien dat voor mijn lichaam toch wel buiten proportie was en ik er geestelijk echt onder leed is het bij mij gewoon vergoed.

Ik ben Februari 2001 geopereerd in het MCL zuid (Leeuwarden). Ik heb ongeveer een half jaar op de wachtlijst gestaan. De operatie heeft volgens mij ongeveer 1,5 uur geduurd. Wat ze doen is: Ze maken een snede aan de onderkant van je borst ( in de plooi) en halen daar overtollig weefsel weg. Ook maken ze een snede vanaf het midden van de onderkant naar de tepel toe en een snede om de tepel heen. De tepel wordt als hij erg groot is ook verkleind (het tepelhof dus) en een stuk hoger in de borst geplaatst omdat de tepel in de kleinere borst anders veel te laag zou komen.

Na de operatie was bij mij in het ziekenhuis de standaard procedure 5 dagen in het ziekenhuis blijven. Je hebt dan de eerste paar dagen (afhankelijk van hoeveel wondvocht er uit blijft komen) drains in je borsten om het wondvocht af te voeren en je krijgt vocht toegediend. Als het vocht slangetje wordt weggehaald kun je in pincipe weer gewoon naar de wc, maar de eerste keer dat je uit bed gaat gebeurt dat onder begelijding omdat er kans is dat je flauw valt. Wanneer de drains eruit gaan kun je weer douchen. De eerste keer dat je je borsten in de spiegel mag bekijken gaat er ook een zuster met je mee om te zorgen dat je niet flauw valt van het aanzicht. Je borsten zien er namelijk erg raar uit met de hechtingen die je borsten behoorlijk straks trekken en hier en daar plooien veroorzaken.

Van de operatie heb ik zelf niet veel pijn gehad. Alleen als je de eerste tijd je armen omhoog doet voel je dat erg trekken in je wonden. Toen ik wakker werd na de operatie heb ik wat extra morfine gekregen, maar ik weet niet of dat ook echt nodig was. Ze vroegen me of ik het wou, maar ik was zo versuft dat ik uit een automatisme ja heb gezegd.

Als je weer naar huis mag, mag je ongeveer 6 weken niet tillen en dan ook echt helemaal niks. Wel een glas drinken natuurlijk, maar een schooltas absoluut niet. Je bent dus best wel een tijdje uit routine.

Eerst moet je na die 6 weken geloof ik weer op controle komen en daarna na een half jaar nog een keer.

Nou ik hoop dat het verhaal zo duidelijk is.

Voor meer vragen kun je me mailen op iekdevil@hotmail.com
Oud 25-09-2003, 10:28
@pie
@pie is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 25-09-2003 @ 10:23:
*verhaal*
wil alleen ff melden dat ik het super vind dat je de moeite neemt om dit te tikken, denk dat ze dr zeker wel iets aan heeft (ik leer er in ieder geval wat van haha )!

succes ermee!

Laatst gewijzigd op 25-09-2003 om 10:31.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 10:49
Qimm
Qimm is offline
Uhm Miekmuis, misschien beetje persoonlijke vraag he, maar heb je nou nog wel gevoel in je tepels zegmaar?
Oud 25-09-2003, 13:10
ekki
ekki is offline
Citaat:
Qimm schreef op 25-09-2003 @ 11:49:
Uhm Miekmuis, misschien beetje persoonlijke vraag he, maar heb je nou nog wel gevoel in je tepels zegmaar?
en kan je nou nog later borstvoeding geven?
Oud 25-09-2003, 13:21
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 25-09-2003 @ 14:10:
en kan je nou nog later borstvoeding geven?
Nee - cfr mijn reply eerder in dit topic.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 13:37
Evolution
Evolution is offline
kom ik hier aan hoor... maar k wilde toch even reageren
dat je geen borstvoeding meer kan geven na een verkleining is onzin!!
ik ken iemand die het ook heeft laten doen en bij haar hebben ze er voor gezorgd dat het straks nog wel gewoon kan!
kijk, het was dan wel een andere procedure dan normaal zeg maar, maar het kan dus wel (het zal wel meer kosten zo'n behandeling denk ik) maar bij de 'normale' verkleining zal het dan misschien niet kunnen, maar je kan het dus zeg maar aanvragen zodat ze 'dat' allemaal heel laten
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 15:21
Verwijderd
Kijk, de kans dat je borstvoeding kunt geven wordt kleiner, maar het is niet zeker dat het niet zal kunnen, dat ligt eraan hoeveel ze beschadigen tijdens de operatie en of je tepels wel of niet worden verplaatst: http://www.borstenforum.nl/content/i...wtopic&t=17829
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 17:23
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef op 25-09-2003 @ 10:23:
*verhaal*
Eindelijk dan iemand die ook een borstverkleining heeft ondergaan. Zelf had ik cup G/H.
Ik heb nu geen tijd, maar ik kan ffies zeggen: je kan wel nog borstvoeding geven als ze (zoals sarah al zei) niets beschadigen. Ik heb t iets anders dan miekmuis gehad, maar ik zal mijn ervaring nog wel een keer hier neerzetten.
Kus,
Ilona

O ja, ik persoonlijk heb voor de operatie eigenlijk niet zozeer opgelet op de gevoeligheid van mn tepels, maar volgens mij is het wel wat minder. Naja, ik voel minder. Maar ze reageren nog wel om zo maar te zeggen
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 19:18
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Qimm schreef op 25-09-2003 @ 11:49:
Oh dat ben ik natuurlijk helemaal vergeten te vertellen. Ja ik heb nogsteeds volop gevoel in mijn tepels. Dat verschilt natuurlijk wel per persoon, bij de een wordt het gevoel minder, bij de ander meer, bij weer een ander verdwijnt het helemaal en bij onder andere mij veranderd er niks.

De kans dat ik geen borstvoelding meer kan geven is alleen wel groot. Maar dat was het voor mij 10x waard.

Regels voor berichten