![]() |
|
Ik snap je probleem heel goed, heb zelf ook 70/75 F geen pretje dus, en ik vroeg medezelfde dingen af... Ook vraag ik me af hoe jij ooit fatsoenlijke BH's kan kopen, want ze hebben eigenlijk nergens mooie BH's voor zulke grote maten, alleen een sport bh dan. Dit vraag ik omdat ik zelf zo'n verkleining niet zou durven denkik...
|
![]() |
|
![]() |
wow, ja, ik snap dat je hiermee zit. en ik zou het ook zeker doen als je dit wilt, want hier kun je inderdaad erg last van hebben. als ik jou was zou ik gewoon naar een kliniek gaan om informatie te vragen.
borstenforum aan deze url heb je misschien wel wat. dit is een forum over borsten en ik zag dat ze ook een forumdeel hadden over borstverkleining. heb er verder nog niet echt naar gekeken. |
![]() |
|
Als je er echt last van hebt zou ik het gewoon doen! Volgens mij is een borstverkleining minder risicovol dan een borstvergroting, er wordt in ieder geval niks ingezet dus dat scheelt in ieder geval (geen kans op lekkages e.d
![]() Ik kan me voorstellen dat je er last van hebt en het niet mooi vind, cup G is ook wel erg groot lijkt mij...je kan nooit leuke BH's vinden, bikini's en badpakken etc. Pijn aan je rug, aangestaard worden misschien. Het lijkt me ook wel lastig slapen ![]() Als je het gaat doen zou ik wel 'afscheidsfoto's' van jou met je 'oude' borsten laten maken...hoeft natuurlijk niet maar is misschien wel een ideetje. Heel veel succes ermee! Ik hoop dat je de juiste keuze maakt! |
![]() |
|
Ik heb zelf een borstverkleining laten doen.
Ik had een cup DD/E en aangezien dat voor mijn lichaam toch wel buiten proportie was en ik er geestelijk echt onder leed is het bij mij gewoon vergoed. Ik ben Februari 2001 geopereerd in het MCL zuid (Leeuwarden). Ik heb ongeveer een half jaar op de wachtlijst gestaan. De operatie heeft volgens mij ongeveer 1,5 uur geduurd. Wat ze doen is: Ze maken een snede aan de onderkant van je borst ( in de plooi) en halen daar overtollig weefsel weg. Ook maken ze een snede vanaf het midden van de onderkant naar de tepel toe en een snede om de tepel heen. De tepel wordt als hij erg groot is ook verkleind (het tepelhof dus) en een stuk hoger in de borst geplaatst omdat de tepel in de kleinere borst anders veel te laag zou komen. Na de operatie was bij mij in het ziekenhuis de standaard procedure 5 dagen in het ziekenhuis blijven. Je hebt dan de eerste paar dagen (afhankelijk van hoeveel wondvocht er uit blijft komen) drains in je borsten om het wondvocht af te voeren en je krijgt vocht toegediend. Als het vocht slangetje wordt weggehaald kun je in pincipe weer gewoon naar de wc, maar de eerste keer dat je uit bed gaat gebeurt dat onder begelijding omdat er kans is dat je flauw valt. Wanneer de drains eruit gaan kun je weer douchen. De eerste keer dat je je borsten in de spiegel mag bekijken gaat er ook een zuster met je mee om te zorgen dat je niet flauw valt van het aanzicht. Je borsten zien er namelijk erg raar uit met de hechtingen die je borsten behoorlijk straks trekken en hier en daar plooien veroorzaken. Van de operatie heb ik zelf niet veel pijn gehad. Alleen als je de eerste tijd je armen omhoog doet voel je dat erg trekken in je wonden. Toen ik wakker werd na de operatie heb ik wat extra morfine gekregen, maar ik weet niet of dat ook echt nodig was. Ze vroegen me of ik het wou, maar ik was zo versuft dat ik uit een automatisme ja heb gezegd. Als je weer naar huis mag, mag je ongeveer 6 weken niet tillen en dan ook echt helemaal niks. Wel een glas drinken natuurlijk, maar een schooltas absoluut niet. Je bent dus best wel een tijdje uit routine. Eerst moet je na die 6 weken geloof ik weer op controle komen en daarna na een half jaar nog een keer. Nou ik hoop dat het verhaal zo duidelijk is. Voor meer vragen kun je me mailen op iekdevil@hotmail.com ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() succes ermee!
Laatst gewijzigd op 25-09-2003 om 10:31. |
![]() |
||
Citaat:
|
kom ik hier aan hoor... maar k wilde toch even reageren
dat je geen borstvoeding meer kan geven na een verkleining is onzin!! ik ken iemand die het ook heeft laten doen en bij haar hebben ze er voor gezorgd dat het straks nog wel gewoon kan! kijk, het was dan wel een andere procedure dan normaal zeg maar, maar het kan dus wel (het zal wel meer kosten zo'n behandeling denk ik) maar bij de 'normale' verkleining zal het dan misschien niet kunnen, maar je kan het dus zeg maar aanvragen zodat ze 'dat' allemaal heel laten ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Kijk, de kans dat je borstvoeding kunt geven wordt kleiner, maar het is niet zeker dat het niet zal kunnen, dat ligt eraan hoeveel ze beschadigen tijdens de operatie en of je tepels wel of niet worden verplaatst: http://www.borstenforum.nl/content/i...wtopic&t=17829
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb nu geen tijd, maar ik kan ffies zeggen: je kan wel nog borstvoeding geven als ze (zoals sarah al zei) niets beschadigen. Ik heb t iets anders dan miekmuis gehad, maar ik zal mijn ervaring nog wel een keer hier neerzetten. Kus, Ilona O ja, ik persoonlijk heb voor de operatie eigenlijk niet zozeer opgelet op de gevoeligheid van mn tepels, maar volgens mij is het wel wat minder. Naja, ik voel minder. Maar ze reageren nog wel om zo maar te zeggen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
De kans dat ik geen borstvoelding meer kan geven is alleen wel groot. Maar dat was het voor mij 10x waard.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Vraagje over borstverkleining [Wacko] KiP | 27 | 28-11-2004 21:25 | |
Lichaam & Gezondheid |
Borstverkleining SilentFairy | 33 | 04-04-2004 16:39 | |
Lichaam & Gezondheid |
borstVERKLEINING runningwild | 13 | 06-06-2003 14:50 | |
Lichaam & Gezondheid |