Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2002, 10:43
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Ik zit nu een jaar te denken over een borstverkleining, doordat ik rugklachten heb, en geestelijk is het ook niet al te best.
Ik heb cup 80F.
Ben 1.54 en weeg 60 kilo.
Nu had ik een paar vraagjes.
Ik ben best wel mollig en kan je dan ook al een borstverkleining krijgen of moet je dan eerst een aantal kilo afvallen?
Voor de meisjes die dat gedaan hebben: Hoe gaat dat precies, zo'n borstverkleining?
Hoelang heb je thuis of in het ziekenhuis gelegen?

alvast bedankt.
Oud 05-10-2002, 15:58
Verwijderd
ik heb geen borstverkleining gehad, maar heb er wel aan gedacht en omdat ik een vriendin heb die t heeft laten doen heb ik me erin verdiept.

sommige verzekeringen doen moeilijk met vergoeden als je boven een bepaalde gewicht zit, bmi 30 geloof ik, plastisch chirurgen doen daar vaak niet moeilijk over.

een borstverkleining wordt vaak zo gedaan: je borsten worden voor een verkleining(operatie dus) afgetekend, je krijgt een infuus, gaat slapen ondertussen snijden ze eerst je tepel zelf maken ze los van de vel,en laten ze wel heel. dan snijden ze aantal vel weg, en vel en klierweefsel,dan hechten ze alles, wordt je ingetaped en kom je aan iets te liggen, ben de naam kwijt, waar vuil en dergelijken uit kan komen. dan moet je 1 od 2 dagen blijven liggen, en dan moet je thuis 6 weken rustig aan doen, niks tillen enz. je mag niet hoger komen dan borsthoogte met je armen. aantal dagen niet douchen enz.

dan is de rest t zelfde als andere operaties.

En als de wonden dicht zijn smeren met calendulan creme,dan worden de littekens minder.

En je moet je ook verder verdiepen in dingen als borstvoeding,dsat kan niet altijd en necrose,afsterven van de tepel.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 17:59
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
ik heb geen borstverkleining gehad, maar heb er wel aan gedacht en omdat ik een vriendin heb die t heeft laten doen heb ik me erin verdiept.

sommige verzekeringen doen moeilijk met vergoeden als je boven een bepaalde gewicht zit, bmi 30 geloof ik, plastisch chirurgen doen daar vaak niet moeilijk over.

een borstverkleining wordt vaak zo gedaan: je borsten worden voor een verkleining(operatie dus) afgetekend, je krijgt een infuus, gaat slapen ondertussen snijden ze eerst je tepel zelf maken ze los van de vel,en laten ze wel heel. dan snijden ze aantal vel weg, en vel en klierweefsel,dan hechten ze alles, wordt je ingetaped en kom je aan iets te liggen, ben de naam kwijt, waar vuil en dergelijken uit kan komen. dan moet je 1 od 2 dagen blijven liggen, en dan moet je thuis 6 weken rustig aan doen, niks tillen enz. je mag niet hoger komen dan borsthoogte met je armen. aantal dagen niet douchen enz.

dan is de rest t zelfde als andere operaties.

En als de wonden dicht zijn smeren met calendulan creme,dan worden de littekens minder.

En je moet je ook verder verdiepen in dingen als borstvoeding,dsat kan niet altijd en necrose,afsterven van de tepel.
Drain, wonddrain.

Borstvoeding kan nooit meer.

En houd wel rekening met littekens...

Maar bij jou, met 1.54, 60kg en 80F...
Als ik voor dat probleem stond ( ) zou ik ze laten verkleinen, 80F als je maar 1.54 en 60kg bent is wel erg belastend ja.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Drain, wonddrain.

Borstvoeding kan nooit meer.

bedankt voor de drain ik kwam er echt niet meer op

en borstvoeding kan wel,ligt aan veel factoren, maar t kan wel.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 10:33
Aurelia AutumnRain
Thnx voor de info.
Hmm...het klintk wel heel erg eng.
*ik kan niet zo goed tegen operaties, tenzij ze me een algehele verdocing van 3 weken geven ofzo.*
Naja, ik ga volgende week wel even naar de dokter.

En nog iets: Als je afvalt, worden je borsten dan ook kleiner?
Of blijven ze hetzelfde?
Oud 06-10-2002, 10:50
Verwijderd
dat kan zeker de vriendin van mijn oom is van 95 of 100F naar 90 D gegaan.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 12:33
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Die verzekering is volgens mij niet zo'n probleem. Als je huisarts erkend dat je rugklachten krijgt doordat je borsten zo groot zijn betaald de verzekering het wel.

Ik ken in ieder geval iemand die ook een dergelijke situatie had (met cup F) en dat betaalde verzekering ook toen huisarts bevestigde dat rugklachten kwamen door borstgrootte.
Oud 10-10-2002, 18:21
Zyndel
Zyndel is offline
Misschien is het een idee om eens een heeeeeeeel erg stevige BH te proberen. Nou weet ik niet of je dat al doet, maar bij mij werkt het wel. Ik ben zelf 1.65 en weeg iets van 68 kio en heb cup E 75, en ik gebruik al een hele tijd de zogenaamde Anna Kournikova BH (excuseer mij voor de spelling). Bij bij helpt het erg goed tegen rugpijn. Ik heb er een paar, en ik slaap er ook mee. In eerste instantie zien ze eruit als een soort Startrek ruimte pakjes voor over je borsten, maar het verschil is duidelijk te merken. Ze kosten om en nabij de 150 gulden, dus dat zal wel een euro of 70 zijn geworden.

Misschien heb je er niks aan, maar het bespaart je op zich wel misschien een operatie.
Oud 14-10-2002, 16:37
miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb zelf een bostverkleining gedaan. Het bevalt supergoed!

Er zin wel een paar punten waar je aan moet voldoen. Je moet al een tijdje helemaal uitgegroeid zijn. Je mag niet te dik zijn, maar jouw gewicht is absoluut geen probleem. (ik was bijna 70 kilo en iets van 1.64 m.
Nou dat was het geloof ik wel

De operatie zelf duurt iets van 1,5 uur en je moet in totaal 5 dagen in het ziekenhuis blijven liggen.
Na de operatie mag je 6 weken niet tillen en daarna langzaam aan beginnen met tillen.

Verder zit er een risico in dat je geen gevoel meer in je tepels zult hebben en is het bijna zeker dat je geen borstvoeding zal kunnen geven.

Ga gewoon naar je huisarts en laat je door verwijzen naar het ziekenhuis. Daar kunnen ze je alles uitleggen en kunnen ze jou ook precies vertellen of je er voor in aanmerking komt.

Wat er trouwens gezecht wordt over niet douchen en dat de verzekering moeilijk doet heb ik niks van gemerkt. Ik ben naar het ziekenhuis gegaan, de dokter heeft mijn borstyen bekeken en een brief naar mijn verzekeringsmaatschappij gestuurd. Dat was het en ik mocht toen het verband eraf ging meteen douchen.

Laatst gewijzigd op 14-10-2002 om 16:49.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 15:33
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
miekmuis schreef:
Ik heb zelf een bostverkleining gedaan. Het bevalt supergoed!
Ehh, jij bent toch geen plastisch chirurg?

Bedoel je soms 'ondergaan' i.p.v. 'gedaan'?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 13:15
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ehh, jij bent toch geen plastisch chirurg?

Bedoel je soms 'ondergaan' i.p.v. 'gedaan'?
*zucht*
Oud 18-10-2002, 13:51
~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Sinds wanneer ben je op je 17e uitgegroeid ?
Oud 18-10-2002, 16:32
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
~Golvend Badeendje~ schreef:
Sinds wanneer ben je op je 17e uitgegroeid ?
Verschilt denk ik per persoon..
Ik d8 altijd dat je borsten pas op je 18/20e waren
uitgegroeid, maar het kan volgens mij wel
verschillen..
Oud 18-10-2002, 20:22
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
miekmuis schreef:
*zucht*
Hier sluit ik mij volledig bij aan.
Oud 18-10-2002, 22:26
Aurelia AutumnRain
Citaat:
miekmuis schreef:
*verhaal*
Thnx!
Hm, ik vind zo'n operatie best wel eng eigenlijk.
Dus ik denk dat ik eerst nog even wat gewicht kwijt wil raken, en als ik dan nog last heb, ga ik naar de dokter voor een eventuele operatie (ik krijg al spagetti-benen als ik er alleeen al aan denk, maarja, het moet dan maar ).
Oud 19-10-2002, 01:12
A*
A* is offline
ik geloof dat er in borsten ook veel vet zit, dus als je bv best wat gaat afvallen dan worden je borsten kleiner
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 20:27
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
A* schreef:
ik geloof dat er in borsten ook veel vet zit, dus als je bv best wat gaat afvallen dan worden je borsten kleiner
Da klopt... maar dat gaat niet eeuwig door... ik had cup E en dat kun je niet nar cup B diëten
Oud 22-10-2002, 20:29
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Aurelia AutumnRain schreef:
Thnx!
Hm, ik vind zo'n operatie best wel eng eigenlijk.
Dus ik denk dat ik eerst nog even wat gewicht kwijt wil raken, en als ik dan nog last heb, ga ik naar de dokter voor een eventuele operatie (ik krijg al spagetti-benen als ik er alleeen al aan denk, maarja, het moet dan maar ).
nahjah ik heb het nooit eng gevonden... jah tot het moment dat ik naar de operatie kamer werd gebracht dan...
Ik wou er echt zoooo graag vanaf!
Nou ja ik denk niet dat het nodig is dat je gewicht kwijtraakt hoor. Waarschijnlijk val je door de operatie ook wel af. Bij mij hebben ze er in totaal 1,5 kilo borst vanaf gehaald En omdat je niet zoveel zult eten in het ziekenhuis val je daar waarschijnlijk ook wel iets vanaf

Regels voor berichten