Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien snap ik niets van jouw syntaxus, probeer het eens zo: PHP-code:
|
![]() |
|
http://www.w3schools.com/sql/sql_insert.asp
http://www.mysql.com/doc/en/INSERT.html En wat voor foutmelding krijg je? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
nu zegt hij
Warning: mysql_connect(): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /var/www/html/handleform.php on line 28 Warning: mysql_close(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /var/www/html/handleform.php on line 33 line 28: $verbinding = mysql_connect ('localhost', 'gebruikersnaam', 'wachtwoord'); line 33: mysql_close ($verbinding); ?>
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
probeem opgelost, ze hebben mij van een ensim3.1 naar een ensim3.5 geplaatst zeggen ze, dus een andere localhost invoeren en voila!
nu ben ik vrolijk aan mijn opvraag script begonnen, en het ging bijna meteen weer fout, wederom zie ik hem niet zitten, willen de heren mij weer gebruik laten maken van hun expertise? dit krijg ik in de browser: \n"); print ("\n"); print ("naam\n"); print ("nummer\n"); print ("mobiel\n"); print ("straat\n"); print ("huisnummer\n"); print ("plaatsnaam\n"); print ("postcode\n"); print ("email\n"); print ("artikel\n"); print ("bericht\n"); print ("\n"); while ($rij = mysql_fetch_array ($resultaat) ) { print ("\n"); print (" \n"); print (" $naam \n"); print (" $nummer \n"); print (" $mobiel \n"); print (" $straat \n"); print (" $huisnummer \n"); print (" $plaatsnaam \n"); print (" $postcode \n"); print (" $email \n"); print (" $artikel \n"); print (" $bericht \n"); print (" \n"); } mysql_close ($verbinding); print (" \n"); ?> dit is het script: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 ...> <html> <head> <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=..."> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="opmaakzon.css" /> <title> Antiek de Zon Gouda</title> </head> <body > <?php $host = "blablablablabla"; $gebruiker = "blablablabla"; $wachtwoord = "blablabla"; $dbnaam = "bladebla"; $tabelnaam ="zon"; $verbinding = mysql_connect ('$host', '$gebruiker', '$wachtwoord' ); $opdracht = "SELECT * from $tabelnaam"; $resultaat = mysql_db_query ($dbnaam, $opdracht, $verbinding); //maak een tabel print ("<table border=\"1\" width=\"75%\" align=center>\n"); print ("<tr align=\"center\" valign=\"top\">\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">naam</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">nummer</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">mobiel</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">straat</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">huisnummer</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">plaatsnaam</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">postcode</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">email</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">artikel</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">bericht</td>\n"); print ("</tr>\n"); while ($rij = mysql_fetch_array ($resultaat) ) { print ("<table border=\"1\" width=\"75%\" align=\"center\>\n"); print ("<tr align=\"center\" valign=\"top\">\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">$naam</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">$nummer</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">$mobiel</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">$straat</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">$huisnummer</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">$plaatsnaam</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">$postcode</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">$email</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">$artikel</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">$bericht</td>\n"); print ("</tr>\n"); } mysql_close ($verbinding); print ("</table>\n"); ?> </body> </html> hij zegt niet waar de fout moet ziietn, ik denk in de eerste reeks onder 'maak een tabel', ik heb alles gecheckt zie me niet alvast bedankt
|
Als hij een parse error geeft in een bepaalde line, moet je altijd ook kijken naar de line ervoor, aangezien hij zonder de parses doorgaat naar de volgende regel en pas daar in de war raakt.
Kun je daar omheen geen fouten ontdekken? EDIT: hoewel het een zeer zinnige opmerking van mij was, was hij misschien toch niet meer zo nodig, ik laat hem overigens staan, want het leek me toch nog wel enigszins van toepassing.
||
![]() |
Citaat:
tussen enkele quotes worden variabelen niet vervangen door hun waarden, tussen dubbele wel, vrij essentieel als je met php werkt ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Opmerking: Deze functie (mysql_db_query()) wordt afgekeurd sinds PHP 4.0.6. Gebruik deze functie niet. Gebruik mysql_select_db() en mysql_query() in plaats daarvan. (bron php.net)
Laatst gewijzigd op 30-09-2003 om 19:27. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Technisch gezien is dat niet nodig, het is een instruction seperation sign, maar voor het overzicht vind ik het mooier staan.. gewoon na elke regel een ;
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik vind de veelgebruikte programmeerstijl met { na de functie ook irritant: function blah () { blabla blabla } Superirri vind ik dat, zeker als je complex geneste blocks hebt is het handig als je starttag en endtag op dezelfde column hebt zitten, voor het debuggen enzo.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Dreamweaver Form CJH95 | 20 | 30-12-2013 19:03 | |
Software & Hardware |
[PHP] Wat is het, wat kan je ermee? sweetkrissy | 32 | 09-06-2005 10:21 | |
Software & Hardware |
Wat is het verschil tussen PHP en HTML DG | 6 | 05-01-2005 22:58 | |
Software & Hardware |