Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2003, 15:40
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
noujah, de piercing zelf dus niet voor de bijdehandjes onder ons, maar het weefsel erom heen is ontstoken. ik denk ongeveer een maand ofzo. wat helemaal dom van me is, is dat ik het ook niet elke dag heb schoongemaakt met die aparte zeep. en ik zit er vaak aan.

valt er nog iets aan te doen of kan ik hem er net zo goed uitrukken.
Oud 27-09-2003, 15:43
Lorelei
Lorelei is offline
Oef, je moet m in ieder geval goed ontsmetten met sterilon. of je m er nu al uitmoet trekken weet ik niet, hangt er gewoon vanaf. Maar blijf ontsmetten!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 16:00
Quiana
Quiana is offline
Goed ontsmetten, en niet te vaak aan zitten met je handen.
Bij twijfel naar de piercer toe, die kan beter beoordelen
of hij er al uit moet dan forummers of jij denk ik...
Oud 27-09-2003, 16:12
ellaversa
ellaversa is offline
misschien moet je wel van materiaal piercing wisselen, mijn piercing was supervaak ontstoken en toen nam ik een gouden en had nergens meer last van.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 16:20
Miracle
Miracle is offline
waar zit je piercing dan?
Oud 27-09-2003, 16:29
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik maakte dat altijd goed schoon met uni cura zeep... omdat die heel erg huidvriendelijk is.. de piercer heeft me dit toen ook aangeraden en sterilon absoluut afgeraden... misschien kun je uni cura eens proberen??
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 18:42
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
dreen schreef op 27-09-2003 @ 17:20:
waar zit je piercing dan?
wenkbrauw.
Oud 27-09-2003, 18:44
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 27-09-2003 @ 17:29:
ik maakte dat altijd goed schoon met uni cura zeep... omdat die heel erg huidvriendelijk is.. de piercer heeft me dit toen ook aangeraden en sterilon absoluut afgeraden... misschien kun je uni cura eens proberen??
mja ik gebruik al die uni cura...k wist de naam er effe niet meer van. mn piercer zei ook dat ik echt geen sterilon moest gebruiken. geen idee waarom, maar hij raadde me het ten strengste af. ik doe nu ong. om de dag mn piercing met uni cura schoonmaken, maar dan kijk ik in een spiegel en dan moet ik er gewoon weer aan zitten met mn gore fikken.
Oud 27-09-2003, 18:53
Verwijderd
iI heb mijn wekbrauwpiercing in turkije laten zetten, en die man zei dat ik juist wél sterilon moest gebruiken.
En om heel eerlijk te zijn, was het na twee dagen helemaal genezen en zo.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 19:02
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 27-09-2003 @ 17:17:
Juist niet met sterilon, dat schijnt slecht te zijn.

Ja je zegt het zelfs al, afblijven en schoonmaken. Paar theelepeltjes zeezout oplossen in een borrelglaasje gekookt water, af laten koelen en dat in dat glaasje er 10 minuten tegen aanhouden. Iig niet met je vieze vingers steeds aanzitten.
Niet met sterilon? Hm, nou ja, ik heb altijd sterilon te horen gekregen maar doe het dan maar niet. (als het inderdaad niet goed is, zit je met een probleem)
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 19:48
pyres74
pyres74 is offline
nou als je piercing niet van goud is dan moet je sterilon niet gebruiken

en als ie wel van goud is dan wel

sterilon schijnt namelijk te reageren met andere metalen behalve goud dan
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 20:26
never mind
never mind is offline
mmm, misschien moet je je piercing uitkoken, dan zitten daar geen bacterien meer aan, als je dat regelmatig doet dan blijft de ontsteking niet eindeloos doorgaan, anders besmet de piercing je huid steeds.
Verder goed zeepen
Oud 27-09-2003, 20:34
thunder110
thunder110 is offline
Je kan het wel ontsmetten met chlorhexidine, zit ook in sterilon.
Oud 27-09-2003, 21:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
water koken en dat dan bij een eetlepel zeezout voegen en dat op je wenkbrauw houden helpt goed (vergt wel wat ervaring met het omkeren van een beker, maar dat kan wel )
unicura werkt goed, maar is wat minder voor een gevoelige huid. sebamed is wat beter als je hier niet zo goed tegen kan.

tsja, bij mij was het ook ontstoken, alleen was het een navelpiercing. dit kwam, bleek later, doordat er een ringetje in zat. deze werd iedere keer plat gedrukt zodra er een broek tegen aankwam (of 's nachts door mn pyjama broek). zodra ik er een staafje in deed, was het helemaal genezen! maar ik weet niet of jij een ringetje hebt dat veel plat gedrukt wordt, lijkt me niet namelijk
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 22:18
pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 27-09-2003 @ 22:38:
tsja, bij mij was het ook ontstoken, alleen was het een navelpiercing. dit kwam, bleek later, doordat er een ringetje in zat. deze werd iedere keer plat gedrukt zodra er een broek tegen aankwam (of 's nachts door mn pyjama broek). zodra ik er een staafje in deed, was het helemaal genezen! maar ik weet niet of jij een ringetje hebt dat veel plat gedrukt wordt, lijkt me niet namelijk
ik had juist het omgekeerde
toen ik mn ringetje erweer in deed was het over
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 12:27
Yvat
Yvat is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 27-09-2003 @ 19:44:
ik doe nu ong. om de dag mn piercing met uni cura schoonmaken
misschien kan je het beter elke dag doen,moest ik ook doen toen mijn piercing ontstoken was
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 16:29
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
nou, als ik in bed lig, lig ik vaak op mn linkerzij, en daar zit mn piercing (een ringetje) dus. dus als ik sochtends dan wakker word, zit er een afdruk van die piercingvorm in mn kop.

ik ga dat ene gedoe doen met het zeezout en water. mn moeder zegt dat het pijn, heel pijn, gaat doen, maar het is de moeite waard. en van pijn word je sterk. ik loop liever met een mooie piercing rond dan met een litteken.

bedankt voor alle tips mensen!
Oud 28-09-2003, 18:49
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
oke, ik heb net dus een klein glaasje gekookt zeezoutwater tegen mn kop aan gehouden (waar mn wenkbrauwpiercing dus zit), maar het prikte helemaal niet. heb ik nu iets fout gedaan ofzo? of hoeft het helemaal niet zo'n pijn te doen.
Oud 28-09-2003, 19:11
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Tja, dan moet je maar niet bewust je eigen lichaam gaan verminken.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 21:03
Ilsje
Ilsje is offline
ik heb piercing daar al 2,5 jaar en heel soms voelt t geirriteerd, dan goed verzorgen en dan ist zo over... denk dat t bij mij veel minder heftig is als bij jou maar probeer t eerst gewoon regelmatig schoon te maken. dan kan je hem er later altijd nog uithalen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 00:03
Verwijderd
gewoon met zo alcohol schoonmaken.. wat je ook op baby navel's doet. En elke dag 1 keer met opgelost zout in gekooktwater weken en spoelen. MIjn navelpiercing is echt een paar maand ontstoke geweest, geen pus ofzo maar verdikt en rood deed pijn enfin... ben het twee keer gaan spoelen met water en s'ochtend schoonmaken met alcohol.. en heb dat een tijdje gedaan en er toen mee opgehouden en twas zo over

En neej hoor het hoeft helemaal niet te prikken, twas alleen bij mij de eerste keer zo, ik heb overigens soda troep gebruikt.. dus niet gewoon badzout.. maar van dat zout waar je bijvoorbeeld je voeten in weekt, (je weet wel dsie dikke kruimels zout ofzo...) je kunt gewoon een pot water koken en dan in bv zo'n spa flesje (AFSLUITBAAR) een kopje van dat zout doen.. heet water erop en wachten tot het oplost. (schudden) Doe je in een borrelglaasje en dat week je dan zo'n 10 minuten. water weggooien en de volgende dag gebruik je wat van het 'zoutwater' ff opwarmen in de magnetron en klaar. Scheelt dat gedoe van elke dag water koken enzo

en er niet met je vieze pootjes aanzitten dat doet pijn soms, en is ook slecht tsk tsk tsk

Laatst gewijzigd op 29-09-2003 om 00:08.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten