Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2003, 20:51
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Weet iemand of er een programma bestaat waarmee ik avi files naar mpg files kan omzetten zodat ik ze op mn dvd speler kan bekijken?
Oud 28-09-2003, 21:54
Blitzkrieg Bop
thanks!
Oud 28-09-2003, 22:26
Blitzkrieg Bop
heeft iemand andere tips? Op die site staat alleen maar crap wat op mijn computer met XP niet werkt...
Oud 28-09-2003, 22:50
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ik neem aan dat je er een video cd van wilt maken dan?

http://www.jhepple.com/support/ftp/F...fxavi2mpgf.EXE
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 23:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Gewoon met Nero Express op Video CD klikken en de AVI file slepen.

Life's so easy...
Oud 29-09-2003, 15:39
Blitzkrieg Bop
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-09-2003 @ 00:28:

Life's so easy...
zodra ik dat ga doen loopt nero ogenblikkelijk vast.
Oud 29-09-2003, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-09-2003 @ 00:28:

Life's so easy...
Dat werkt dus niet. Een Video-CD gebruikt MPEG-1 en een Super Video-CD gebruikt MPEG-2. Vrijwel alle AVI/MP(E)G-bestanden die je van Kazaa binnenhaalt, zijn niet met MPEG, maar met DiVX 4/5 gecompressed. Die kun je niet zomaar als (Super) Video-CD branden, je zult ze echt moeten omzetten. Dat kost veel tijd. Immers eerst moet de hele film uitgepakt worden en vervolgens met het MPEG-1/2 algoritme weer ingepakt worden.

Ik gebruik zelf TMPGEnc 2.5 Plus van Pegasys Inc. Dat werkt goed maar wel behoorlijk traag. Het converteren van een DiVX-film van 90 minuten naar MPEG-2 duurt op mijn 2325-MHz Athlon XP ongeveer tweeënhalf uur in een redelijke kwaliteit.

Gelukkig download ik vrijwel alles al in VCD-formaat, zodat het maar heel sporadisch voorkomt dat ik een hele film moet omzetten. Maar je kunt in ieder geval niet zomaar een AVI/MPG naar een Video-CD layout slepen, daar is Nero niet voor gemaakt, en nog los daarvan, er zijn bijna geen DVD-speler die DiVX ondersteunen (die van mijn ondersteunt ook alleen VCD1.1/2.0 en SVCD).
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 16:56
Blitzkrieg Bop
Citaat:
nare man schreef op 29-09-2003 @ 17:00:
Dat werkt dus niet. Een Video-CD gebruikt MPEG-1 en een Super Video-CD gebruikt MPEG-2. Vrijwel alle AVI/MP(E)G-bestanden die je van Kazaa binnenhaalt, zijn niet met MPEG, maar met DiVX 4/5 gecompressed. Die kun je niet zomaar als (Super) Video-CD branden, je zult ze echt moeten omzetten. Dat kost veel tijd. Immers eerst moet de hele film uitgepakt worden en vervolgens met het MPEG-1/2 algoritme weer ingepakt worden.

Ik gebruik zelf TMPGEnc 2.5 Plus van Pegasys Inc. Dat werkt goed maar wel behoorlijk traag. Het converteren van een DiVX-film van 90 minuten naar MPEG-2 duurt op mijn 2325-MHz Athlon XP ongeveer tweeënhalf uur in een redelijke kwaliteit.

Gelukkig download ik vrijwel alles al in VCD-formaat, zodat het maar heel sporadisch voorkomt dat ik een hele film moet omzetten. Maar je kunt in ieder geval niet zomaar een AVI/MPG naar een Video-CD layout slepen, daar is Nero niet voor gemaakt, en nog los daarvan, er zijn bijna geen DVD-speler die DiVX ondersteunen (die van mijn ondersteunt ook alleen VCD1.1/2.0 en SVCD).
De nieuwste update van Nero expresse kan direct divx naar VCD formaat omzetten, er zit een speciale functie daarvoor ingebouwd. Het werkt als het goed is wel, een vriend van me gebruikt de functie van nero ook. Maar het duurt inderdaad erg lang. Ben nu een uur bezig en hij zit op 7% Dus dat schiet niet op.
Oud 29-09-2003, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 29-09-2003 @ 17:56:
De nieuwste update van Nero expresse kan direct divx naar VCD formaat omzetten, er zit een speciale functie daarvoor ingebouwd. Het werkt als het goed is wel, een vriend van me gebruikt de functie van nero ook. Maar het duurt inderdaad erg lang. Ben nu een uur bezig en hij zit op 7% Dus dat schiet niet op.
Nee, niet bepaald...dat zou dan meer dan twaalf uur gaan duren voor de volledige film? Dan gebruik ik liever een extern programma...ga ik ondertussen wel websurfen, of een biertje drinken ofzo...

Nero is is trouwens op wel meer punten heel traag. Als je een CD wilt branden vanaf één grote MP3 plus cuefile, dan kun je ook eerst vijf minuten wachten voor-ie die MP3-file goed heeft ingelezen. In die tussentijd kun je 'm ook wel even met Winamp omzetten naar Wave.

Nero is gewoon niet zo goed
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 17:31
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-09-2003 @ 17:00:
Hey! Respect voor nero ja!

VCD is MPEG1 hoor, en dat omzetten gaat in een kwartiertje. Wat anders is het als je SVCD (MPEG2) wilt encoderen, daar heb je een commerciële plugin voor nodig voor Nero en dat duurt wel een stuk langer.

Maar VCD is VCD, SVCD is iets anders, bovendien past er maar iets van 45minuten aan MPEG2 op een cdtje.
Oud 29-09-2003, 17:40
Blitzkrieg Bop
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-09-2003 @ 18:31:
Hey! Respect voor nero ja!

VCD is MPEG1 hoor, en dat omzetten gaat in een kwartiertje.
waarom ben ik dan nu al 3 uur bezig met het omzetten via nero expresse van een film naar VCD (mpeg 1) ?
Oud 29-09-2003, 17:52
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 29-09-2003 @ 18:40:
waarom ben ik dan nu al 3 uur bezig met het omzetten via nero expresse van een film naar VCD (mpeg 1) ?
Oude Nero?

Kweet niet hoor, maar dat hoort lekker vlug te gaan. Zal het morgen eens uitproberen op een CD-RW.
Oud 29-09-2003, 20:22
Verwijderd
Misschien heeft hij wel een Celeron 266 ofzo.

Denk ik niet trouwens. Maar goed, dan gaat het omzetten naar MPEG-1 misschien wel sneller, maar die kwaliteit is ook minder.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 00:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-09-2003 @ 21:22:
Misschien heeft hij wel een Celeron 266 ofzo.

Denk ik niet trouwens. Maar goed, dan gaat het omzetten naar MPEG-1 misschien wel sneller, maar die kwaliteit is ook minder.
Ja, maar wel de enige optie als je een film op een CD kwijt wilt. SVCD kan hooguit 45 minuten op, genoeg voor een aflevering, maar veels te weinig voor een film.
Reageren

Regels voor berichten