Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2003, 16:20
Verwijderd
Naar aanleiding van een ander topic ben ik wel nieuwsgierig geraakt naar een andere browser. Ik gebruik altijd al gewoon standaand MSIE maar nu wil ik een nieuwe. Dus mijn vraag, welke is een goeie keus, ook graag een beetje uitleg waarom die goed is, alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2003, 16:47
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Mozilla Firebird. Gewoon Mozilla kan ook, maar daar zit veel onnodige rotzooi bij. Firebird is alleen de browser zonder reclame etc.
Oud 29-09-2003, 17:07
Verwijderd
http://www.mozilla.org/projects/firebird/
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 17:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Mozilla is Open Source, dus ook bij de Mozilla Suite zit geen reclame oid. Alsjeblieft niet zeg, het is geen Opera.
Oud 29-09-2003, 17:30
Martin
Martin is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-09-2003 @ 18:28:
Mozilla is Open Source, dus ook bij de Mozilla Suite zit geen reclame oid. Alsjeblieft niet zeg, het is geen Opera.
Hé! Niet zo minachtend over Opera ja!

*aait mari*
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 17:30
Gimme more beer
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-09-2003 @ 18:28:
Hmmm, ik zei echt reclame, he... Dat bedoelde ik eigenlijk niet, wat ik wel bedoelde weet ik ook niet helemaal zeker meer. Waarschijnlijk nutteloze rotzooi als mailclients enzo...
Oud 29-09-2003, 17:31
Gimme more beer
Citaat:
Martin schreef op 29-09-2003 @ 18:30:
Hé! Niet zo minachtend over Opera ja!

*aait mari*
Ik ben ook neit zo gek op opera...
Oud 29-09-2003, 17:32
Martin
Martin is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-09-2003 @ 18:31:
Ik ben ook neit zo gek op opera...
Opera is superfijn, die reclamebanner poets je zo weg met een crack.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 17:34
Gimme more beer
Citaat:
Martin schreef op 29-09-2003 @ 18:32:
Heb ik liever Firebird...
Oud 29-09-2003, 17:47
Enlightenment
Enlightenment is offline
Enige reden dat ik soms Opera aanraad is omdat er een installer bij zit, die mist FB vooralsnog. Mozilla Suite vind ik bloated.
Oud 29-09-2003, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 29-09-2003 @ 18:32:
opera mist support voor bijna alles en houd zich niet aan de standaarden. Mozilla daarentegen...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 17:56
Martin
Martin is offline
Citaat:
deadlock schreef op 29-09-2003 @ 18:53:
opera mist support voor bijna alles en houd zich niet aan de standaarden. Mozilla daarentegen...
Mist waarvoor support?
Sinds wanneer houdt Opera zich niet aan de standaarden? Als er een browser is die afwijkt dan is het MSIE wel...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 18:09
Verwijderd
nou nee, als er één echt afwijkt is het wel Netschaap. de sloomste browser ter wereld.
Trouwens, MSIE is een van de beste browsers. Als je het grootst van allemaal bent, bén je de standaard.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 18:14
Martin
Martin is offline
Citaat:
deadlock schreef op 29-09-2003 @ 19:09:
Trouwens, MSIE is een van de beste browsers. Als je het grootst van allemaal bent, bén je de standaard.
Dus omdat China zo groot is moeten wij ook eigenlijk allemaal Chinees leren omdat 'het de standaard is'? Dat slaat natuurlijk als een bloempot op een pot augurken.

Waarom vind je MSIE zo goed dan? En weet je waarom MSIE zo groot is? Omdat Microsoft jou die browser gewoon opdringt met Windows, zo simpel is het toch? Ik zie het eigenlijk als misbruik van hun monopolistische positie. Hetzelfde is toch gebeurd met MSN Messenger? Waarom is dat zo populair geworden? Het zat standaard ingebouwd en was vrijwel niet te verwijderen!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 18:19
iamcj
iamcj is offline
Ik heb zo'n beetje alle browsers geprobeerd en niet 1 kan me echt overtuigen.

Voorals nog hou ik het bij IE, omdat die bijna alle pagina's laat zien zoals de maker dat bedoeld heeft. Ook zit het toch al in je geheugen en staat IE dus direct op je scherm.

Mozilla is beter, dat weet ik, maar ja wat kan ik daarmee als sites het niet doen en het in mijn ogen te lang duurt voordat mozilla geladen is.

Ik wil ook graag een standaard en ik weet dat ik niet meewerk, maar ja ik ga mezelf niet zitten pesten.
Oud 29-09-2003, 18:21
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Martin schreef op 29-09-2003 @ 19:14:
Het zat standaard ingebouwd en was vrijwel niet te verwijderen!
Staat gewoon in je standaard software list. IE is lastig te verwijderen. MSN is wel een kloteprogramma, maar ja iedereen gebruikt het, net als bij hotmail.
Oud 29-09-2003, 18:27
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 29-09-2003 @ 19:21:
Staat gewoon in je standaard software list. IE is lastig te verwijderen. MSN is wel een kloteprogramma, maar ja iedereen gebruikt het, net als bij hotmail.
dat betekend niet dat jij het ook moet gebruiken. Ik heb zelf bijv. wel MSN, maar ben nog steeds heilig ICQ aanhanger. Maar je hebt gelijk wat betreft de rest.
IE is trouwens geintegreerd in Windows om een reden: Logica. Het is allemaal marktwerking en verovering.
Netscape had met versie 3.0 van Navigator een goede browser in huis. Microsoft's IE3 stelde niets voor.
Toen kwam de grootste fout van netschaap: Netschaap Communicator 4.0.
Eén van de meest lompe programma's die er ooit uitgekomen is en ook op de huidge pc's nog steeds niet vooruit te branden. Netscape had binnen een paar maanden al 10% marktaandeel verloren.

Maargoed, ik stel dus hierbij voor dat we allemaal óf Lynx óf NCA Mosaic gaan gebruiken...... gezeik afgelopen
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 00:13
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
deadlock schreef op 29-09-2003 @ 19:09:
nou nee, als er één echt afwijkt is het wel Netschaap. de sloomste browser ter wereld.
Ik dacht dat de standaard nog altijd HTML, XHTML en CSS was, die gespecificeerd wordt door het W3C (World Wide Web Consortium).

Netscape is prima standaards-compliant, MSIE daarintegen niet. Opera is ook goed standaards-compliant voor zover ik weet. Maar helaas, er is geeneen browser die alle functies van CSS2 implementeert, zelfs Mozilla (Firebird) niet. Maar wel de belangrijkste functies, waar je een goede XHTML/CSS website mee kunt bouwen, itt MSIE.
Oud 30-09-2003, 05:52
Verwijderd
Er is ergens dus een website waarop dit allemaal staat. een lekkere overzichtelijke tabel. kan het tot nu toe nog niet vinden. ik zoek verder.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 07:43
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-09-2003 @ 18:47:
Enige reden dat ik soms Opera aanraad is omdat er een installer bij zit, die mist FB vooralsnog. Mozilla Suite vind ik bloated.
Bij Firebird heb je helemaal geen installer nodig, pleur de files ergens op je HD en gaan. Ik vind dat juist wel prima, eerlijk gezegd. Kortom, Firebird rules the waves.
Oud 30-09-2003, 07:44
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
deadlock schreef op 29-09-2003 @ 19:27:
IE is trouwens geintegreerd in Windows om een reden: Logica. Het is allemaal marktwerking en verovering.
Dat heeft echt niks met logica te maken. Wel met uit de markt concurreren en het creeeren/vasthouden van een monopolie.
Oud 30-09-2003, 08:22
Verwijderd
Ik vind FireBird toch ook wel de prettigste,
alleen een tikkeltje jammer dat het de dingen die in MSIE werken, niet altijd in Mozilla spul werken doordat het door MS zelf bedacht is..
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 16:59
Gimme more beer
Citaat:
McLaren schreef op 30-09-2003 @ 09:22:
Ik vind FireBird toch ook wel de prettigste,
alleen een tikkeltje jammer dat het de dingen die in MSIE werken, niet altijd in Mozilla spul werken doordat het door MS zelf bedacht is..
Daarom verwijs ik naar W3C
Oud 30-09-2003, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 30-09-2003 @ 01:13:
Ik dacht dat de standaard nog altijd HTML, XHTML en CSS was, die gespecificeerd wordt door het W3C (World Wide Web Consortium).
Neemt niet weg dat MSIE voorlopig nog de defacto standaard is. Of je dat leuk vindt of niet is een ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 17:34
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 30-09-2003 @ 18:12:
Neemt niet weg dat MSIE voorlopig nog de defacto standaard is. Of je dat leuk vindt of niet is een ander verhaal.
Gelukkig zijn er steeds meer (professionele) mensen die inzien dat XHTML en CSS toch net boven de implementatie van IE staan, en bovendien werkt vrijwel alles ook prima in Moz.
Oud 30-09-2003, 19:07
Gimme more beer
Citaat:
Dobermann schreef op 30-09-2003 @ 18:12:
Ik wil even zeggen dat deze discussie niet weer gevoerd hoeft te worden.
Ik schrijf mijn websites compatible aan W3C en niet aan IE... Iedereen die problemen heeft met het bezoeken van mijn websites raad ik aan een browser te installeren die zich wat meer op 1 lijn met W3C stelt. Overigens zijn er maar erg weinig kleinigheden die met IE zouden kunnen optreden en waarschijnlijk zie je ze niet eens...

W3C is trouwens geen officiele standaard, die bestaat eigenlijk niet. W3C probeert een richtlijn te zijn die zich zeer compromisvol opstelt. Wat je als standaard gebruikt is je eigen keus...
Oud 01-10-2003, 01:56
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 30-09-2003 @ 08:43:
Bij Firebird heb je helemaal geen installer nodig, pleur de files ergens op je HD en gaan. Ik vind dat juist wel prima, eerlijk gezegd. Kortom, Firebird rules the waves.
Ja maar Anita en Kees kunnen dat niet, geloof me.

Een installer is voor de gemiddelde computergebruiker het fijnst, dus die optie moet er komen. En natuurlijk blijft het mogelijk gewoon een .zip file te downen; voor de Power Users.

Maar een installer kan ook voor die groep fijn zijn. Want bij het upgraden van je Firebird moet je vaak ook een nieuw profiel maken. Jammer dat het simpel overschrijven van de .exe's niet werkt, dat zou gaaf zijn namelijk.

Ook wil ik dat er eindelijk eens een registratie in het registery komt. Zodat b.v. flash de plugins dir van Mozilla Firebird herkent.
Oud 01-10-2003, 08:02
Gimme more beer
Citaat:
Enlightenment schreef op 01-10-2003 @ 02:56:
Ja maar Anita en Kees kunnen dat niet, geloof me.
Ik ken een kees die dat wel kan hoor...
Oud 01-10-2003, 08:03
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-10-2003 @ 09:02:
Ik ken een kees die dat wel kan hoor...

De stereotype kees.
Reageren

Regels voor berichten