Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2001, 11:38
dangerous lunatic
dangerous lunatic is offline
Wat is er zo dom aan korbal? De meest "voetballers" vinden het een homo sport, maar je doet het wel met meisjes en voetbal alleen met jongens. Dus dat snap ik dan niet helemaal.

Ik denk en weet dat je voor korfbal heel veel aspecten gebruikt die de voetbal neanderthalers nog niet een skunnen bekenken en dan ook nog zelf te doen.
Oud 11-12-2001, 11:40
tukkerboy
tukkerboy is offline
zoals de bal in het korfje wordt gegooid...
en je mag niet eens lopen met de bal...das toch geen sport???
en ik moet zeggen, de meeste lui die ik ken die op handbal zitten zijn geen homo's ofzow, maar het zijn eerlijk gezegd wel van die mietjes
Oud 11-12-2001, 11:43
dangerous lunatic
Citaat:
tukkerboy schreef:
zoals de bal in het korfje wordt gegooid...
en je mag niet eens lopen met de bal...das toch geen sport???
en ik moet zeggen, de meeste lui die ik ken die op handbal zitten zijn geen homo's ofzow, maar het zijn eerlijk gezegd wel van die mietjes

Juist omdat je mag lopen met de bal heb je een gorter tactisch inzivht nodig en moiet je zonder bal je vrijspelen en dat is lastiger dan voetrbal (vind ik hè).

en jij hebt het nu over handballers die jij kent dat een geen homo's zijn maar wel mietjes. Ik heb het over korfbal hoor.
Oud 11-12-2001, 14:22
onzinnigegothic
onzinnigegothic is offline
niet alle korfbalteams zijn mietjes hoor, mijn beste vriendin zit ook op korfbal en die hebben een team waar zwaar gestorde mensen inzitten,
Oud 11-12-2001, 15:28
walter
walter is offline
kijk eens 1keer voor de lol hoe ze een vrije worp nemen (zegmaar penalty ofzo)... dat lijkt me genoeg
Oud 11-12-2001, 15:39
TN17
TN17 is offline
Als je op het zelfde niveau als vrouwen sport ben je toch best wel een mietje?
Oud 11-12-2001, 15:43
Troffee
Troffee is offline
Citaat:
TN17 schreef:
als je zoiets zegt ben je pas een mietje..

Oud 11-12-2001, 16:02
TN17
TN17 is offline
Vat het niet persoonlijk op toffee.
Oud 11-12-2001, 16:08
Wilson
Wilson is offline
Ik vind geen enkele sport dom (behalve fierljeppen ). Hooguit sommige "supporters" van een bepaalde sport (Ben benieuwd hoe snel het duurt voor iemand zich aangesproken voelt ).

[Dit bericht is aangepast door Wilson (11-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 07:26
dangerous lunatic
Citaat:
walter schreef:
kijk eens 1keer voor de lol hoe ze een vrije worp nemen (zegmaar penalty ofzo)... dat lijkt me genoeg
Door dit te zeggen bevestig je voor je zelf dat je geen flauw idee hebt wat sport is en wat het inhoudt. Als jij het zelf moest doen gaat het volgens mij gigantisch fout du sals je het zelf nooit hebt gedaan moet je ook geen commentaar leveren op de manier iets wordt gedaan.

Oud 14-12-2001, 18:17
tukkerboy
tukkerboy is offline
Citaat:
dangerous lunatic schreef:
Door dit te zeggen bevestig je voor je zelf dat je geen flauw idee hebt wat sport is en wat het inhoudt. Als jij het zelf moest doen gaat het volgens mij gigantisch fout du sals je het zelf nooit hebt gedaan moet je ook geen commentaar leveren op de manier iets wordt gedaan.

Je vraagt met dit topic toch zelf om commentaar??
Oud 14-12-2001, 18:48
*MOI*
*MOI* is offline
Met gym vinnik het super saai, maar goed da's wel wat anders dan in 't echt denk ik. maar eerlijk gezegd blijf ik het een domme sport vinden, waarom weet ik nie
Oud 14-12-2001, 19:26
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
[B]Wat is er zo dom aan korbal? [B]
Ieder z'n eigen mening, maar ik vind het echt een sport van nix, de enige die er wat van kunnen zijn de belgen en de nederlanders en het spel slaat ook nergens op, een beetje een balletje in een korfje gooien en af en toe wat overgooien.

Het gemengd douchen lijkt me trouwens wel leuk

Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 21:49
walter
walter is offline
Citaat:

haha wel grappig dat ik 2 seizoenen schoolkorfbal heb gedaan, niet?
en nee ik deed het niet voor de sport, maar om de gezelligheid

Oud 14-12-2001, 21:51
walter
walter is offline
oja en mijn team was toen kampioen met strafballen...allemaal alles raak (ik ook)
Oud 14-12-2001, 21:55
RekZ
RekZ is offline
Citaat:
BRuGGi schreef:
druk mannetje die Stef... curling, korfbal, paardrijden...

ja, maar tegewoordig heb je nu korfbal op de rug van een paard op een curlingbaan, zit veel meer actie in
Oud 17-12-2001, 09:17
dangerous lunatic
Citaat:
tukkerboy schreef:
Je vraagt met dit topic toch zelf om commentaar??

Nee het was de bedoeling om juist korfbal wat een ander image te geven en door de vraag:Korfbal dom..............?
juist niet van die stereotype opmerkingen te krijgen.

Oud 17-12-2001, 09:18
dangerous lunatic
Citaat:
the Phit schreef:
Ik zit zelf op Korfbal, en het is onwijs cool . Ik snap ook niet waarom ik een mietje of homo zou moeten zijn, dat gemengd douchen op het einde bewijst toch echt dat ik dat juist niet ben.

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik korfbal al zolang ik me het kan heugen en ik vinds het nog steed hartstikke leuk en tof om te doen

Oud 17-12-2001, 16:18
Finntroll
Finntroll is offline
tja, laat ik het zo zeggen: mijn favo sport is t niet!! K vind t een beetje erg rustig, en saai! Maar goed, iedereen moet dat voor zich weten!
Oud 18-12-2001, 17:06
The great pretender
The great pretender is offline
Citaat:
bartje518 schreef:
Ik vind de sport gewoon niet zo interessant, maar dom, neuh.. Ik ken de sport niet zo, dus oordeel ik ook maar nie

Goed hoor Bartje
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 15:15
dangerous lunatic
Citaat:
bartje518 schreef:
Ik vind de sport gewoon niet zo interessant, maar dom, neuh.. Ik ken de sport niet zo, dus oordeel ik ook maar nie

Dat is een verstandig antwoord!
Oud 10-04-2002, 18:38
Double-S
Double-S is offline
Nou, ff probleem uit de wereld helpen: Handbal is niet voor mietjes! Net als dat voor korfbal is, het is wat minder actief (lijkt het), maar is darten of biljarten dan ook meteen homo sport?? Dan wil ik meteen erbij zeggen dat ik het verekte knap vind dat je zo'n bal in dat mandje krijgt!!
Oud 10-04-2002, 18:45
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Baggersport idd.
Oud 10-04-2002, 19:26
The Holy Terror
The Holy Terror is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef:
Baggersport idd.
het is het basketbal van de mietjes
nee, ok, ik vind het een vage sport, maar ik heb het nog nooit gespeeld ofzo..dus
Oud 10-04-2002, 19:33
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
waarom uppen als er een recentere topic over korfbal was?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2002, 07:19
tacidvs
tacidvs is offline
Hm, wat een leuk topic, weer enige reacties van sommige leden, echt geweldig...

Maar goed, sommige mensen schijnen zich erop toe te leggen zich dom voor te doen. Bij mijn weten zijn korfbal en handbal twee verschillende sporten, en om de voetballers wat meer inzicht te verschafffen in de situatie: Strafworp = strafschop en vrije bal = vrije trap. Hoeven jullie in ieder geval niet meer zo krampachtig foute termen te bezigen hè?

Ja, wat moet ik zeggen? Mietjes? Probeer eens mee te doen met het seniorenteam 45+ (voor de heren: mannetjes in hun midlifecrisis, met een pens van een halve meter, het effect van een bulldozer op een smart). Die lui beuken je (meestal) helemaal weg, ik garandeer je dat je daarna nooit meer zult zeuren over 'mietjes'. Dat is op zich ook al dom, het geeft alleen maar aan dat je niet weet waar je het over hebt.

Als je het niet leuk vindt om naar te kijken: Jammer dan. Daar is de sport ook helemaal niet voor bedoeld. Dat is ook een van de redenen dat er zo weinig agressievelingen op zitten, geweldig. Ook grappig, als je hier een korfbaltopic opent, zitten die voetballui (namen zie boven) meteen op je nek, geen idee waarom. Bijten we? Onbewust? Voelen jullie je aangevallen? Verdedigen jullie je agressieve gedrag met nog meer lomp agressief gedrag? Dat zou ik wel eens willen horen, dat 'korfbal een mietjessport is', hebben we al genoeg van jullie gehoord, tenzij je dat beter kunt argumenteren, hoef ik (in ieder geval) dat niet meer te horen.
Oud 14-04-2002, 18:06
TeiZ
TeiZ is offline
Korfbal dom....hm neuh niet echt, maar om het nou een mooie sport te vinden, nee zeker niet.
Van jongs af aan, fanatiek basketballer, had vroeger toch zo mn grote afkeer naar korfbal, vooral omdat ik de speelstijl heel lelijk vond. Het ziet er zo knullig uit!!

Nu ouder en wijzer Zie ik de schoonheid van korfbal nog steeds niet. Tuurlijk is het niet te vergelijkenmet bball, maar de link is toch snel gelgd..je moet een bal in een ring/korf gooien.
Ik heb wel respect voor de afstand waarvan men schiet, tering wat een eind! Maar das dan ook het enige...

Een lelijk aftreksel van basketball, ze proberen het wel te compenseren met gemengd douchen Maar de vrouwtjes die ik tot nu toe heb zien spelen, maken ht er niet beter op

Peace

Spurs kampioen, duncan MVP
Oud 14-04-2002, 20:39
20marianne12
20marianne12 is offline
Korfbal dom? Nee joh! Het juist een leuke sport. Het leukste is natuurlijk dat het gemend is, ik zou er niet aan moeten denken om in een team met 9 andere meisjes te zitten, dat kan nooit zo gezellig zijn! Dus alle jongens die korfbal, vooral zo doorgaan!!!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 22:52
Verwijderd
Ik heb het een hele tijd gedaan. Het is denk ik een van de lastigste sporten die er zijn. Je moet veel vertrouwen op schijnbewegingen, op veel dingen letten en het is erg vermoeiend. Ook is dit de sport waaruit in verhouding de meeste blessures ontstaan per jaar. Taktisch is het inderdaad ook behoorlijk lastig. Érg leuk!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 01:35
ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Korfbal dom........???
Korfbal achterlijk.!!!!
Oud 18-04-2002, 11:21
notorious ikke
notorious ikke is offline

haaj leute.....ikkuh zit nu een jaartjuh of 11 op k'bal en ik kan jullie wel ns ff wat vertellen:

* ik ga jullie nu niet vertellen dat het de leukste of gezelligste sport is die er bestaat

* dat kan ik nie want ik heb nooit anders gedaan als k'bal omdat het gewoon zoon leuke sport is

* als jullie mij niet geloven kijk dan eens op http://www.kvz2000.nl , of http://www.kvzb1.korfbalt.nl
dit eerste adres is van mijn vereniging, de tweede van ons jeugdselectieteam.....vooral de laatste geeft een goed inzich over hoe gezellig korfbal kan zijn....

*als laatst.....oordeel nooit over een sport die je niet kent, zonder ervaring is dat nl een beetjuh moejlijk.....en neej, schoolkorfbal is niet met zerieus korfbal te vergelijken....!!

xx
Oud 18-04-2002, 11:31
TeiZ
TeiZ is offline
Mwah mn beeld over korfbal is niet echt verandert
Oud 21-04-2002, 18:34
mij_ikkuh
mij_ikkuh is offline
kijk ik zal maar zo zeggen:
Ik vind korfbal toppie echt beter
maar als je t nix vind dan moet je t vooral niet doen.
Oud 23-04-2002, 20:23
Tofke_H
Tofke_H is offline
Neen, ik vind korfbal niet stom. Het is een van de weinige sporten die gemengd is.

Mensen die het maar "een balleke gooien naar een korf" vinden, dat kan je van voetbal ook zeggen, maar "een balleke in een goal trappen". Of tennis, maar "een balleke over een net slaan". En ga zo maar verder. Als je een sport niet leuk vind dan kan je er altijd wel iets op vinden om het heel simpel en flauw te maken.
Oud 23-04-2002, 22:49
als het ware salsa
als het ware salsa is offline
kijk je kan meningen niet opdringen maar korfbal is nou niet bepaald een mannelijke sport maar daarmee bedoel ik dus niet dat je homo bent als je erop zit

oja en ik vind niet dat een sport per se mannelijk moet zijn voor degenen die dat nudenken

korfbal is wel heel grappig om naar te kijken vooral strafworpen
Oud 23-04-2002, 23:34
TeiZ
TeiZ is offline
Citaat:
als het ware salsa schreef:
korfbal is wel heel grappig om naar te kijken vooral strafworpen
hehe ja
Oud 25-04-2002, 13:57
lietje
lietje is offline
wat is er nu weer dom aan Korfbal. ik zit er op en het is heel leuk. dat je niet mag lopen met de bal maakt het juist moeilijker om dat je xtra moet vrijlopen. en de jongen die ik ken en die op korfbal zitten (en dat zijn ern nogal wat) zijn geen homo. en van de jongens die op voetvbal zitten ken ik er maar een paar en darvan zijn er 4 homo. wat is nou een homosport? ik denk trouwens niet dat je homo sporten hebt. iedereen doet de sport die hij of zij leuk vindt of je nou homo bent of niet!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Double-S schreef:
Nou, ff probleem uit de wereld helpen: Handbal is niet voor mietjes! Net als dat voor korfbal is, het is wat minder actief (lijkt het), maar is darten of biljarten dan ook meteen homo sport?? Dan wil ik meteen erbij zeggen dat ik het verekte knap vind dat je zo'n bal in dat mandje krijgt!!
Das niet zo moeilijk, moeilijker is de dartpijl in het juiste vakje
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 14:09
Verwijderd
Citaat:
the Phit schreef:
dat gemengd douchen op het einde bewijst toch echt dat ik dat juist niet ben.
, was hewt maar zo. mietjes excuus!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 23:38
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
korfbal kent zeker zoveel taktiek als voetbal hoor, dus reageer alsjeblieft niet zo opgefokt met je 'mietjessport'.

Ik respecteer de sport en het tactische gedeelte is best ingewikkeld. De link met basketbal is snel gelegd ja, maar misschien is bbal nog makkelijker, want een korf hangt 45 cm hoger en je kunt niet tegen een bord gooien.
Oud 28-04-2002, 10:44
Rio
Rio is offline
Citaat:
TN17 schreef:
Weetje dat je voor korfbal soms nog meer conditie moet hebben dan sommige plaatsen op het voetbalveld? Wij hadden vorige week invallers die niet op korfbal zaten (VOETBALLERS!!) en weetje ze waren kapot... ze hadden niet gedacht dat korfbal zo zwaar kon zijn... ik zit zelf op korfbal en ben een meisje...

En weetje waar ik me dus het meeste aan erger??????????
Dat mensen andermans sporten af gaan lopen kraken etc.
Want als je het leuk vind om jou sport te spelen en er plezier in hebt en er van houdt, wie geeft een ander dan het recht om het voor jou te verzieken???
Wat boeit het jou nou of er mensen op korfbal zitten?? Als ze er maar plezier in hebben wat ze doen...

liefs, Rio
Oud 29-04-2002, 11:14
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Rio schreef:
zie boven
Eindelijk een verstandig woord, respect!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 14:49
bram_05
bram_05 is offline
Een sport waarvan de WK(!)-Finale al jaren tussen Nederland en Belgie gaat...neem k niet serieus.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 10:56
tacidvs
tacidvs is offline
Hm, kan me vaag iets herinneren dat Tsjechië dit jaar in de finale mocht verliezen. Maargoed, wie ben ik? België tweede !
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 10:58
tacidvs
tacidvs is offline
Hm, kan me vaag iets herinneren dat Tsjechië dit jaar in de finale mocht verliezen. Maargoed, wie ben ik? België derde ! Vind het ook een beetje dom om zo te redeneren, als je het al zo kan noemen. Moet alles dan door de hele wereld gedaan worden om leuk te zijn? Valt me een beetje tegen dat jij (bram_05) in het Nederlands antwoordt. Ik neem jouw reply dan ook niet serieus
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 22:27
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
bram_05 schreef:
Een sport waarvan de WK(!)-Finale al jaren tussen Nederland en Belgie gaat...neem k niet serieus.
Polo wordt ook maar in een paar landen gedaan, is schaatsen overal vertegenwoordigd. Dit slaat dus als een lul op een drumstel. Ja ik kom teveel op het muziekforum.
Reageren

Regels voor berichten