Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2003, 13:35
Starfish
Starfish is offline
Wie heeft hier wel eens last van en hoe ben je er (mogelijk) vanaf gekomen?
Oud 24-09-2003, 13:41
Verwijderd
Niet helemaal wat je bedoeld, maar misschien heb je er toch iets aan: http://www.bedplassen.org/
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 18:32
Regen
Regen is offline
Ik heb er nog af en toe last van. Mijn slaap is heel diep en daarom word ik niet wakker als ik moet plassen. Ik ben ermee naar de huisarts gegaan, en die heeft mij nu pilletjes voorgeschreven die zorgen dat ik minder diep slaap. En tot nu toe helpen ze goed.

Misschien is het voor jou een goed idee om het er ook eens met je huisarts over te hebben, want er is meer tegen te doen dan je denkt.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 18:37
Verwijderd
Toen ik klein was had ik er vaak last van. Alles geprobeerd ertegen maar uiteindelijk is het gewoon uit zichzelf overgegaan.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 19:09
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Ik heb tot 14 jaar nog in bed geplast

Bij mij kwam het door psychische problemen en stress.

Het is na behandeling overgegaan gelukkig en sindsdien heb ik er geen last meer van

Heb je er al met je huisarts over gehad??

en wat tips.

3 uur voor je bedtijd stoppen met drinken

heb je al eens een plaswekker gehad?? die reageert als je plast waardoor je wakker word en naar de wc gaat.

en 's nachts 1 keer de wekker zetten om te gaan plassen?

ALs je meer wilt weten moet je maar een pm sturen
Oud 24-09-2003, 19:13
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik had het ook, alleen ik weet niet meer op welke leeftijd het ophield. Ik denk dat ik een jaar of 7 was...
het hield gewoon op, niet veel drinken en voor het slapen naar de wc.
Oud 26-09-2003, 18:24
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Regen schreef op 24-09-2003 @ 19:32:
Ik heb er nog af en toe last van. Mijn slaap is heel diep en daarom word ik niet wakker als ik moet plassen. Ik ben ermee naar de huisarts gegaan, en die heeft mij nu pilletjes voorgeschreven die zorgen dat ik minder diep slaap. En tot nu toe helpen ze goed.

Misschien is het voor jou een goed idee om het er ook eens met je huisarts over te hebben, want er is meer tegen te doen dan je denkt.
Hmm, volgens mij is dat niet de beste oplossing.
Toen ik nog wat jonger was had ik er ook wel eens last van (12/13), en ik kreeg neuspufje.
Je lichaam hoort 's nachts een stof aan te maken die ervoor zorgt dat je, simpelgezegd, niet hoeft te plassen. Bij bedplassers wordt deze stof niet of nauwelijks aangemaakt. (Uiteraard zijn er ook andere veroorzakers, stress e.d.). Die neuspufjes bevorderen de aanmaak van deze stof.
Dat lijkt mij persoonlijk gezonder dan door medicijnen uit je slaap gehouden worden.

Misschien zou je eens moeten kijken of dat iets is.
Dat spul heet MP-Desmopressine Acetaat neusspray.
Oud 26-09-2003, 18:27
Verwijderd
Citaat:
p-chez schreef op 26-09-2003 @ 19:24:
Hmm, volgens mij is dat niet de beste oplossing.
Toen ik nog wat jonger was had ik er ook wel eens last van (12/13), en ik kreeg neuspufje.
Je lichaam hoort 's nachts een stof aan te maken die ervoor zorgt dat je, simpelgezegd, niet hoeft te plassen. Bij bedplassers wordt deze stof niet of nauwelijks aangemaakt. (Uiteraard zijn er ook andere veroorzakers, stress e.d.). Die neuspufjes bevorderen de aanmaak van deze stof.
Dat lijkt mij persoonlijk gezonder dan door medicijnen uit je slaap gehouden worden.

Misschien zou je eens moeten kijken of dat iets is.
Dat spul heet MP-Desmopressine Acetaat neusspray.
't ligt er natuurlijk wel aan wat de oorzaak is, of die 'neuspufjes' helpen. Als ze idd te diep slaapt, dan zullen die pilletjes wel beter zijn en ze zullen haar ook echt niet uit haar slaap houden, ze zorgen er alleen voor dat minder diep slaapt.

Ik moet btw best wel eens plassen 's nachts en volgens mij is dat heel normaal. Je blaas hoort je heresnen dan alleen wel een seintje te geven, zodat je wakker wordt.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 19:23
Verwijderd
Er zijn trouwens inderdaad pilletjes die ervoor zorgen dat het niet gebeurd. Heel handig voor als je ergens gaat logeren, of als je op vakantie gaat.

Natuurlijk gaat t niet voor altijd over met pilletjes maar in de tussentijd is het wel erg handig

De pilletjes kan je geloof ik via de huisarts krijgen
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 20:17
Another Way
Another Way is offline
Ik heb wel eens dat ik droom dat ik naar de WC loop en dan plas, gelukkig word dan net op tijd wakker
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 20:46
femkeb
femkeb is offline
Ik heb nog wel iets om ervanaf te komen.

- Doe het uiteinde van je bed omhoog zodat je benen wat omhoog liggen

de reden hiervoor is dat er dan minder druk op je blaas komt en zo beter urine vasthoud. Een neefje van mij heeft dit geprobeerd en het werkte bij hem (natuurlijk geen garantie dat het bij jou ook werkt maar toch proberen kan altijd)
Ga niet opzettelijk veel minder drinken omdat je bang bent dat je in bed zal plassen, want je nieren hebben wel voldoende vocht nodig om alle afvalstoffen die je in je lichaam zitten te zuiveren.
Oud 26-09-2003, 21:55
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik heb het ook gedaan tot een jaar of 14/15, vrij laat dus.
Dat kwam doordat ik droomde dat ik op het toilet zat en mijn plas liet lopen, dat deed ik in werkelijkheid dus ook..
Het is erg vervelend en beschamend, toch doen meer mensen van die leeftijd het nog.
Ik zou idd even langs de huisarts gaan, die kijkt er echt niet raar van op.
Oud 27-09-2003, 13:56
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Starfish schreef op 24-09-2003 @ 08:35:
Wie heeft hier wel eens last van
Vroeger totdat ik 11 was.

Citaat:
en hoe ben je er (mogelijk) vanaf gekomen?
Door mijn hand uit die kom warm water te hebben gehaald.
Oud 27-09-2003, 18:34
Souris
Souris is offline
ik heb dat gehad tot m n 14e.
m n blaas was erg klein en ik werd niet wakker om te plassen.
dus ik moest erg veel drinken op een dag.
had vroeger vaak een blaasontsteking.
ben uiteindelijk zindelijk geworden door een plaswekker
Oud 29-09-2003, 13:46
just.a.girl
just.a.girl is offline
ik had er tot mijn 8e last van. ben er ook met de plaswekker vanaf gekomen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 19:05
IloveTECHNO
IloveTECHNO is offline
ik heb op me 17tiende een keer in me bed geplast.... ik was zo lazerus dat ik te lui was om me bed uit te komen en naar de wc te lopen
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 18:41
Starfish
Starfish is offline
Bedankt voor jullie reacties.
Het is niet zo dat het regelmatig voorkomt, de afgelopen 6 maanden maar 2 keer, maar die keren zijn gewoon heel beschamend. Ik denk ook niet dat pillen of wekker ofzoiets zin hebben, aangezien het dus helemaal niet regelmatig voorkomt.

Ook heb ik dit bericht niet voor mezelf geplaatst, het gaat om iemand anders en ik ben de enige die het weet. Diegene durft er ook absoluut niet mee naar de huisarts te gaan...

Ik hoop maar dat het vanzelf stopt.
Oud 30-09-2003, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Starfish schreef op 30-09-2003 @ 19:41:
Bedankt voor jullie reacties.
Het is niet zo dat het regelmatig voorkomt, de afgelopen 6 maanden maar 2 keer, maar die keren zijn gewoon heel beschamend. Ik denk ook niet dat pillen of wekker ofzoiets zin hebben, aangezien het dus helemaal niet regelmatig voorkomt.

Ook heb ik dit bericht niet voor mezelf geplaatst, het gaat om iemand anders en ik ben de enige die het weet. Diegene durft er ook absoluut niet mee naar de huisarts te gaan...

Ik hoop maar dat het vanzelf stopt.
Mijn neven hebben dat ook nog heel lang gehad, ook maar af en toe. Ik weet nog dat ze zich hebben aangeleerd midden in de nacht, zo op de helft van de totale nachtrust, op te staan om gewoon te gaan plassen. Moesten ze niet? Kraan aan en wachten tot er wat kwam... Toen waren ze 15 en 17 volgens mij, daarna hebben ze dat gewoon volgehouden (maar kreeg ik het niet meer zo mee omdat ze niet meer bij ons kwamen logeren en wij niet meer bij hen). Nu zijn ze 24 en 22 en hebben ze nergens last meer van; op een gegeven moment was het gewoon weg.

Misschien is dat dus een tip? Zet de wekker na ongeveer 4 uur slaap en ga dan plassen, ook al heb je (of die persoon voor wie je dit vraagt) geen plas-gevoel; gewoon proberen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 26-09-2003 @ 21:17:
Ik heb wel eens dat ik droom dat ik naar de WC loop en dan plas, gelukkig word dan net op tijd wakker
Dat zijn altijd leuke dromen ja... dan droom je dat je heeel nodig moet plassen en dan vind je fijn een wc, wil je gaan plassen en ineens schrik je wakker... Oef, die zijn vervelend....
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten