Advertentie | |
|
![]() |
|
Riiight
![]() Bos is een loser, bij de Algemene Beschouwingen had 'ie, behalve een hele hoop cliches, helemaal niks in te brengen. Kijk, het is kut dat er bezuinigd moet worden, maar we KUNNEN niet anders. Je kunt wel leuk populair gaan doen en ten koste van het begrotingstekort geld over de balk gaan smijten, maar dat is gewoon geen oplossing. |
![]() |
||
Citaat:
Ja, ik vind het normaal dat als je economie in puin ligt, en er tekorten zijn, je dan gaat bezuinigen. Je kunt niet domweg de staatsschuld nog verder op laten lopen! |
![]() |
|
![]() |
en btw nederland heeft altijd bovenaan de top gestaan als het gaat om onderwijs en weten jullie wat? nu staan we onderaan als het gaat om europa! en nu zijn ze nog zo geschift om te gaan bezuinigen op 't onderwijs terwijl ze wél hadden beloofd extra geld uit te trekken voor deze sector. een stelletje leugenaars dát zijn 't.
|
![]() |
||
Citaat:
En als je denkt dat 'rijke' mensen VVD stemmen zou ik toch eens statestieken gaan bekijken, want het zijn vooral mensen met een eigen bedrijf (zoals de groenteboer) die dat doen, en DIE komen juist in de problemen bij een slechte economie. |
![]() |
||
Citaat:
daarnaast moet iedereen kunnen studeren, dus ook mensen die niet een pappie hebben die fijn hun hele studie gaat betalen. daarvoor is gewoon stufi nodig. en een lening is onzin; als ik geld moet lenen, ga ik wel naar een bank. en ga nou niet claimen dat je daar rente moet betalen, want dat moet van dat plannetje ook. btw, de gemiddelde voetbalsupporter drinkt veel meer dan een gemiddelde student.
||
Citaat:
Eerst zorgen dat we uit deze neerwaartse spiraal komen, en DAN meer geld uitgeven aan onderwijs. Bovendien was het onlangs nog in het nieuws dat veel onderwijsinstellingen gewoon overheidsgeld teveel hebben dat ze niet kunnen gebruiken. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Voor een andere groep is zo'n eigen bijdrage heel nuttig. Wij krijgen hier mensen die alleen maar lopen te zeuren (zijn voor het grootste deel ziekenfonds patiënten) en maar denken dat het niets kost. Maar in principe ben ik tegen een eigen bijdrage omdat ik vind dat de gezodheidszorg voor iedereen goed toegankelijk moet blijven. Volgens mij kan je net zo goed de premies nog iets omhoog doen. Kun je net zoveel geld binnenkrijgen. Maar of dit ideaal is weet ik niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
sorry hoor, maar dit soort uitspraken zijn gewoon totaal nergens op gebaseerd. ik vind alle gothics stom ik vind alle voetballers stom ik vind alle mensen met blond haar stom ik vind alle mensen die in hun profiel zeggen dat ze 38 zijn stom etc. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() maar ik wilde duidelijk maken dat als je dom wil stemmen, dat je dan maar beter LPF kan stemmen, dat heb ik liever dan VVD... Zelfde domme ideeen, alleen worden zij niet meer serieus genomen, dus hebben we er geen last meer van ![]()
|
Verwijderd
|
Wat mij vooral tegenstaat aan de VVD is het gebrek aan nuancering en fatsoenlijke onderbouwing van hun standpunten. Behoorlijk onwetenschappelijk. Verder erger ik me gewoon aan het hele sfeertje wat er om de VVD en haar leden hangt: een stelletje gearriveerde vijftigers, die het mooi weten te verkopen maar eigenlijk gewoon zo egoïstisch als de pest zijn.
Ik kan de VVD gewoon niet uitstaan omdat het echt zo'n standaardpartijtje is. 'Oh ik ga later waarschijnlijk goed verdienen, dus ik stem maar vast VVD'. Of: 'oh, ik studeer nu bedrijfskunde/economie/etc. dus laat ik maar VVD stemmen'. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het gaat me overigens helemaal niet om die bezuinigingen, gewoon om de algemene sfeer die om de VVD heen hangt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zie niet in waarom ik tegen een partij zou zijn omdat ze in de regering zitten. Ik ben het niet met het regeringsbeleid eens, maar dat reken ik alleen toe aan de VVD-bewindslieden die er op dit moment zitten, niet aan de VVD als ideologische stroming en politieke partij. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Ach meid....
ga maar wat harder werken voor je centjes, vvd is wijs ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 28-09-2003 om 20:34. |
![]() |
|
Ik vind de VVD echt zo'n rijkemensen-partij met de instelling 'zolang wij maar al ons geld houden, zoeken de wat armere mensen in ons land het maar rustig zelf uit.
Maargoed, ik vind de PvdA niet echt veel beter, ze beloven goude bergen, maar er komt niks van terecht...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zonder stufi zou ik niet kunnen vrees ik, ik moet nu al een extra lening afsluiten om m'n collegegeld te betalen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ontopic: Tsja, ik heb geen hekel aan de VVD als partij, ik ben het alleen niet met ze eens. Ik onderschrijf hun standpunten totaal niet, daar komt het op neer. Maar ik vind het wel opmerkelijk hoe ze als tweede regeringspartij (in grootte) toch vrij veel van hun programmapunten in het regeerakkoord hebben weten te krijgen, en hoe ze, meer nog dan het CDA, de koers van dit kabinet weten te bepalen. Dat is ze destijds onder Van Agt en Lubbers ook al gelukt. Daar heb ik toch wel (een soort van) respect voor. Maar daarom reken ik dus ook met name de VVD de bezuinigingsplannen aan.
||
Citaat:
Geariveerde vijtigers? Ik dacht juist dat na de verkiezingen in mei een soort van 'verjonging' was doorgevoerd? In de tweede kkamer althans. En bovendien wat maakt hun leeftijd nu uit? het gaat om wat ze zeggen en niet om hun leeftijd. Of het al dan niet geariveerd zijn. En egoistish? hoezo dat dan? Ze proberen juist de komende generatie (jij en ik) niet te laten opdraaien voor hun schulden. Hoe is dat nu egoistish? Iedere partij is een standaard partij. ik kan ook wel wat stereotypen over 'treehugging' hippies en GL \ SP over tafel gooien. Iedereen die op de manier beredeneerd, als in jouw 'bedrijfskundestudent' voorbeeld, is fout bezig. of hij nu rechts of licks stemt. De VVD is geen klote partij. |
![]() |
||
Citaat:
|
Natuurlijk is de vvd nogal een klote partij (we weten allemaal dat je met kl*te erg netjes bent), maar dat vind ik niet omdat er nu bezuinigd word.
Als je de vvd slecht vind omdat er bezuinig word, dan is de pvda ook nogal een slechte keus. Bos zegt feitelijk hetzelfde als bakellende & de rest van de familie, maar dan wat leuker. En van die lui die nu heel hard roepen dat er bezuinigd moet worden, met als excuus dat er een te groot begrotingstekort is : er kan ook bezuinigd worden op zaken die niet zoveel mensen nodig hebben, zoals wachtgeld voor ministers. Er kan bezuinig worden op het loon van ministers, op de papierhandel in den haag (de opbrengst van het oud papier dat daar weg komt is genoeg voor een paar gezinnen om goed van te leven). En je kan natuurlijk de belastingen anders (eerlijker) uitwerken. Bezuinigen op de wao, de pensioenregelingen, het onderwijs en de zorg geeft de staat snel geld, maar helpt het land zelf niet. De ministers lijken nu meer bezig te zijn met het regeren van den haag, en hun hele beleid lijkt toegespitst op geld. Ik heb nog geen enkele minister of woordvoerdervan een regeringspartij gehoord over dringendere problemen, zoals de algemene veiligheid en de werkloosheid. Het is nu meer zo van, het gaat slecht, daarom heb je geen werk, maar omdat het slecht gaat, moet je wel werk vinden, want je krijgt geen uitkering. Lekker logisch. Trouwens, ik weet niet wat Zalm precies gestudeerd heeft, maar hij moet toch echt zijn economische geschiedenis eens nalezen. Elke economische golf, veroorzaakt door technologische ontwikkelingen, bestaat uit een stijging, een dipje, dan een kleine stijging en een daling van economisch resultaat. Stem GroenLinks !
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
VVD woest over eindexamenvraag Gatara | 36 | 22-05-2009 12:35 | |
Verdonk uit VVD-fractie gezet door Rutte Verwijderd | 142 | 20-09-2007 16:37 | |
Crisis over partijleiderschap VVD Love & Peace | 120 | 05-12-2006 23:40 | |
VVD gaat terug naar Bolkestein-koers SSER | 34 | 24-02-2004 21:04 | |
VVD voor onze veiligheid ? michael1 | 74 | 06-11-2003 12:10 | |
Voorzitter VVD wil desnoods LPF er weer bij Atje85 | 46 | 22-01-2003 20:29 |