Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2003, 16:46
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
momenteel heb ik haar die net niet tot aan m'n heupen komt,ik probeer het telkens langer te laten groeien maar telkens om de 3 maand splitst het en moet er 3 cm af (haar groeit ongeveer 1 cm/maand) en zo groeit het dus niet langer, ik zou echt m'n haar langer willen, wat doen jullie om te zorgen dat het niet splitst/lang haar gezond te houden? Ik zie vaak meisjes gesplitste punten gewoon afknippen als ze er eentje zien. gaan er dan geen lelijke uitstekende haren zichtbaar zijn na een tijdje?,
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 16:48
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Het hangt tot je heupen, maar het moet nog langer?

*slik*

Nee, daar weet ik geen antwoord op...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 16:52
Verwijderd
Waarom moet het dan nog langer dan tot aan je heupen? Tot aan je heupen is al megalang, en als het langer wordt dan ga je er steeds op zitten enzo, dat lijkt me best lastig.

Maargoed, het splijt en breekt minder snel als je
- Niet elke dag wast; voor de hygiene is 1 keer per week genoeg, voor mooi haar is eens in de drie dagen of om de dag genoeg
- Conditioner gebruikt (wat je dus uitspoelt)
- Cremevoedig gebruikt (wat je dus niet uit spoelt, dit moet je wel alléén in de puntjes smeren anders ziet je haar er zo vet uit)
- Zachte haarelastiekjes gebruikt óf je haar los laat hangen
- Op het platteland woont (maar ja, daar kun je moeilijk zelf iets aan veranderen als je 16 bent )
- Er niet te veel mee futtelt, dus niet steeds zitten prutsen of elk uur je haren kammen ofzo, nergens voor nodig

Het groeit sneller als je
- Veel in de zon komt
- Niet ziek bent
- Snelgroeiend haar hebt

Je kunt best elke gespleten punt die je ziet afknippen, maar dat lijkt mij niet echt nodig als je toch al elke drie maanden de puntjes eraf laat halen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 16:52
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Tja, misschien bepaalde shampoo's? Vraag eens aan een kapper, misschien kunnen die je iets aanraden
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 16:53
debieltje nr 1
niet op m'n heupen, maar er bijna op (nog een cm of 5 en dan ben ik er) ,veel langer moet et niet meer,wil et nu nog een cm of 20 verder en dan ben ik al blij,maar t'is gewoon dat dat niet gebeurt omdat ik er telkens om de 3 maand 3 cm moet laten afknippen
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 16:57
debieltje nr 1
Citaat:
sarahbressers schreef op 05-10-2003 @ 17:52:

Je kunt best elke gespleten punt die je ziet afknippen, maar dat lijkt mij niet echt nodig als je toch al elke drie maanden de puntjes eraf laat halen.
uhuh,maar t'is dus de bedoeling dat ik dat niet meer zou moeten laten doen,en daarom dacht ik er aan om zelf de puntjes te knippen dan
by the way: thanx voor je raad hoor
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 17:04
wissie
wissie is offline
Ik gebruik altijd conditioner en bij mij helpt dit goed. Verder knip ik de puntjes van mijn haar soms zelf bij, want de kapper is altijd te enthousiast met knippen, en dan gaat er 5 centimeter af in plaats van 1 of 2. Het wordt niet ongelijk hierdoor, want de onderkant van mijn haar krult nogal dus dat zie je niet.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 19:21
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 05-10-2003 @ 17:52:
Het groeit sneller als je

- Snelgroeiend haar hebt
Zou het

Borstelen met een zachte borstel en niet als het nat is. Niet door je haar een raggen, maar een beetje lief zijn voor je haar..
Oud 05-10-2003, 19:55
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
debieltje nr 1 schreef op 05-10-2003 @ 17:53:
niet op m'n heupen, maar er bijna op (nog een cm of 5 en dan ben ik er) ,veel langer moet et niet meer,wil et nu nog een cm of 20 verder en dan ben ik al blij,maar t'is gewoon dat dat niet gebeurt omdat ik er telkens om de 3 maand 3 cm moet laten afknippen
wil je nu nog 20cm erbij?! Damn,...das lang, zou echt nix voor mij zijn,..

*hmm weer 'n nuttige reply*
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 20:30
wissie
wissie is offline
Citaat:
Qamra schreef op 05-10-2003 @ 20:21:
Zou het

Borstelen met een zachte borstel en niet als het nat is. Niet door je haar een raggen, maar een beetje lief zijn voor je haar..
Ik borstel het juist als het nat is, dacht dat dat beter was dan als het droog is
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 20:50
debieltje nr 1
hmmz nee, haar breekt sneller en is brozer als et nat is of zo ,normaalgezien moet je wachten om je haar te kammen/borstelen tot het droog is *gaat ook es beginnen met zich daar aan te houden*
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 20:51
debieltje nr 1
Citaat:
nathalie schreef op 05-10-2003 @ 20:55:
wil je nu nog 20cm erbij?! Damn,...das lang, zou echt nix voor mij zijn,..

*hmm weer 'n nuttige reply*
heheh,is toch mooi zo'n lang haar?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 21:05
wissie
wissie is offline
Citaat:
debieltje nr 1 schreef op 05-10-2003 @ 21:50:
hmmz nee, haar breekt sneller en is brozer als et nat is of zo ,normaalgezien moet je wachten om je haar te kammen/borstelen tot het droog is *gaat ook es beginnen met zich daar aan te houden*
Dat wist ik niet. Misschien moet ik mijn haar dan kammen als het droog is
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 21:44
Verwijderd
Niet naar de kapper gaan.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 23:36
MM2
MM2 is offline
wat vinden jullie eigenlijk van jongens met lang haar?
en half lang haar?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 23:49
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
debieltje nr 1 schreef op 05-10-2003 @ 17:57:
uhuh,maar t'is dus de bedoeling dat ik dat niet meer zou moeten laten doen,en daarom dacht ik er aan om zelf de puntjes te knippen dan
by the way: thanx voor je raad hoor
Maar als het een stukje splijt en je knipt er iets af, scheurt het niet verder, hoeft er dus niet veel af, dus knip je er (geziene en langere periode) minder vanaf, dus groeit het sneller.

Althans dat lijkt me

MM2: Zie die andere topics. Genoeg topics over jongens met lang haar. Gebruik de zoek functie.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 07:01
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Hmm ik rag die punten er altijd zelf uit, is een verslaving .
Oud 06-10-2003, 07:28
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
wissie schreef op 05-10-2003 @ 22:05:
Dat wist ik niet. Misschien moet ik mijn haar dan kammen als het droog is
Behalve als je haar natuurlijk als een jaren tachtig permanent opdroogt.. Dan is het beter om het voorzichtig te kammen als het nat is.. Klitten zijn nou ook weer niet zo goed voor je haar
Oud 06-10-2003, 12:37
squat
squat is offline
Dacht eigenlijk dat 't een beetje lang was maar 't ziet er mooi uit. Ik zou niet langer laten groeien als ik jou was.

Mooie meid trouwens.

Vind je niet erg hè
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 15:50
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
debieltje nr 1 schreef op 05-10-2003 @ 21:51:
heheh,is toch mooi zo'n lang haar?
Als het mooi is wel, maar je ziet ook vaak genoeg lang haar wat aan de onderkant niet mooi is...

Zelf ben ik te ongeduldig om het echt lang te laten groeien
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 16:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Hee Kay schreef op 06-10-2003 @ 12:37:
Dacht eigenlijk dat 't een beetje lang was maar 't ziet er mooi uit. Ik zou niet langer laten groeien als ik jou was.

Mooie meid trouwens.
[foto]

Vind je niet erg hè
uhm, is zij dat? dan is haar haar niet tot dr heupen maar er een stuk boven hoor (meer dan 5 cm) of t moet in de tussentijd wel gegroeid zijn...

maar ik vraag me echt af waarom je het nóg langer wilt hebben terwijl het al zo lang is! ik vind je haar mooi zo! geen idee hoe je het langer moet krijgen. misschien kán het gewoon niet langer?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 18:22
debieltje nr 1
hmms is foto van jaartje geleden het voorste deel van m'n haar is wat korter (want in laagjes gesneden) maar de achterkant (zie je niet goed op foto) is best wel lang

Laatst gewijzigd op 06-10-2003 om 18:25.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 18:28
debieltje nr 1
Citaat:
*RainBow* schreef op 06-10-2003 @ 17:25:

maar ik vraag me echt af waarom je het nóg langer wilt hebben terwijl het al zo lang is!
om dat ik dat zooooo verschrikkelijk mooi vind , lang haar valt ook best op omdat niet veel mensen het hebben, t'is niet zoiets waarvan je kan zeggen 'het is mooi en het is in,dus laat ik het vlug eventjes zo doen'
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 22:23
lct
lct is offline
Ik heb ook lang haar (volgens mij net iets langer als op de foto), maar ik ga meestal 1 keer in de maand naar de kapper voor een masker.
In het begin (3 jaar geleden ofzo) was mijn haar erg droog en stug, maar nu is het veel mooier..
Puntjes bijknippen doe ik haast niet meer, omdat mijn haar heel erg krullend is zie je het toch niet.. En ik heb een speciale olie om het haar wat in te vetten (de puntjes dan)..
Oud 07-10-2003, 00:43
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
lct schreef op 06-10-2003 @ 23:23:
Ik heb ook lang haar (volgens mij net iets langer als op de foto), maar ik ga meestal 1 keer in de maand naar de kapper voor een masker.
een masker doe je op je gezicht.
bij de kapper doe je je haar.

Ik mis een stap

m.a.w. wat is een masker voor je haar?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 07:15
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 07-10-2003 @ 01:43:
m.a.w. wat is een masker voor je haar?
Zelfde als een masker voor je gezicht, maar dan met ingrediënten die goed zijn voor je haar
Oud 07-10-2003, 10:42
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Qamra schreef op 07-10-2003 @ 08:15:
Zelfde als een masker voor je gezicht, maar dan met ingrediënten die goed zijn voor je haar
beetje erg goedkoop om het dan "masker" te noemen
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 13:59
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 07-10-2003 @ 11:42:
beetje erg goedkoop om het dan "masker" te noemen
Hoe moet je het anders noemen?
Oud 08-10-2003, 21:05
Eva*
Eva* is offline
Ik heb eens ergens gelezen dat haar een groeifase heeft. Er werd beweerd dat het haar op een gegeven moment niet meer langer kan worden, omdat de groeifase dan voorbij is. Sommige mensen kunnen dan ook geen lang haar hebben, omdat ze een korte groeifase hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 21:11
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Hee Kay schreef op 06-10-2003 @ 13:37:

Mooie meid trouwens.

[afbeelding]
ja lekkere tieten
Oud 09-10-2003, 10:49
Verwijderd
Citaat:
E.v.a schreef op 08-10-2003 @ 22:05:
Ik heb eens ergens gelezen dat haar een groeifase heeft. Er werd beweerd dat het haar op een gegeven moment niet meer langer kan worden, omdat de groeifase dan voorbij is. Sommige mensen kunnen dan ook geen lang haar hebben, omdat ze een korte groeifase hebben.
Dat is niet waar, het is alleen zo dat lang haar kwetsbaarder is, en dat op een gegeven moment je haar zó kwetsbaar is dat het net zo snel afbreekt als aangroeit. Maar het groeit dan nog wel!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten