Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 01-10-2003 om 20:30. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Toen ik m'n basgitaar kocht kon ik binnen 5 minuten Bro Hymn van Pennywise, ik had nog geen les ofzo.
Als je punk wilt spelen kun je misschien het beste met basgitaar beginnen, dan kun je al vrij snel in een bandje spelen. Het is alleen wel dat basgitaar op punkgebied me snel ging vervelen, met gitaar is dat langer leuk te houden met bijvoorbeeld solo's. Maar dat is misschien persoonlijk. |
![]() |
||
Citaat:
Das waar.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En die bastonen: als het bij rootnotes blijft, kan iedere malloot dat natuurlijk naspelen (ik kan ook met gemak powerchords spelen). Maar als er echt wat melodie/ritme in komt, wordt basgitaar toch een stuk pittiger lijkt me. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik kan het ook spelen (op solo na) op gitaar. Maar ik denk niet dat de meeste simpele punk'gitaristen' (die beginnen te aarzelen als het verder gaat dan powerchords en simpele solotjes) dat ook kunnen op de basgitaar. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ik heb trouwens nooit les genomen, maar ik probeer elke dag een uurtje te spelen. heb ik jammer genoeg niet teveel tijd voor wat ook kan helpen zijn lessen op het internet. er is een zo'n website, die cursus duurt gewoon een paar weken. het is niet zo'n les die je in een dag doet ofzo, die zijn bullshit. en het is gratis. alleen heb je niemand die je verteld of je het echt goed doet maar ik heb die site bekeken en vond het erg erg ![]() maar ja, als je echt goed wilt spelen moet je lessen nemen. dan zeg ik er ook bij dat als je echt goed gitaar wilt spelen, je al een tijdje geleden had moeten beginnen...
Laatst gewijzigd op 02-10-2003 om 06:01. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Als je echt gitaar wil leren spelen zou ik met akoestisch beginnen. Sowieso is in je eentje basgitaar spelen lang niet zo leuk, een gewone gitaar is veel veelzijdiger.
Waarom akoestisch? Omdat een akoestische gitaar veel minder vergevend is kwa fouten. Met een elektrische gitaar kun je gewoon wat aanraggen en dan klinkt 't vrij aardig, met een akoestische gitaar wordt je meteen afgestraft als je vingerzetting niet goed is, bij een elektrische wordt dat er voor een groot geel uitgefilterd. Oh, en neem les. Ik speel zelf absoluut geen punk of whatever, maar wat ik ervan gehoord heb is het voornamelijk raggen op een paar akkoorden, terwijl je toch je gevoel voor melodie en ritme moet ontwikkelen. Met les zul je beginnen met simpele nummers (Blowing in the wind, etc.), maar je leert het wel goed. Een vriend van me speelt alleen op elektrisch, en die kan op een akoestische gitaar gewoon helemaal niks, terwijl ik op zijn gitaar wel dezelfde dingen kan spelen. |
![]() |
|
![]() |
neem absoluut les. gekloot met wat powerchords schiet echt niet op..... Als ik jou was zou ik gewoon op klassieke gitaar les.
Verwacht niet na een jaar de sterren van de hemel te kunnen spelen want dat lukt vaak niet....., blink 182 misschien wel ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en als je beter wordt & akkoorden gaat leren (en dan bedoel ik gewoon dat je weet hoe akkoorden in elkaar steken & hoe je een normaal jazzbasloopje ozo moet maken) is t echt niet minder veelzijdig als n gewone gitaar...helemaal niet als je ook wat andere technieken gaat leren enzo...
|
ik ben op mn 14e begonnen met electrieke gitaar en heb me dat zelf aangeleerd, en ik kan nu toch wel een aardig nootje spelen al zeg ik het zelf. T is wel een kwestie van doorzetten, maar persoonlijk vind ik eigen inbreng en zelf aanleren beter voor het ontwikkelen van een eigen stijl.
|
Verwijderd
|
Het hangt echt van de persoon af. Ik speel al een jaar of 4 gitaar en heb geen les gehad. Maar ik speel beter dan menigeen leshebbende. En over leeftijd, mijn broer is nu 20, speelt piano en heeft een paar maanden geleden een basgitaar gekocht, en speelt nu al behoorlijk goed, zeker in vergelijking met de gemiddelde les-basser.
Als je zonder les speelt, zorg dan dat je je informatie overal vandaan haalt, probeer zelf dingen, kijk op internet, kijk naar video's, praat met mede-gitaristen... Maar wie zegt: 'neem geen les' is dom, ik ga ook zo snel mogelijk op les. Laatst gewijzigd op 02-10-2003 om 16:28. |
![]() |
|
t punt met les hebben is dat het vaak traag gaat, terwijl je met zelf aanleren vaak flink door kunt knallen. Ik ontken ook niet dat ik technieken en tutorials van het internet geript heb, om mezelf iig geen RSI te pingelen.
![]()
|
Ik ben in groep 8 begonnen met gitaar spelen. Ik heb eerst zelf een hele tijd lopen pielen met een akkoustische gitaar. Toen heb ik een elektrische gitaar gekocht. dat was ongeveer aan het begin van de 2e klas. Toen ik erachter kwam dat mijn broer een vriend had die heel goed gitaar kon spelen heb ik hem gevraagd of hij mij les zou willen geven. Dat doet hij nu, ik heb iets van 6 lessen gehad en ik heb echt al veel meer geleerd dan in die 2, 5 jaar dat ik zelf heb lopen pielen. Opzich dus zonde van het gepiel.
Meteen op les gaan lijkt me handiger!
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kunt het ook best wel makkelijk zelf leren, als je vooral punk enz wilt spelen...
Ik ben begonnen met 'Tainted Love' (het origineel)...daarna langzaam aan powerchords geleerd (als je die goed kunt ben je qua punk al een heel eind)...Toen heb ik 'alternate picking' geleerd (naar beneden en naar boven de snaren aanslaan)... Nu ben ik nog bezig met harmonisering, toonladders en accoorden (alhoewel ik accoorden ook al weer best ver onder de knie heb ![]() Wat ik je aanraad is gewoon stukjes van je favoriete nummers te leren, nadat je de wat simpelere dingen zoals Blink182 enz goed kunt spelen...Dan de hele nummers en dan kun je al best redelijk gitaar spelen... Alhoewel ik moet zeggen dat ik er zelf ook over denk om lessen te gaan volgen (ik wil flamenco leren spelen ![]() Nog wat handige sites: http://www.cyberfret.com http://www.ultimate-guitar.com http://www.guitar-tricks.com http://www.olga.net Laatst gewijzigd op 03-10-2003 om 17:15. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Gitaar leren spelen Bamboestokje | 3 | 12-03-2015 00:52 | |
Muziek |
Zelf gitaar leren spelen DZHAW | 53 | 26-06-2013 10:31 | |
Muziek |
Online gitaar leren spelen? x_Liselotte | 9 | 21-02-2009 23:34 | |
Muziek |
Zelf gitaar leren spelen + tweedehands kopen Wazigheid | 16 | 05-05-2007 12:08 | |
Muziek |
electrische gitaar leren spelen Verwijderd | 9 | 27-06-2005 19:00 | |
Muziek |
Jezelf gitaar leren spelen.. JJ13 | 71 | 16-06-2004 21:03 |