Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
okayy, voorbeeld. je hebt ruzie gehad (echt, hevige ruzie) met een leraar. Jij erkent later, voor jezelf dat je dingen anders / beter had kunnen doen waardoor de ruzie niet zou zijn ontstaan / minder ernstig zou zijn geweest. zou jij dan (zonder dat anderen zeggen dat je het zou moeten doen) naar de leraar toetstappen om je excuses op die punten aan te bieden? zelf heb ik dit wel gedaan, vorig jaar... maar ze verweet me nog meer dingen, en dat vond ik van mezelf geen fouten dus daarvoor verontschuldigde ik me ook in de eerste instantie niet. Tja, totdat ze begon te dreigen dat als ik daarvoor mijn excuus niet aanbood, ik de les niet inmocht.... onder dwang heb ik toen excuses voor de andere dingen gemaakt, die me eigenlijk niet speten. Overigens heeft zij geen excuses gemaakt voor haar fouten. dus óf ze vond dat ze geen fouten had gemaakt, óf ze wilde ze niet toegeven, waar dit topic ook over gaat...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Anders niet. En dan ben ik heel standvastig... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Meestal doe ik het wel, maar soms wel met het schaamrood op de kaken. Ik ben namelijk meestal erg vasthoudend in mijn standpunten, en als ik dan fout zit, dan betekent dat dus gezichtsverlies voor mij.
Mijn vader geeft daarentegen nooit zijn fouten toe, sterker nog: hij verdraait het zo dat iemand anders de schuld krijgt van zijn stommiteiten. Voorbeeld: als hij iets uit zijn handen laat vallen en ik ben in de buurt, dan is het mijn schuld dat hij dat liet valllen, want 'ik liep voor zijn voeten' (dit geval is echt gebeurd). Ach ja... ![]()
|
Ik vind fouten verschrikkelijk.
Ik weet dat iedereen fouten maakt, maar ik ben opgegroeid met het idee dat ik alles aankon (klas overgeslagen, ging daarna nog fluitend) dus ik ben geen fouten gewend en wil ze ook niet maken. Ben ook heel erg bang om dus fouten toe te geven.. In de klas, als iets mij gevraagd wordt en ik ben niet 100% zeker dat mijn antwoord goed is.. dan zeg ik gewoon dat ik het niet weet. Als ik eenmaal een fout gemaakt heb, lach ik er maar een beetje om, of zeg ik iets als 'ik zei toch dat ik hier niet goed in was' of 'oops, was er zeker met mn hoofd niet bij'. Meestal dan Maar ik weet niet hoe ik er vanaf moet komen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou ook eerder mijn excuses aanbieden aan iemand die ik mag dan aan iemand die ik niet mag *eigenlijk wel logisch* |
![]() |
|
ik heb best wel veel moeite met het toegeven, maar dat komt ook omdat wanneer andere mensen het niet doen (en dat gebeurt dus vaak bij mij), ik iets heb van: waarom zou ik het dan wel doen?
en aangezien ik redelijk eigenwijs ben, zou ik het al helemaaal niet zo snel toegeven. al hangt het wel van het onderwerp af, natuurlijk
|
ik durf het wel... alleen doordat mensen dan vaak gelijk dom gaan staan grinniken als een op hol geslagen paard, ga je vaak nogal twijfelen.. ik bedoel iedereen maakt fouten geen 1 mens kan daar onderuit en ik denk dat je daar gewoon normaal rekening mee moet houden
|
IK heb daar altijd moeite mee gehad,
ik zag het altijd als een persoonlijk falen van mezelf, Maar juist daardoor heb ik het juist snel leren toegeven. Wat ik dan gemerkt heb, is dat idd meeste mensen niet zo snel hun eigen fouten toegeven. Alleen als het hun reputatie niet te erg schaad , kunnen wordt het toegeven. Of met een grapje om het "foutje" minder erg of belangrijk over te laten komen. Als je altijd je fouten toegeeft kom je nergens.
|
Ik heb vandaag weer wat geleerd.
![]() ![]() Ik vind het heel moeilijk om fouten toe te geven. Als ik zie dat ik ook echt zelf fout zit kan ik er ook lang mee zitten. Ik kan dan ook niet tegen kritiek.
|
Verwijderd
|
Ik moet eerst volledig overtuigd zijn van mijn fout.. dan geef ik hem toe.. maar als ik vind dat ik gelijk heb.. dan kun je mij niet van het tegendeel overtuigen... meningen enzo wil ik nog wel eens aanpassen maar feiten niet.. de laatste tijd heb ik ook vaak dat ik het idee heb dat ik 100% gelijk heb maar dat niemand naar mij luistert maar dat ik daarna wel gelijk blijk te hebben ..
![]() Kijk bij simpele dingen geef ik wel mijn fouten toe ook.. ik vind het moeilijk om kritiek te ontvangen maar ik ga er niet stom op reageren en probeer er altijd iets mee te doen |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het maar hypocriet.
|
ik merk t zelf ook heel erg dat mensen hun fouten niet kunnen toegeven. en dat geeft voor mij ook nie de motivatie om t wel te doen (kan mijn fouten dus ook nie altijd goed toegeven).
maar als ik dan een fout heb toegegeven, heeft dat wel vaak positieve effecten, behalve als de ander zwaar dominant is.... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik geloof dat ik redelijk goed ben in het toegeven van mn fouten..
Ik ben me meestal wel bewust van gedrag van mijn kant wat eigenlijk niet door de beugel kon en heb er ook geen probleem mee sorry te zeggen of een ander gelijk te geven daarin. Ik vind het ook prettig als mensen me wijzen op fouten of onredelijkheden. In eerste instantie zal ik in de verdediging schieten maar even later denk ik erover na en kijk wat ik ermee kan.. Mensen stellen het iig ook altijd op prijs als je toegeeft dat je fout zat, ik heb nooit iemand meegemaakt die het een schande vond. Fouten zijn menselijk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maakt niet uit verder, zijn er nog veel meer
|
Ik heb er geen last van, ik durf best verantwoording af te leggen voor mijn "fouten", sowieso knaagt mijn geweten ook wel. Hangt er vanaf wat voor fout het isnatuurlijk, ik maak net zo goed foutjes als ieder ander, als iemand anders een foutje zou maken ik weet niet wat, kan dat net zo goed dan dat als ik het doe, dus ik heb er geen problemen mee.
Ik waardeer het wel als mensen zo "sterk" zijn om hun eigen fouten toe te geven, ik ken zat mensen die dat niet doen, vaak vinden ze zichzelf dan ook helemaal geweldig, hun ego is te groot om een foutje toe te durven geven, dat vind ik dan toch jammer.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Dibi (GL) bemoeit zich met Marokkaanse jeugd.....in Marokko Gatara | 57 | 18-07-2009 23:28 | |
Psychologie |
Waarom vit iedereen op elkaar? phensicske | 33 | 12-06-2004 15:20 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
jullie mening gevraagd, wat zouden jullie doen? poezewoefke | 2 | 07-05-2004 14:28 | |
Seksualiteit |
Seks met een lilliputter Evito | 134 | 20-06-2003 00:13 | |
Software & Hardware |
Computer Aros | 78 | 12-06-2001 21:02 |