![]() |
|
![]() |
naar aanleiding van het topic: verliefd.. maar ze voelt niets voor mij
Is de eerste keer nee, altijd echt nee? Ik heb zo'n idee dat soms er uit dit soort dingen nog wel een relatie kan groeien. Als de ergste spanning eraf is en vervolgens een betere contact word gelegd. Zijn er mensen die hier voorbeelden van hebben? Jullie zouden mij dan zeer blij maken. Ook al is 2,5 jaar lang nee natuurlijk wel erg lang en duidelijk ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Hmm, ik denk dat het misschien gewoon een kwestie van aanvoelen is van wanneer je wel of niet door moet/mag gaan... Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
2) Ja, dat denk ik ook wel. Maar toch, je mag niet te gauw opgeven. 3) Soms denk ik van wel, maar ja... Authentieke verliefdheid, ken jij die? Die kun je niet zomaar voorbij laten gaan. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Tja en die altijd nee zeggers. Daar zit ik nu dus mee ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Dubbelzinnig? De liefde heeft wel tien zijden, en toch is ze eenvoudig. Heel paradoxaal vind ik haar. 3) Nou ja, dat hangt af van de definitie. Volgens mij leidt echte liefde nooit echt tot lijden. Dat is toch onmogelijk? |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
En als anderen er betrokken bij raken, kunnen zij er onder lijden maar de twee geliefden niet. Maar twee geliefden zullen elkaar in principe niet met opzet willen kwetsen, nee, dat klopt.
||
![]() |
Citaat:
2) Tja, wat is houden van? Kun jij het me vertellen? Ik zoek de betekenis ervan al jaren. Is het alleen maar diepe geheimen delen? En wat zijn dat dan voor geheimen? 3) Wat is een lijdensweg? Kan echte liefd ein jouw ogen onbeantwoord blijven? In mijn ogen eigenlijk niet. Wat bedoel je met die anderen? Dat snap ik geloof ik niet. En ja, dat kwetsen, dat is iets waarmee ik ook nog wel worstel. Je kwetst vaak iemand van wie je veel houdt. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
En nee, het is niet alleen maar diepe geheimen delen. En wat ik met diepe geheimen bedoel, zijn meer de geheimen van de ziel, de dingen van jezelf die je echt niet gemakkelijk blootlegt en verborgen houdt voor de wereld. Wanneer je zoiets vanuit je hart met iemand wilt delen, dan heeft dat iets... iets reins, iets puurs, iets moois... Het is een blijk van vertrouwen... Je legt jezelf helemaal in de handen van die persoon door hem je geheimen en zwaktes te laten kennen.... Daar schuilt iets moois en onschuldigs in, ik kan het niet echt goed verwoorden. Citaat:
Liefde die voortbestemd is zal uiteindelijk wel beantwoord worden. Of misschien, als je zo écht en eerlijk verliefd op iemand bent, kan dat op de een of andere manier aanstekelijk werken waardoor die ene persoon uiteindelijk ook voor jou valt... Met anderen bedoel ik bijvoorbeeld dit: Piet is verliefd op Pien, maar heeft een relatie met Truus. Pien is ook verliefd op hem. Piet en Pien gaan een relatie aan, maar daarvoor moet Piet zijn relatie met Truus verbreken. Dan is Truus er vooral (ongewild) de dupe van en moet zij onder de liefde van Piet en Pien lijden. Citaat:
Ik denk dat je iemand waarvan je veel houdt gemakkelijk kunt kwetsen omdat die persoon zich bij jou heeft blootgelegd en je dus zijn/haar zwaktes kent en dus weet waar je hem/haar raken moet.
||
![]() |
Citaat:
2) Ik denk dat je gelijk hebt en ik vind dat je die gedachten over de diepere geheimen heel mooi onder woorden hebt gebracht. Met name het idee van de combinatie van schoonheid en onschuld spreekt me wel aan. En de gedachte van het jezelf in de handen van de ander leggen. Je zegt wel dat je niet weet hoe je het goed moet verwoorden, maar toch... 3) Leven is lijden, zo gaat dat nu eenmaal, maar liefde toch niet? Zoals je zegt, is eerlijke en echte liefde altijd zuiver. 4) Toch zitten er met het klimmen der jaren verschuivingen in de mate waarin je je geliefde kwetst. Denk ik althans. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
n.a.v het topic ... idd nee is nee.
en ik kan het weten ... k was stront verliefd tot over mn oren op mn buurmeisje zij vond me alleen heel erg leuk ... maar zij zei nee ... en ik dacht gewoon 100% dat het een ja zou worden ... nou dus niet ... het werd een erge ruzie en het is nu pas weer aan het goed worden ![]() dus voor mij is nee gewoon ook nee, daar heb ik mn lesje van geleerd. ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb een tijdje verkering gehad met een meisje en dat is uitgegaan omdat het niet klikte tussen mij en mijn ouders. Nu stuurt ze me heel soms nog een sms met de uitroep dat ze nog steeds om me geeft,nog aan me denkt, en hoopt dat dat bij mij ook zo is. Ik kan haar " liefde" voor mij niet beantwoorden en dat maakt ik haar ook altijd weer goed duidelijk. Maar dan toch blijven proberen om er weer een relatie uit te slepen. Daar wordt ik wel eens gek van. Het is dus bij mij nu ook voor altijd NEE.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het hoeft niet altijd 'nee' te blijven, maar de kans is groot dat het nooit meer iets zal worden, denk ik. Echt gezond lijkt het me niet om toch nog 'eeuwig' valse hoop te blijven hebben. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee kan nee blijven maar kan ook veranderen, dat hangt een beetje van de omstandigheden af. Soms zeggen mensen dat ze niks voor je voelen of je gewoon objectief niet willen, maar dan ligt het aan externe omstandigheden. Daar moet je doorheen prikken wil je in de toekomst nog een kans maken.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Hoe kan iemand je nu "objectief niet willen"? Dat is toch onmogelijk? "Willen" en "niet-willen" zijn toch per definitie subjectief? 3) Als wat je onder 2) zegt, waar is, dan helpt dit niet. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb ook wel eens een jongen leuk gevonden, maar ik weet gewoon van te voren dat het niets kan worden, we pasten gewoonweg niet bij elkaar... dan beslis je toch van te voren dat je ondanks die 'verliefdheid' toch maar niets met diegene gaat nemen... Geen idee of nare man dit bedoelde ![]()
|
Ligt waarschijnlijk ook aan de omstandigheden waarbij 'Nee' word gezegt. Kijk als een vriend het vraagt ( basisschoolstijl) of een hele groep vrienden net om het hoekje staat te w88 wat ze nou gezget heeft.. dan kan nee ook misschien betekenen.. Alleen denk ik jouw geval dat 'Nee' toch echt 'Nee' is na 2,5 jaar..
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een redelijk akelige gedachte. 2) Volgens mij hoeft het geen ziekte te zijn die iemand verandert, maar kan het gewoon door de liefde komen. Iemand die in de ban is van de liefde, komt in een toestand van optimale gevoeligheid terecht, en dat maakt die persoon - denk ik - ronduit aantrekkelijk. Het lijkt dus wel mogelijk om te veranderen. |
![]() |
|
Nee is bij mij indd wel altijd nee. Als een kerel dan nog aandringt, ga ik me alleen maar aan hem irriteren en dat is niet positief.
||
![]() |
Citaat:
En dan weet je niet of die persoon juist wil dat je door blijft gaan met versierpogingen, of dat ze je echt niet wil. Het lijkt er helaas op dat ze me echt niet wil. ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
bijna 2 jaar geleden heb ik een jongen die ik kende van school uit gevraagd. Ik was echt superverliefd. Hijvond me wel leuk , maar wilde geen vaste verkering. Sindsdien ben ik hem leuk blijven vinden. Zijn vrienden wisten het ook allemaal al. nooit mee gepest trouwens. voor de zomer zijn we allebei geslaagd en gister zag ik hem met uitgaan weer voor het eerst. zoals gewoonlijk durfde ik weer niet op hem af te stappen, maar toen begonnen we toch een keer te praten en we hebben zelfs gezoend! Of we nu wat hebben is nog onduidelijk, maar ik denk het wel. Dus die 2 jaar hopen is toch niet voor niets geweest.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Ineens het besef: dit IS het. Optima | 83 | 17-02-2006 14:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Betekenis van kruisiging Dame Blanche | 86 | 12-07-2004 16:36 | |
Verhalen & Gedichten |
Kort verhaal VeGs | 13 | 02-06-2004 10:16 | |
Liefde & Relatie |
thuiswonen Verwijderd | 48 | 29-02-2004 20:45 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
Verhalen & Gedichten |
[Betoog] Alles is klote. Verwijderd | 19 | 18-10-2002 18:22 |