Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2003, 14:09
Verwijderd
Mja, ik moet niet echt woordjes leren, maar Japanse kanji. Nu zijn dat dus elke week een tiental tekens me daarbij een aantal combinaties en betekenissen, dit moet ik telkens goed kennen.
Het 'vervelende' aan kanji is dat er voor 1 kanji gerust 10 manieren van uitspraak en betekenis kunnen bestaan.
Hoe kan ik dus niet fatsoenlijk en goed leren? Stampen heeft geen nut; ik moet het gewoon voor altijd onthouden.

Helpt het om kaartjes te maken met aan de ene kant een kanji of een woord en aan de andere kant de betekenis?
Of raden jullie me wat anders aan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2003, 16:25
Verwijderd
je kan gewoon een lijstje maken, en die hang je op de WC. Dan zie je hem redelijk vaak.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 11:29
Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-10-2003 @ 15:09:
Mja, ik moet niet echt woordjes leren, maar Japanse kanji. Nu zijn dat dus elke week een tiental tekens me daarbij een aantal combinaties en betekenissen, dit moet ik telkens goed kennen.
Het 'vervelende' aan kanji is dat er voor 1 kanji gerust 10 manieren van uitspraak en betekenis kunnen bestaan.
Hoe kan ik dus niet fatsoenlijk en goed leren? Stampen heeft geen nut; ik moet het gewoon voor altijd onthouden.

Helpt het om kaartjes te maken met aan de ene kant een kanji of een woord en aan de andere kant de betekenis?
Of raden jullie me wat anders aan?
dat is idd erg handig.
bedenk je ook dat je, wanneer je 1 of 2 dagen van te voren leert de informatie opslaat voor korte tijd en je het een paar dagen later weer vergeten bent.
als je elke dag een paar keer oefent, sla je het voor langere tijd op, dus probeer je toch echt elke dag ff aan te zetten om zo'n 15 minuten die kanji door te nemen!

en als je dat met die kaartjes een aantal keren hebt gedaan en je het begint te kennen, zou je het ook eens kunnen uitschrijven (als je die tekens ook moet kunnen schrijven).
na afloop kijk je alles na en wat je fout hebt leer je dan nog eens vaker.
Oud 08-10-2003, 20:16
proycon
proycon is offline
Ik heb het zelfde met hanzi (de chinese versie van kanji) .. De beste manier is om "flashcards" te maken. Vouw een vierkant blaadje dubbel, schrijf kanji/hanzi op de ene kant, uitspraak aan de binnenkant (bij japans: KUN op de ene kant, ON op de andere, bij chinees: pinyin) en op de achterkant de vertaling.. En dan een heel stapeltje maken en heel veel oefenen..

Je kan dan stapeltjes maken "die ken ik" en "die ken ik nog niet"
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 21:15
Verwijderd
Volgens mijn leraar Latijn (die is heilig ) is zo'n kaartjessyteem het handigst.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 15:45
Verwijderd
Kaartjes werken inderdaad erg goed Heb ik nog nooit eerder gemaakt, maar 't is echt handig
Ik heb ze zo gemaakt dat er op de voorkant een woordje in kanji staat, op de achterkant staat dan linksboven de uitspraak en rechtsonder de betekenis. Zo kan ik alle kanten op overhoren, super fijn

Morgen de toets, 't wordt wel een goede voldoende

*gaat kaartjes van de voorgaande kanji maken*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten