Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
dit is het antwoord op al je vragen: http://users.pandora.be/Kangoo/badger.swf |
![]() |
||
Citaat:
Ontopic: Ik weet het niet.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Zou het ook niet zo kunnen zijn dat in alle gevallen het glas leeg is? Juist, denk daar maar eens over na. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 15-09-2003 om 21:39. |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
Nou, om mijn 'visie' hierop ook maar eens bekend te maken
![]() halfleeg kan in principe helemaal niet, leeg is ook echt leeg, en niet als er nog de helft in het glas zit (vergelijk het maar met een beetje zwanger: je bent zwanger of je bent het niet, maar niet half...mmm, oke, dit was een beetje wazige onderbouwing, maar goed... ![]() Halfvol kan eigenlijk wel weer. Het glas is namelijk gewoon niet helemaal vol, maar voor de helft. En ik probeer altijd positief te blijven denken, dus is het glas gewoon bij mij halfvol, en niet halfleeg. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
stel de lege helft is a en de volle helft is b en het precies de helft, dus dan geld a=b dus 2a=2b dus in principe is helemaal vol hetzelfde als helemaal leeg, enne ik zou zeggen half vol
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En nu niet gaan zeuren dat die kip en die haan ook uit een ei komen! ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() En dit is enkel wanneer we het over eieren hebben waar een kip uit komt, wanneer we het gewoon over een gewone "ei" hebben, dan is de kip vele jaren later pas ontstaan. Zo, dat is de tweede semi-filosofische vraagstuk die ik heb opgelost, een eitje ![]() Laatst gewijzigd op 20-09-2003 om 20:55. |
![]() |
||
Citaat:
|
het gaat om de almachtige context
dit is de conventionele redenering: optimistisch: het glas is half vol pessimistisch: het glas is half leeg Nu zeggen deze zinnen op zich niet veel, laten we kijken naar de gebruikswijze. Wanneer iemand zegt ' mijn glas is half vol' kan deze een negatieve uiting bedoelen door het verzwegen ' ik hoef niet nog meer wijn' Bij het pessimistische ' het glas is half leeg' kan men erbij denken' dus doe mij nog maar een beetje = positief. Nu is dit erg banaal uitgelegd, maar het komt erop neer dat optimisme en pessimisme niet kunnen worden geconstateerd door slecht een situatie. Het komt voor uit iemands karakter, iemands bui, de omstandigheden etc
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
lichaam: meest mooie aan jullie lichaam crazylegs | 146 | 27-08-2004 23:21 | |
De Kantine |
Maak een keuze funkypunk | 500 | 23-02-2004 09:59 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Herboren universum en de gevolgen daarvan crowdserver1 | 28 | 04-07-2003 01:12 |