Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2003, 19:34
Verwijderd
Waar kan dat door komen?

Soms lijkt het te komen door te weinig eten, omdat als ik twee boterhammen eet het meestal wel weg trekt. Maar ik eet voldoende, dus het zou raar zijn als het daar aan ligt. Ik heb m'n bloedsuiker al eens laten prikken (nuchter 4,5 oid (kan dat?)), dus daar zal het ook wel niet aan liggen...of wel, maar dan weet m'n dokter niet wat ie doet. Iemand anders nog een idee?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 20:23
Noeksel
Noeksel is offline
Heb je het constant?
Oud 14-10-2003, 20:23
Quiana
Quiana is offline
Ben je vaak (over)vermoeid of gestresst/erg gespannen..?
Kan ook een klacht daarvan zijn nl.
Oud 14-10-2003, 20:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
misschien dat je op dat moment gewoon een tekort aan een bepaalde voedingsstof in je lichaam hebt (suiker oid) waardoor je je zo gaat voelen. ik heb het een keer gehad en had toen sterk de neiging om iets zoets te eten, en dat hielp wel.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 00:27
Nona
Nona is offline
Heb je dan genoeg gedronken? Een goede ademhaling? Last van een stijve nek of rug?
Oud 15-10-2003, 06:28
Verwijderd
Citaat:
Noeksel schreef op 14-10-2003 @ 21:23:
Heb je het constant?
Niet echt heel constant, wel heel regelmatig (met die combinatie dan iig). Drinken doe ik voldoende, een goede ademhaling heb ik volgens mij ook wel...stijve rug/nek zou best kunnen (ik ben nogal stijf). Een tekort aan suiker ofzo zou kunnen, maar vind ik toch raar, omdat ik gewoon voldoende eet en ook redelijk over de dag verspreid. En zoete dingen eten mag ik niet (gister maar aardbeien yoghurt gaan eten (en das niet lekker als je misselijk bent)). (Over)vermoeid ben ik ook wel vaak...gestresst/erg gespannen valt meestal wel mee. In één reply antwoord op iedereen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 11:34
Verwijderd
Tja... ik zou zeggen dat je dan of te weinig eet, of niet energierijk genoeg eet, of je te hard hebt ingespannen, of te weinig hebt geslapen, of te weinig zuurstof krijgt, of dat je een of andere beginnende virusziekte (waarschijnlijk griep of verkoudheid) hebt. Maargoed, aan je vorige reply te zien vallen veel van die dingen al af...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 11:49
Verwijderd
Citaat:
bloempjuh schreef op 15-10-2003 @ 12:39:
Mjuh ik zat te denken aan hypoglikemie (Dat schrijf ik fout, maar je snapt me wel ) maar dat heb je ook, of niet? En dat zou in principe niet moeten als je gewoon goed verspreid eet. Mag je ook geen druivensuiker?
Ik eet goed verspreid, iig voor zo ver ik weet wel (ong. om de twee uur, anders wordt ik eng). Maar ik heb dus gevraagd of ik daar op getest kon worden en dat is gebeurd (tenminste, volgens de dokter ) en het dieet wat ik volg is daar ook geschikt voor, volgens de dietiste...dus ja... Ik mag geen druivensuiker idd.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 13:11
Aries
Aries is offline
Waarom mag je geen suiker leonie ( ja je had me ooit verteld dat je zo heette toen ik je voor noortje uitmaakte )
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 15-10-2003 @ 14:11:
Waarom mag je geen suiker leonie ( ja je had me ooit verteld dat je zo heette toen ik je voor noortje uitmaakte )
Omdat ik daar allergische voor ben.

(Vaag herinner ik me iets, ja. )
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 13:32
Aries
Aries is offline
Allergisch voor suiker ... Nooit van gehoord maar ja .. 'n vriendin van me is allergisch voor noten en daar had ik ook nog nooit van gehoord dus dat zegt nix

maar eeh mag je wel pasta enzo .. da's ook een goede energie bron. enneh NOOIT een ontbijt overslaan.. ( en nee 1 druif is geen ontbijt )
4,5 is trouwens normaal ....
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 15-10-2003 @ 14:32:
Allergisch voor suiker ... Nooit van gehoord maar ja .. 'n vriendin van me is allergisch voor noten en daar had ik ook nog nooit van gehoord dus dat zegt nix

maar eeh mag je wel pasta enzo .. da's ook een goede energie bron. enneh NOOIT een ontbijt overslaan.. ( en nee 1 druif is geen ontbijt )
Heel veel mensen hebben er nog nooit van gehoord.

Ik sla ontbijt nooit over. En ik eet ook geen één druif als ontbijt (wel gewoon twee boterhammen en een beker thee met honing).

Ik mag wel pasta, maar geen saus ed en alleen pasta is ook weer zo iets (dat is plakkerig en niet echt smakelijk).
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 15-10-2003 @ 14:32:
4,5 is trouwens normaal ....
Gelukkig maar.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 13:46
Aries
Aries is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-10-2003 @ 14:34:
Heel veel mensen hebben er nog nooit van gehoord.

Ik sla ontbijt nooit over. En ik eet ook geen één druif als ontbijt (wel gewoon twee boterhammen en een beker thee met honing).

Ik mag wel pasta, maar geen saus ed en alleen pasta is ook weer zo iets (dat is plakkerig en niet echt smakelijk).
Niet te lang koken en met HEET !!! water afspoelen .. of eeh kom eens bij mij eten
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 15-10-2003 @ 14:46:
Niet te lang koken en met HEET !!! water afspoelen .. of eeh kom eens bij mij eten
En dan is het zonder saus of wat dan ook te eten...?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 13:49
Aries
Aries is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-10-2003 @ 14:47:
En dan is het zonder saus of wat dan ook te eten...?
met spinazie en champions of danish blue
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 15-10-2003 @ 14:49:
met spinazie en champions of danish blue
Danish blue is kaas of niet...? Dat mag ik ook niet.

Maar goed, met spinazie en champignons zal ik een keer proberen. (Al helpt het denk ik niet tegen dat misselijke/lichte gevoel in m'n hoofd/hoofdpijn, ik nl ook vrij veel brood ed en das toch een beetje het zelfde.)
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 13:59
Aries
Aries is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-10-2003 @ 14:52:
Danish blue is kaas of niet...? Dat mag ik ook niet.

Maar goed, met spinazie en champignons zal ik een keer proberen. (Al helpt het denk ik niet tegen dat misselijke/lichte gevoel in m'n hoofd/hoofdpijn, ik nl ook vrij veel brood ed en das toch een beetje het zelfde.)
nee nee meisje .. pasta = koolhydraten=P.O.W.E.R.
in brood zit minder .. bovendien je moet ook warm eten
ow enneh .. van mediteren krijg je ook energie ...
is goed om soms ff tijd voor jezelf te nemen

ow .. geen kaas... hmmm mag je ook geen melk dan .. eeh nee dus .. zit lactose in hmm

kun je wel pannekoeken bakken met soja melk .. gaat heel goed.
'n vriendin van me kan niet tegen lactose .. vandaar

Laatst gewijzigd op 15-10-2003 om 14:01.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 15-10-2003 @ 14:59:
nee nee meisje .. pasta = koolhydraten=P.O.W.E.R.
in brood zit minder .. bovendien je moet ook warm eten
ow enneh .. van mediteren krijg je ook energie ...
is goed om soms ff tijd voor jezelf te nemen

ow .. geen kaas... hmmm mag je ook geen melk dan .. eeh nee dus .. zit lactose in hmm

kun je wel pannekoeken bakken met soja melk .. gaat heel goed.
'n vriendin van me kan niet tegen lactose .. vandaar
In brood zitten ook koolhydraten, misschien idd minder, maar ze zitten er wel in. Bovendien zeg ik niet dat ik niet warm eet, ik zeg alleen dat ik vrij veel brood eet. En ik weet dat je met sojamelk pannenkoeken kan bakken en met water ook, dat doe ik dus ook wel eens.

En tijd voor mezelf neem ik ook zat.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 14:51
Noeksel
Noeksel is offline
Te lage bloeddruk misschien? Val je wel es flauw?
Oud 15-10-2003, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Noeksel schreef op 15-10-2003 @ 15:51:
Te lage bloeddruk misschien? Val je wel es flauw?
Gelukkig niet.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 15:02
Aries
Aries is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-10-2003 @ 15:40:
In brood zitten ook koolhydraten, misschien idd minder, maar ze zitten er wel in. Bovendien zeg ik niet dat ik niet warm eet, ik zeg alleen dat ik vrij veel brood eet. En ik weet dat je met sojamelk pannenkoeken kan bakken en met water ook, dat doe ik dus ook wel eens.

En tijd voor mezelf neem ik ook zat.
smaken ze niet beter als ik ze bak .. ( ben niet wanhopig hoor )
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 15-10-2003 @ 16:02:
smaken ze niet beter als ik ze bak .. ( ben niet wanhopig hoor )
Ik heb al een fantastische pannenkoekenbakker in huis.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 15:48
Aries
Aries is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-10-2003 @ 16:04:
Ik heb al een fantastische pannenkoekenbakker in huis.
Had 't kunnen wetennatuurlijk .. zo'n leuke meid .. slijl slijm
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 16:07
marlies
marlies is offline
Ik heb dit ook heel vaak. Altijd vlak voor het avondeten. Volgens mij is het niets ernstigs, ze hebt dan gewoon trek.
Oud 15-10-2003, 16:10
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef op 15-10-2003 @ 17:07:
Ik heb dit ook heel vaak. Altijd vlak voor het avondeten. Volgens mij is het niets ernstigs, ze hebt dan gewoon trek.
Ik heb het niet altijd op hetzelfde moment en ook wel eens als ik net gegeten heb ed. 't is misschien niet ernstig, maar wel erg vervelend en lastig.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 20:22
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Slik je de anticonceptiepil? Misschien dat deze niet zo goed bij je past. Dan kun je er misselijk van worden enz. ...dat had ik in ieder geval, maar dat uitte zich wel iets anders/ erger dan jouw symptomen: elke ochtend misselijk, soms ook met overgeven, duizelig soms, een keer zelfs dat ik een uur lang zwart voor mn ogen zag en maar een heel klein beetje zag.
Heb nu een andere pil en t gaat nu alweer 2 jaar prima

Tja en verder zouden het idd dingen kunnen zijn die al genoemd zijn (voedselallergie voor iets e.d)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten