Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2002, 16:42
helden
helden is offline
voglend jaar ga ik c&m doen welk vak is volges jullie makkelijker Duits 2 of frans 2 wat houd dat eigelijk precies in. (ik versta geen flikker van frans)
Oud 18-04-2002, 16:51
Sommetje
Sommetje is offline
Ik zit op het VWO en vind Duits 1 makkelijker dan Frans 1, maar als ik tussen Frans en Duits zou moeten kiezen, zou ik toch echt voor Frans kiezen, daar heb je m.i. meer aan; het is immers de taal van de diplomatie
Oud 18-04-2002, 17:27
Kat
Kat is offline
Tja... frans is opzich wel moeilijk te verstaan, maar aan de andere kant... die duitse naamvallen... das ook nix...
en er zijn meer landen in de wereld waar ze frans praten dan landen waar ze duits praten, maarja, meestal kunnen ze ook nog wel wat engels.
Ik doe N&G, en ik heb frans 1 gekozen. gewoon omdat ik voor duits altijd 1en en 2en had.
Oud 19-04-2002, 13:54
mausi
mausi is offline
Havo of VWO? Daar zit namelijk een verschil: op de havo is ...2 lezen en op het vwo is ...2 spreken/schrijven/luisteren. Ik zit op het Vwo en doe dus en frans 2 en duits 2. Ze hebben allebei wel hun nadelen...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 14:05
Anne
Anne is offline
Je moet zelf kiezen. Ik weet niet welke taal jou makkelijker af gaat. Denk aan: spreken, luisteren, schrijven en ook lezen. Dat moet je gewoon geod overwegen en daarna pas een keuze maken.
Oud 21-04-2002, 12:02
spiritueelkieke
spiritueelkieke is offline
duits is normaalgezien moeilijker.
ofwel ben ik beetje bevooroordeeld omdat ik (in belgië dus..) al van het vijfde leerjaar frans heb, en dat al altijd mn hoofdvak geweest is en zal blijven (daarin heb je nu eenmaal niet te kiezen.) frans is ook moeilijk.. maar bij duits zijn de naamvallen normaalgezien echt wel zwaarder. dat merk je ook aan bv. de richtingen vertaler-tolk, voor duits buizen er nog veel meer dan frans.

maar de vraag is natuurlijk of je met 2 uurtjes een redelijk niveau haalt. ik heb nu al een jaar duits 1 uurtje per week (ongelooflijk stom, we zien echt nieks, en we zijn dus niets met dat vak..), en we hebben net de eerste naamval geleerd. dan denk ik dat 2 uurtjes duits misschien wel gemakkelijker kan uitkomen dan 2 uurtjes frans..
maar ik zou toch voor het frans kiezen. duits vind ik een mooie taal.. als mn zusje het spreekt. maar voor de rest klinkt het zo rammstein-achtig, meestal. en zo superdepri. frans klinkt veeeeeeeeel mooier. soms wat bekakt, maar eenmaal je "le fabuleux destin d'Amélie Poulain" gezien hebt vind je het toch prachtig..
Oud 21-04-2002, 12:16
Boogie
Boogie is offline
ik vind beide vakken eigenlijk wel makkelijk, maar ik heb ook wat met talen ofzo....
Oud 21-04-2002, 12:34
Balance
Balance is offline
ik heb duits2 en frans2, maar over die naamvallen van duits: bij ons is dat maar een heel klein stukje van duits2... ons cijfer bestaat btw uit het gemiddelde van duits1 en duits2, dus als je in bijv. schrijven niet goed bent, kan je altijd nog met lezen je cijfer ophalen!
en ik versta dus ook helemaal niets van frans, maar een beetje woordjes leren gaat me wel goed af, dus zo haal ik net aan voldoendes...
maar als ik jou was zou ik dus eens bij bovenbouwers gaan informeren waar hun cijfers vooral uit bestaan... bij frans: veel luisteren? en bij duits: veel naamvallen?
het zal namelijk op elke school wel anders zijn!
Oud 23-04-2002, 20:18
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Ik heb frans gekozen i.p.v. duits in mijn e&m profiel. Goddamn, wat heb ik daar een spijt van zeg. Ik kan er geen fuch van en sta nu dus een 3, mijn enige onvoldoende, dit is zeer zuur...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 20:20
~*LiEfMeIsSiE*~
~*LiEfMeIsSiE*~ is offline
Ik heb frans2 en duits2 en persoonlijk vind ik frans2 makkelijker en leuker.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten