Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik zat met een ander parkietje in m'n hoofd, een valkparkiet zal hier zo rond de 30 euro zijn ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() maar daarvoor krijg je wel een heel leuk kameraadje, ze hechten heel erg aan je en worden heel erg tam die van mij wil altijd even knuffelen als ik van m'n werk terug kom |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dierenvriend: Iemand die opkomt voor het welzijn van het dier. Iemand die erg van dieren houdt en ook wel leuk vind, interesse heeft etc. Maar wel nadenkt over de gevolgen van aanschaf van een dier en ziet dat deze dieren alleen maar bestaan om de mens zijn plezier te voeden. Deze zal niet bij een fokker kopen of dierenwinkel. Maar ziet dat het niet juist is om dieren te fokken voor menselijk plezier. Deze zal wel uitgestoten dieren een plek willen geven. Dus zal dieren die een tehuis zoeken deze willen geven. D.w.z. uit asiels en opvang de dieren halen.
|||
![]() |
Citaat:
Als het een asiel dier of dier uit opvang is vind ik het niet zo erg. Die kunnen dan een beter huis hebben dan in asiel. Citaat:
Dan ben je eigenlijk alleen een slaaf van het ondergeschikte doel. Snap je? Mensen gaan er alleen maar uit dat wanneer je een dier koopt en goed verzorgt dat het dan wel 'goed' is, maar men kijkt nooit wat dieper of wil niet dieper kijken. Als ik zeg dat ik een bepaald dier wil en deze uit de natuur haal om te gebruiken als huisdier en om mee te fokken, dan vind 9 van de 10 mensen (huisdierbezitters) dat slecht. Omdat het niet 'juist' is. Zelfde is vroeger gebeurd. Dieren die rond de mens leefden zijn gewoon gebruikt en gefokt en tam gemaakt => gedomesticeerd. Maar omdat het vroeger is gebeurd (en we het al duizenden jaren doen) is het goed om de dieren nu ook voor de mens verder te gebruiken? Erg selectief en onjuist.
|||
![]() |
Citaat:
Je mist 2 dingen bij die redenering: - je weet niet wat hoe de dieren denken - je weet niet of de dieren het totale plaatje zien En vooral het laatste is erg belangrijk. En dat kan je ook wel indenken. Ik wil nl. niet zeggen dat een dier niet tevreden is of dat die het wel goed heeft, want dat is onmogelijk te raden.. je kan dat ook alleen doen door het dier te zien en indenken of die het goed heeft.. of tenminste binnen waar die nu zit. Echter.. welzijn moet je loslaten.. dus niet daar naar kijken, maar naar de ethische kant van het houden van dieren.. dus is het juist dat dieren in een wereldje leven gecreeerd door ons. En dat ze eigenlijk alleen daarin leven om dat wij dat willen? Citaat:
Dan moet je wel concluderen dat het niet juist is dat dieren leven alleen maar voor ons. En dan moet je gewoon als je van dieren houdt niet die 'uitbuiting' doorzetten, maar kan je hoogstens de dieren opvangen die nu in asielen zitten enzo. Even een voorbeeldje... laatst was er iemand.. die erg tegen broodfok enzo zat te zeuren.. Echter.. deze persoon was gewoon zelf ook aan het fokken. Deze persoon wist dat er in NL tig dieren waren die nog op een goed tehuis zitten te wachten, want deze was bekend in het wereldje. Maar.. als je met de wetenschap leeft dat er genoeg honden en katten zijn... waarom help je dan mee aan het creeeren van meer honden en katten? De persoon werd natuurlijk meteen boos... want deze werd geconfronteerd met iets wat die niet leuk vond.. Een spiegel kreeg die voorgehouden. Ik mis bij mensen altijd die spiegel die men zichzelf (en de mensheid) voorhoudt.
|
![]() |
||
Citaat:
Een hond ziet een gezin waar hij bij woont als een roedel, een groep waar hij/zij ook bij hoort. Mits goed verzorgd vind ik het dus totaal niet fout, beide hebben er immers baat bij (hond leeft gewoon in een "roedel" zoals het hoort en krijgt goed te eten. De mens heeft er gezelschap aan, beide profiteren van elkaar). Katten ben ik dan wel weer tegen, evenals groepsdieren die in hun eentje gehouden worden(zoals bij konijnen veel gebeurt). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarom is het dus juist om dieren alleen te laten leven omdat wij het willen? Wij de mens heeft er baat bij.. het dier heeft wellicht een redelijke plek, maar leeft alleen omdat wij dat vonden dat die er moest zijn voor onze behoefte. Jij hebt bepaald dat het dier leeft voor jou! Jij bepaald zijn leven. En stel je zelf eens voor dat jij alleen leeft omdat een ander wezen behoefte heeft aan iets wat jij kan bieden?
|
![]() |
|
|