Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2003, 16:08
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Als ik spellen installeer doen ze het gewoon, maar als ik ze gewoon op wil starten doen ze het soms ineens niet meer. Pas als ik er een patch overheen doe of het spel gewoon opnieuw installeer kan ik weer spelen, totdat het spel besluit dat het weer niet gewoon wil opstarten.
Iemand enig idee hoe dit komt?

(Ik heb mn systeemconfig er niet bij gezet omdat de spellen het na installeren en soms een tijd daarna gewoon wel doen dus ik vermoed dat het daar niets mee te maken heeft)
Oud 15-10-2003, 16:38
grensgeval
grensgeval is offline
games... op het games forum..

hier dus
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 17:20
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Het is een software probleem dus hier.

Laatst gewijzigd op 15-10-2003 om 19:03.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 19:23
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
misschien heb je een virus.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 19:49
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 15-10-2003 @ 20:23:
misschien heb je een virus.
Al gecheckt, kan niets vinden.
Oud 15-10-2003, 20:28
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 15-10-2003 @ 18:20:
Het is een software probleem dus hier.
okeej dan maar als tie verplaatst wordt is het niet mijn sguld

heb je dit prob. bij meerdere spellen of 1 spel?? je hebt het over een patch is dit er 1 voor een soort update van het spel of wat moet ik mij hier bij voorstellen?? welke drivers gebruik je, en krijg je ook foutmeldingen?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 22:04
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
kkkevin schreef op 15-10-2003 @ 21:28:
heb je dit prob. bij meerdere spellen of 1 spel?? je hebt het over een patch is dit er 1 voor een soort update van het spel of wat moet ik mij hier bij voorstellen?? welke drivers gebruik je, en krijg je ook foutmeldingen?
Bij bijna alle spellen die ik speel (age of mythology, neverwinter nights, warcraft 3, age of wonders 2). En als ik het over een patch heb dan bedoel ik een update, waardoor het spel voor een stuk opnieuw geinstalleerd wordt dus. Ik gebruik gewoon detonator drivers, heb geupdate via drivers, heb goede geluidskaartdrivers, heb de nieuwste directx. Maar ik denk niet dat het in de drivers zit, anders zouden de spellen helemaal niet runnen lijkt me. Het is me een raadsel. En nee ik krijg geen foutmeldingen, ik start een spel gewoon, hij staat even bij de processen en stopt dan gewoon en verdwijnt meteen uit de lijst.
Oud 19-10-2003, 21:44
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
*up*

Is er dan niemand die enig idee heeft?
Oud 20-10-2003, 09:54
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 19-10-2003 @ 22:44:
*up*

Is er dan niemand die enig idee heeft?
blijkbaar niet he?

voor 'ns een format uit, helpt meetsal wel
Oud 20-10-2003, 12:23
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
dafelix schreef op 20-10-2003 @ 10:54:
blijkbaar niet he?

voor 'ns een format uit, helpt meetsal wel
Dat had ik ook al geprobeerd. Grmbl, irritant gedoe met xp altijd.
Oud 20-10-2003, 18:26
DopeBean
DopeBean is offline
uhm kan ik dan voor de zoveelste keer roepe da XP sucks of zal ik da ma nie doen
Oud 21-10-2003, 05:13
Enlightenment
Enlightenment is offline
Om wat voor spellen gaat het hier? Om oude (DOS) spellen, oude Win9x spellen of moderne spellen? De eerste twee kun je problemen krijgen in Windows NT/2000/XP, die gebruiken namelijk een andere architectuur dan de Win9x-familie.

Voor DOS-spellen kun je DOSbox gebruiken, goed opensource DOS-emulator, waarmee je ook op XP DOS-spelletjes kunt spelen:
http://dosbox.sourceforge.net/

Voor de oudere win9x-spellen zit er niets anders op dan een emulator als VMware of VirtualPC te gebruiken, hetgeen niet altijd soepel (snel) werkt.
Oud 21-10-2003, 05:14
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
DopeBean schreef op 20-10-2003 @ 19:26:
uhm kan ik dan voor de zoveelste keer roepe da XP sucks of zal ik da ma nie doen
Nee dat zou ik maar niet doen nee, dat is namelijk een ongenuanceerd en onbeargumenteerde flame-reaktie.
Oud 21-10-2003, 15:03
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 21-10-2003 @ 06:13:
Om wat voor spellen gaat het hier? Om oude (DOS) spellen, oude Win9x spellen of moderne spellen? De eerste twee kun je problemen krijgen in Windows NT/2000/XP, die gebruiken namelijk een andere architectuur dan de Win9x-familie.

Voor DOS-spellen kun je DOSbox gebruiken, goed opensource DOS-emulator, waarmee je ook op XP DOS-spelletjes kunt spelen:
http://dosbox.sourceforge.net/

Voor de oudere win9x-spellen zit er niets anders op dan een emulator als VMware of VirtualPC te gebruiken, hetgeen niet altijd soepel (snel) werkt.
Er stond al dat het ging om recente spellen, hoe ik andere dingen aan de praat kan krijgen weet ik wel, alleen dit is echt vreemd.
Oud 21-10-2003, 15:09
Screaming Slave
heb je een VIA chipset op je mobo? install dan eens de 4-in-1 drivers, of uh dat heet tegenwoordig Hyperion. www.viaarena.com
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 15:21
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 21-10-2003 @ 16:09:
heb je een VIA chipset op je mobo? install dan eens de 4-in-1 drivers, of uh dat heet tegenwoordig Hyperion. www.viaarena.com
Ook al geprobeerd, kheb alles geupdate wat geupdate kan worden geloof ik.
Oud 21-10-2003, 17:42
Enlightenment
Enlightenment is offline
Hm, ik denk toch dat er iets met je Windows of Drivers rot is dan.

Post eens je systeemconfiguratie.

Heb je verder helemaal geen problemen met programma's?
Oud 21-10-2003, 18:19
Screaming Slave
tlijkt wel alsof je harde schijf kapot is ofzo, iets anders kan het amper zijn spellen die het opeens niet meer doen en dan weer wel
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 21:21
grensgeval
grensgeval is offline
ik speel niet zoveel spelletjes maar k heb idd wel1s dat bepaalde apps niet starten.... die het eerst wel deden
dan een keer herinstalleren en de sh*t werkt weer..

vreemd probleem
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 16:20
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik denk dat ik erachter ben: volgens mij komt het door SEcureRom beveiliging op cd's...en daar is fucking weinig aan te doen op het kopen van een nieuwe cd-rom na :/.
Oud 24-10-2003, 16:57
Screaming Slave
je kunt no cd patches downloaden.

dit is op zich niet illegaal afaik, als je een spel gewoon gekocht hebt
Met citaat reageren
Oud 24-10-2003, 17:12
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 24-10-2003 @ 17:57:

Klopt, je mag ook backup kopietjes maken en gebruiken, maar als je het origineel kwijtraakt moet je de backups ook vernietigen.

No cd patches vallen overigens ook wel onder "comfort patches" en zijn hierom niet illegaal, als ze maar met JOUW originele spellen worden gebruikt.
Oud 24-10-2003, 22:02
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 24-10-2003 @ 17:57:

Klopt, goed idee . Voor nwn helpt het iig, voor the titans is nog geen no-cd patch, komt binnenkort wel.
Reageren

Regels voor berichten