Advertentie | |
|
![]() |
|
jouw verhaal komt me zeer bekend voor.
ik heb een half jaar geleden ook een tepelpiercing laten zetten en mijn moeder weet er ook helemaal niks vanaf. gelukkig hebben we een goede slot op de douche, dus bij ons kan je elkaar niet naakt zien ofzo. ik heb er niet veel moeite mee om het te verbergen. maar het vertellen is eigelijk wel het beste. dat wil ik ook doen, maar ik weet niet hoe.
||
Verwijderd
|
Het is op zich wel het slimst om het te zeggen,
het is verder wel jou liochaam, maar ouders denken er niet altijd zo over, dus ben ook bereid op boze gezichten. Maar zeg ook waneer je hem hebt laten zetten en waar, zeg ook dat je er geen spijt van hebt. Eventueel als verweer kan je geven dat niemand het ziet (toch? ![]() Zorgt trouwens wel dat ze in een goede bui zijn als je het vertelt, dus zorg ff dat je een hoog punt haalt op school oid waar ze trots op zijn ![]() Maar douche jij nooit met de deur op slot? Omdat je zegt dat iemand binnen kan lopen? Citaat:
Leuk dat ze je gemaakt hebben, maar je lichaam is van jezelf. Dit is ongeveer hetzelfde recht als dat je het recht hebt om zelfmoord te plegen, het is je eigen lichaam en leven. Verneuk het zoals je zelf wilt.. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het gaat ze om een aantal dingen denk ik...ten eerste associëren ze een tepelpiercing misschien wel met kinky seks en dergelijke, verder vinden ze het denk ik gewoon niet zo leuk dat ze iets toch wel redelijk ingrijpends heeft gedaan (een piercing is dan wel niet permanent, maar het is ook weer niet iets als teveel lipstick ofzo, dat je er vrijwel meteen af kunt halen) en dat ook nog heeft verzwegen.
Ouderlijke bezorgdheid denk ik. Wat als onze dochter nu al een piercing in haar TEPEL nota bene neemt zonder ons het te zeggen ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
wat ik ook kan doen is morgen zeggen "mam ik neem een tepelpiercing" en dan worden ze boos maar dan hebben ze iig niet het idee dat ik iets heb verzwegen voor ze maarja, dan komen ze er misschien later achter dat ik er al 1 had en dat zou het dan allemaal alleen maar erger maken *zucht*
||
Citaat:
Tis dat je het alvast weet, dat zou voor mij staan voor de komende 5 jaar geen nieuwe barbies. Wat jij? ![]()
|
![]() |
Zeg gewoon dat je hem pas een maand hebt en nu pas durfde te vertellen.
Maar even serieus: Je kind heeft een tepel piercing.. Natuurlijk is het iets "sexueels" enzo, maar liever een tepel piercing dan een kind dat je mag op halen bij de politie. Of een eenzaam meisje & huilen iedere dag. Het geeft je een idee waar je kind mee bezig is in die fase van hun ontwikkeling. Maarjah, altijd kritisch blijven natuurlijk ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nog los van het feit dat de wet helemaal niets zegt over piercings, dondert het absoluut niets wat de wet überhaupt zegt. Ook al sta jij 'in je recht', dan nog: je woont bij je ouders in, zij betalen alles en verzorgen je, dan heb je ook in redelijkheid te gehoorzamen aan wat zij zeggen. Natuurlijk ben je het niet 'wettelijk' verplicht, maar het is gewoon een kwestie van fatsoen.
Tenminste, als mijn dochter met zulke crap aan zou komen zou de keuze makkelijk zijn: of dat ding eruit en nooit meer dat soort geintjes, of haar studie zelf bekostigen. Take it or leave it ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
en ik vind het niet raar dat een vader zijn dochter op d'r 17e naakt ziet, waarom zou dat raar zijn? naja iig, als ik die deur dus op slot zou doen wordt het allemaal alleen maar verdacht
|
Doe de badkamer op slot, verberg het en vertel het als je 18 bent. (alsof je ze dan hebt laten zetten) Al lijkt me de kans groot dat ze erachter komen (zie je dat niet als je een bikini/badpak aanhebt) en dan heb je waarschijnlijk meer ruzie dan als je het 'eerlijk' vertelt. Dillemma
![]()
||
Citaat:
Na een nieuwsgierig kijkje in je fotoalbum is mijn vermoeden bevestigd, je straalt hetzelfde uit met je uiterlijk als je met je posts op lifestyle.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() foei foei ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en wat wil je bereiken met die post?
|
![]() |
Ik vraag me af of je ouders je het afgelopen half jaar niet in badkleding en/of dunne kleding hebben gezien, het lijkt me namelijk toch wel iets wat op kán vallen..
Verder: je zegt dat je het wilt vertellen. Gewoon doen. Simpel. Wat is nou het ergste dat er kan gebeuren? Tja, ze kunnen boos worden. Dat waait wel weer over. Hoe langer je ermee wacht, hoe moeilijker het wordt. Jij bent de enige die een schatting kan maken van hoe ze reageren; soms verbazen ouders je ontzettend, misschien valt het het allemaal wel mee!
||
Citaat:
mijn moeder is enigszins ouderwets en die vind dat als een meisje het koud heeft je haar tepels niet door de kleding heen mag zien... dus moet ik voorgevormde bh's dragen tja, ik zit er ook steeds meer over te denken om het inderdaad gewoon te vertellen, maar ik wil wel dan een moment dat we met z'n 3en alleen zijn en dat gaat nogal moeilijk want me broer en zus bestaan ook nog op deze wereld en mijn vader zit nogal vaak in kenia...
|
Ik ben van mening dat niet je ouders niet alles hoeven te weten... Maar als je het wilt vertellen idd maar wachten tot ze in een goede bui zijn en maar gewoon vertellen.
Ik heb allebei me tepels gepiercd (langer dan een jaar geleden..) en mijn moeder weet het nog steeds niet. maar ik hou het niet verborgen tijdens het douchen ofzo... Als me ma het ziet is ze er niet blij mee.. maar ja het is mijn lichaam. En misschien weet ze het ook al gewoon... |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als jouw ouders zeggen dat ze absoluut niet willen dat je een tepelpiercing of een tattoo of whatever neemt, en je doet het vervolgens toch, dan kunnen ze daar inderdaad niets tegen doen. Het getuigt echter wel van een grote onbeschoftheid tegenover je ouders. Als mijn dochter zoiets zou flikken, kan ze haar studie later zelf bij elkaar werken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Verder vind ik wel dat je het moet zeggen... ik zou me er niet zo prettig bij voelen anders...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Weet het niet meer hansaplast10 | 12 | 29-09-2016 22:19 | |
Drugs & Alcohol |
Mijn ouders weten van gebruik Florian1994 | 11 | 18-06-2012 23:04 | |
Psychologie |
Ik weet het niet meer Shaneq | 1 | 15-12-2011 14:59 | |
Liefde & Relatie |
mijn ouders accepteren het niet Verwijderd | 59 | 27-11-2010 10:54 | |
Liefde & Relatie |
Vriend blijft slapen, ouders weten het niet, wat nu? xxlalalaxx | 39 | 25-08-2003 11:10 | |
Liefde & Relatie |
* Ik heb jullie hulp nodig * Ik weet het niet meer.. :( * U-NiQ | 16 | 03-02-2002 14:26 |