Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2003, 23:54
Thunder Child
Thunder Child is offline
Ik weet niet of dit hier hoort, maar anders wordt het vast wel verplaatst.

Ik heb sinds ongeveer een half jaar geleden twee tepelpiercings in mijn linkertepel. Ik ben er nog steeds erg blij mee en alles, alleen mijn ouders weten het dus niet.
Behalve het feit dat het lastig is om te kunnen douchen aangezien ik zeker moet weten dat er niemand binnen zal komen voel ik me ook redelijk schuldig over dat ze het niet weten terwijl ze me wel vertrouwen.
Ik wil het ze erg graag vertellen eigenlijk. En dat wil ik ook al sinds het begin maar ik durf niet zo goed.
Wat kan ik nou het beste doen volgens de mensheid hier?
Oud 28-10-2003, 23:55
dystopia
dystopia is offline
Heb je gelogen of heb je het achtergehouden?
Oud 28-10-2003, 23:57
STP
STP is offline
Citaat:
dystopia schreef op 29-10-2003 @ 00:55:
denk idd dat dát de main-question is...
Oud 29-10-2003, 00:02
Thunder Child
Thunder Child is offline
Citaat:
dystopia schreef op 29-10-2003 @ 00:55:
Achtergehouden.
Oud 29-10-2003, 00:14
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Parasiet schreef op 29-10-2003 @ 01:02:
Achtergehouden.
Mooi zo, dat betekent een aantal problemen minder aangezien niet bewezen kan worden dat je iets slechts hebt gedaan. Sterker nog, uit je post komt naar voren dat je het graag eerder vertelt had willen vertellen, maar niet durfde (angst = obstructie).

Wij (althans, ik en ik denk de meerderheid qua lezers) kennen je ouders niet en ik weet je relatie niet tov je ouders. Op zich is het verstandig hen het hele verhaal (inclusief details zoals je hier post) te vertellen wanneer ze in een goed humeur zijn. Kortom eerlijk zijn op een goed moment. Wat heb je te verliezen? Wat willen je ouders er tegen doen? Het is jouw lichaam (en hun huis) en je wilde eerlijk zijn; dat kun je nog steeds doen.

Transparantie en openheid is per definitie belangrijk in een goede relatie.
Oud 29-10-2003, 01:40
Verwijderd
is toch je eigen lichaam , mag ik aannemen nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 07:41
Overjoyed
Overjoyed is offline
Maar totdat je 18 jaar oud bent, zijn je ouders de baas over jou en jouw lichaam.
Ik wilde al vanaf dat ik klein was een tatoeage, ik heb gewacht en toen ik 15 was mocht ik 't
Oud 29-10-2003, 08:03
elfje16
elfje16 is offline
jouw verhaal komt me zeer bekend voor.
ik heb een half jaar geleden ook een tepelpiercing laten zetten en mijn moeder weet er ook helemaal niks vanaf.
gelukkig hebben we een goede slot op de douche, dus bij ons kan je elkaar niet naakt zien ofzo.
ik heb er niet veel moeite mee om het te verbergen.

maar het vertellen is eigelijk wel het beste.
dat wil ik ook doen, maar ik weet niet hoe.
Oud 29-10-2003, 08:22
Pan Am
Pan Am is offline
Ik snap niet waarom ze moeilijk zouden doen. A) Het is jouw lichaam en B) Als je het beu bent haal je het er zo uit. Geen haan die er meer naar kraait en ooit zal weten dat jij een tepelpiercind hebt gehad.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 08:30
Verwijderd
Het is op zich wel het slimst om het te zeggen,
het is verder wel jou liochaam, maar ouders denken er niet altijd zo over, dus ben ook bereid op boze gezichten.

Maar zeg ook waneer je hem hebt laten zetten en waar,
zeg ook dat je er geen spijt van hebt.

Eventueel als verweer kan je geven dat niemand het ziet (toch? ), en dus voor jezelf is.

Zorgt trouwens wel dat ze in een goede bui zijn als je het vertelt, dus zorg ff dat je een hoog punt haalt op school oid waar ze trots op zijn

Maar douche jij nooit met de deur op slot?
Omdat je zegt dat iemand binnen kan lopen?

Citaat:
Overjoyed schreef op 29-10-2003 @ 08:41:
Maar totdat je 18 jaar oud bent, zijn je ouders de baas over jou en jouw lichaam.
Ik wilde al vanaf dat ik klein was een tatoeage, ik heb gewacht en toen ik 15 was mocht ik 't
Wat is dat voor onzin, je lichaam is helemaal niet van je ouders.
Leuk dat ze je gemaakt hebben, maar je lichaam is van jezelf.
Dit is ongeveer hetzelfde recht als dat je het recht hebt om zelfmoord te plegen, het is je eigen lichaam en leven.
Verneuk het zoals je zelf wilt..
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 09:11
monolo
monolo is offline
Citaat:
ADHD schreef op 29-10-2003 @ 09:22:
Ik snap niet waarom ze moeilijk zouden doen. A) Het is jouw lichaam en B) Als je het beu bent haal je het er zo uit. Geen haan die er meer naar kraait en ooit zal weten dat jij een tepelpiercind hebt gehad.
ze hoeven niet alles te weten.
Oud 29-10-2003, 09:19
Verwijderd
Citaat:
ADHD schreef op 29-10-2003 @ 09:22:
Ik snap niet waarom ze moeilijk zouden doen. (...)
Kom op zeg, je kunt je toch wel voorstellen dat de meeste ouders niet blij zijn met de tepelpiercings van hun dochter?

Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 09:27
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-10-2003 @ 10:19:
Kom op zeg, je kunt je toch wel voorstellen dat de meeste ouders niet blij zijn met de tepelpiercings van hun dochter?

Ja, OK, ik zie het een beetje teveel vanuit mijn eigen perspectief, denk ik. Mijn ouders had het werkelijk waar niets kunnen schelen als ik op mijn 17e een tepelpiercing had genomen. Mijn oeder had het waarschijnlijk zelfs geweldig gevonden. Toch snap ik niet helemaal WAAROM ouders daar boos over zouden worden. Leg het eens uit....Ik zou liever hebben dat mijn kind ondoordacht een piercing zou nemen dan iets permanents als een tatoeage
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 09:31
Verwijderd
Het gaat ze om een aantal dingen denk ik...ten eerste associëren ze een tepelpiercing misschien wel met kinky seks en dergelijke, verder vinden ze het denk ik gewoon niet zo leuk dat ze iets toch wel redelijk ingrijpends heeft gedaan (een piercing is dan wel niet permanent, maar het is ook weer niet iets als teveel lipstick ofzo, dat je er vrijwel meteen af kunt halen) en dat ook nog heeft verzwegen.

Ouderlijke bezorgdheid denk ik. Wat als onze dochter nu al een piercing in haar TEPEL nota bene neemt zonder ons het te zeggen Lords knows waar ze er nog meer eentje heeft
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 19:27
Thunder Child
Thunder Child is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 29-10-2003 @ 08:41:
dat is de grootste crap die ik ooit gehoord heb
Oud 29-10-2003, 19:31
Thunder Child
Thunder Child is offline
Citaat:
dystopia schreef op 29-10-2003 @ 01:14:
Mooi zo, dat betekent een aantal problemen minder aangezien niet bewezen kan worden dat je iets slechts hebt gedaan. Sterker nog, uit je post komt naar voren dat je het graag eerder vertelt had willen vertellen, maar niet durfde (angst = obstructie).

Wij (althans, ik en ik denk de meerderheid qua lezers) kennen je ouders niet en ik weet je relatie niet tov je ouders. Op zich is het verstandig hen het hele verhaal (inclusief details zoals je hier post) te vertellen wanneer ze in een goed humeur zijn. Kortom eerlijk zijn op een goed moment. Wat heb je te verliezen? Wat willen je ouders er tegen doen? Het is jouw lichaam (en hun huis) en je wilde eerlijk zijn; dat kun je nog steeds doen.

Transparantie en openheid is per definitie belangrijk in een goede relatie.
zit allemaal wel wat in

wat ik ook kan doen is morgen zeggen "mam ik neem een tepelpiercing" en dan worden ze boos maar dan hebben ze iig niet het idee dat ik iets heb verzwegen voor ze

maarja, dan komen ze er misschien later achter dat ik er al 1 had en dat zou het dan allemaal alleen maar erger maken

*zucht*
Oud 29-10-2003, 19:38
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Parasiet schreef op 29-10-2003 @ 20:27:
Dat is gewoon de wet.
Oud 29-10-2003, 19:39
Faery
Faery is offline
Citaat:
Parallel schreef op 29-10-2003 @ 20:38:
Dat is gewoon de wet.
Bruut, ik ben loonslaaf.
Oud 29-10-2003, 19:41
MUTS123
MUTS123 is offline
Anders proberen voor je te houden tot je 18e? Dan kunnen ze je niks meer maken.
Oud 29-10-2003, 19:46
rodina
rodina is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-10-2003 @ 10:31:

Ouderlijke bezorgdheid denk ik. Wat als onze dochter nu al een piercing in haar TEPEL nota bene neemt zonder ons het te zeggen Lords knows waar ze er nog meer eentje heeft

Tis dat je het alvast weet, dat zou voor mij staan voor de komende 5 jaar geen nieuwe barbies. Wat jij?
Oud 29-10-2003, 19:52
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Zeg gewoon dat je hem pas een maand hebt en nu pas durfde te vertellen.

Maar even serieus: Je kind heeft een tepel piercing.. Natuurlijk is het iets "sexueels" enzo, maar liever een tepel piercing dan een kind dat je mag op halen bij de politie. Of een eenzaam meisje & huilen iedere dag. Het geeft je een idee waar je kind mee bezig is in die fase van hun ontwikkeling. Maarjah, altijd kritisch blijven natuurlijk Niets zo fijn als in de hollandse mentaliteit thuis te zijn
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 20:02
Verwijderd
Heb je geen slot op je deur?

Maar goed, als jij ijzer door je lichaam wil, mot je dat toch lekker zelf weten...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 21:09
Thunder Child
Thunder Child is offline
Citaat:
Parallel schreef op 29-10-2003 @ 20:38:
Dat is gewoon de wet.
neen, de wet is dat je jezelf vanaf je 16e mag onderpiercen/tattooeren zonder toestemming van je ouders
Oud 29-10-2003, 22:40
Verwijderd
Nog los van het feit dat de wet helemaal niets zegt over piercings, dondert het absoluut niets wat de wet überhaupt zegt. Ook al sta jij 'in je recht', dan nog: je woont bij je ouders in, zij betalen alles en verzorgen je, dan heb je ook in redelijkheid te gehoorzamen aan wat zij zeggen. Natuurlijk ben je het niet 'wettelijk' verplicht, maar het is gewoon een kwestie van fatsoen.

Tenminste, als mijn dochter met zulke crap aan zou komen zou de keuze makkelijk zijn: of dat ding eruit en nooit meer dat soort geintjes, of haar studie zelf bekostigen. Take it or leave it
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 22:46
Verwijderd
Kom op een avond bloot de woonkamer binnen huppelen terwijl je ouders tv kijken "kijk paps en mams, ik heb een tepelpiercing"
Wedden dat ze geen woord zeggen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2003, 00:00
Elvira
Elvira is offline
Citaat:
omajunk schreef op 29-10-2003 @ 21:02:
Heb je geen slot op je deur?
Mjah beetje off topic dan, maar idd zit er geen slot op die deur?? Ik krijg hier wel een beetje vage gedachtes bij. Je bent 17 jaar, beetje raar als je vader je dan nog naakt onder de douche ziet staan. Het kan ook aan de opvoeding liggen natuurlijk, maar is dat toch niet een beetje fout? Anyway het is jou lichaam, of je het nu doet of na je 18e... Sommige mensen maken drukte om nix.
Oud 30-10-2003, 06:43
Thunder Child
Thunder Child is offline
Citaat:
Elvira schreef op 30-10-2003 @ 01:00:
Mjah beetje off topic dan, maar idd zit er geen slot op die deur?? Ik krijg hier wel een beetje vage gedachtes bij. Je bent 17 jaar, beetje raar als je vader je dan nog naakt onder de douche ziet staan. Het kan ook aan de opvoeding liggen natuurlijk, maar is dat toch niet een beetje fout? Anyway het is jou lichaam, of je het nu doet of na je 18e... Sommige mensen maken drukte om nix.
het is bij ons thuis heel normaal als je staat te douchen dat iemand dan binnen komt om z'n tanden te poetsen ofzo
en ik vind het niet raar dat een vader zijn dochter op d'r 17e naakt ziet, waarom zou dat raar zijn?

naja iig, als ik die deur dus op slot zou doen wordt het allemaal alleen maar verdacht
Oud 30-10-2003, 08:37
Freggol
Freggol is offline
hmm moeilijke case, ik zou het toch maar vertellen want dan valt die zware last gelijk van je af.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 12:49
annetjuh
annetjuh is offline
gewoon vertellen.
Zolang kunnen ze toch niet kwaad op je blijven
Oud 31-10-2003, 13:16
Girl87
Girl87 is offline
Doe de badkamer op slot, verberg het en vertel het als je 18 bent. (alsof je ze dan hebt laten zetten) Al lijkt me de kans groot dat ze erachter komen (zie je dat niet als je een bikini/badpak aanhebt) en dan heb je waarschijnlijk meer ruzie dan als je het 'eerlijk' vertelt. Dillemma
Oud 31-10-2003, 15:24
Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
Parasiet schreef op 29-10-2003 @ 20:27:
Ik had om eerlijk te zijn direct een voorstelling bij jou, toen ik je post las in combinatie met je nickname.
Na een nieuwsgierig kijkje in je fotoalbum is mijn vermoeden bevestigd, je straalt hetzelfde uit met je uiterlijk als je met je posts op lifestyle.
Oud 31-10-2003, 17:49
Girl87
Girl87 is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 31-10-2003 @ 16:24:
Ik had om eerlijk te zijn direct een voorstelling bij jou, toen ik je post las in combinatie met je nickname.
Na een nieuwsgierig kijkje in je fotoalbum is mijn vermoeden bevestigd, je straalt hetzelfde uit met je uiterlijk als je met je posts op lifestyle.
Precies
Oud 31-10-2003, 18:03
A*
A* is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Desondanks dat ik daar kan inkomen en het met je eens ben, meen ik toch een belerende smiley te moeten gebruiken

foei foei
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 07:37
Thunder Child
Thunder Child is offline
Citaat:
gefeliciteerd hoor
en wat wil je bereiken met die post?
Oud 01-11-2003, 11:36
blackcamel
blackcamel is offline
gewoon zeggen dat je net van de pierce-shop komt en je tieten laten zien!
Oud 01-11-2003, 14:17
Thunder Child
Thunder Child is offline
Citaat:
blackcamel schreef op 01-11-2003 @ 12:36:
gewoon zeggen dat je net van de pierce-shop komt en je tieten laten zien!
hey mam, hey pap, ik ging net effe langs de piercingshop *sjwinggg tshirt omhoog*
shocking ey?

lijkt me niet echt subtiel ofzo
Oud 01-11-2003, 14:19
Yolcu
Yolcu is offline
Ik vraag me af of je ouders je het afgelopen half jaar niet in badkleding en/of dunne kleding hebben gezien, het lijkt me namelijk toch wel iets wat op kán vallen..

Verder: je zegt dat je het wilt vertellen. Gewoon doen. Simpel. Wat is nou het ergste dat er kan gebeuren? Tja, ze kunnen boos worden. Dat waait wel weer over. Hoe langer je ermee wacht, hoe moeilijker het wordt. Jij bent de enige die een schatting kan maken van hoe ze reageren; soms verbazen ouders je ontzettend, misschien valt het het allemaal wel mee!
Oud 01-11-2003, 14:39
Thunder Child
Thunder Child is offline
Citaat:
Unique schreef op 01-11-2003 @ 15:19:
Ik vraag me af of je ouders je het afgelopen half jaar niet in badkleding en/of dunne kleding hebben gezien, het lijkt me namelijk toch wel iets wat op kán vallen..

Verder: je zegt dat je het wilt vertellen. Gewoon doen. Simpel. Wat is nou het ergste dat er kan gebeuren? Tja, ze kunnen boos worden. Dat waait wel weer over. Hoe langer je ermee wacht, hoe moeilijker het wordt. Jij bent de enige die een schatting kan maken van hoe ze reageren; soms verbazen ouders je ontzettend, misschien valt het het allemaal wel mee!
ik ben in de zomer ongeveer zonder ouders op vakantie geweest dus badkleding hebben ze nooit gezien
mijn moeder is enigszins ouderwets en die vind dat als een meisje het koud heeft je haar tepels niet door de kleding heen mag zien... dus moet ik voorgevormde bh's dragen

tja, ik zit er ook steeds meer over te denken om het inderdaad gewoon te vertellen, maar ik wil wel dan een moment dat we met z'n 3en alleen zijn en dat gaat nogal moeilijk want me broer en zus bestaan ook nog op deze wereld en mijn vader zit nogal vaak in kenia...
Oud 01-11-2003, 18:13
G.D.Z
G.D.Z is offline
Ik ben van mening dat niet je ouders niet alles hoeven te weten... Maar als je het wilt vertellen idd maar wachten tot ze in een goede bui zijn en maar gewoon vertellen.
Ik heb allebei me tepels gepiercd (langer dan een jaar geleden..) en mijn moeder weet het nog steeds niet. maar ik hou het niet verborgen tijdens het douchen ofzo... Als me ma het ziet is ze er niet blij mee.. maar ja het is mijn lichaam. En misschien weet ze het ook al gewoon...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 19:21
Miles
Miles is offline
Citaat:
Unique schreef op 01-11-2003 @ 15:19:
Of weten je ouders het al en zeggen ze er niets van(en laten ze het maar zo)?
Oud 01-11-2003, 19:44
Verwijderd
Citaat:
G.D.Z schreef op 01-11-2003 @ 19:13:
(...) Als me ma het ziet is ze er niet blij mee.. maar ja het is mijn lichaam (...)
Natuurlijk is het jouw lichaam waar je in beginsel zelf mee mag doen wat je wilt. Het is ook geen kwestie van een verplichting om aan je ouders te gehoorzamen ofzo, het is gewoon een kwestie van fatsoen.

Als jouw ouders zeggen dat ze absoluut niet willen dat je een tepelpiercing of een tattoo of whatever neemt, en je doet het vervolgens toch, dan kunnen ze daar inderdaad niets tegen doen. Het getuigt echter wel van een grote onbeschoftheid tegenover je ouders. Als mijn dochter zoiets zou flikken, kan ze haar studie later zelf bij elkaar werken.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 19:50
G.D.Z
G.D.Z is offline
Mijn ma vind piercings absoluut niet mooi, maar ze verbied het me ook niet. Als ik wist dat ik me ma er echt pijn mee zou doen had ik het niet gedaan.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 20:41
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-11-2003 @ 20:44:
Natuurlijk is het jouw lichaam waar je in beginsel zelf mee mag doen wat je wilt. Het is ook geen kwestie van een verplichting om aan je ouders te gehoorzamen ofzo, het is gewoon een kwestie van fatsoen.

Als jouw ouders zeggen dat ze absoluut niet willen dat je een tepelpiercing of een tattoo of whatever neemt, en je doet het vervolgens toch, dan kunnen ze daar inderdaad niets tegen doen. Het getuigt echter wel van een grote onbeschoftheid tegenover je ouders. Als mijn dochter zoiets zou flikken, kan ze haar studie later zelf bij elkaar werken.
Zo mag ik het horen
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 22:45
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-11-2003 @ 20:44:

dat was inmiddels wel duidelijk strenge papa ...

Verder vind ik wel dat je het moet zeggen... ik zou me er niet zo prettig bij voelen anders...
Reageren

Regels voor berichten