![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Hmm..ik weet dat er niet alleen zout in Lenzenvloeistof zit, maar ik heb er ook mee gewerkt op school, en ik mocht het titreren, dit doe je d.m.v. zuigen aan de bovenkant van een glazen "rietje", di soort dingen mogen NIET met Zoutzuur bijv., ookal is dat in die mate niet gevaarlijk. Aangezien het wel mocht met lenzenvloeistof, ga ik er van uit dat het niet gevaarlijk voor je is als je echt een klein slokje neemt.
Het kan echter geen kwaad om even langs een apotheker te gaan of even je huisarts te bellen aangezien ik het echt niet zeker weet, maar volgens mij is het niet gevaarlijk. De stoffen DIE schadelijk zijn, zitten er in zo'n kleine dosering in dat het alleen reinigend werkt, het is wel gevaarlijk als jet het langdurig in je ogen krijgt, maar dat is iets heel anders als inslikken.
Laatst gewijzigd op 18-09-2003 om 21:11. |
![]() |
|
Dodelijk? Welnee...
Ik heb net de hele tekst op m'n fles lenzenvloeistof doorgelezen, maar er staat nergens dat je dood neervalt als je een slokje neemt. Er staat zelfs helemaal niets in over wat te doen als je het per ongeluk inneemt, als dat echt zo slecht zou zijn hadden ze dat er wel bijgezet toch ![]()
|
Sommige lenzenvloeistoffen zijn een base die je moet neutraliseren met een tabletje (de Pearle heeft dit bij halfjaars lenzen) die vloeistof is dan verdund waterstofperoxide....maar dat proef je wel...dat doet zeer...(kep et es imme oog gehad...dat doet ook wel auw)
Over het algemeen zijn die vloeistoffen schadeloos...
||
![]() |
Citaat:
of was je vraag niet serieus bedoeld ![]()
||
Citaat:
en het me niet logisch lijkt als er allerlei giftig spul ed inkomt. Plús dat een klein slokje sowieso niet erg veel kwaad kan, denk ik. ![]()
||
Citaat:
![]() Maar danku voor het opzoeken ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() edit: oops, verdomde uppers Laatst gewijzigd op 25-10-2003 om 22:37. |
![]() |