Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2003, 20:30
Verwijderd
Ik had dus een klein bekertje op mijn bureau staan, waarvan ik dacht dat het het glaasje water was dat ik daarvoor had gepakt. Nu dronk ik het dus op en smaakte het dus helemaal niet naar water, toen zag ik dat mijn flesje lenzenvloeistof openstond. Er zat dus lenzenvloeistof in het glaasje. Ik heb slechts een zeer klein slokje op, maar is dit gevaarlijk?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 20:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
kydnav schreef op 18-09-2003 @ 21:30:
Ik had dus een klein bekertje op mijn bureau staan, waarvan ik dacht dat het het glaasje water was dat ik daarvoor had gepakt. Nu dronk ik het dus op en smaakte het dus helemaal niet naar water, toen zag ik dat mijn flesje lenzenvloeistof openstond. Er zat dus lenzenvloeistof in het glaasje. Ik heb slechts een zeer klein slokje op, maar is dit gevaarlijk?
Volgens mij is het niet gevaarlijk hoor, tenzij je een raar soort lenzenvloeistof hebt. Normale lenzenvloeistof is volgens mij gewoon water met een klein beetje zout erin opgelost. Als het echt gevaarlijk zou zijn lijkt het me dat je het ook niet voor in je oog mag gebruiken.

Kijk anders eens op de verpakking wat voor stoffen er precies inzitten, dan is het makkelijker om aan te geven of het gevaarlijk is of niet.
Oud 18-09-2003, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-09-2003 @ 21:36:
Volgens mij is het niet gevaarlijk hoor, tenzij je een raar soort lenzenvloeistof hebt. Normale lenzenvloeistof is volgens mij gewoon water met een klein beetje zout erin opgelost. Als het echt gevaarlijk zou zijn lijkt het me dat je het ook niet voor in je oog mag gebruiken.

Kijk anders eens op de verpakking wat voor stoffen er precies inzitten, dan is het makkelijker om aan te geven of het gevaarlijk is of niet.
reinigende- en oppervlakte-actieve stoffen, 0,1% HPMC, 0,01% EDTA, 0,00015% PHMB, gebufferde isotone oplossing
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 20:49
Ieke
Ieke is offline
Als het gevaarlijk/giftig is staat dat wel op de verpaking. Bijvoorbeeld zo'n doodshooft. Dan is het giftig.
Oud 18-09-2003, 21:06
Kazyk
Kazyk is offline
Hmm..ik weet dat er niet alleen zout in Lenzenvloeistof zit, maar ik heb er ook mee gewerkt op school, en ik mocht het titreren, dit doe je d.m.v. zuigen aan de bovenkant van een glazen "rietje", di soort dingen mogen NIET met Zoutzuur bijv., ookal is dat in die mate niet gevaarlijk. Aangezien het wel mocht met lenzenvloeistof, ga ik er van uit dat het niet gevaarlijk voor je is als je echt een klein slokje neemt.

Het kan echter geen kwaad om even langs een apotheker te gaan of even je huisarts te bellen aangezien ik het echt niet zeker weet, maar volgens mij is het niet gevaarlijk.

De stoffen DIE schadelijk zijn, zitten er in zo'n kleine dosering in dat het alleen reinigend werkt, het is wel gevaarlijk als jet het langdurig in je ogen krijgt, maar dat is iets heel anders als inslikken.

Laatst gewijzigd op 18-09-2003 om 21:11.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 21:10
Verwijderd
Ik ken een jongen die een keer hele slokken lenzenvloeistof nam voor de grap en hij leeft nog steeds dus maak je maar geen zorgen
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 21:20
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
is zeer dodelijk
nej hoor je leeft nog dus het zal wel geen kwaad kunnen...
lees anders ff de bijsluiter of zoek t op internet op dan weet je wat te doen bij inname
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 21:57
M@rco
M@rco is offline
Dodelijk? Welnee...

Ik heb net de hele tekst op m'n fles lenzenvloeistof doorgelezen, maar er staat nergens dat je dood neervalt als je een slokje neemt. Er staat zelfs helemaal niets in over wat te doen als je het per ongeluk inneemt, als dat echt zo slecht zou zijn hadden ze dat er wel bijgezet toch
Oud 18-09-2003, 22:11
D@mien
D@mien is offline
Sommige lenzenvloeistoffen zijn een base die je moet neutraliseren met een tabletje (de Pearle heeft dit bij halfjaars lenzen) die vloeistof is dan verdund waterstofperoxide....maar dat proef je wel...dat doet zeer...(kep et es imme oog gehad...dat doet ook wel auw)
Over het algemeen zijn die vloeistoffen schadeloos...
Oud 19-09-2003, 06:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
als er niet zo'n doodskop op je flesje staat zou ik me geen zorgen maken dat ding bestaat tenslotte niet voor niets. er zit ook geen kinderslot op ofzo. kan weinig kwaad lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 08:52
@pie
@pie is offline
Citaat:
Ik heb slechts een zeer klein slokje op, maar is dit gevaarlijk?
zwem je wel eens in de zee? dat zoute water is dodelijker dan gewone lenzenvloeistof
Oud 19-09-2003, 09:13
Qimm
Qimm is offline
Zit er EDTA in waarom dát nou weer!
Oud 19-09-2003, 09:53
@pie
@pie is offline
Citaat:
Qimm schreef op 19-09-2003 @ 10:13:
Zit er EDTA in waarom dát nou weer!
na effe googlen lijkt het me een goedje dat de metalen (nee geen plaatijzer, gewoon atomen/moleculen) van je lens afhaalt, een soort schoonmaakspul dus

of was je vraag niet serieus bedoeld
Oud 19-09-2003, 10:00
Verwijderd
Anders zou je het ook niet in je oog doen, lijkt me
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 10:33
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 19-09-2003 @ 11:00:
Anders zou je het ook niet in je oog doen, lijkt me
Lijkt me ook. Plus dat je ogen vrij gevoelig zijn,
en het me niet logisch lijkt als er allerlei giftig spul ed inkomt.
Plús dat een klein slokje sowieso niet erg veel kwaad kan,
denk ik.
Oud 19-09-2003, 10:46
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
@pie schreef op 19-09-2003 @ 09:53:
na effe googlen lijkt het me een goedje dat de metalen (nee geen plaatijzer, gewoon atomen/moleculen) van je lens afhaalt, een soort schoonmaakspul dus

of was je vraag niet serieus bedoeld
Mijn vraag was serieus bedoeld ik ken EDTA namelijk als antistollingsmiddel, dat spul wat ze bij je bloed doen als je bent wezen prikken zodat het niet indroogt
Maar danku voor het opzoeken
Oud 19-09-2003, 23:30
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Ja, nu zul je een langzame, gruwelijke en pijnlijke dood sterven.
Oud 19-09-2003, 23:32
Verwijderd
Ik heb het net uigeprobeerd en ik kan je zeggen dat het niet scha
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 23:36
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
perseus schreef op 20-09-2003 @ 00:32:
Ik heb het net uigeprobeerd en ik kan je zeggen dat het niet scha
Oud 20-09-2003, 12:34
Verwijderd
Je spijsverteringsstelsel is een stuk steviger dan je ogen, dus als 't in je ogen mag...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 16:45
hemhemhem
hemhemhem is offline
Citaat:
telluriet schreef op 20-09-2003 @ 00:30:
Ja, nu zul je een langzame, gruwelijke en pijnlijke dood sterven.
Ja, echt waar
Wat zielig...
Oud 19-10-2003, 16:49
Verwijderd
Als het bij inwendig gebruik dodelijk zou zijn, zou het ook niet veilig zijn om in je ogen te krijgen. Er zijn niet zoveel stoffen die wel zonder gevaar in je ogen kunnen komen maar bij inwendig gebruik meteen dodelijk zijn .
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 16:49
Verwijderd
Citaat:
hemhemhem schreef op 19-10-2003 @ 17:45:

Ja, echt waar
Wat zielig...
arno, een aantal dingen voor je:
1. up geen topics van een maand oud
2. zoek niet op mijn posts
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 16:50
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-10-2003 @ 17:49:
Als het bij inwendig gebruik dodelijk zou zijn, zou het ook niet veilig zijn om in je ogen te krijgen. Er zijn niet zoveel stoffen die wel zonder gevaar in je ogen kunnen komen maar bij inwendig gebruik meteen dodelijk zijn .
het is een maand geleden dak dat spul opheb. Ik leef nog dus ik heb mijn antwoord.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 16:51
Verwijderd
Citaat:
kydnav schreef op 19-10-2003 @ 17:50:
het is een maand geleden dak dat spul opheb. Ik leef nog dus ik heb mijn antwoord.
En ik kan blijkbaar ook wel lenzen gebruiken, want ik post klakkeloos in topics die geupt zijn met compleet loze posts.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2003, 22:14
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
kydnav schreef op 19-10-2003 @ 17:50:
misschien treedt het pas na lange tijd in werking
Oud 25-10-2003, 22:33
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-10-2003 @ 17:49:
bluh, dat wilde ik zeggen

edit: oops, verdomde uppers

Laatst gewijzigd op 25-10-2003 om 22:37.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten