Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2003, 23:06
Balance
Balance is offline
De laatste tijd zijn m'n ogen echt veel slechter geworden.
Ik kan bewegende dingen bijna niet meer scherpstellen en sowieso duurt alles wat in de verte is heel lang, eerdat ik het scherp zie.
Klokkijken of dingen van het bord lezen gaat soms heel moeilijk (of langzaam) daardoor.

Ik dacht dus dat ik een bril nodig had, maar kben gister bij de opticien geweest en volgens hem (en de oogtest) zijn m'n ogen helemaal in orde...

Weet iemand wat het dan kan zijn? Zijn d'r bepaalde dingen die goed zijn voor je ogen? En is veel achter de computer zitten echt zo slecht voor je ogen?
Oud 19-10-2003, 09:36
Nuck
Nuck is offline
Het klinkt toch alsof je een bril nodig hebt...
Maar goed, de opticien zal het wel goed gemeten hebben, dus ik weet het ook niet.
Oud 19-10-2003, 09:43
rare kwast
rare kwast is offline
je ogen focussen niet goed genoeg, dat doen die van mij ook.
als er een fietser langs komt moet ik met mijn ogen mee draaien anders zie ik hem niet.
dit is volgens mij niet met een bril te verhelpen althans ik heb er ook geen 1.

misschien kan je naar de dokter die kan je evt. ook doorsturen naar een oogarts.
Oud 19-10-2003, 10:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 19-10-2003 @ 10:43:
je ogen focussen niet goed genoeg, dat doen die van mij ook.
als er een fietser langs komt moet ik met mijn ogen mee draaien anders zie ik hem niet.
nou ja, ik zie die fietser zélf dus wel, maar ik kan bijvoorbeeld geen details zien als ie aan het fietsen (en dus bewegen is). Ik zie dan bijvoorbeeld een hoofd, maar z'n mond, neus en ogen zie ik amper. Pas als ie langzamer gaat fietsen of zo goed als naast mij fietst, kan ik zien wie het is. (en das vrij irritant als je vaak bekenden tegenkomt)
Oud 19-10-2003, 10:48
squat
squat is offline
Had je het niet even aan de opticien kunnen vragen?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 10:54
Iduna
Iduna is offline
Misschien even langs gaan bij die (of een andere) opticien en vragen of hij het misschien weet? Zou ik meteen doen, maandag ofzo.

Citaat:
linda85 schreef op 19-10-2003 @ 00:06:
En is veel achter de computer zitten echt zo slecht voor je ogen?
Nou, het is iig niet erg goed voor je ogen, geloof ik. Hetzelfde geldt voor dichtbij tv kijken.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 10:57
Erbenda
Erbenda is offline
Ik denk dat je beter even naar de dokter kan gaan. Misschien kan die je dan doorsturen naar een oogarts. Het lijkt me namelijk niet echt goed.
Oud 19-10-2003, 11:42
rare kwast
rare kwast is offline
*dat bedoelde ik ook ik zie wel iemand fietsen maar als die gene hoi zegt zou ik echt niet weten wie het nou was*
en dat is idem vet irritant
Oud 19-10-2003, 11:42
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde. Wat je zegt ook, moeite met scherpstellen, met lezen, met ondertiteling lezen op tv.
Ik heb mn ogen 2 keer laten testen en er kwam niets uit. Mijn opticien zei dat het te maken zou kunnen hebben met dat je een meisje bent dat in de puberteit zit en dan wijkt je iris af en toe af, daar is niets aan te doen. MIsschien is dat bij jou het geval, en dat is dan heel rot. Maar er valt dus niets aan te doen. Als je last blijft hebben naar de huisarts gaan of gewoon nog een keer laten testen.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 14:25
Sannetje
Sannetje is offline
Ben je soms erg moe?
Oud 19-10-2003, 15:21
Balance
Balance is offline
Citaat:
Sannetje schreef op 19-10-2003 @ 15:25:
Ben je soms erg moe?
ja. kan dat d'r wat mee te maken hebben?
kheb ook veel hoofdpijn, maar dacht dat dat meer een gevolg was van m'n ogen ipv een oorzaak, maar ik zal 't maar even bij zeggen.

ben in ieder geval blij dat mensen dit herkennen
Oud 19-10-2003, 16:15
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
linda85 schreef op 19-10-2003 @ 00:06:
De laatste tijd zijn m'n ogen echt veel slechter geworden.
Ik kan bewegende dingen bijna niet meer scherpstellen en sowieso duurt alles wat in de verte is heel lang, eerdat ik het scherp zie.
Klokkijken of dingen van het bord lezen gaat soms heel moeilijk (of langzaam) daardoor.

Ik dacht dus dat ik een bril nodig had, maar kben gister bij de opticien geweest en volgens hem (en de oogtest) zijn m'n ogen helemaal in orde...

Weet iemand wat het dan kan zijn? Zijn d'r bepaalde dingen die goed zijn voor je ogen? En is veel achter de computer zitten echt zo slecht voor je ogen?
Ik zou naar een optometrist gaan. Ik heb sterktes 0.00 en 0.25 (niets dus) en toch een bril. Inderdaad om dezelfde redenen die jij nu aan geeft. Ik heb een adres in A'dam van een erg goeie, waar ik dus ook geweest ben. Als je er meer over wil weten en/of adres en telefoon nummer wil, moet je me maar PM-en
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 16:47
Iduna
Iduna is offline
Omdat je in je latere posts ook wat vermeld hebt over hoofdpijn en vermoeidheid, heb ik wat verder gezocht.
Hoofdpijn
Hoofdpijn is een veelvoorkomende klacht en kan oogheelkundige oorzaken hebben. Ook een verminderde samenwerking tussen de ogen kan hoofdpijn geven. Soms kan een verschil in sterkte tussen de ogen waardoor het scherpstellen moeite kost , hoofdpijn geven. De orthoptist onderzoekt dan onder andere met speciale oogdruppels de sterke-afwijking van beide ogen.
(bron: http://canisius-wilhelmina.ziekenhui...ealgemeen.html)

http://www.tonlips-opticiens.nl/optometr.htm
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 17:38
Balance
Balance is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 19-10-2003 @ 17:47:
Omdat je in je latere posts ook wat vermeld hebt over hoofdpijn en vermoeidheid, heb ik wat verder gezocht.
Hoofdpijn
Hoofdpijn is een veelvoorkomende klacht en kan oogheelkundige oorzaken hebben. Ook een verminderde samenwerking tussen de ogen kan hoofdpijn geven. Soms kan een verschil in sterkte tussen de ogen waardoor het scherpstellen moeite kost , hoofdpijn geven. De orthoptist onderzoekt dan onder andere met speciale oogdruppels de sterke-afwijking van beide ogen.
(bron: http://canisius-wilhelmina.ziekenhui...ealgemeen.html)

http://www.tonlips-opticiens.nl/optometr.htm
aha. dat klinkt wel erg als wat ik heb en ook in die onderste link staan veel herkenbare dingen.
dankjewel voor 't zoeken
Oud 19-10-2003, 21:42
Verwijderd
Ik weet niet of je in een wat stresvollere periode zit, maar vaak kun je daardoor veel sneller vermoeid zijn en daardoor werken je ogen dan vaak ook niet altijd even lekker mee. Ik heb de afgelopen tijd nogal veel aan mn hoofd gehad en had ook een aantal dagen erge last van mn ogen (ook ff bij de opticien langs geweest om even na te laten kijken of mn ogen achteruit gegaan waren, was echter gelukkig niet zo).

Ik zou zeggen let er even goed op, en wanneer je erge last ervan hebt, ga dan lekker rustig ff liggen met je ogen dicht.

Als het niet beter wordt, raadpleeg dan de oogarts even.

liefs, hanne
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 10:09
Sannetje
Sannetje is offline
ikzelf heb aan één oog -3 en aan de andere kant 0
Normaal heb ik daar geen last van (behalve dat ik geen diepte zie en een tijdlang veel hoofdpijn heb gehad)
Maar als ik erg moe ben kan ik dus gewoon niet meer scherpstellen....
Misschien bij jou ook zoiets, maar dan zonder sterkte ofzo?
Oud 25-10-2003, 14:41
huytuneng
huytuneng is offline
Zijn je ogen ook erg droog dan? Ik heb het een tijdje geleden gehad en ik bleek veel te weinig te drinken en het hoorde bij uitdrogingsverschijnselen. Wanneer je erg moe bent kan dit ook tot beperkt zicht leiden.

Regels voor berichten