Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2002, 15:49
royalJunx
royalJunx is offline
Ik ben jaren depri geweest, en ben het nog een beetje. Ik heb me nooit begrepen gevoeld, niet alleen gevoeld, dat was, ik werd daardoor gepest.
En nu komt een lerares met de opmerking, volgens mij ben je hoogbegaafd. Het zou op zoveel vragen een antwoord zijn. Maar ik wil het niet geloven, hierdoor zou worden bevestigd dat ik anders ben.
Mening????
Oud 27-04-2002, 15:56
Verwijderd
www.mensa.nl

Test het (wel de officiele test doen). En ja, het is zonder meer mogelijk. Zijn er nog andere 'tekens' voor?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 16:03
royalJunx
royalJunx is offline
ik heb er stom toevallig pas onderzoek naar gedaan, en ja er zijn andere 'tekens'
Vele zijn bij mij van toepassing
Laat spreken, maar wel meteen in volzinnen....
kleine details
Oud 27-04-2002, 16:07
Verwijderd
En hoe doe je het op school?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 20:27
ExeCute
ExeCute is offline
Ik zit ook met hetzelfde geval, niemand begrijpt me en ik weet wel dat ik boven gemiddeld slim ben maar heb nog nooit een test gedaan ofzo, ik ben gewoon onbegrepen en iedereen vind me vreemd, maar is dat erg ja dat weet ik eigenlijk zelf ook niet. Ieder mens is toch anders.

Laatst gewijzigd op 21-09-2010 om 13:33.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 06:33
ick
ick is offline
heb der ook last van... getest op de basisschool (zat in groep 4 en kom volgens die test in groep 6 ook MAKKELIJK meekomen, misschien zelfs groep 7 (meet heb ik der niet van gehoord) jaar, misschien al anderhalfjaar terug weer een... die zegt dat ik boven 't gemiddelde gymnasiom zegt... op de pc ook 'n hoop.... varierend van 128 (laagste) tot 153 (hoogste) wat ik ooit heb gehaald.....

i just can't help it... iedereen zegt "ik wil ook zo slim zijn" nou ik raad 't je af, definetley sure.....
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 08:19
Verwijderd
Citaat:
ick schreef:
i just can't help it... iedereen zegt "ik wil ook zo slim zijn" nou ik raad 't je af, definetley sure.....
"definately"

En of het af te raden is, hangt geheel van jezelf af. Hoog-intelligente mensen zijn zowel de meest gelukkige als de meest depressieve mensen.

Denk je eens in wat jijzelf allemaal kunt, dat anderen niet kunnen en denk minder aan het feit dat je gek van jezelf kunt worden (want dan word je het ook)..
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 11:55
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
******** schreef:
"definately"

En of het af te raden is, hangt geheel van jezelf af. Hoog-intelligente mensen zijn zowel de meest gelukkige als de meest depressieve mensen.

Denk je eens in wat jijzelf allemaal kunt, dat anderen niet kunnen en denk minder aan het feit dat je gek van jezelf kunt worden (want dan word je het ook)..
ja inderdaad, k ben zelf niet hoogbegaafd, maar ik zal niet ontkennen dat ik intelligent ben... ik doe vwo en wil hierna naar de universiteit dus dat zit wel goed... maar ik moet zeggen dat ik er blij mee ben hoor dat ik dat allemaal kan! dus ja...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 12:48
Maximuts
Maximuts is offline
Citaat:
ick schreef:
heb der ook last van... getest op de basisschool (zat in groep 4 en kom volgens die test in groep 6 ook MAKKELIJK meekomen, misschien zelfs groep 7 (meet heb ik der niet van gehoord) jaar, misschien al anderhalfjaar terug weer een... die zegt dat ik boven 't gemiddelde gymnasiom zegt... op de pc ook 'n hoop.... varierend van 128 (laagste) tot 153 (hoogste) wat ik ooit heb gehaald.....

Ik ben ook meer dan gemiddeld intelligent, heb ook een test laten doen op aanraden van de huisarts. Ik had redelijk hetzelfde probleem. Maar ik zie nu wel dat t echt niet uit maakt of je iq 150, 125, 100 of lager is.. Je moet van jezelf kunnen houden (En dan bedoel ik niet op zo´n ego manier) En als je je niet begrepen voelt moet je het gewoon anders proberen uit te leggen. Mensen die een lager iq hebben vinden het vaak moeilijk om dingen goed te verwoorden, mensen met een hoger iq verwoorden het te goed. Je zult met goede vrienden en familie enzo gewoon een tussenweg moeten zoeken. Slim(mer) zijn is juist handig, je moet de voordelen gaan zien, niet de nadelen
Oud 03-05-2002, 17:59
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ExeCute schreef:
en iedereen vind me vreemd
Nee hoor ik niet
Oud 03-05-2002, 18:26
ExeCute
ExeCute is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Nee hoor ik niet
Dat komt alleen maar omdat je zelf ook vaag bent
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 19:52
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ExeCute schreef:

Dat komt alleen maar omdat je zelf ook vaag bent
Tell me something new dude hey maar doe dan ook 'ns zo'n test
Oud 03-05-2002, 20:12
ExeCute
ExeCute is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Tell me something new dude hey maar doe dan ook 'ns zo'n test
Ik wil een test bij Mensa gaan doen maar dat wordt zeker pas na de zomer want eerder heb ik der niet echt tijd voor

Laatst gewijzigd op 03-05-2002 om 20:20.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 20:37
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ExeCute schreef:

Ik wil een test bij Mensa gaan doen maar dat wordt zeker pas na de zomer want eerder heb ik der niet echt tijd voor
Jouw keuze. Je kunt ook tijd vrijmaken
Oud 04-05-2002, 08:53
BlackMystery
BlackMystery is offline
ik weet alleen dat ze dat ook tegen mij hebben gezecht
maar ik zou ook niet weten of dat waar is
maar is het dan algemeen zo dat je hoogbegaafd bent dat je depri moet zijn?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 09:59
royalJunx
royalJunx is offline
Ik vind het coewel te zien dat er in dit topic boven gemiddeld veel spelfouten worden gemaakt..........
Maar goed,
Citaat:
Mensen die een lager iq hebben vinden het vaak moeilijk om dingen goed te verwoorden, mensen met een hoger iq verwoorden het te goed.
Heel leuk gezegd, maar het probleem bij hoogbegaafde mensen is dat ze heel veel denkstappen in hun hoofd zetten, en er weinig rekening mee houden dat anderen die denkstappen niet vanzelfsprekend vinden. Wederom lijdt dit tot onbegrip.
En nog iets, hoogbegaafdheid is niet alleen een hoog IQ. Er zijn nog twee aspecten die meespelen en dat zijn een hoge creativiteit en een hoge motivatie. En hierbij moet motivatie niet vertaalt worden in doorzettingsvermogen of ambities.

Laatst gewijzigd op 04-05-2002 om 10:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten