Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2003, 20:36
Gothic
Gothic is offline
De titel zegt het, zou het kunnen dat je extra honger krijgt als je de hele dag door leert en je intensief concentreerd?

Ik heb echt gruwelijk veel honger vandaag, ik blijf maar eten...
Oud 28-10-2003, 08:07
Auntie M
Auntie M is offline
Ja tuurlijk kan dat, denken of concentreren kost toch ook energie?
Vreemd genoeg heb ik altijd meer honger als ik me geestelijk inspan. Als ik me lichamelijk in moet spannen kan ik op alleen een flesje water en misschien wat yoghurt of zo leven.
Oud 28-10-2003, 08:08
artnael
artnael is offline
Door leren en intnesief bezig zijn met huiswerk, krijg je geen honger van. Je moet wel heel veel leren, (en lang) wil je wat calorieen kwijt raken... Nee, misschien heb je gewoon last van vreetbuien...

zoja, Kan komen door meerdere redenen..

Als je toch vreetbuien hebt en je voelt je geneigd om te eten, pak dan kleine gezonden dingen. zoals: stukje appel, komkommer, beschuit? toastjes (werkt altijd.) Het vult misschien niet, maar je hebt iniedergeval het gevoel dat je wat binnen hebt..

Water vult wel... Veel water drinken is dus ook een optie, En lekker gezond meteen ook.. Ik hoor het wel...
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 08:10
artnael
artnael is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 28-10-2003 @ 09:07:
Ja tuurlijk kan dat, denken of concentreren kost toch ook energie?
Vreemd genoeg heb ik altijd meer honger als ik me geestelijk inspan. Als ik me lichamelijk in moet spannen kan ik op alleen een flesje water en misschien wat yoghurt of zo leven.
ben ik het niet helemaal mee eens.. het geestelijk concentreren kost misschien wel energie, maar je zult er geen honger van krijgen.. dat krijg je van lichamelijke inspanning. Geestelijke inspanning... daar verlies je misschien nog geen 3 calorieen, als je een hele dag leert, daar zal het dus NIET aan liggen..
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 12:30
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik heb weleens gehoord dat lichamelijke en geestelijke inspanning even vermoeiend is. Je zou kunnen zeggen dat je dan meer moet eten om weer energie binnen te krijgen, of dit klopt weet ik niet

Zelf merk ik wel dat als ik drie uur lang met een toets bezig ben dat ik al voor de pauze honger krijg, terwijl ik als we gewoon les hebben (lees: niets doen) ik daar geen last van heb..
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 12:39
Verwijderd
Citaat:
lala-bloemetje schreef op 28-10-2003 @ 09:10:
ben ik het niet helemaal mee eens.. het geestelijk concentreren kost misschien wel energie, maar je zult er geen honger van krijgen.. dat krijg je van lichamelijke inspanning. Geestelijke inspanning... daar verlies je misschien nog geen 3 calorieen, als je een hele dag leert, daar zal het dus NIET aan liggen..
Geestelijke en lichamelijk inspanning kan je zo niet vergelijken, denk ik. Maar ik weet zeker dat leren en denken en lezen etc energie kost. En dat verlies aan energie moet je weer aanvullen door bijvoorbeeld te eten.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 12:39
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Tuurlijk kost het energie, waarom zouden zoveel produken anders vermelden dat het goed is voor je geestelijke en lichamelijke energie? (die dingen met robbert ten brink en cornflakes-reclame van een paar jaar terug over zo'n jochie dat dan ineens alle boeken uit de kast gaat lezen, om maar iets te noemen).

Anders zou ik ook maar heel weinig voedingsstoffen nodig hebben hehe want zoveel beweeg ik niet op een dag...nou en ik heb toch aardig vaak honger/ trek!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 12:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik heb ook altijd honger als ik aan t leren ben voor een toetsweek. maar volgens mij komt dat meer door verveling
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 12:46
Miracle
Miracle is offline
Nou als ik leer krijg ik wel honger ja
Ik denk dat het met meerdere dingen te maken heeft.
Misschien omdat ik gewoon veel verbruik tijdens het leren en dus weer honger krijg. Maar vooral dat het wat saai is en als ik me verveel hou ik van eten
Als ik lichamelijk heel druk ben, denk ik er niet aan om te eten.
Oud 28-10-2003, 12:58
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
dreen schreef op 28-10-2003 @ 13:46:
Nou als ik leer krijg ik wel honger ja
Ik denk dat het met meerdere dingen te maken heeft.
Misschien omdat ik gewoon veel verbruik tijdens het leren en dus weer honger krijg. Maar vooral dat het wat saai is en als ik me verveel hou ik van eten
Als ik lichamelijk heel druk ben, denk ik er niet aan om te eten.
Ik ga ook vaak eten als ik me verveel, vooral met tv kijken, maar tijdens het leren verveel ik me niet. Niet dat ik het leuk vind, maar dan ben ik gewoon erg geconcentreerd bezig...

Regels voor berichten