Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2003, 18:40
Kippekoetje
Kippekoetje is offline
Hmm ok ik zal het ff uitleggen...
Ik ben nu zo'n 2 maand aan de pil, heb vorige week woensdag ofzo mijn laatste pil van de strip gehad, maar ben ff verdergegaan met nieuwe strip omdat mun vriend zaterdag bleef slapen. Ik heb t/m zondag doorgeslikt... De vorige keer werd ik meteen de volgende dag ongesteld. Maar nu ben ik nog steeds niet ongesteld... Stel ik me aan of is er een mogelijkheid dat ik zwanger ben? We vrijen zonder condoom omdat ik aan de pil ben...
Advertentie
Oud 05-11-2003, 18:52
Angeles
Angeles is offline
Ik denk dat het nog redelijk vroeg is om je zorgen te maken. Meteen ongesteld worden op de dag nadat je je laatste pil hebt geslikt is ergens ook vreemd, want dat is dan nog binnen de tijd dat je nog een volgende pil had kunnen slikken om je menstruatie nog verder uit te stellen.

Als je je zorgen maakt zou ik even de huisarts bellen om het voor te leggen, maar het lijkt mij dat je nog niet heel laat bent.
Oud 05-11-2003, 18:54
Punkygirl
Punkygirl is offline
Meestal word je pas 2 of 3 dagen nadat je de laatste pil hebt geslikt ongesteld.. dus maak ej maar geen zorgen.
Oud 05-11-2003, 18:55
FemmeLaRose
FemmeLaRose is offline
Ik wil je niet bang maken, maar de pil is pas na 3 maanden echt 100% veilig. Uit je verhaal hoor ik dat je net 2 maanden aan de pil bent. De eerste week na de menstruatie ben je het meeste vruchtbaar. Toen je gemeeschap had was het al je 3de tot 4de week. Het is heel erg dubbelstrijdig en daarom kan ik je geen duidelijk andwoord geven. Ga alleen niet lopen stressen, want dan (als je niet zwanger bent) wordt de menstruatie uitgesteld. Ik zou het nog even uitstellen, want sommige meisjes/vrouwen worden pas na 3 dagen ongesteld. Zoals ik al zei: het is erg dubbelstrijdig. Doe rustig aan en mocht het zo zijn dat je wel zwanger bent, is er genoeg opvang voor je. Maar als je abortus wil denk er goed over na....het is een grote ingreep. Succes meid!!
Oud 05-11-2003, 19:02
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Heartbeat13 schreef op 05-11-2003 @ 19:55:
Ik wil je niet bang maken, maar de pil is pas na 3 maanden echt 100% veilig.
Dit beweren sommige mensen. In mijn gebruiksaanwijzing was de pil meteen veilig (als je op je 1e dag van menstruatie begon)... Vanaf dag 1.
Oud 05-11-2003, 19:04
FemmeLaRose
FemmeLaRose is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-11-2003 @ 20:02:
Dit beweren sommige mensen. In mijn gebruiksaanwijzing was de pil meteen veilig (als je op je 1e dag van menstruatie begon)... Vanaf dag 1.
Ik slik microgynon 30 (slikt bijna iedereen) en mijn huisarts heeft mij erop gewezen dat die na 3 mnd pas veilig is. stond ook in mijn gebruiksaanwijzing
Oud 05-11-2003, 19:08
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Heartbeat13 schreef op 05-11-2003 @ 20:04:
Ik slik microgynon 30 (slikt bijna iedereen) en mijn huisarts heeft mij erop gewezen dat die na 3 mnd pas veilig is. stond ook in mijn gebruiksaanwijzing
Ik heb die ook, en mijn dokter zei dat het vanaf dag 1 veilig was, en zover ik weet stond dat ook in mijn gebruiksaanwijzing, maar ik zal nog eens kijken. Verder ben ik niet zwanger geworden...
Oud 05-11-2003, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Heartbeat13 schreef op 05-11-2003 @ 20:04:
Mja.. ik heb 'm ook en in de bijsluiter staat echt dat ie vanaf dag 1 van je menstruatie veilig is. Als je op dag 2 of later start moet je de eerste 7 dagen een voorbehoedsmiddel gebruiken staat er.
Er is maar 1 fabrikant die de pil met de naam Microgynon 30 verkoopt, er zit ook maar 1 bijsluiter in het doosje.
Of heb je nog een ander soort van bijlage van je dokter of aptheek erbij gekregen?
Oud 05-11-2003, 21:05
Verwijderd
Mja ook hoort deze vraag eigenlijk in het grote piltopic, op Lichaam en Gezondheid, dus daarom sluit ik dit topic. Ik wil nog wel graag ff antwoord hebben van Heartbeat13, daarom wil ik vragen of je dat in het piltopic wil doen. Of anders via PM. xx
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten