Citaat:
Shakeel schreef op 06-11-2003 @ 22:10:
Gaaf !!! Ik zou het wel willen zien waar en wanneer is het?
Hmm tips.. ehm
- goede voorbereiding
- zelfvertrouwen
- gewoon ervan genieten
|
Ik speel waarschijnlijk het Klarinetconcert van Jan van der Waart (waarmee dus ook duidelijk is wat ik speel: klarinet

). Niet te moeilijk (om niet te zeggen; redelijk makkelijk) of het Adagio (voor strijkorkest en klarinet solist) van Heinrich Baermann (gearrangeerd voor harmonieorkest). Het Adagio van Baermann is heel bekend, het concert van Van der Waart niet. Baermanns muziek begrijp ik heel goed, ik ken ook de concerten die voor hem zijn geschreven (btw: de concerten nr. 1, nr. 2 en het concertino voor klarinet van C.M. von Weber) en die muziek vind ik heerlijk. Het is technisch gezien niet moeilijk, muziek maken staat dus centraal.
Het gaat waarschijnlijk gebeuren tijdens het Hoekse Waard Festival in de laatste zaterdagavond van mei in de sporthal van Numansdorp (ligt vlakbij Rotterdam). Dan worden de orkesten die spelen beoordeeld door een jury (er spelen iets van 5 orkesten uit de Hoekse Waard, de winnaar krijgt de wisselbeker). Belangstellenden zijn altijd welkom

Genieten ga ik zeker, het is toch een unieke ervaring.

Ik vind het ook wel een eer dat ik het mag doen en dat ze me dus goed genoeg vinden
Het zelfvertrouwen heb ik er wel voor, zal wel zenuwachtig zijn maar het is wel een droom die uitkomt!!!