Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Umz..
hoe kan een maandagmorgen nou in hemelsnaam "sinds lange tijd" zijn. Dat is gewoon om de week hoor, zo'n maandagmorgen. Pure kolder dus. Die zin is niet mooi. Natuurlijk moet je een goede opening hebben maar dit slaat nergens op. Lees wat er staat. Als je er "voor mijn gevoel" bij had gezet, dan had ik het enigszins begrepen, maar dit... |
![]() |
||
Citaat:
Het feit dat deze zin op het eerste gezicht niet klopt, maar hem nou juist zo leuk. Je wordt daar nieuwsgierig van...
||
Citaat:
Dank u.
||||
Citaat:
Begin gewoon met: "Wekenlang heb ik 's nachts slecht geslapen". Citaat:
Citaat:
Ik zou het dramatischer hebben gemaakt door te zeggen: "Weken lang heb ik geen oog dicht gedaan. Terwijl de ochtend langzaam territorium won verkeerde ik in een sluimertoestand. Ik was uitgeput door het rusteloos woelen in de nacht en het terugkerende licht weerhield mij van een diepe slaap."
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Moet ik zeggen dat de warrige stijl van het begin ook niet meer terugkeert. Ook een stijlbreuk.
||
Citaat:
![]() Overigens, en dat verklaart wellicht de stijlbreuk, was dit fragment een eerste experiment mijnerzijds met deze 'vertellende' verhaaltrant. Tips en adviezen aangaande deze vertelvorm zijn dus meer dan welkom!
|
![]() |
Schrijver vindt zichzelf overigens belangrijker dan zijn verhaal, lijkt het haast.
Ik sluit me aan bij Raakvlak's opmerking dat "een maandag na lange tijden", of wat er ook staat, niet staat of valt bij argumenten. Het is gewoonweg een foutieve zin; niet consistent met de logica, om in uw termen te spreken. Stuur dit verhaal in deze hoedanigheid op naar een literair blad en de redacteur fronst al na zin 1 de wenkbrauwen; dit verhaal kan toch nooit meer iets worden? , zie je hem denken. Kortom: ben niet zo koppig en verander die topzin even. |
![]() |
||
Citaat:
Verder ben ik buitengewoon diep onder de indruk van je empathische vermogens! Hoewel ik toch minstens de helft van mijn leven heb verondersteld dat redacteurs van literaire bladen niet te doorgronden zijn, blijkt nu dat er wel degelijk mensen zijn die de beweegredenen van deze door de heer zelf verkoren groep halfgoden kunnen aanvoelen. Onzin.
|
![]() |
michiel, je bent mild. Waar jij enkelen dezer lieden als bekrompen kenschetst, is een strenger verwijt te maken. Gebogen op het schimpen van pogingen van anderen om een bepaalde prestatie te leveren -menende, in hun afgunst, kennelijk aldus hun betrekkelijke positie te verbeteren- zien zij zelfs aanknopingspunten voor denigratie waar deze ontbreken, hetgeen er noodzakelijkerwijs in resulteert dat hun beschimping op onjuiste gronden stoelt. Wat schandelijker dan een belediging die feitelijke grondslag ontbeert en zelfs getuigt van onbegrip zijdens de beledigende?
Ik, overigens, vind de openingszin -zoals nu duidelijk mag zijn- erg sterk.
Laatst gewijzigd op 27-10-2003 om 00:07. |
![]() |
||||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Het leest lekker iig. Ga maar door. ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[Irak] Premier Irak beschuldigd van zes executies Gatara | 19 | 17-07-2004 21:59 | |
Films, TV & Radio |
AJMouse's Premières - Week 20: Out Of Time + VERWACHT: SHREK 2. AJMouse | 17 | 28-06-2004 16:01 | |
Films, TV & Radio |
AJMouse's Premières - Week 18: Van Helsing, Dirty Dancing 2. AJMouse | 4 | 29-05-2004 21:32 | |
Films, TV & Radio |
AJMouse's Premières - Week 19: Troy, Goodboy!, People I Know. AJMouse | 9 | 18-05-2004 21:56 | |
Films, TV & Radio |
AJMouse's Premières - Week 17: Starsky & Hutch, Cat In The Hat, Dawn Of The Dead. AJMouse | 6 | 03-05-2004 13:41 |