Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2003, 05:58
Verwijderd
Ik heb vorige week een tennisstage in Portugal gehad en dat was iedere dag vollen bak 5 uur trainen.
De laatste dag had ik veel last van mijn pols maar mijn trainer zei dat ik dooor moest gaan zodat het op die manier wel beter ging.
Maandag bij de training weer in Nederland lukte het echt niet, en vanaf woensdag heb ik er een tape om waardoor het iets beter gaat.

Ik wil blijven trainen, moet morgen (zondag) wedstrijden voor Stedentennis spelen, daarom moet ik vanmezelf van te voren heel veel trainen..

Want ik denk namelijk dat rust voor mijn pols niet veel uitmaakt
Mijn ouders denken echter van wel

Ter verduidelijking,
Het is een spiertje die loopt van je elleboog naar je pols.. Als ik mn pols naar me toe trek of om laag duw, doet ie zeer

Wat denken julile? Rust houden of doorspelen?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 07:17
Verwijderd
Ik weet er niks vanaf maar ik denk zelf dat rust houden beter is. Pijn is nooit goed, en straks kan je zondag geeneens wedstrijden goed spelen omdat je pols teveel pijn doet
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 07:19
Auntie M
Auntie M is offline
Ik denk dat dit niet meer aanvoelt als gewoon spierpijn. Dat kun je inderdaad door gewoon doorgaan sneller verminderen.
Maar volgens mij is je arm flink overbelast en heeft inderdaad wat rust nodig. Ik denk dat als je nu doorgaat het juist alleen maar erger wordt. Ik vote dus voor rusthouden.
Oud 01-11-2003, 08:52
Verwijderd
Ik zou rust houden, het klinkt alsof je 'm serieus overbelast hebt... desnoods doe je wel wat aan conditietraining, maar ik denk dat 1 dagje je ehm, tennisvaardigheid trainen, dat je daar nou niet doorslaggevend beter van wordt, en dat je pols en arm gebruiken als ze toch al pijn doen, dat je daar dan wel meer last van krijgt.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 17:48
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
zo snel mogelijk rust houden. van zoiets blijf je namelijk last houden totdat je een tijdje niets doet. en hoe langer je doorgaat, hoe erger het wordt en hoe langer het dan dus duurt voordat het weer weg is. zoiets moet je serieus nemen, anders kun je er echt lang en pijnlijk last van houden!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 12:41
Verwijderd
Rust houden en zo snel mogelijk langs je huisarts gaan, of beter nog: een sportarts. Als je doorgaat, belast je 'm alleen maar meer en dan neemt de kans op overbelasting toe.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 13:00
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
LoveGirl schreef op 01-11-2003 @ 06:58:
De laatste dag had ik veel last van mijn pols maar mijn trainer zei dat ik dooor moest gaan zodat het op die manier wel beter ging.
Heeft hij een knal van een tennisracket gehad ofzo? Bij pijn moet je nooit zomaar door gaan in de hoop dat het over gaat!

Ik zou rust houden, klinkt alsof je pols overbelast is (niet zo gek)..
Oud 02-11-2003, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Moonshine schreef op 02-11-2003 @ 13:41:
Rust houden en zo snel mogelijk langs je huisarts gaan, of beter nog: een sportarts. Als je doorgaat, belast je 'm alleen maar meer en dan neemt de kans op overbelasting toe.
Helemaal met je eens...
Het klinkt zkr alsof je die spier eens flink hebt zitten mishandelen... Met tennis heeft die spier het ook uitzonderlijk druk... Moet je maar es nagaan voor welke bewegingen je m gebruikt... dan zie je wel dat die constant aan het werk is.
Wss heb je m in Portugal flink overbelast (ga maar es 5 uur met gebogen rug non-stop lopen, zo zwaar is het voor die spier als voor jouw rug), en is het met de trainingen daarop echt pijn gaan doen...
Probeer zo veel mogelijk rust te houden, en zeg nooit meer: Ik moet van mezelf veel trainen... want als je jezelf dat aanleert dan is sport niet alleen niet leuk meer, maar kun je er ook fysiek aan onderdoorgaan zoals je met dat spiertje gedaan hebt
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 09:14
never mind
never mind is offline
als je je pols nu forceerd dan loop je de kans dat je em voorgoed beschadigd.. Niet doen dus, ga langs de sportarts: die zal hem wel intapen of zal je aanraden zelf een tape te kopen. Hij zal zeker zeggen hem 1 of 2 weken niet te gebruiken..

Regels voor berichten