Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2003, 18:30
sweety12365
sweety12365 is offline
hey,

steeds als ik me huiswerk zit te maken gaat er wel ergens een radio in t huis aan
omdat t niet een echt geluidsdicht huis is, hoor ik overal t lawaai
boven me, onder me, overal in ieder geval
echt superirritant
en nu vanmorgen hadden me buren last van hyperactviteit en hadden ze hun plaatjes helemaal dolgedraaid en de volumeknop op maximum gezet
erger kan bijna niet en dan zet me broer ook nog eens ff zijn muziek op

nou vraag ik me af of ik de enige ben met dit probleem en of iemand tips heeft om de muziek uit me kop te zetten
ik kan namelijk nooit doorleren met muziekhinder, omdat me concentratie dan afvalt en ik me hoofd er niet meer kan bijhouden

groetjes van sweety
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2003, 18:32
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik herken dit heel goed. Ik hoef namelijk maar een vogeltje te horen buiten en ik ben al afgeleid, van schoolwerk komt bij mij dus weinig terecht. Maar wat ik vaak doe als ik niet tegen de herrie kan is gewoon oordopjes in doen. Dan is alles tenminste lekker stil.
Oud 01-11-2003, 18:32
alpha
alpha is offline
Gaat het alleen maar om muziek? Dus niet om schreeuwende kinderen buiten? Dat heb ik namelijk, ik heb het niet met muziek.
Oud 01-11-2003, 19:29
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
volgens mij kan geen een levend wezen zn volle aandacht vasthouden op iets voor een poosje. zeker niet zoiets als huiswerk.
maar is het echt heel erg? bijv : dat je net aan de gang bent met je huiswerk, dat je iemand hoort schreeuwen en naar het raam stormt om te zien wat er aan de hand is, om vervolgens echt niet meer aan je huiswerk te kunnen?
of kun je nog wel terug aan je huiswerk?

misschien is het het beste als je je huiswerk maakt met wat muziek. dan hoor je ook iets wat je moet horen. en niets onverwachts zoals hyperactivieteit van je buren.

ik heb er ook best wel last van. ik kan wel gewoon aan mn huiswerk beginnen en nergens last van hebben, want dan zit ik alleen in mn kamer. muziekje erbij enzo maar in de klas dat gaat echt mis bij mij. dan kan k niet rustig opdrachten gaan maken ofzo, want buiten is er altijd wel weer iets boeiender aan de hand. + ik zit in een klas met allerlei andere mensen, die altijd wel weer iets grappigs weten te vertellen enzo. dan word je gewoon afgeleid. zo simpel is dat.

succes hoor
Oud 01-11-2003, 22:11
Verwijderd
Had ik ook, niet kunnen slapen, mn zusjes sochtends om 7 uur de muziek aan als ik er pas om 9 uur uit moet, zij zeiken al sik savonds heel stil mijn muziek aan had terwijl zij tot 12 uur savonds kutrap muziek lopen bleren.
De wand tussen mijn kamer en die van hu was noggal dun. En dan ook nog recht onder mjn kamer zat mn andere zus 24/7 tv te kijken gek werd ik ervan.
Je buren zou je aan kunnen spreken op geluidsoverlast (dat recht heb je) en euh oordopjes werken wel of gewoon ergens anders heen gaan te leren in de bieb bijvoorbeeld... daar mag je geen luide muziek draaien dus als je het verste uithoekje zoekt is het toch vrij stil meestal.
Ik heb er nu geen last meer van omdat ik een andere slaapkamer heb dus da's wel beter
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 09:50
Verwijderd
Ik ken het probleem. Mijn zusje heeft altijd wel wat, of muziek aan, of ruzie, of tv aan. Heel irritant. Ik kan ook thuis bijna niet leren ofzo, ik kan me hier totaal niet concentreren. Dat is ontzettend kut, maar je doet er niets aan.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 12:48
Verwijderd
Dat hangt er vanaf. Je kunt jezelf wel een redelijke mate van concentratie aanleren. Ik kan soms ook echt gek worden van alleen al het tikken van de klok, en dan is het daarnaast echt doodstil. Door dat tikken kan ik me al compleet niet meer concentreren op m'n studie. Als dat gebeurt, is het verstandig om even vijf minuten iets anders te gaan doen en die klok even te vergeten.

Niemand verwacht denk ik van je dat je kunt leren als iemand anders keihard muziek op heeft staan. Als dat gebeurt kun je het beste gewoon vragen of die muziek uitmag. Als dat niet lukt, even niet studeren.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 14:38
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
sweety12365 schreef op 01-11-2003 @ 19:30:
hey,

steeds als ik me huiswerk zit te maken gaat er wel ergens een radio in t huis aan
omdat t niet een echt geluidsdicht huis is, hoor ik overal t lawaai
boven me, onder me, overal in ieder geval
echt superirritant
en nu vanmorgen hadden me buren last van hyperactviteit en hadden ze hun plaatjes helemaal dolgedraaid en de volumeknop op maximum gezet
erger kan bijna niet en dan zet me broer ook nog eens ff zijn muziek op

nou vraag ik me af of ik de enige ben met dit probleem en of iemand tips heeft om de muziek uit me kop te zetten
ik kan namelijk nooit doorleren met muziekhinder, omdat me concentratie dan afvalt en ik me hoofd er niet meer kan bijhouden

groetjes van sweety
Kan je niet ergens anders studeren? (op school of zo.. ik begrijp dat dat niet op zaterdag kan, maar.. )
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 15:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
ik heb min of meer hetzelfde probleem, onze buren kunnen blijjkbaar alleen van muziek genieten als de volumeknop helemaal open staat. Ik kan ook echt alleen maar leren als het heel erg stil is. Zelf ga ik dan maar even wat anders doen tot de herrie over is. Als het echt constant is dan is het misschien een mogelijkheid om oordopjes te proberen.
Oud 02-11-2003, 15:47
sweety12365
sweety12365 is offline
hey,

leuk dat jullie allemaal gereageerd hebben
ik heb dat ene geprobeerd waarbij ik mijn radio aanzet als ik geluid hoor .......en........ het helpt!!!
kan me in ieder geval beter concentreren dan zonder muziek aan
en ook t idee om in de bieb te studeren is handig, alleen ligt de bieb beetje ver bij me vandaan(1 uur) dus daarom blijf ik liever thuis, anders is de dag ook al zowat voorbij
ohja...en meestal neem ik savonds dan nog een pauze rond half 7(rara......ER, hehe) die dan uurtje duurt, waarna ik nog ff doorleer
meestal dan nog tot half 9 doorleren, wat al niet meer echt goed lukt en dan een leuk filmpje kijken of internetten
dat zorgt dan ook weer voor wat afleiding
en tenslotte dan slapen(heerlijk * * zucht) en de volgende dag maar aan een nieuwe ronde beginnen

groetjes, sweety
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten