Advertentie | |
|
![]() |
|
Radiohead - Dollars & Cents
Radiohead - Electioneering Radiohead - like spinning plates Radiohead - Black Star radiohead - the bends (acoustic).mp3 Radiohead - Hear Me (Rare Kid A side B song).mp3 radiohead - blowout.mp3 ik heb nu die en ik vind ze allemaal wel goed ![]() |
![]() |
|
Ja en dan te zeggen dat dat, voor mij althans, zeker nog niet de beste nummers zijn van rh, buiten 'the bends' dan.
Beste nummer is en blijft 'the tourist' ![]() Maar het is in perioden. Enige constante is dat ok computer de beste blijft, ook al is het een huizenhoog cliché, die cd staat er gewoon.
||
Citaat:
||
Citaat:
Maarja geen studioversie dus, maar ik denk toch dat ie dan minder goed is dan live
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Exit Music - Street Spirit - Creep (de klassieker) - Idiotheque - Pyramid Song - No Surprises - Fake Plastic Trees |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Ik vind radiohead op zich een vrij bijzondere band: ze conformeren zich nooit aan verwachtingen van het publiek.
Ik vind The Bends en Kid A erg goed, maar vooral OK Computer, een meesterwerk als je het mij vraagt. Wat een melodie. (Airbag, Paranoid Android, Exit music for a film, Karma Police etc.)
|
koop The Bends.
daarna: koop Ok Computer daarna: koop Kid A daarna: koop Amnesiac daarna: koop Hail To The Thief zorg er tussendoor voor dat je ook Pablo Honey koopt en af en toe de cd'tjes luistert en je bent een lid van de Radiohead-familie.
||
Citaat:
||
Citaat:
(niet dat ik t geen goed nummer vind maar als ik van radiohead 1 nummer een klassieker zou moeten noemen zou ik eerder gaan voor paranoid android bijvoorbeeld, of street spirit) boeiend verder ![]()
|
Creep geen klassieker noemen is vrij, zeg maar, totaal onjuist.
De wereld stond op zijn kop toen die single werd uitgebracht. Paranoid Android en Street spirit zijn de twee achterkomers, die kun je betwistbaar klassieker noemen, maar toch niet zozeer als Creep. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat Creep beter is.
|
Een klassiekers is volgens mij denk ik een wereldhit die altijd zal herinnerd worden en waar nu nog altijd lyrisch wordt over gedaan. En waar in de tijd een hele mythe rond ontstond.
Dat heb je niet met de Spice Girls. Toen Creep uitkwam gingen studenten - bij wijze van spreken - hand in hand op straat om op de tonen van Creep hun zelfbeklag te uiten. Tis een kwestie van nuances.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Dump de playlist mmuddy | 83 | 17-06-2004 00:06 | |
Muziek |
Nummers die leuk zijn om te spelen op akoest. gitaar, en tegelijkertijd bij te zingen McMotion | 67 | 23-07-2003 22:59 | |
Muziek |
Welke muziek heb jij? AXE | 66 | 18-07-2003 15:08 | |
Muziek |
iemand een voorstel??? musc | 25 | 07-04-2003 12:07 | |
Muziek |
playlist-topic Tombooo | 27 | 12-03-2003 23:28 | |
Muziek |
verukkelukkullukke 715 Kellie | 39 | 27-12-2002 23:25 |