Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2003, 14:06
Blenderhead
Blenderhead is offline
als je het eigenlijk helemaal niet wilt en als je weet dat het totaal niet gaat werken?

Ik ben dus nu al een behoorlijke tijd gek op een bepaald persoon, maar ik weet dat het gewoon niet gaat werken.
Op de een of andere manier blijft het maar bij me hangen dat het wel zo kunnen werken, maar zij heeft al duidelijk gemaakt dat het echt niet gaat gebeuren.

Dan komt er ook nog eens bij kijken dat het ook nog m'n beste vriendin is en dat dit een beetje tussen onze vriendschap instaat.

een dikke '' dus......

tips of ideeen?
Oud 09-11-2003, 14:17
Verwijderd
Ik heb dat ook wel eens gehad, en heb het ook een beetje op dit moment Alleen weet ik al dat het niet gaat werken om een andere reden dan jij
Maar aangezien zij al duidelijk gemaakt heeft dat het niet gaat gebeuren, kun je dit toch eigenlijk zien als een afwijzing? Als je dat in je hoofd houdt, kun je er misschien wat makkelijker vanaf komen. Dat helpt bij mij tenminste wel. Blijf jezelf vertellen dat er toch niks van komt, omdat het al "nee" is en je geen "ja" gaat krijgen. Als je jezelf blijft wijsmaken dat het misschien nog "ja" wordt, dan blijf je erin geloven. Het is hard, maar misschien wel de beste manier
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 14:25
DopeBean
DopeBean is offline
verliefd worden op iemand anders as het niet gaat met een bepaald persoon. hard but the truth
Oud 09-11-2003, 14:27
Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
niets werkt beter dan een nieuw leuk persoon ontmoeten. Zelf ben ik ook net afgewezen maar hij blijft zooo leuk. Maar idd gewoon echt duidelijk tegen jezelf zeggen dat het niet werkt helpt denk ik ook wel.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 14:40
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 09-11-2003 @ 15:17:
Ik heb dat ook wel eens gehad, en heb het ook een beetje op dit moment Alleen weet ik al dat het niet gaat werken om een andere reden dan jij
Maar aangezien zij al duidelijk gemaakt heeft dat het niet gaat gebeuren, kun je dit toch eigenlijk zien als een afwijzing? Als je dat in je hoofd houdt, kun je er misschien wat makkelijker vanaf komen. Dat helpt bij mij tenminste wel. Blijf jezelf vertellen dat er toch niks van komt, omdat het al "nee" is en je geen "ja" gaat krijgen. Als je jezelf blijft wijsmaken dat het misschien nog "ja" wordt, dan blijf je erin geloven. Het is hard, maar misschien wel de beste manier

ik denk al ruim anderhalf jaar zo (met pauzes), en op de een of andere manier wil het er maar niet uit.

Verliefd worden op iemand anders werkt opzich wel. Ik heb tussentijds al met iemand anders een relatie gehad maar toen dat uitging viel ik na een tijdje weer terug. Maar dat werkte destijds wel. Helaas ben ik niet zo'n casanova en wacht ik eigenlijk liever om door iemand gevonden te worden ipv zelf te gaan zoeken. Ja, hoe kansloos ik weet het....
Oud 09-11-2003, 14:56
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 09-11-2003 @ 15:40:
ik denk al ruim anderhalf jaar zo (met pauzes), en op de een of andere manier wil het er maar niet uit.

Verliefd worden op iemand anders werkt opzich wel. Ik heb tussentijds al met iemand anders een relatie gehad maar toen dat uitging viel ik na een tijdje weer terug. Maar dat werkte destijds wel. Helaas ben ik niet zo'n casanova en wacht ik eigenlijk liever om door iemand gevonden te worden ipv zelf te gaan zoeken. Ja, hoe kansloos ik weet het....
Ik ben dan net zo kansloos als jij: ik zoek wel, maar maak er niks van Probeer anders gewoon afleiding te zoeken ofzo... dat hoeft niet alleen door iemand anders te gaan scoren. Al kan dat natuurlijk wel helpen in jouw geval Ga iets doen waardoor je veel nieuwe mensen leert kennen: een sport, werk of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 14:56
miro
miro is offline
Als ik verliefd ben zal ik dat zeer duidelijk laten merken aan die persoon. Maar als ik weet dat t niks wordt (doordat die persoon dat laat weten) ben ik ook in staat om gewoon verder te gaan en te wachten tot de verliefdheid overgaat. Maar dus nooit zomaar, eerst zal ik dr wel mn best voor doen om de liefde voor me te winnen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 15:06
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
het heeft denk ik pas echt nut om verder op zoek te gaan als je voor jezelf geaccepteerd hebt dat dit nooit in de toekomst gaat werken..
. zolang je blijft hopen kom je ook niet verder.. maar dat is erg moeilijk natuurlijk. Misschien helpt het als je je realiseerd dat je nu in ieder geval een mooie vriendschap met dat meisje hebt.
Nu staat die verliefdheid tussen jullie in, en het zou toch zonde zijn als jullie hierdoor helemaal los komen van elkaar
Succes... verderest wat al gezegt is,, afleiding zoeken, soms werkt dat met een ander meisje maar beter is het misschien nog wel afleiding te zoeken in school,sport,vrienden,verzin wat leuks
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 16:02
Blenderhead
Blenderhead is offline
hmm, misschien moet ik inderdaad eens iets nieuws gaan doen, wat me dan hopelijk ook wat afleiding bezorgt. ik zit eigenlijk een beetje te wachten op de tijd dat ik klaar ben met m'n hbo, zodat ik tenminste weer iets kan leren en wellicht in een andere stad kan wonen en nieuwe mensen leren kennen.

maar ik dwaal af.... afleiding zoeken dus!
Oud 10-11-2003, 17:58
Blenderhead
Blenderhead is offline
omhoog!

iemand nog andere ideeen?
Oud 10-11-2003, 18:13
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik wil je topic best hoog houden hoor...maar ik heb niet echt een idee hoe je hier een eind aan kan maken.

Ik heb het zelf namelijk ook, vind een jongen al bijna 1,5 jaar lang leuk, maar durf het 1. niet te zeggen 2. weet ik dat ik geen relatie moet hebben momenteel. Maarja, hij blijft leuk (ook met pauzes zoals bij jou) Ik weet best dat het op deze manier nooit iets zal worden, maar toch blijf ik hopen van wel...tja weird...'gewoon' proberen te vergeten denk ik dan maar..haar een poosje niet zien (hoewel dat misschien moeilijk is als het je beste vriendin is), maar of dat helpt? (bij mij niet) Wachten totdat het over is, blijft de enige optie...'de tijd heelt alle wonden'

Erg nutteloze reply dus eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 21:18
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
birthmark schreef op 09-11-2003 @ 15:06:
als je het eigenlijk helemaal niet wilt en als je weet dat het totaal niet gaat werken?

Ik ben dus nu al een behoorlijke tijd gek op een bepaald persoon, maar ik weet dat het gewoon niet gaat werken.
Op de een of andere manier blijft het maar bij me hangen dat het wel zo kunnen werken, maar zij heeft al duidelijk gemaakt dat het echt niet gaat gebeuren.

Dan komt er ook nog eens bij kijken dat het ook nog m'n beste vriendin is en dat dit een beetje tussen onze vriendschap instaat.

een dikke '' dus......

tips of ideeen?

Aah joh? Zelfde schuitje!
Maakt niet uit, doe wat ik doe!
Vergeten die hap, stort je op school en maak je er later druk om.. Wanneer je wél tijd hebt bijvoorbeeld.
Maar je kan het ook de human-way doen.. Vrijblijvend doen. Haha, da's nog best leuk ook. Dan heb je een soort safety-net. Maar ja, als je om diegene geeft, kun je het volgens mij toch wel láten werken?
Oud 10-11-2003, 21:31
kevertje84
kevertje84 is offline
ach dat gaat vanzelf wel een keer weer over...
Oud 10-11-2003, 21:54
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ben niet echt verliefd ofzo, maar verlang nog wel (af en toe, t wordt wel minder) naar een bepaalde jongen waar ik een beetje iets mee heb gehad.....krijg hem niet uit mn hoofd.....alsof ik nog iets met hem 'moet' voordat ik hem kan afsluiten ofzow.....tja en zolang ik dat blijf denken, blijf denken dat ik hem nog wel ga tegenkomen dit leven, dat ik nog iets van hem moet leren etc....dan blijft ie ook in mn hoofd....enige remedie is tijd....en andere jongens vinden (of meiden indien je een man bent).....
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 22:21
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 10-11-2003 @ 19:13:
Ik wil je topic best hoog houden hoor...maar ik heb niet echt een idee hoe je hier een eind aan kan maken.

Ik heb het zelf namelijk ook, vind een jongen al bijna 1,5 jaar lang leuk, maar durf het 1. niet te zeggen 2. weet ik dat ik geen relatie moet hebben momenteel. Maarja, hij blijft leuk (ook met pauzes zoals bij jou) Ik weet best dat het op deze manier nooit iets zal worden, maar toch blijf ik hopen van wel...tja weird...'gewoon' proberen te vergeten denk ik dan maar..haar een poosje niet zien (hoewel dat misschien moeilijk is als het je beste vriendin is), maar of dat helpt? (bij mij niet) Wachten totdat het over is, blijft de enige optie...'de tijd heelt alle wonden'

Erg nutteloze reply dus eigenlijk
maar zij weet het in dit geval wel en is er niet echt blij mee. het staat onze vriendschap behoorlijk in de weg en k wil haar dus absoluut niet kwijt als vriendin
Oud 10-11-2003, 22:23
Verwijderd
Citaat:
miro schreef op 09-11-2003 @ 15:56:
Als ik verliefd ben zal ik dat zeer duidelijk laten merken aan die persoon. Maar als ik weet dat t niks wordt (doordat die persoon dat laat weten) ben ik ook in staat om gewoon verder te gaan en te wachten tot de verliefdheid overgaat. Maar dus nooit zomaar, eerst zal ik dr wel mn best voor doen om de liefde voor me te winnen.
Dat heb ik dus ook precies zo. Heb een paar weken geleden te horen gekregen dat die jongen dus niets voor me voelt, maar ik kan het gelukkig accepteren. Misschien ook wel omdat ik dat al verwacht had. Gelukkig zijn wel wel goede vrienden gebleven en kunnen we er gewoon over praten.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 08:00
de abt van sion
de abt van sion is offline
Veel mensen denken dat verliefdheid je lam legt, maar bekijk het eens anders: verliefdheid kan ook onvermoede actieve en creatieve kanten in je aan de dag leggen. Zelfs als de verliefdheid niet wordt beantwoord. Om misschien juist dan...
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 08:18
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
birthmark schreef op 09-11-2003 @ 15:06:

dat dacht ik ook, maar we zijn ondertussen al een jaar en 2 maanden samen.
Oud 11-11-2003, 11:22
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
damaetas schreef op 11-11-2003 @ 09:18:
dat dacht ik ook, maar we zijn ondertussen al een jaar en 2 maanden samen.
hehe, geloof me, in mijn geval gaat dat dus never werken...
Oud 11-11-2003, 11:34
Susanne
Susanne is offline
Nou ik zit nu zo'n beetje met hetzelfde, niet omdat er vriendschap tussen instaat oid maar meer om het feit dat hij zo'n kilometertje of 85 bij vandaan woont. Ik kan nu dus wel oprecht zeggen dat 'n studentenfeest niet echt de perfecte aangelegenheid is om elkaar te ontmoeten. Maarja ik ga er gewoon met m'n eigen manier mee om; ik bel/sms/mail/msn niet meer met 'm, een msnrelatie is ook niet alles he , probeer 'm gewoon uit m'n hoofd te halen. En 't lukt redelijk tot nu toe.

Ook beetje je oogjes open doen en kijken naar andere meisjes, er lopen wel meer leuke rond dan behalve je vriendin.
Oud 11-11-2003, 13:04
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Susanne schreef op 11-11-2003 @ 12:34:
Nou ik zit nu zo'n beetje met hetzelfde, niet omdat er vriendschap tussen instaat oid maar meer om het feit dat hij zo'n kilometertje of 85 bij vandaan woont. Ik kan nu dus wel oprecht zeggen dat 'n studentenfeest niet echt de perfecte aangelegenheid is om elkaar te ontmoeten. Maarja ik ga er gewoon met m'n eigen manier mee om; ik bel/sms/mail/msn niet meer met 'm, een msnrelatie is ook niet alles he , probeer 'm gewoon uit m'n hoofd te halen. En 't lukt redelijk tot nu toe.

Ook beetje je oogjes open doen en kijken naar andere meisjes, er lopen wel meer leuke rond dan behalve je vriendin.

hmm....wat doe je vanavond

ja, een andere vriendin zoeken lijkt zo makkelijk. maar daar word je toch niet plotseling verliefd op lijkt me...
Oud 11-11-2003, 13:13
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Heb iets soortgelijks gehad met mijn vriendin. We waren al een tijdje verliefd op elkaar, alleen ging ik afgelopen zomer zo'n 3 maanden op vakantie en ik wilde daarbij niet de sleur van een relatie. Het missen van elkaar, het benauwde me. Dus heb ik het haar uitgelegd. Ik wilde geen relatie, omdat ik vond dat het niet ging werken. Ik genoot van mijn vrijheid en moest echt nog wat wilde haren kwijt op vakantie.
Dat vond ze eerst best raar, maar na de vakantie heb ik gemerkt dat ik echt de juiste keuze heb gemaakt. Heb mezelf meer dan ooit als vrijgezel gedragen en ik had naderhand ook wel zin in een relatie.

Hmm eigenlijk is dit helemaal niet hetzelfde als jij hebt. Inderdaad, misschien moet je eens iets van afleiding gaan zoeken.
Oud 11-11-2003, 14:15
Verwijderd
Wist ik het maar...
Doe anders net zoiets als ik en doe er bijvoorbeeld nog een tweede studie bij, ofzo .
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 16:08
Verwijderd
ik zou de vriendschap boven je liefde voor haar zetten, en gewoon op 'zoek' gaan naar andere meisjes en gewoon goed bevriend met haar blijven...
Wanneer je namelijk door blijft zetten zal ze je misschien helemaal afwijzen, en daar heb je niets aan.
Of ze gaat met je in zee, en als het dan uit gaat ben je dr alsnog kwijt, en ik geloof niet zo in vrienden blijven...

it's up to you
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 16:11
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 11-11-2003 @ 17:08:
ik
Of ze gaat met je in zee, en als het dan uit gaat ben je dr alsnog kwijt, en ik geloof niet zo in vrienden blijven...

we hebben ooit al es iets gehad ( wat eigenlijk ook een beetje te verwaarlozen is) maar we zijn nog steeds vrienden ( al weet ik dit laatste op dit moment niet echt zeker)
Oud 12-11-2003, 08:28
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
birthmark schreef op 11-11-2003 @ 17:11:
we hebben ooit al es iets gehad ( wat eigenlijk ook een beetje te verwaarlozen is) maar we zijn nog steeds vrienden ( al weet ik dit laatste op dit moment niet echt zeker)
Kun je na een mislukt verliefdheidsavontuur nog wel vrienden blijven?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 09:08
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 12-11-2003 @ 09:28:
Kun je na een mislukt verliefdheidsavontuur nog wel vrienden blijven?
Ja, dat is de afgelopen anderhalf jaar wel gebleken. Alleen nu staat mijn 'verliefdheid' in de weg. Ze vindt nu dat ik haar afwijs als vriendin (in de zin van vriendschap). Opzich kan ik wel begrijpen dat dat zo aanvoelt maar ik heb haar liever als goede vriendin dan als iemand waar ik maar op verliefd blijf en waar ik telkens meer mee wil dan alleen vriendschap.
Oud 12-11-2003, 09:35
Punkygirl
Punkygirl is offline
hmm.. ik ben ook ruim 2 jaar verliefd geweest op een jongen.. en hij bleef me ook afwijzen.. ( hoe pijnlijk) maar ja op een gegeven moment ben ik gewoon veeel leuke dingen gaan doen en een ander gaan zoeken.. dat werkte wel..
Oud 12-11-2003, 09:40
STP
STP is offline
Hee Sjoerd!

Ik heb het ook een tijd gehad met Marit, al twee jaar lang m'n -naar mijn idee- beste vriendin. Heb eigenlijk al een hele lange tijd een zwak voor haar gehad.

Dat ging met vlagen, de ene voelde ik me écht vet verliefd en de andere keer viel dat opzich wel mee. Toen hebben we het er ook nooit over gehad.

Tegen het einde van deze zomervakantie zagen we elkaar weer heel vaak, samen film kijken, samen sterren kijken, samen uitgaan, samen dronken worden, samen lachen, samen praten, je kent het... Het was écht een heel erg goed gevoel dat ze in me naar boven bracht.

In die tijd heb ik echt weken lang lopen twijfelen of het nou wel zo'n goed idee was om het aan haar te zeggen. Na een paar weken tóch de knoop doorgehakt, het verteld, een hele opluchting. Ze twijfelde en wist het écht niet.

In de drie weken die daarop volgden haalde ik (bijna) alles uit de kast om haar te laten zien dat het de moeite van het proberen waard zou zijn!

Na drie weken was ze er dan eindelijk uit, het was beter om het te proberen, anders blijf je allebei met vragen zitten. Als je het probeert kan je er beter over oordelen. Nu is het ruim twee maanden aan en het gaat absoluut goed!

Nou weet ik jullie situatie een klein beetje, ik weet om wie het gaat en hoe het ongeveer zit. Dus ik weet dat dit misschien voor jullie niet echt op zal gaan, maar proberen kán de moeite absoluut waard zijn, probeer dat eens voor te leggen ofzo, ik weet het anders ook niet.

En anders gewoon net als wat de anderen hier zeggen, als jij (na anderhalf jaar proberen) al behoorlijk goed aanvoelt dat het écht niet gaat werken, is het misschien beter om je zinnen een tijdje op iets anders te zetten, even afleiding en niet steeds haar!

Sterkte dude!
Oud 12-11-2003, 10:07
Blenderhead
Blenderhead is offline
jojo martin in het huis

Dat proberen gaat dus echt niet lukken, er is me al te vaak duidelijk gemaakt dat dat niet gaat gebeuren en de reden daarvoor is dat ze gewoon niet hetzelfde voelt. Mwah, lijkt me een vrij logische reden om er niet aan te beginnen.

Maar goed, ik hou nu momenteel een beetje bezig met een hoop andere dingen die me een hoop afleiding bezorgen. Dit werkt goed want ik denk er een stuk minder aan. Alleen ben ik bang dat dit gevoel dan weer over een tijdje terug komt (zo ging het in het verleden ook). En daar heb ik dus geen zin in.

Ik heb gister nog met iemand anders erover gepraat en de beste oplossing leek me toch echt: een ander vinden. Dit gaat natuurlijk ook niet zo makkelijk als dat het klinkt, en er zal waarschijnlijk een tijdje over heen gaan maar dit moet dé oplossing zijn.

ohja, en homo worden is geen optie!
Reageren

Regels voor berichten