Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2002, 19:20
chanie
chanie is offline
ik heb een hele aardige lerares voor geschiedenis. Ze is ook best wel knap. Als ze in de buurt voel ik me zenuwachtig (en dat ligt niet eraan dat ik mijn huiswerk niet heb ofzo!). Ik vraag me af of ik soms lesbisch ben. Wat denken jullie?

groetjes,
chanie

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2002, 19:34
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Het feit dat je het je nu afvraagt, betekent dat je je moet laten meevoeren door je gevoelens en je gevoelens je in de toekomst moet laten vertellen of dat zo is. Hier is geen haast bij en het is van geen enkel belang of je op meisjes of jongens of beide valt. Ook voor jezelf niet. Je kunt beter rationeel je gevoel volgen dan je gevoel je ratio laten volgen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 11:09
chanel
chanel is offline
misschien kijk je wel heel erg tegen haar op, en bewonder je haar een beetje, en misschien vind je haar idd. echt leuk, je hebt tijd genoeg om dat uit te zoeken!

Chanel
Oud 17-03-2002, 11:53
15 Enrique
15 Enrique is offline
Nou datje zenuwachtig bent hoeft niks te zeggen. Ik word ook vreselijk zenuwachtig van mijn Frans leraar, maar weet echt wel zeker dat ik alleen op meiden van. maar je gevoelens volgen lijkt me ook het besten, ik weet tenslotte niet hoe jij je voelt.
Oud 17-03-2002, 16:31
Aurora
Aurora is offline
Ik ben het eens met ^AmArU^..je hoeft je niet af te vragen of je lesbisch/hetero/bi bent of niet..wat maakt het uit? Just go with the flow Heb je wel eens vaker een meisje/vrouw leukgevonden eigenlijk? Najah..Maar anywayz, op mijn school zit er ook een supermooie lerares Ik heb geen les van dr trouwenz hoor majah. Ik vind haar niet leuk ofzow hoor, maar ze is wel leuk om naar te kijken
Oud 18-03-2002, 16:01
flowerz
flowerz is offline
Ik denk dat het enige wat je kunt doen is afwachten tot je een keer werkelijk verliefd (dat merk je vanzelf wel)wordt op een meisje.
Dan pas kun je van jezelf zegegn dat je op meisjes valt (en evt. ook op jongens).
Het is niet leuk om in die twijfel te zitten. Ik heb het zelf ook gehad. Ik keek altijd veel meer naar meisjes (maar echt verliefd was ik nooit), ik werd gek van die onzekerheid. Al je vriendinnen zitten maar te zeuren over jongens hier, jongens daar, zo af en toe een vriendje en jijzelf weet niet eens waarop je valt en lult maar dom met ze mee (want vertellen ja dat durfde ik ze toen nog niet, ik moest er eerst zelf toch wel wat zekerder over zijn).
Een paar jaar later werd ik pas voor het eerst echt verliefd op een meisje. Op dat moment werd de knoop (gelukkig) doorgehakt en heb ik het eindelijk (!) mijn vrienden kunnen vertellen.
Ja, en dat het niet uitmaakt of je hetero, lesbisch of bi bent, ben ik niet met bloem eens. Oke, je bent tuurlijk nog steeds dezelfde persoon, maar je toekomstbeeld komt er wel iets anders uit te zien (acceptatie van omgeving, wat doe je als je kinderen wil?, je blijft altijd in je coming out (je blijft nieuwe mensen leren kennen), het vinden van een partner).
Nope, als had ik kunnen kiezen was ik toch liever hetero geweest.

Anyway, ik wens je veel sterkte met het ontdekken van je eigen ik. En als je lesbisch blijkt te zijn, probeer het niet voor jezelf te ontkennen en accepteer je eigen ik.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 17:11
Heelduh
Heelduh is offline
Ik kan me het gevoel heel goed voorstellen, ik heb het ook wel eens bij vrouwen, maar ik vertaal het als bewondering en sympathie, dat ik zou willen dat ze een vriendin van me waren...

Rustig afwachten inderdaad, en wat of wie je bent merk je vanzelf, als je je er maaaaar gelukkig bij voelt...
Oud 18-03-2002, 19:12
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
flowerz schreef:
Ja, en dat het niet uitmaakt of je hetero, lesbisch of bi bent, ben ik niet met bloem eens. Oke, je bent tuurlijk nog steeds dezelfde persoon, maar je toekomstbeeld komt er wel iets anders uit te zien (acceptatie van omgeving, wat doe je als je kinderen wil?, je blijft altijd in je coming out (je blijft nieuwe mensen leren kennen), het vinden van een partner).
Ja dat ben ik met je eens, maar zo bedoelde ik het niet helemaal. Ik bedoel meer dat je je de hele tijd afvraagt: "Ben ik bi? Ben ik lesbisch?" en dat je daardoor helemaal wordt etc. Ik heb zoiets van 'dat zien we dan wel weer, daar ga ik me nu even niet druk om maken', snap je? Zo van we zien wel wat ervan komt. Njah kan het niet zo goed uitleggen...
Oud 19-03-2002, 12:18
apart persoontje
apart persoontje is offline
Citaat:
bloem schreef:
Ja dat ben ik met je eens, maar zo bedoelde ik het niet helemaal. Ik bedoel meer dat je je de hele tijd afvraagt: "Ben ik bi? Ben ik lesbisch?" en dat je daardoor helemaal wordt etc. Ik heb zoiets van 'dat zien we dan wel weer, daar ga ik me nu even niet druk om maken', snap je? Zo van we zien wel wat ervan komt. Njah kan het niet zo goed uitleggen...

Ja, maar ik kan me wel indenken dat je even behoorlijk schrikt als je er achter komt of je eventueel lesbi of bi bent, en je dan ook wel wil weten of dat het geval is, wat je natuurlijk niet meteen kunt weten.....
Oud 19-03-2002, 12:56
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
apart persoontje schreef:
Ja, maar ik kan me wel indenken dat je even behoorlijk schrikt als je er achter komt of je eventueel lesbi of bi bent, en je dan ook wel wil weten of dat het geval is, wat je natuurlijk niet meteen kunt weten.....
That's true. Oh well..wat kan ik er nog meer over zeggen
Oud 23-03-2002, 21:06
In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
flowerz schreef:
Ik denk dat het enige wat je kunt doen is afwachten tot je een keer werkelijk verliefd (dat merk je vanzelf wel)wordt op een meisje.
Dan pas kun je van jezelf zegegn dat je op meisjes valt (en evt. ook op jongens).
Het is niet leuk om in die twijfel te zitten. Ik heb het zelf ook gehad. Ik keek altijd veel meer naar meisjes (maar echt verliefd was ik nooit), ik werd gek van die onzekerheid. Al je vriendinnen zitten maar te zeuren over jongens hier, jongens daar, zo af en toe een vriendje en jijzelf weet niet eens waarop je valt en lult maar dom met ze mee (want vertellen ja dat durfde ik ze toen nog niet, ik moest er eerst zelf toch wel wat zekerder over zijn).
oh mijn god, ik herken mijzelf echt in jouw verhaal......ik kijk naar meisjes (ok, hoeft op zich nog niks te betekenen), ik wordt never nooit niet verliefd, en als ik het met mn vriendinnen heb over een tv-serie ofzo en ze zeggen: die en die vind ik echt een lekker ding, dan lul ik altijd wel met ze mee en kies ik gewoon de jongen uit in die serie die ik dan nog het meest in de buurt vind komen van cute..... ik heb geen idee waar ik op val, maar ja dat zal ik in de komende jaren dan wel merken, i guess...... ik griezel ook niet van het idee om met een girl te zoenen ofzow.....iedereen zegt altijd dat zoenen met een meisje veel zachter en geweldiger en liever en al dat soort dingen voelt dan zoenen met een jongen, dus wat dat betreft....k heb zowieso nog niet echt zoenervaring ofzow, maar daar gaat het niet om....
pfieuw, dat is eruit. als iemand hier van mij school komt, en toevallig weet wie ik ben ofzow, so be it, ik moest dit ff kwijt.....*zucht*
Oud 25-03-2002, 10:45
Verwijderd
Dat je geinteresseerd bent in je lerares wil niet zeggen dat je der verliefd op bent! het kan ook om bewondering gaan!

En verder heb je nog heel veel tijd om je geaardheid te ontdekken!
Daarbij: het is helemaal niet erg om lesbisch te zijn hoor! Aan je titel te lezen lijkt hetje verschrikkelijk Maar komt dat niet door je eigen vooroordelen? Het is niet erg, het is geen schande! Vooral in deze tijd niet meer

je hebt nog tijd zat! Ga nu geen conclusies trekken maar zie het allemaal nog eventjes aan!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 11:01
Verwijderd
Citaat:
bloem schreef:
Ik ben het eens met ^AmArU^..je hoeft je niet af te vragen of je lesbisch/hetero/bi bent of niet..wat maakt het uit? Just go with the flow Heb je wel eens vaker een meisje/vrouw leukgevonden eigenlijk? Najah..Maar anywayz, op mijn school zit er ook een supermooie lerares Ik heb geen les van dr trouwenz hoor majah. Ik vind haar niet leuk ofzow hoor, maar ze is wel leuk om naar te kijken

hier ben ik het mee eens
maar nog ff als aanvulling op het berichtje van flowerz, als je sowieso weet dat je op jongens valt (like me) en dan op een gegeven moment gaat denken "hey zou ik misschien bi zijn" is het wat anders dan wanneer je lesbisch denkt te zijn. Over dat bi zijn heb ik, zoals bloem zegt, iets van boeiuh, go with the flow, enjoy en t zal wel goed zijn.
Maar als je helemaal nooit verliefd op jongens bent geweest etc, het verhaal van flowerz, dan verandert je toekomstbeeld idd. Dat is anders.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 08:52
Sheridan
Sheridan is offline
IK denk niet dat jij lesbisch bent,
gewoon bi dat valt nog wel mee,
maar als je alleen op meisjes valt,
lijkt mij zo moeilijk pffff
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 11:16
KiNkY-KaKkY
KiNkY-KaKkY is offline
Ik denk dat het meer bewondering is voor haar ipv verliefdheid.
Maar als je haar zo blijft zien dan ben je misschien wel lebisch of bi!!! pfff gelukkig heb ik dat zelf niet zeg!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 18:00
Verwijderd
Het zou inderdaad heel goed alleen bewondering kunnen zijn... en als je haar echt léúk leuk zou vinden, dan zou dat op zich nog niet veel hoeven te betekenen - hoogstens dat je onbewust aan het experimenteren met gevoelens bent. Aangezien je me niet echt verliefd lijkt en ook nog jong bent (ja, niet dat ik oud ofzo ben hoor) betekent het niet dat er iets vastligt... als ik nu niet te onduidelijk ben
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 07:21
Carl
Carl is offline
ik lees dit soort dingen wel meer.....
je hoeft niet meteen lesbisch te zijn, zolas de meesten hier al zeggen heb je gewoon bewondering voor haar, je vind haar gewoon knap en aardig.
Misschien gaat dit wel over als je op iemand anders verliefd wordt, en dat kan een jongen zijn. Je bent pas lesbisch als jongens je eigenlijk niet doen en je alleen maar op meisjes valt
Reageren

Regels voor berichten