Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik begrijp jouw psycholoog om eerlijk te zijn niet helemaal. Waarom zou een vriendschap in jouw geval gelijk staan aan hopen op een wonder?
Zegt ze nou eigenlijk niet dat jij geen relaties (niet alleen romantische) kunt aangaan met anderen? Ben jij in die zin dan zo a-sociaal?
||
Citaat:
en ja, het is een lastige, ik was het nu ook voor het eerst meteen niet met haar eens, daarom zet ik 'm ook hier.
||
Citaat:
Ik had het idee dat zij dat als algemeen vond, dat vriendschappen wonders zijn. maar zoals ik het hier verwoord heb zo verwoorde zij het ook. "Maar als je zo graag vrienden wilt, hoop je dus eigenlijk op een wonder" dat heeft ze gezegd. Gelukkig vond ze 3 weken geleden dat het goed met me ging, dus misschien ben ik wel snel van die therapie af...
|
Okee, I stand corrected
![]() Ik vroeg me dat alleen af. Tjah, ik denk niet dat ik je meer kan helpen.. hoe aparter je bent hoe minder er zijn zoals jij maar hoe meer mensen je tegen komt hoe groter de kans dat je ook een apart iemand tegen komt. Er van uitgaande dat je inderdaad anders bent dan anderen.. Je komt hier niet als een sociaal gestoord persoon over ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vriendschappen moet je in elk geval niet zoeken. Op het moment dat je een vriendschap probeert aan te gaan omdat je denkt dat mensen dat van je verwachten, ben je fout bezig. Je loopt het risico dat je jezelf teveel verliest in die vriendschap, net als wanneer je een relatie met iemand aangaat om een onvolkomenheid in jezelf te maskeren. Dat werkt niet. Vriendschappen moeten vanzelfsprekend komen (en gaan). Daarom geloof ik ook niet in een vriendschap die bestaat bij de gratie van hoe vaak je elkaar ziet. Ware vriendschap is vanzelfsprekend.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind dat het samenzijn niet zwaarder opweegd tegen het alleen zijn, ik kan goed alleen zijn hoor, maar ben toch liever samen (met echte vrienden)...
|
Ik denk dat je beter een of twee vrienden kan hebben met de problemen die die met zich mee kunnen brengen, dan dat je alleen bent met alle gevolgen van dien.
Zelf heb ik een relatie, maar heb daarbuiten geen vrienden. Er is wel een periode geweest waarin ik ( Inderdaad kleine dingen als aan de telefoon kunnen hangen met zo iemand als je je verveeld, uitgaan met vrienden als je vriend een keer geen tijd of zin heeft (in jou geval dat je dan niet alleen ergens naar toe hoeft te gaan)... Of vriendschap hopen op een wonder is? Voor mij wel een beetje.. Alle vriendschappen die ik met mensen aangegaan zijn zijn stukgelopen en begin daardoor nogal te twijfelen aan het feit of ik ooit echt vrienden zal hebben. Maar ik denk dat dat weer "ieder voor zich" is..
||
Huh?
Je psychologe vind vriendschappen een wonder? Dat lijkt me beetje vreemd. Dat neem je toch niet aan uit een opmerking zoals dit? Citaat:
|
nee, ze heeft niet naar aanleiding van een opmerking van mij dat gezegd nee...
ik kom bij die psycholoog om nou juist mijn fouten te verbeteren om het zo maar eens te zeggen..... Vrienden moet je misschien inderdaad maar gewoon tegenkomen, maar als je ze tegenkomt is het misschien dus ook wel een wonder....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Misschien is dat haar eigen standpunt? Dat ze vrienden tegenkomen zelf als een 'wonder' ziet, en dat het daarom alleen maar hopen is dat je ze tegenkomt...
Het is wel raar geformuleerd dan, maar het lijkt me niet dat het voor jou percé een wonder zou moeten zijn. Je lijkt me een normaal en aardig persoon, en ik denk dat je dus vanzelf de juiste mensen tegenkomt. Ik heb liever vrienden, dan dat ik alleen ben. Natuurlijk ben ik op momenten ook liever even alleen, maar echte vrienden gunnen je die ruimte dan. Het is niet zo dat elke vriendschap problemen met zich meebrengt, er zijn van die (bijna) perfecte vriendschappen. Ik heb een vriendin waar ik het heel goed mee kan vinden, we lijken een beetje op elkaar, kunnen lachen, en praten. Daar ben ik natuurlijk heel blij om.. Maar goed, wat ik vooral zou doen, is (als je dat durft) praten met je psycholoog over deze opmerking. Dan kom je er misschien achter wat ze bedoelde, en is het wat duidelijker. Misschien zit je nu wel op de verkeerde weg. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind dat vriendschappen hebben (en moeten onderhouden ook) geen wonder moet hoeven zijn, maar als een standaard gezien kan worden. Ik heb ook altijd het idee gehad dat je wat voor een vriendschap moet doen. En nog steeds trouwens... Maar fijn en gelukkig dat jij mij als een normaal en aardig persoon over vind komen. Hoop dat dat in werkelijkheid ook zo zou zijn... Ik heb het er ook wel eens met iemand over gehad dat de mensen die ik nu (in het dagelijks leven) tegenkom, misschien niet zo erg "mijn soort mensen" zijn, dat we niet dezelfde interesses en ideeen delen en daarom ook niet bevriend raken zeg maar. Begrijpt iedereen nog wat ik bedoel? Ik hoop dat dat anders wordt wanneer ik volgend jaar ga studeren. Dat je dan dus met z'n alle in hetzelfde schuitje zit en toch ook wel dezelfde interesses deelt voor een gedeelte en dan het vrienden maken misschien toch iets makkelijker gaat...
||
Citaat:
Maar dan... Het valt me vaak op dat sommige vriendschappen toch niet zo hecht of sterk blijken te zijn als dat ze altijd leken. En wat je dan kan doen: weinig tot niks denk ik... helaas
||
Citaat:
Natuurlijk heb je verschillende mensen waar je dan graag verschillende dingen mee doet. De een bel je op, de ander is alleen voor in de kroeg, Sportvrienden.. etc. Mensen overdrijven het vaak, maar ik denk dat er veel mensen zijn zonder een ECHTE vriend.
||
![]() |
Citaat:
![]() Die mensen daar doen iets wat ze leuk vinden om te doen, waar ze een soort van passie voor hebben. Dat heb jij ook, dus dan hebben jullie al een soort overeenkomst, een heel groot gespreksonderwerp. Ik denk dat je daar meer kans hebt om "jouw soort mensen" te ontmoeten, dan nu. En niet alle vriendschappen zijn moeilijk om te behouden. Sommige zijn zo goed, of vanzelfsprekend, dat het dus vanzelf gaat. Dat is bij elke vriendschap anders. Dus het lijkt me niet, dat omdat je nu nog geen vrienden hebt gevonden, het al helemaal lastig zou zijn om ze te houden. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als je interesse toont, je niet vastklampt aan iemand en initiatief neemt, moet het mogelijk zijn om vrienden te maken. |
![]() |
||
Citaat:
theoretisch gezien dus
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Stenig Vogelvrij | 20 | 12-11-2005 13:42 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Hoe tijd verloopt Vogelvrij | 57 | 26-01-2005 14:34 | |
De Kantine |
[gouweouwe]Wat staat er onder jouw ctrl+v? Episode II Machiavelli | 500 | 28-09-2004 20:34 | |
Verhalen & Gedichten |
Van Christiaan, zijn anorexia-kater en Fred Verwijderd | 15 | 02-09-2004 01:26 | |
Seksualiteit |
Sekshoroscopen! Elister | 81 | 14-07-2004 16:27 |