Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2003, 18:20
Unexplained
Unexplained is offline
Je kent het vast wel, van die verplichte familiedagen.

Hierbij mijn relaas:
We gingen met de familie naar Artis. Zoals het een zuinige hollander betaamt, werden alle voorbereidingen getroffen: volledig afgeladen tassen met broodjes, pakjes en blikjes frisdrank, thermoskannen koffie en thee met plastic bekertjes. We konden vertrekken. Hoewel? Nee, eerst moesten we allemaal verzamelen op de parkeerplaats. En ja hoor: twee krijsende kinderen tussen de drie en vijf jaar. Eenmaal bij de ingang aangekomen, had ik initieel het idee om ze bij de aapjes achterlaten, maar ik moest ook mee naar binnen.

<dit stukje knip ik maar>

Okee, het is avond. Op naar Oom Theo om daar allemaal te dineren. Eerst de hapjes rond, want de soep is nog niet klaar. Er gingen plankjes rond met blokjes kaas, worst en augurk. Het geheel voltooid door rood-wit-blauwe vlaggetjes erin te steken. Aangevuld met enkele bakken slappe koffie. Het gaat nergens over: "wat staat die bril je leuk, Pim!", "ja, dank je wel, ik heb 'm pas een maand of 8 geleden gekocht", "oh, wat leuk!!!, waar is je vriendin??", "Ach, het is pas een half jaar uit, dat kon je ook niet weten", "oh, wat jammer, en hoe gaat het met je studie??", "ja, goed hoor'.
Eindelijk, de soep was klaar. Iedereen een kommetje tomatensoep, met precies één soepgehaktbal erin.

Hebben jullie dat ook wel eens, van dit soort bijeenkomsten? En heb je dan ook niet het idee om zo snel mogelijk benen te maken? Hoe ben jij er al onderuit gekomen?
Oud 04-11-2003, 18:22
Verwijderd
nope , aan die dingen doen ze hier niet
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 18:23
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 04-11-2003 @ 19:20:
Hebben jullie dat ook wel eens, van dit soort bijeenkomsten? En heb je dan ook niet het idee om zo snel mogelijk benen te maken? Hoe ben jij er al onderuit gekomen?
Mjah, wij doen zelden van die dingen. De enige dagen dat ik mijn familie zou kunnen zien is met verjaardagen, en ook daar maak ik onderscheid in. De familie van mijn moeder zie ik een keer per half jaar, omdat ik mijn gezicht eens moet laten zien. De familie van mijn vader zie ik op sommige verjaardagen, wanneer ik zin en tijd heb om mee te gaan. Als ik niet ga is dat geen ramp, want mijn ouders vinden het wel goed.

Wel komen de ouders van mijn vader elke zondag langs, en dat vind ik altijd wel gezellig en leuk.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 18:24
Verwijderd
Ik heb alleen maar een tante en een oma die we soms bezoeken. Familie-uitjes hebben we dus niet . Wij doen praktisch alleen aan gezinsuitjes.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 18:25
PV
PV is offline
buiten mn vader, moeder en broer zie ik mn familie vrijwel nooit meer.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 18:47
Verwijderd
Wij doen nooit van die dingen. Alleen 1x per jaar verplicht naar mijn oom ergens in Groningen toe en daar dan logeren. Niet heel enerverend maar goed.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 18:58
synclinorium
synclinorium is offline
uhm met kerst enzo

ik vind het wel leuk. opa en oma zijn van alle 2 de kanten dood dus we zien de familie toch al wat weinig

ik vind het wel leuk om iedereen te zien
Oud 04-11-2003, 19:07
schietgeweer
schietgeweer is offline
Op het moment niet maar met allemaal bruiloften en nieuwe neefjes en nichtjes in het vooruitzicht zal het er wel een keer weer aankomen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 19:12
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik heb een hekel aan zo'n gelegenheden, want naar mijn mening doen we nooit iets leuks.
We zijn een keer met de hele familie een halve dag gaan varen in Friesland, gaan wandelen op de Drentse heide, naar de Bataviawerf in Flevoland geweest en naar het OpenLuchtMuseum in Arnhem geweest... niet echt de dingen die mij aanspreken, en ik kan het ook niet echt heel goed met mijn familie vinden
Van mij hoeven zo'n uitjes dus niet, maar ik kan me voorstellen dat mensen met leuke familie het wel gezellig vinden om de familie wat vaker te zien.
Oud 04-11-2003, 19:14
rodina
rodina is offline
Kerst.

Uitleg is niet nodig denk ik.
Oud 04-11-2003, 19:43
frozenfountain
frozenfountain is offline
We hebben wel vaak familie bezoekjes (buiten verjaardagen en bruiloften), ik vind het wel leuk altijd. Ik heb veel nichtjes rond mijn leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 19:53
wissie
wissie is offline
Wij hebben familiedagen. Dat zijn bijeenkomsten, die meestal plaatvinden in één of andere groot uitgevallen geschikte plek, om alle familieleden die je nog nooit hebt gezien en waarvan je ook niet wist dat je ze had, gezellig te ontmoeten. Dat staat in de praktijk altijd garant voor de nodige onderlinge problemen, want er zijn altijd mensen die nog oude geschillen uit te praten hebben. Eén en al haat en nijd dus, en ondertussen maar doen alsof het gezellig is.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 19:56
extinction
extinction is offline
Ik heb praktisch geen (directe) familie.
Ik ga vaak naar oma. Maar das leuk, want oma is cool. En erg lief.
Andere oma ook trouwens, maar die woont heel ver weg.
Oud 04-11-2003, 20:00
ssjpan
ssjpan is offline
Leuk vind ik dat. Ik vind mijn familie gewoon leuk, het hoeft niet elke week natuurlijk.
Oud 04-11-2003, 20:02
Somebody Special
Somebody Special is offline
Nee, nooit gehad, gelukkig.
Oud 04-11-2003, 20:14
Yvat
Yvat is offline
Wij doen nooit echt van die dingen en ook al zouden we ze doen dan zou ik niet mee hoeven van m'n ouders, ik zie m'n familie van m'n moeders kant elke week bij m'n opa en oma, is altijd heel gezellig de familie van m'n vader zie ik niet zo vaak, heb ik ook niet zo'n behoefte aan
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 20:55
the tourist
the tourist is offline
Wij hebben dat nooit.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 21:04
zwoesj
zwoesj is offline
Heel af en toe.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 21:20
het dappere meisje
het dappere meisje is offline
vroeger

tegenwoordig ben ik in quarantaine
Oud 04-11-2003, 21:22
Verwijderd
Citaat:
siNix schreef op 04-11-2003 @ 19:22:
nope , aan die dingen doen ze hier niet
Waar, op Urk?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 21:53
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Zoiets hebben we nog nooit gedaan. Wel een keer met alle kleinkinderen (zijn er nog al wat) een dagje met oma op stap geweest ten ere van haar negentigste verjaardag.

Die familie (vaders kant) bestaat vrijwel alleen uit gewone, leuke mensen. Dus, ik zit er nooit zo mee, verjaardagen..
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 07:46
Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik ga alleen naar dat soort dingen als het heel erg verplicht is. En dat gebeurt meestal eens in de twee jaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten