Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2002, 19:19
be062603
be062603 is offline
Hoi ,

Ik ben bezig een server aan het maken voor shell - server . Nu weet ik niet goed wat nemen als Cpu ; wat zouden jullie nemen voor shell server ; AMD , Intel , Intel celeron . Wat komt volgens jullie het best uit ( prijs * kwaliteit ). De server zal ALTIJD aanstaan , hou daar wel rekening mee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2002, 19:28
de postbode
de postbode is offline
ehm, tsja.. ik denk dat je in dit geval toch naar een intel moet kijken. ik weet niet wat je allemaal op je server wil draaien aan (zware ???) aplicaties... misschien iets meer info daar over.. verder hoeveel geld wil je er aan uit geven?? neem aan dat dingen als dual xeon wat over buget zijn
zelf denk ik dat ik voor een celly zou gaan, die worden niet zo warm en zijn vrijstabiel.... dingen die voor een server van belang zijn. verder ben ik niet echt een expert op dit gebied maarja

-de p0stb0de-
Oud 22-04-2002, 19:30
be062603
be062603 is offline
Citaat:
de postbode schreef:
ehm, tsja.. ik denk dat je in dit geval toch naar een intel moet kijken. ik weet niet wat je allemaal op je server wil draaien aan (zware ???) aplicaties... misschien iets meer info daar over.. verder hoeveel geld wil je er aan uit geven?? neem aan dat dingen als dual xeon wat over buget zijn
zelf denk ik dat ik voor een celly zou gaan, die worden niet zo warm en zijn vrijstabiel.... dingen die voor een server van belang zijn. verder ben ik niet echt een expert op dit gebied maarja

-de p0stb0de-
tje , tgaat hier vooral dan over shell accound en ircd servers . Geen webhosting wel te verstaan . Wat wil ik er aan geven , tja , liefst niet te veel he , maar wat is volgens jullie prijs - kwaliteit het beste ?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 21:43
Koen
Koen is offline
Citaat:
be062603 schreef:

tje , tgaat hier vooral dan over shell accound en ircd servers . Geen webhosting wel te verstaan . Wat wil ik er aan geven , tja , liefst niet te veel he , maar wat is volgens jullie prijs - kwaliteit het beste ?
Nogmaals: Hangt af van wat je er op draait, en hoeveel gebruikers erop moeten kunnen, en wat ze daar dus mee gaan doen. Een ircd is niet zwaar, een eggdrop ook niet. Praat je over 100 van die dingen dan wordt het een ander verhaal.

Ligt dus helemaal aan de belasting ervan.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 06:49
be062603
be062603 is offline
Citaat:
Koen schreef:

Nogmaals: Hangt af van wat je er op draait, en hoeveel gebruikers erop moeten kunnen, en wat ze daar dus mee gaan doen. Een ircd is niet zwaar, een eggdrop ook niet. Praat je over 100 van die dingen dan wordt het een ander verhaal.

Ligt dus helemaal aan de belasting ervan.
Ik praat dus wel over redelijk zware dingen ja , de server gaat gehost worden op 100 mbits lijn en er komen toch wel meer dan 100 eggdrops op en zo
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 14:22
The twe@ker
The twe@ker is offline
Ik zou zeggen neem een qautro p4 xeon. met een paar gig rdram
Oud 23-04-2002, 15:56
be062603
be062603 is offline
Citaat:
The twe@ker schreef:
Ik zou zeggen neem een qautro p4 xeon. met een paar gig rdram
ik zei dus wel , liefst niet te duur
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 17:15
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
be062603 schreef:

Ik praat dus wel over redelijk zware dingen ja , de server gaat gehost worden op 100 mbits lijn en er komen toch wel meer dan 100 eggdrops op en zo
kijk met dat soort info kunnen we weer verder
niet dat ik veel van dit soort dingen af weet om mee verder te gaan maar toch ik kan altijd een poging dioen tot...
ik denk dat je niet gelijk het beste van het beste moet nemen.. (denk hier bij aan p4 of zow.. die zijn duur, en ik neem aan dat de dingen die je wil draaien op minder het ookwel doen.) het is in jou geval verstandiger om voor een goed stabiel systeem te zorgen. ik zou denken aan iets van een dual P3 800mhz... dit kunnen dan gewone P3's worden of celly's maakt denk ik niet zoveel uit. verder zou ik niet te veel bezuinigen op een mobo (stabiliteit)... en als laatste een flinke dosis ram toevoegen, maar dat spreekt wel voor zich...

-de postbode-
Reageren

Regels voor berichten