Advertentie | |
|
![]() |
|
Die intel is iets sneller. Alhoewel AMD beter presteert in Games.
Kijk eens naar de prijs, en de prijs van het moederbord. XP 2800+ op een Asus A7N8X moederbord (nForce2) is een goede keus.
Laatst gewijzigd op 31-10-2003 om 14:40. |
![]() |
|
Als je veel desktop taken tegelijk wilt doen heb je vooral veel geheugen nodig, dus minimaal 512MB
Neem gewoon PC2700 / DDR333, geen PC3200 / DDR400. 2x512MB is natuurlijk het beste. 1x512MB kan ook, kun je later nog eens uitbreiden.
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Maar THG zou ik niet vertrouwen, hun benchmarks waren in een aantal gevallen erg afwijkend van een hoop andere benchmarks, en erg onpartijdig zijn ze niet. Anandtech, XBitLabs, TechReport en Ace's Hardware zijn veel betere reviewsites.
||
Citaat:
|
![]() |
|
nah 3.0GHz P4 en 3200+ Barton gaan wel gelijk op.
Anand is geen fanboy, niet van AMD en niet van Intel. Objectieve en neutrale benchmarks zijn moeilijk te vinden hedendaags, maar het is meer dan opvallend dat de benchmarks van THG wel een heel ander beeld laten zien dan van vrijwel alle andere goede hardwaresites.
|
![]() Zelf ga ik, zoals in een eerder topic aangegeven, de P4 HT kopen. Geld is niet zo belangrijk, ik kijk niet zo op 50 of 100 euro extra. Ik heb liever iets dat stabiel en snel is. Kortom, persoonlijk gezien zou ik de Intel nemen. |
![]() |
||
Citaat:
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu...p4-3200_6.html Hier is duidelijk te zien dat de Barton redelijk kan meekomen in Games, maar in Workstation applicaties het moet afleggen tegen de Northwood. Overigens is dit artikel een prima basis voor mijn claim dat de benchmarks van THG (Toms Hardware Guide) niet deugen. Kijk eens naar de UT2003 benches in dit artikel, en dan naar de UT2003 benches in een THG artikel: http://www6.tomshardware.com/cpu/200...4_3200-08.html Grote verschillen, niet waar? Dit beeld is te zien bij veel meer benchmarks, zoals de recente Athlon 64 benches. Of dit nou komt door een oneerlijke testmethode of echte manipulatie durf ik niet te zeggen, wel dat ik een afwijkend resultaat zie kijkend naar andere hardwaresites. Ik denk dat het gevaarlijk is om groot te worden, THG is groot. Goede technisch onderbouwde docs, kan een manipulatie goed verbergen. Ik wil niet zo ver gaan THG van fraude te beschuldigen, ik konstateer enkel een afwijkend resultaat én conclusie: "Thanks to its ideal configuration and use of the best components, the P4 3.2 in the Extreme Edition (actually a Xeon labeled 'P4') wins the performance crown. Its former gaming weakness against the Athlon 64 has been ironed out by the 2 MB L3 cache. The AMD Athlon 64 FX-51 is only marginally slower." Een hele andere conclusie dan deze benchmarks, waar de AMD met 6 tot 9% voorloopt op Intel in Gamebenchmarks, en gemiddeld enkele procenten winst laat zien: http://www.tweakers.net/nieuws/28882/ AMD is in deze benchmarks van 3 hooggenoteerde objectieve hardwaresites een hele andere conclusie toebedeeld dan THG, hier is de AMD absoluut winnaar met zijn Athlon 64 en Athlon 64-FX. Daar komt nog bij dat de P4 3.2GHz EE nog niet beschikbaar was, het was een paper launch. Pas nu is de EE gelanceerd.
||
Citaat:
Zelf zou ik voor een 2500+ Barton voor €90 gaan, supergoedkoop en kun je overclocken tot een 3200+. ![]() Mijn enige tip aan je, is om zelf reviews te lezen van goede hardware reviewsites. Daar kun je vervolgens dan een conclusie uit trekken: www.aceshardware.com www.xbitlabs.com www.anandtech.com www.tech-report.com
|
Verwijderd
|
Lees ik net dit draadje door.. Waar je je al niet druk om kan maken zeg.
Er lijkt me maar ččn antwoord juist; en dat is dat het beide prima processoren zijn, qua stabiliteit. Wat performance betreft zul je de moeite moeten gaan nemen om eens uit te vissen wat je core-business op je systeem is; is dat gamen of gewoon kantoorgefruttel. Nu, aan de hand van de corresponderende benchmarks schaf je de processor naar keuze aan -- maar dan praat je alsnog over redelijk marginale verschillen. Dat is de meest rationele manier. Echter, ik snap totaal niet waarom sommige mensen schijnbaar een evangelie willen verkopen. Als iemand graag Intel of AMD heeft, puur voor de naam, is dat toch prima? |
![]() |
||
![]() Mja jammer dat het altijd flamerig moet worden. ![]() Citaat:
Ik hoopte alleen een interessante discussie te kunnen starten over dit onderwerp. En als mensen er meer van kunnen leren, dus er rijker van worden, heb ik mijn doel daarin bereikt. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik stel dat AMD per prijssegment een beter aanbod heeft dan Intel, en nogig anderen uit daarop te reageren en hun mening met argumenten te onderbouwen. Waarom dat meteen een flamediscussie moet worden zou ik echt niet weten. Zo belangrijk zijn die kutprocessors nou ook weer niet, ik ben geen grootaandeelhouder AMD ofzo. En al zou ik het zijn, zou het effect van mijn betoog zeer gelimiteerd zijn. Ik heb veel moeite gedaan mijn mening en argumenten goed te onderbouwen, ook door te refereren aan bronnen en feitelijke informatie te verschaffen. En dan noem je mij subjectief, terwijl je ook in andere topics blijft refereren aan benches van THG. Ik stel dat die niet te vertrouwen zijn en geef met argumenten én bronnen aan waarom dit mogelijk zo is. Hier reageer je niet op maar blijft het argument herhalen (in het andere topic). En dan ben ík subjectief. Maar als je met mij niet op een leuke en normale manier wilt discussiëren, houd ik er gewoon mee op. Jammer.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Centraal] Processors Enlightenment | 85 | 09-12-2005 21:00 | |
Software & Hardware |
[CPU/Chipset]CELL Jolt | 6 | 31-03-2005 22:07 | |
Software & Hardware |
[CPU] AMD of Intel? Dumbass | 17 | 14-01-2004 10:15 | |
Software & Hardware |